AstraC Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 > strzelam, że 45T minimum Tyle to on mógł mieć ładunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 > No o tym mówię, fajnie rzucać hasło "tiry na tory", ale tego się po prostu zrealizować nie da. ja sobie z tego zdaję sprawę. Z obiema branżami jestem związany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 > Twins no ja Cię proszę > Przecież 40T potrafią załadować do 60T, Potrafią, ale to margines - najczęściej przewinienie to nierówno rozłożony ładunek, a przeładowanie to w granicach 1-2t. > to co dopiero takie 60T, to raz. > Dwa, że już full legal 40T rozwala drogi ostro, a 60T będzie to robiło zdecydowanie szybciej > A wtedy nie będziesz tak szybko jeździł, bo będziesz dziury omijał, jak już wpadniesz, to pół > samochodu zniszczysz, o koleinach nie wspomnę Ale liczy się nacisk na oś, a osi pewnie będzie więcej. Polskie autostrady np. mają dopuszczalne 11.5t na oś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 > No o tym mówię, fajnie rzucać hasło "tiry na tory", ale tego się po prostu zrealizować nie da. W pewnym zakresie można: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 > W pewnym zakresie można: Oczywiście "tiry na tory" to idea szczytna i piękna. Ale ja nie chcę czekać na przesyłkę 3 dni i płacić za nią więcej niż teraz. A to nas czeka po takiej akcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 > Oczywiście "tiry na tory" to idea szczytna i piękna. > Ale ja nie chcę czekać na przesyłkę 3 dni i płacić za nią więcej niż teraz. A to nas czeka po > takiej akcji a węgiel to musisz mieć na wczoraj ? bo ja np kupuje wiosną i mogę poczekać nawet tydzień nikt nie mówi o całkowitej rezygnacji z transportu kołowego, bo mnie pociąg węgla do domu nie dowiezie ale zamiast jechać 200km, może jechać 20km i takich towarów jest sporo tak samo tranzyt zresztą wcale nie musi to być tir na lawecie, ale po prostu zamiast ładować na auta, załadujmy na pociąg na budowie miałem transporty koleją, bocznica była parę km od budowy i kilka pociągów sprowadziliśmy niestety kupa problemów i ostatecznie wychodziło to drożej niż wanienki z tym że ta niższa cena nie uwzględnia kosztów społecznych, zniszczenia dróg, środowiska itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 > Oczywiście "tiry na tory" to idea szczytna i piękna. > Ale ja nie chcę czekać na przesyłkę 3 dni i płacić za nią więcej niż teraz. A to nas czeka po > takiej akcji I pod każdą biedronką stacja kolejowa.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 > I pod każdą biedronką stacja kolejowa.... nie, pod każdym centrum logistycznym, a raczej centra w pobliżu bocznicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 > Ok, zamiast 5 osi przejeżdżających będzie 7-8, tarcie skróci żywotność warstwy ścieralnej i > dodatkowo ubije podbudowę Ale przecież to ma służyć przewiezieniu tej samej ilości towaru ? Weź kalkulator i policz - masz do przewiezienia 1000 ton. Albo wieziesz to 25 kursami 5- osiowej ciężarówki (obecne) lub 17 kursami 7-osiowej ciężarówki (w przyszłości). Przjechało 125 osi vs. 119 osi o tym samym nacisku (obecny/przyszłość) Więc gdzie ci się bardziej pościera i poniszczy ? > Będzie bardziej uciążliwe poruszanie się po drogach. Wczorajszy przykład: trasa 10km > Piotrków-Sulejów, po 22 chwilka, w jednym sznurku z przeciwka 49 pojazdów z naczepami, weź to > wyprzedź Będziesz miał 33 dłuższe pojazdy do wyprzedzenia. To jakaś różnica ? Jeśli już to na korzyść. > Nie wierzę w takie obietnice, tiry na tory Na szczęście twoje zdanie nie będzie miało znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 > Potrafią, ale to margines - najczęściej przewinienie to nierówno rozłożony ładunek, a przeładowanie > to w granicach 1-2t. > Ale liczy się nacisk na oś, a osi pewnie będzie więcej. Polskie autostrady np. mają dopuszczalne > 11.5t na oś. Taka ciekawostka, o której mi ostatnio klient powiedział. Każdy gatunek (autostrada, ekspresowa, krajowa, wojewódzka) ma określone ograniczenie w nacisku na oś. Droga 835 (Lublin-Biłgoraj) jest drogą wojewódzką więc ma określone ograniczenie (nie pamiętam ile) nacisku na oś. I co ciekawe można przewieźć załadowanego do pełna tira, ale przy ewentualnym rozładunku po drodze trzeba poprzestawiać ładunek bo zestaw mimo, że lżejszy będzie miał inne naciski na oś (niektóre przekroczą dopuszczalną normę). A że w Biłgoraju jest fabryka BRW (a w okolicy kilka innych dużych zakładów) to ma to kolosalne znaczenie bo to spore ograniczenie (i jednocześnie podwyższenie kosztów transportu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxiu Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 > W pewnym zakresie można: Udźwigniesz ten koszt, bo wątpię, żeby nasze państwo się do tego dołożyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zolu Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Dlaczego nie rozumiecie, ze takie zestawy mialby sie poruszac tylko i wylacznie po autostradach pomiedzy duzymi centrami logistycznymi? Niektorzy tutaj zamet przedstawiajac wizje wyprzedzania takiego zestawu na zwyklej DK, a przeciez taki zestaw nie bedzie mial prawa sie tam pojawic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 > Dlaczego nie rozumiecie, ze takie zestawy mialby sie poruszac tylko i wylacznie po autostradach > pomiedzy duzymi centrami logistycznymi? Takie zestawy już wymyślono dawno. Nawet dłuższe i cięższe. Wymyślono też dla nich specjalne drogi - żelazne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 > Dlaczego nie rozumiecie, ze takie zestawy mialby sie poruszac tylko i wylacznie po autostradach > pomiedzy duzymi centrami logistycznymi? > Niektorzy tutaj zamet przedstawiajac wizje wyprzedzania takiego zestawu na zwyklej DK, a przeciez > taki zestaw nie bedzie mial prawa sie tam pojawic. Czyli z europy do Wa-wy dowioza nam towar takim zestawem, a dalej na polnocny-wschod polski pojedzie ta sama liczba "TIR"-ow co teraz (czyli zadnych zmian dla siebie nie widze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.