Skocz do zawartości

pacjent stilo1.9 MTJ 140KM


InterMan

Rekomendowane odpowiedzi

pacjent 1.9MTJ 140KM

wycięty EGR

wycięta przepływka

objawy choroby

nie dogrzewa się silnik, ale....

podczas jazdy autostradą temperatura wzrasta, a już po zatrzymaniu na światłach spada i to drastycznie, o 2-3 kreski

chciałbym wykluczyć termostat, bo efekt powinien być odwrotny, czyli na postoju temperatura powinna wzrastać a w czasie jazdy spadać, tu jednak jest inaczej

ktos cos w temacie?

dla ścisłości ranna trasa 30km średnicówką owocuje 1 max 2 kreskami nagrzania silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po czym wnosisz?

bo opisujesz książkowy przykład padniętego OTWARTEGO termostatu. jak gnasz, silnik wytwarza na tyle duzo ciepła, że sie nagrzewa, w momencie zatrzymania się wskazówka leci, bo juz mu nie dajesz tyle ciepła.

To co Ci się zdawało, że powinno być na odwrót, to by było jakbyś miał ciągle zamknięty termostat, czyli pędził na małym obiegu.

Tu masz ciągle otwarty, więc pędzisz auto na dużym, dłużej się grzeje, a jak już się nagrzeje to błyskawicznie traci przy braku dostarczenia ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj taniego termostatu, polecam produkty Behru (mam taki 3 lata). Wymiana zajmuje jakieś 40 minut. Będziesz potrzebował płyn na uzupełnienia ale z tego co pamiętam to stosunkowo niewiele.

Co do objawów to miałem u siebie dokładnie takie same jak te które opisujesz. Po wymianie oprócz tego że wskazówka pięknie stoi w pionie, to w środku przyjemnie ciepło robi się bardzo szybko jak na współczesnego diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo opisujesz książkowy przykład padniętego OTWARTEGO termostatu. jak gnasz, silnik wytwarza na

> tyle duzo ciepła, że sie nagrzewa, w momencie zatrzymania się wskazówka leci, bo juz mu nie

> dajesz tyle ciepła.

> To co Ci się zdawało, że powinno być na odwrót, to by było jakbyś miał ciągle zamknięty termostat,

> czyli pędził na małym obiegu.

> Tu masz ciągle otwarty, więc pędzisz auto na dużym, dłużej się grzeje, a jak już się nagrzeje to

> błyskawicznie traci przy braku dostarczenia ciepła.

ale tam jest w miare nowy termostat, nie ma roku jeszcze, grrrr... kolejny wydatek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym termostatem bym się wstrzymał. Przy dzisiejszych mrozach na pełnym obiegu płynu i prędkościach autostradowych wskazówka nie powinna nawet drgnąć ze stanu spoczynkowego. Jechałem autem w trasie z otwartym termostatem. Temp otoczenia w okolicach +3 stopnie, podczas szybszej jazdy temperatura nie weszła powyżej 50-60 stopni, kręcenie się po mieście na pierwszych trzech biegach i dochodziło do 70-80 stopni.

W Twoim przypadku trzeba sprawdzić pompę wody ( do m-jet SKF robił wadliwą partię pomp, w których wirnik się luzował na walku i zatrzymywał momentami). Termostat sprawdzisz samemu bardzo łatwo. Odpal zimy silnik i sprawdzaj ręką temperaturę górnego węża idącego z termostatu do chłodnicy. Jeśli się nagrzewa zanim wskazówka dojdzie prawie do połowy, to jest otwarty na duży obieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tym termostatem bym się wstrzymał. Przy dzisiejszych mrozach na pełnym obiegu płynu i

> prędkościach autostradowych wskazówka nie powinna nawet drgnąć ze stanu spoczynkowego.

> Jechałem autem w trasie z otwartym termostatem. Temp otoczenia w okolicach +3 stopnie, podczas

> szybszej jazdy temperatura nie weszła powyżej 50-60 stopni, kręcenie się po mieście na

> pierwszych trzech biegach i dochodziło do 70-80 stopni.

