Skocz do zawartości

F1 i dzwiek bolidow


czacha

Rekomendowane odpowiedzi

Za Sokolem

Quote:

Nie tylko Wam nie podoba się dźwięk nowych V6. Organizatorzy GP Australii rozważają pozwanie Formuły 1 za... złamanie warunków umowy. Promotor Ron Walker powiedział już Berniemu Ecclestone'owi, że kibice nie są zadowoleni z brzmienia obecnych jednostek napędowych.

Zdaniem organizatorów obecni na trybunach fani "nie dostali produktu, za który zapłacili". Dyrektor Australian Grand Prix Corporation Andrew Westacott twierdzi, że nowy dźwięk nie jest "sexy": "Płacimy za produkt i traktujemy tę sprawę bardzo poważnie, bo naszym zdaniem doszło do złamania warunków [kontraktu]. Jestem pewien, że w przyszłym roku dźwięk [samochodów] będzie już inny".

Fakt, że to akurat organizatorzy GP Australii poruszają temat hałasu, jest dość znaczący. Od lat ten wyścig jest obiektem protestów ze strony tych mieszkańców Melbourne, którym przeszkadza głośność imprezy. Jak widać, dla promotorów ważniejsze są odczucia prawdziwych fanów niż święty spokój i brak protestów w mieście


Mam nadzieje ze wszyscy organizatorzy beda wywierali taki nacisk i zrobia cos z tymi kosiarkami yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwo nie będzie

Za http://f1.dziel-pasje.pl

Fragment wypowiedzi - Niki Lauda

Quote:

Każdy chce coś z tym zrobić, ale nie można tak sobie zmienić rury wydechowej. Trzeba byłoby przeprojektować cały silnik i jego mapowanie przekonywał jednak Niki Lauda. To jest zbyt kosztowne. Proszę nie zmieniajcie silników tylko po to, aby stały się nieco głośniejsze.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za Sokolem

No właśnie chciałem taki watek tu założyć oslabiony.gif

Bez tego specyficznego wycia, ja nie mogłem tego oglądać. Nudził mnie wyścig.

Nastepny to chyba tylko skróty zobaczę.

Dramat jakiś.

Jeden z komentatorów na Sky, tez to podsumował, że niedługo chyba beda diesle... zlosnik.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie chciałem taki watek tu założyć

> Bez tego specyficznego wycia, ja nie mogłem tego oglądać. Nudził mnie wyścig.

> Nastepny to chyba tylko skróty zobaczę.

> Dramat jakiś.

> Jeden z komentatorów na Sky, tez to podsumował, że niedługo chyba beda diesle...

już widzę oczami wyobraźni wyścig w 2020 roku

na starcie stoją 24 bolidy Formuły 1

zapalają się czerwone światła!

słychać szum wiatru i śpiew ptaków!!

i wystartowali!!!

rozbrzmiewa warkot maszynek do golenia!!!

warto dodać że oficjalnym sponsorem jest energizer

Always ready when you need it most.

biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tu fajne porównanie crazy.gif

I jeszcze to, coś się dzieje jednak na rzeczy zlosnik.gif

za f1.fanklub.pl

Quote:

Organizatorzy Grand Prix Australii uważają, że zbyt ciche bolidy Formuły 1 mogą łamać umowę zawartą z FOM. Prezes Australian Grand Prix Corporation, Ron Walker już rozmawiał o tym z panem Ecclestone. Ich zdaniem, dźwięk to część spektaklu, a nowe silniki Turbo psują wizerunek całej serii. Dodatkowo płacą grube pieniądze za produkt, spisane są kontrakty, umowy, a fanom w Australii tegoroczny wyścig się nie podobał tak jak poprzednie edycje.

Ron dodał, że jak Formuła 1 wróci do Europy to jedyny dźwięk jaki będzie słyszalny to rosnący odgłos niezadowolenia fanów.

Większość fanów już po pierwszych minutach wiedziała, że nie muszą wkładać stoperów w uszy, ponieważ jest dużo ciszej. Wszyscy mieli nadzieję, że jak na torze w tym samym momencie będzie jeździć cała stawka to efekt zostanie zniwelowany. Nie miało to jednak miejsca.

