Skocz do zawartości

jak to jest z tymi 1.6 HDI ?


jozek

Rekomendowane odpowiedzi

podstawowa zasada to Bosch ?

później, wersje z/bez DFP, turbo stałe/zmienne

cóż jeszcze i po czym poznać?

przeglądam fury na allegro i interesujące mnie roczniki kombi gaz/benzyna 29 szt w tym Tata Idygo a dieseli 168 icon_eek.gif w tym np Octavia II TDI icon_rolleyes.gif

ztcw to ten 1.6 HDI to bardzo udany silnik, a zupełnie nic o nim nie wiem zlosnik.gif

dlatemu słucham IThankYou.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podstawowa zasada to Bosch ?

> później, wersje z/bez DFP, turbo stałe/zmienne

> cóż jeszcze i po czym poznać?

> przeglądam fury na allegro i interesujące mnie roczniki kombi gaz/benzyna 29 szt w tym Tata Idygo a

> dieseli 168 w tym np Octavia II TDI

> ztcw to ten 1.6 HDI to bardzo udany silnik, a zupełnie nic o nim nie wiem

> dlatemu słucham

jak coś to bierz 307 mke nasz kącikowicz ma i poleca grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mhm

Ja nie wiem co Wy macie do dwumasy i FAPa ??!

Mam w każdym aucie i nic się nie dzieje, a mają już trochę km smile.gif

Dodatkowo 1.6HDi 110 FAP jest bardzo przyjemnie dynamiczne smile.gif zwłaszcza w małym aucie smile.gif i za zwyczaj jest fabrycznie dużo mocniejsze smile.gif 115-119KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez nie narzekam, w koncu mozna powiedziec ze zyje z tych dobrodziejstw...

Pawle, zauwaz ze Twoje auta wieksza czesc przebiegu zrobily w trasach, w ten sposob naprawde ciezko zajezdzic dwumase, co innego niestety podczas normalnej miejskiej jazdy, elementy te zuzywaja sie duuuzo szybciej, a kupno takiego uzywanego to niestety ruletka sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tez nie narzekam, w koncu mozna powiedziec ze zyje z tych dobrodziejstw...

> Pawle, zauwaz ze Twoje auta wieksza czesc przebiegu zrobily w trasach, w ten sposob naprawde ciezko

> zajezdzic dwumase, co innego niestety podczas normalnej miejskiej jazdy, elementy te zuzywaja

> sie duuuzo szybciej, a kupno takiego uzywanego to niestety ruletka

C5II z BVA6 aisin 70% ze 110000km ma w mieście smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tez nie narzekam, w koncu mozna powiedziec ze zyje z tych dobrodziejstw...

> Pawle, zauwaz ze Twoje auta wieksza czesc przebiegu zrobily w trasach, w ten sposob naprawde ciezko

> zajezdzic dwumase, co innego niestety podczas normalnej miejskiej jazdy, elementy te zuzywaja

> sie duuuzo szybciej, a kupno takiego uzywanego to niestety ruletka

Cokolwiek się kupuje jest to ruletka w tym przypadku tylko prawdopodobieństwo jest wyższe a pech czy jak kto woli brak szczęścia może dosięgnąć każdego

ale jest ryzyko jest zabawa

dodam jeszcze że jeżeli ktoś kupuje takie auto i naprawia w stodole to będzie miał więcej problemów po naprawach niż przed .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podstawowa zasada to Bosch ?

> później, wersje z/bez DFP, turbo stałe/zmienne

> cóż jeszcze i po czym poznać?

> przeglądam fury na allegro i interesujące mnie roczniki kombi gaz/benzyna 29 szt w tym Tata Idygo a

> dieseli 168 w tym np Octavia II TDI

> ztcw to ten 1.6 HDI to bardzo udany silnik, a zupełnie nic o nim nie wiem

> dlatemu słucham

Mam bez FAP bez zmiennej geometrii i bez dwumasy w małym 207 SW i jeździ nic mu nie dolega pali umiarkowanie. Kuzyn ma w wiekszym koledze również kombi z tym, że ma koło zmienną geometrie łopatek turbiny i FAP i też jeździ nic niezwykłego się nie dzieje smile.gif.