> W Twoim przypadku trzeba sprawdzić pompę wody ( do m-jet SKF robił wadliwą partię pomp, w których

> wirnik się luzował na walku i zatrzymywał momentami). Termostat sprawdzisz samemu bardzo

> łatwo. Odpal zimy silnik i sprawdzaj ręką temperaturę górnego węża idącego z termostatu do

> chłodnicy. Jeśli się nagrzewa zanim wskazówka dojdzie prawie do połowy, to jest otwarty na

> duży obieg.

no własnie ten efekt nie daje mi spokoju, pompa jest z tego co pamietam hepu i ma 15kkm jak i cały nierząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pacjent 1.9MTJ 140KM

> wycięty EGR

> wycięta przepływka

> objawy choroby

> nie dogrzewa się silnik, ale....

> podczas jazdy autostradą temperatura wzrasta, a już po zatrzymaniu na światłach spada i to

> drastycznie, o 2-3 kreski

> chciałbym wykluczyć termostat, bo efekt powinien być odwrotny, czyli na postoju temperatura powinna

> wzrastać a w czasie jazdy spadać, tu jednak jest inaczej

> ktos cos w temacie?

> dla ścisłości ranna trasa 30km średnicówką owocuje 1 max 2 kreskami nagrzania silnika

95% termostat - miałem to samo na jesieni. Jak temp na zewnątrz spadała do ok 13*C to już wskazówka opadała podobnie jak u Ciebie. Nawet już na zjazdach po 50km autostrada lub DTS do Katowic gdzie już dawno powinno być dobrze auto dogrzane.

Po wymianie termostatu wskazówka stoi w pionie. smile.gif

Oczywiście w obecnej temperaturze lekko opada ale obecnie mam nastawione wewnatrz na 20-21* przy temp zewnetrznej -10* do -15*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co - lipton? Jak już to tylko Behr i nic innego nie jest warte wykładania kasy?

> Przykładowo do Hienki 1.6 na pierwszy montaż szedł Vernet.

nie wiem co do hieny szło, ale w każdym przypadku czy to w puncie czy to w stilo vernety padały krótko po wymianie a i zdarzały się fabrycznie popsute.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pacjent 1.9MTJ 140KM

> wycięty EGR

> wycięta przepływka

> objawy choroby

> nie dogrzewa się silnik, ale....

> podczas jazdy autostradą temperatura wzrasta, a już po zatrzymaniu na światłach spada i to

> drastycznie, o 2-3 kreski

> chciałbym wykluczyć termostat, bo efekt powinien być odwrotny, czyli na postoju temperatura powinna

> wzrastać a w czasie jazdy spadać, tu jednak jest inaczej

> ktos cos w temacie?

> dla ścisłości ranna trasa 30km średnicówką owocuje 1 max 2 kreskami nagrzania silnika

W 140hp wpływ na temp silnika ma jeszcze chłodnica oleum w której też jest termostat. Może on również wariuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Termostat wymieniony na nowy, efekt? Mniej gotówki w kieszeni.

Ale....

Jak to jest z climatronikiem, jak zrobie OFF i przejadę około 3-4km to mam wskazówke w pionie wtedy włączam grzanie i jest ok, temperatura silnika jest ok, nie rośnie i nie spada.

Gdy od razu zaczynam jazdę z włączonym ogrzewaniem na 21 stopni, silnik się nie dogrzewa nawet po 30km. Coś jest zepsute czy to tak już jest z tym autem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Termostat wymieniony na nowy, efekt? Mniej gotówki w kieszeni.

> Ale....

> Jak to jest z climatronikiem, jak zrobie OFF i przejadę około 3-4km to mam wskazówke w pionie wtedy

> włączam grzanie i jest ok, temperatura silnika jest ok, nie rośnie i nie spada.

> Gdy od razu zaczynam jazdę z włączonym ogrzewaniem na 21 stopni, silnik się nie dogrzewa nawet po

> 30km. Coś jest zepsute czy to tak już jest z tym autem?

Jeśli jedziesz jak pierdoła i zmieniasz biegi przy 2tys to się kiepsko grzeje nie ma bata - jak jeździsz normalnie to szybciej się grzeje. Generalnie przy obecnej temp powiedzmy ok 5*C to potrzebuje ok 10km aby wskazówka stała w pionie.