Pojawił się nawet pomysł, żeby przeprojektować wydech na zasadzie megafonu, który by nagłaśniał pracę jednostek napędowych. Nie wiem, na ile jest to możliwe, ale mam nadzieję, że wykonany zostanie jakiś krok w celu poprawy brzmienia silników i to jeszcze w tym sezonie.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O tu fajne porównanie

> I jeszcze to, coś się dzieje jednak na rzeczy

> za f1.fanklub.pl

> Quote:

> Organizatorzy Grand Prix Australii uważają, że zbyt ciche bolidy Formuły 1 mogą łamać umowę

> zawartą z FOM. Prezes Australian Grand Prix Corporation, Ron Walker już rozmawiał o tym z

> panem Ecclestone. Ich zdaniem, dźwięk to część spektaklu, a nowe silniki Turbo psują wizerunek

> całej serii. Dodatkowo płacą grube pieniądze za produkt, spisane są kontrakty, umowy, a fanom

> w Australii tegoroczny wyścig się nie podobał tak jak poprzednie edycje.

> Ron dodał, że jak Formuła 1 wróci do Europy to jedyny dźwięk jaki będzie słyszalny to rosnący

> odgłos niezadowolenia fanów.

> Większość fanów już po pierwszych minutach wiedziała, że nie muszą wkładać stoperów w uszy,

> ponieważ jest dużo ciszej. Wszyscy mieli nadzieję, że jak na torze w tym samym momencie będzie

> jeździć cała stawka to efekt zostanie zniwelowany. Nie miało to jednak miejsca.

> Pojawił się nawet pomysł, żeby przeprojektować wydech na zasadzie megafonu, który by nagłaśniał

> pracę jednostek napędowych. Nie wiem, na ile jest to możliwe, ale mam nadzieję, że wykonany

> zostanie jakiś krok w celu poprawy brzmienia silników i to jeszcze w tym sezonie.

luzik - więszkość ludzi siedzi bez stoperów w uszach i bez słuchawek biglaugh.gif

a pamiętam jak byłem na pit lane park BMW jak Qbek przeleciał obok mnie (stałem przy barierce) - to aż w żołądku poczułem ... a jak sobie to przemnożyć przez 24 auta biglaugh.gif to już wogóle... a tutaj.... jak na gokartach biglaugh.gif tylko szybciej jadą biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> luzik - więszkość ludzi siedzi bez stoperów w uszach i bez słuchawek

> a pamiętam jak byłem na pit lane park BMW jak Qbek przeleciał obok mnie (stałem przy barierce) - to

> aż w żołądku poczułem ... a jak sobie to przemnożyć przez 24 auta to już wogóle…

Chyba w tym samym roku była impreza Renault i jak wpełzłem do pitstopu, to akurat silnik odpalali - stojąc w tym momencie obok, wyraźnie można było poczuć gdzie się ma w sobie poszczzególne narządy smile.gif Ale ogólnie V8 były spokojne w porównaniu z wczęsniejszymi V10. Jak pod koniec lat 90, kiedy stosowano jeszcze V10-ki byłem na imprezie promocyjnej McLarena, to chwilę byłem głuchy jak przeleciał taki ze 2m ode mnie icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie brzmią za dobrze, ale jest lepiej niż się spodziewałem Jeszcze zatęsknicie za obecnymi

> odgłosami

To jest więcej niż pewne, że to nas czeka za ileś lat nast to czeka. Ale najpierw po kolejnych zmianach za kilka lat, wszytskim dźwięk bolidu F1 będzie przypominał wyścigi maluchów z lat 80 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Indy od dawna nie powalało dźwiękiem, ale … trzeba przyznać żę w tym roku brzmi bardziej męsko niż te kosiarki z F1 smile.gif

> Chyba żadna seria wyścigowa nie ma teraz gorszego dzwięku niż f1. nawet picanto

ano tak

hehe.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie najlepiej brzmiały jak była jeszcze kontrola trakcji, do tej pory pamiętam pierwsze

> wrażenia na żywo

serduszka.gif

A pamiętasz aferę z Red Bullem a raczej jej zalążki, podejrzenia o stosowanie TC?

Tu trochę słychać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk wydawany przez tegoroczne bolidy skrytykował też S. Vettel LINK, ale jak się okazuje, dźwięk bolidów i ich póki co kiepska niezawodność, to nie jedyne problemy. Okazuje się, że niskie nosy tegorocznych bolidów mogą spowodować, że przy najechaniu na tył bolid najeżdżający wbije się pod bolid poprzedzający. Zademonstrował to w Australii Kamikadze Kobayashi https://www.youtube.com/watch?v=Nk_yFOomBlk . Jak by prędkość byłą większa, mógłby wjechać głębiej. Niskie nosymiały zapobiec fruwaniu bolidów, jakie przeżył kiedyś Mark Webber https://www.youtube.com/watch?v=qSIzU7pgmlM , a okazuje się że i tak źle i tak niedobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem mam wrażenie, że ludzie władni są idiotami.