PS

Silnik podobno miał jakieś problemy z sitkiem w smoku pompy olejowej co się zatykało i to sitko w ramach akcji serwisowych było usuwane więcej grzechów nie pamiętam.

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam bez FAP bez zmiennej geometrii i bez dwumasy w małym 207 SW i jeździ nic mu nie dolega pali

> umiarkowanie. Kuzyn ma w wiekszym koledze również kombi z tym, że ma koło zmienną geometrie

> łopatek turbiny i FAP i też jeździ nic niezwykłego się nie dzieje .

> PS

> Silnik podobno miał jakieś problemy z sitkiem w smoku pompy olejowej co się zatykało i to sitko w

> ramach akcji serwisowych było usuwane więcej grzechów nie pamiętam.

> pozdr.

> M.

nie sitko w smoku pompy olejowej tylko w przewodach doprowadzających olej do turbo. Wyszli z założenia, ze lepiej, żeby turbo nie dostało oleju niż ma dostac zanieczyszczony zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podstawowa zasada to Bosch ?

> później, wersje z/bez DFP, turbo stałe/zmienne

> cóż jeszcze i po czym poznać?

> przeglądam fury na allegro i interesujące mnie roczniki kombi gaz/benzyna 29 szt w tym Tata Idygo a

> dieseli 168 w tym np Octavia II TDI

> ztcw to ten 1.6 HDI to bardzo udany silnik, a zupełnie nic o nim nie wiem

> dlatemu słucham

mam z dwumasą i FAPem i nic się złego nie dzieje.

A jeździ fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ztcw to ten 1.6 HDI to bardzo udany silnik, a zupełnie nic o nim nie wiem

> dlatemu słucham

mam z fapem dwumasem i turbo .... chyba zmienna geometryja.

więc do przebiegu około 190kkm można jeździć bezawaryjnie.

w przedziale 180 - 200 możesz spodziewać się wymiany:

-dwumasu

-turbo

-uszczelniaczy (daj boże tylko uszczelniaczy) wtrysków

-w zależności jak było tankowane, płyn FAP do uzupełnienia

więc reasumując:

-najwięcej będzie kosztowało sprzęgło

-jak ktoś nie wie co się wymienia razem z tym turbo to lepiej u niego nie robić. Szkoda dodatkowy kosztów x3

-wtryski lubią stawiać opór przy wyciąganiu.

generalnie fajny silnik i mogę polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale w zimie obowiązkowo w rękawiczkach

Że co, zimno?

Bo jeśli masz na myśli zimno to jesteś w błędzie. Mój ma nagrzewnicę elektryczną/dogrzewacz i ciepełko leci bardzo szybko. A silnik nie jest liderem nagrzewania się ale w kabinie jest ciepełko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Że co, zimno?

> Bo jeśli masz na myśli zimno to jesteś w błędzie. Mój ma nagrzewnicę elektryczną/dogrzewacz i

> ciepełko leci bardzo szybko. A silnik nie jest liderem nagrzewania się ale w kabinie jest

> ciepełko.

ja to wiem, ale wytłumacz to muzykowi waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sugerujesz, że w moim citroenie mam silnik z peugeota?

> Też mam grzałeczkę i ciepełko po minucie.

chyba HDi wszystkie mają. Mam 2.0 HDi i dosłownie po uruchomieniu dmuchawy (mam ustawione na auto) zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba HDi wszystkie mają. Mam 2.0 HDi i dosłownie po uruchomieniu dmuchawy (mam ustawione na auto)

> zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem.

Nie wszystkie smile.gif Albo jest też tak, że nie maja tego aktywowanego w BSI. Pamiętam jak miałem Partnera z HDI to nie miał dogrzewania. Natomiast w Pikusiu jest i w 207 również.

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wszystkie Albo jest też tak, że nie maja tego aktywowanego w BSI. Pamiętam jak miałem Partnera

> z HDI to nie miał dogrzewania. Natomiast w Pikusiu jest i w 207 również.

Ja w 307 mam. Znajomy przyciągnął sobie 307SW od "gościa z włoskiego buta, prosto z Portofino" i kurczaczkował na czym świat stoi. Bo ja ciepło mam w aucie po chwili, on też... tyle, że po dużo dłuższej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.