Jak chcesz to zadzwoń i się zgadamy i porównamy grzanie w moim i Twoim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Termostat wymieniony na nowy, efekt? Mniej gotówki w kieszeni.

> Ale....

> Jak to jest z climatronikiem, jak zrobie OFF i przejadę około 3-4km to mam wskazówke w pionie wtedy

> włączam grzanie i jest ok, temperatura silnika jest ok, nie rośnie i nie spada.

> Gdy od razu zaczynam jazdę z włączonym ogrzewaniem na 21 stopni, silnik się nie dogrzewa nawet po

> 30km. Coś jest zepsute czy to tak już jest z tym autem?

normalne, zmniejsz temp na 16*, wiatrak na 4 kreski i stanie po ok 15 km. Ja ustawiam, na LO, zmniejszam prędkość wiatraka na 4 kreski i ustawiam nawiew na szybę, mam dzieki temu zachowaną dostawe powietrza. Jak wyłączasz klimę, to nie dośc, że jedzie z automatu na obiegu wew, to jeszcze nie wpuszcza świeżego powietrza z zew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> życzę powodzenia waszym turbiną przy takich obrotach i zimnym (gęstym) oleju

255kkm i zero problemów... Nie chodzi o obroty tylko obciążenie. Jak się lekko wciska gaz to turbo mocno nie pompuje nawet przy tych 3tyś obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a temperatura 50-60*C to jest dalej olej zimny?

a była wzmianka że silnik się nagrzał zona.gif piszecie że zimny katujecie, zresztą jak kogoś stać na remont lub 2 silnik to proszę bardzo, możecie nawet kręcić pod czerwone pole banana-wave.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a była wzmianka że silnik się nagrzał piszecie że zimny katujecie, zresztą jak kogoś stać na

> remont lub 2 silnik to proszę bardzo, możecie nawet kręcić pod czerwone pole

Jeśli według ciebie zakręcenie silnika pod 3tyś to katowanie to dalsza dyskusja jest zbędna. Nikt tu nie mówi o pałowaniu pod czerwone pole zaraz po rozruchu tylko o normalnej jeździe i używaniu normalnego zakresu obrotów.

Poza tym w 140 jest tak że mimo że temperatura ledwo drgnie na wskaźniku to olej potrafi mieć juz 60*C. Wiem bo mam wskaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a była wzmianka że silnik się nagrzał piszecie że zimny katujecie, zresztą jak kogoś stać na

> remont lub 2 silnik to proszę bardzo, możecie nawet kręcić pod czerwone pole

nigdzie też nie jest napisane że się wsiada do auta które całą noc stało w ujemnej temp i się kręci ile fabryka dała..... chyba przyznasz ze jeśli wskazówka jest już np w 1/3 wysokości od polozenia "pionowego" to olej nie jest już galaretą...... i mozna ciut więcej podkręcic niż do 2tys?

z mojej strony offtopic.gif bo odbiegamy od tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak byście czytali co napisaliście to bym nie pisał że katujecie silnik jak jest zimny horse.gif

HIPO "cedzisz " słówka z kontekstu wypowiedzi - sam cromę czasem przegonie tak do 4 - 4,5 tyś ale jak jest rozgrzana, to na tyle banana-wave.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak byście czytali co napisaliście to bym nie pisał że katujecie silnik jak jest zimny

> HIPO "cedzisz " słówka z kontekstu wypowiedzi - sam cromę czasem przegonie tak do 4 - 4,5 tyś ale

> jak jest rozgrzana, to na tyle

Marudzisz jak stara baba, żeby było jasne to:

- wyjeżdzam z garage

- zamykam brame

- tocze sie okolo 50m osiedlówką

- wyjezdzam na droge wojewódzką i na dwójce już podciągam pod 3tyś

Wg twoich kryterów to katowanie bo silnik zimny, wg moich to normalna eksploatacja.

Resztę sobie możesz cedzić co chcesz i jak chcesz i tak to rozumieć jak tobie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.