Keryp_ Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Da to jakieś wymierne korzyści? 23letnie auto z przebiegiem ~90tkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Da to jakieś wymierne korzyści? > 23letnie auto z przebiegiem ~90tkm. Ja bym nie zmienial... NIc nie zyskasz na takiej zamianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 A masz jakiś kłopot z tym silnikiem? Zalewaj takim olejem, który spełnia wymagania producenta silnika. I nie wydziwiaj, że "poprawiasz", bo prędzej zepsujesz. Przebieg 90tkm to żaden przebieg. Pzdr Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 30 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Ja bym nie zmienial... > NIc nie zyskasz na takiej zamianie Aku nie będzie miał lżej w takie mrozy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YarooS Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Półsyntetyk wystarczy. Starą fiestą(93r. ~360tkm) tak robiłem że na lato lałem minerala a na zimę półsyntetyka(raz nawet zdarzyło mi się pełnego syntetyka). Różnica w łatwości odpalania półsyntetyk/minerał była dosyć znaczna, więc ja bym się raczej nie zastanawiał nad przesiadką na lepszy olej, ale też nie ma chyba sensu przesadzać z syntetykiem, szkoda kasy do starego auta, bo już między nim a półsyntetykiem odczuwalnego przeskoku nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Aku nie będzie miał lżej w takie mrozy? Jak juz bardzo chcesz to zalej polsyntetyk... Mielismy w domu Uno, ktore od poczatku jezdzilo na minerale i z silnikiem nic sie nie dzialo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Da to jakieś wymierne korzyści? Może mniej go będzie brał ze względu na zachowanie lepkości w większym zakresie temperatur. Ale droższy olej na pewno będzie miał lepsze właściwości myjące i bardzo szybko zamieni się w żurek. Więc wskazane płukanie specjalnym preparatem przed zmianą. No a jak silnik czystszy, to i żywotność pewnie mu wzrośnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Da to jakieś wymierne korzyści? > 23letnie auto z przebiegiem ~90tkm. minerał tzn 15w40? jeżeli chcesz zmieniać to na półsyntetyk 10w40, zimą rozrusznik będzie miał lżej. Możesz też poszukać minerałów 10w40, kilka firm ma takowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Zobacz co zaleca producent. Jak zaleje syntetykiem rajdówkę to zawory klepią,po zmianie na półsyntetyk problem znika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Da to jakieś wymierne korzyści? Na syntetyk to nie, ale jak silnik jest w dobrej kondycji, nie cieknie i nie pali oleju górą/dołem, to warto lać jakiś przyzwoity tak zwany półsyntetyk. Lotos albo Orlen 10W... Mineralne oleje 15 i więcej W to generalnie jest syf dobry do starych MB W124 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki640 Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Mineralne oleje > 15 i więcej W to generalnie jest syf dobry do starych MB W124 . czy zawsze ?? a to: http://static.abstore.pl/img/texpert/427...e-15w-40-5l.jpg półsyntetyk 15W-40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > półsyntetyk 15W-40 Może być i syntetyk 20W50, ale co to wnosi do tematu dyskusji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 Wymieniaj. Nie raz tak robiłem i nic się nie działo. Te rozszczelnienia silnika i broczenie olejem można sobie między bajki włożyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > Da to jakieś wymierne korzyści? > 23letnie auto z przebiegiem ~90tkm. Jasne, tyle, że na minus bo olej droższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwa Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > Da to jakieś wymierne korzyści? Da. Finansowe. Producentom olejów syntetycznych... kwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > Da. Finansowe. Producentom olejów syntetycznych... > kwa skąd ci się taka myśl wzięła?? .... Przecież czy kupi danej firmy mineralny czy pseudo-syntetyczny , to i tak daje im finansowe korzyści :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 2 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > Da. Finansowe. Producentom olejów syntetycznych... > kwa Ja pitolę - Panowie, całe 3 i pół litra oleum raz na rok albo rzadziej, kilkadziesiąt PLN różnicy. Może skupmy się na lżejszym kręceniu rozrusznika, szybszym smarowaniu na zimno czy podobnych aspektach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > Wymieniaj. Nie raz tak robiłem i nic się nie działo. Te rozszczelnienia silnika i broczenie olejem > można sobie między bajki włożyć. Dokładnie tak jak napisałeś , od uszczelniania silnika są uszczelki i uszczelniacze a nie olej . Taka zmiana może być tylko zmianą na plus dla silnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > Da to jakieś wymierne korzyści? > 23letnie auto z przebiegiem ~90tkm. stać nic się nie stanie - popróbuj i zobacz , jak nic nie zauważysz to możesz wrócić to tańszego , chociaż myślę że cena nie gra roli przy tak intensywnym używaniu samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > Jak juz bardzo chcesz to zalej polsyntetyk... > Mielismy w domu Uno, ktore od poczatku jezdzilo na minerale i z silnikiem nic sie nie dzialo Moje chyba pierwsze 100 tkm zrobiło na minerale, a od 170 tkm jeżdzi na Mobilu 5 W 50 i też jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > stać nic się nie stanie - popróbuj i zobacz , jak nic nie zauważysz to możesz wrócić to tańszego , > chociaż myślę że cena nie gra roli przy tak intensywnym używaniu samochodu Rozszczelnienia się raczej nie boję - bardziej chodzi mi o odpalanie na mrozie, póki co w garażu mieści się tylko jeden samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Mobil 1 wyjaśnia: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Nie zmieniac. Lac mineralny. Ja kiedys w 125p zmienilem na syntetyk i pil olej jak glupi. Wiadomo, ze to nie ta sama technika. Ale nic Ci ta zmiana nie wniesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.