Skocz do zawartości

Nowe ciężarówki w UE: 25 m długości i 60 ton masy!


Michal46

Rekomendowane odpowiedzi

> Twins no ja Cię proszę

> Przecież 40T potrafią załadować do 60T,

Potrafią, ale to margines - najczęściej przewinienie to nierówno rozłożony ładunek, a przeładowanie to w granicach 1-2t.

> to co dopiero takie 60T, to raz.

> Dwa, że już full legal 40T rozwala drogi ostro, a 60T będzie to robiło zdecydowanie szybciej

> A wtedy nie będziesz tak szybko jeździł, bo będziesz dziury omijał, jak już wpadniesz, to pół

> samochodu zniszczysz, o koleinach nie wspomnę

Ale liczy się nacisk na oś, a osi pewnie będzie więcej. Polskie autostrady np. mają dopuszczalne 11.5t na oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W pewnym zakresie można:

Oczywiście "tiry na tory" to idea szczytna i piękna.

Ale ja nie chcę czekać na przesyłkę 3 dni i płacić za nią więcej niż teraz. A to nas czeka po takiej akcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście "tiry na tory" to idea szczytna i piękna.

> Ale ja nie chcę czekać na przesyłkę 3 dni i płacić za nią więcej niż teraz. A to nas czeka po

> takiej akcji

a węgiel to musisz mieć na wczoraj ? bo ja np kupuje wiosną i mogę poczekać nawet tydzień

nikt nie mówi o całkowitej rezygnacji z transportu kołowego, bo mnie pociąg węgla do domu nie dowiezie

ale zamiast jechać 200km, może jechać 20km

i takich towarów jest sporo

tak samo tranzyt

zresztą wcale nie musi to być tir na lawecie, ale po prostu zamiast ładować na auta, załadujmy na pociąg

na budowie miałem transporty koleją, bocznica była parę km od budowy i kilka pociągów sprowadziliśmy smile.gif

niestety kupa problemów i ostatecznie wychodziło to drożej niż wanienki icon_rolleyes.gif

z tym że ta niższa cena nie uwzględnia kosztów społecznych, zniszczenia dróg, środowiska itd hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, zamiast 5 osi przejeżdżających będzie 7-8, tarcie skróci żywotność warstwy ścieralnej i

> dodatkowo ubije podbudowę

Ale przecież to ma służyć przewiezieniu tej samej ilości towaru ? niewiem.gif

Weź kalkulator i policz - masz do przewiezienia 1000 ton.

Albo wieziesz to 25 kursami 5- osiowej ciężarówki (obecne) lub 17 kursami 7-osiowej ciężarówki (w przyszłości).

Przjechało 125 osi vs. 119 osi o tym samym nacisku (obecny/przyszłość)

Więc gdzie ci się bardziej pościera i poniszczy ? niewiem.gif

> Będzie bardziej uciążliwe poruszanie się po drogach. Wczorajszy przykład: trasa 10km

> Piotrków-Sulejów, po 22 chwilka, w jednym sznurku z przeciwka 49 pojazdów z naczepami, weź to

> wyprzedź

Będziesz miał 33 dłuższe pojazdy do wyprzedzenia.

To jakaś różnica ?

Jeśli już to na korzyść.

> Nie wierzę w takie obietnice, tiry na tory

Na szczęście twoje zdanie nie będzie miało znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrafią, ale to margines - najczęściej przewinienie to nierówno rozłożony ładunek, a przeładowanie

> to w granicach 1-2t.

> Ale liczy się nacisk na oś, a osi pewnie będzie więcej. Polskie autostrady np. mają dopuszczalne

> 11.5t na oś.

Taka ciekawostka, o której mi ostatnio klient powiedział.

Każdy gatunek (autostrada, ekspresowa, krajowa, wojewódzka) ma określone ograniczenie w nacisku na oś.

Droga 835 (Lublin-Biłgoraj) jest drogą wojewódzką więc ma określone ograniczenie (nie pamiętam ile) nacisku na oś.

I co ciekawe można przewieźć załadowanego do pełna tira, ale przy ewentualnym rozładunku po drodze trzeba poprzestawiać ładunek bo zestaw mimo, że lżejszy będzie miał inne naciski na oś (niektóre przekroczą dopuszczalną normę).

A że w Biłgoraju jest fabryka BRW (a w okolicy kilka innych dużych zakładów) to ma to kolosalne znaczenie bo to spore ograniczenie (i jednocześnie podwyższenie kosztów transportu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie rozumiecie, ze takie zestawy mialby sie poruszac tylko i wylacznie po autostradach pomiedzy duzymi centrami logistycznymi?

Niektorzy tutaj zamet przedstawiajac wizje wyprzedzania takiego zestawu na zwyklej DK, a przeciez taki zestaw nie bedzie mial prawa sie tam pojawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego nie rozumiecie, ze takie zestawy mialby sie poruszac tylko i wylacznie po autostradach

> pomiedzy duzymi centrami logistycznymi?

Takie zestawy już wymyślono dawno. Nawet dłuższe i cięższe.

Wymyślono też dla nich specjalne drogi - żelazne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego nie rozumiecie, ze takie zestawy mialby sie poruszac tylko i wylacznie po autostradach

> pomiedzy duzymi centrami logistycznymi?

> Niektorzy tutaj zamet przedstawiajac wizje wyprzedzania takiego zestawu na zwyklej DK, a przeciez

> taki zestaw nie bedzie mial prawa sie tam pojawic.

Czyli z europy do Wa-wy dowioza nam towar takim zestawem, a dalej na polnocny-wschod polski pojedzie ta sama liczba "TIR"-ow co teraz (czyli zadnych zmian dla siebie nie widze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.