Widać wyraźnie, że Webber najechał na tylne koło pędzącego bolidu, które wykatapultowało go natychmiast w górę. Jakby by tam nos nie był to i tak w ułamku sekundy zamienił się w pył a dalsza część bolidu wyrzucona została właśnie przez koło poprzedniego zawodnika w górę.

Co innego, gdyby mu wjechał centralnie w dupę.... to wtedy by się po prostu odepchnęli a teraz - wjedzie pod niego z tym nosem niskim facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś próbowałem kolejny raz zaakceptować dźwięk nowej F1... ale gdy usłyszałem komentatorów na torze, którzy relacjonują wyścig i to co się dzieje dla kibiców na trybunach i wokół toru - odpadłem. To już nie ta F1, którą oglądam od ponad 20 lat. Ecclestone myśli, że jak podkręcą mikrofony na torze to w TV będzie słychać silniki. Nie - bedziemy słyszeli opony, komentatorów i... świerszcze w trawie a nie silniki.

Mam nadzieję, że europejscy fani - a właściwie ich odpływ, wpłyną na to towarzystwo wzajemnej adoracji i wróci prawdziwa F1 a ekoF1 odejdzie w zapomnienie.

Ja oddałem głos na tej stronie:

ferrarifansurvey

GP2 jest głośniejsza i niewiele wolniejsza od obecnej F1.

Cieszę się, że miałem przyjemność w 2013 roku usłyszeć na Silverstone dźwięk V8. Przed wyścigiem latały myśliwce i nieźle hałasowały, ale gdy na Luffield pojawiły się bolidy to miałem ciary zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już nie ta F1, którą oglądam od ponad 20 lat. Ecclestone myśli, że jak podkręcą

> mikrofony na torze to w TV będzie słychać silniki. Nie - bedziemy słyszeli opony, komentatorów

> i... świerszcze w trawie a nie silniki.

Żeby było zabawniej, to Bernie Ecclestone też nie popiera tej zmiany i też krytykuje efekty smile.gif. http://www.f1wm.pl/php/news_id-31651.html Jakiś czas temu czytałem jakiś wywiad z nim i mówił, że jak rozważano tą zmianę silników to on odradzał i mówił żę to szaleńśtwo, ale ktoś inny (FIA, albo FOCA) chciał tej zmiany.

> GP2 jest głośniejsza i niewiele wolniejsza od obecnej F1.

I do tego dużo tańśza, a emocji jest tam czasem więcej niż w F1. Czyżby to znaczyło że obiektywnie jest lepsza, a F1 oglądamy z przyzwyczajenia.. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żeby było zabawniej, to Bernie Ecclestone też nie popiera tej zmiany i też krytykuje efekty .

> http://www.f1wm.pl/php/news_id-31651.html Jakiś czas temu czytałem jakiś wywiad z nim i mówił,

> że jak rozważano tą zmianę silników to on odradzał i mówił żę to szaleńśtwo, ale ktoś inny

> (FIA, albo FOCA) chciał tej zmiany.

Ecclestone to stary grzyb. Nie dalej jak dwa tygodnie temu mówił, że coś trzeba z tym zrobić. Wczoraj powiedział, że na torze nie jest tak źle, trzeba tylko nieco ją podgłośnić w TV... czyli - inaczej rozstawić mikrofony i wzmocnić dźwięk. Będziemy słyszeli rechot żab wokół toru zlosnik.gif

Ecclestone pewnie zorientował się, że niewiele da się z dźwiękiem zrobić. Turbina, mniejsza pojemność i obroty - do ok. 12k, bo ciągle się słyszy o oszczędzaniu paliwa, nie sprzyjają zwiększeniu natężenia dźwięku. Jak drastycznie nie spadną wpływy z biletów i reklam - obawiam się, że nic z tym nie zrobią. Dalej będziemy oglądali wyścigi odkurzaczy, podgłaśniali telewizory i... zasypiali na wyścigach. Dziś podczas kwalifikacji ponownie zastanawiałem się, czy dalej to "widowisko" chcę oglądać, czy to mnie jakoś bawi, czy to już tylko wieloletnie przyzwyczajenie...

> I do tego dużo tańśza, a emocji jest tam czasem więcej niż w F1. Czyżby to znaczyło że obiektywnie

> jest lepsza, a F1 oglądamy z przyzwyczajenia..

Nie interesowałem się tym wcześniej, ale chyba przed wyścigiem F1, na niektórych torach, ścigają się GP2. Byłbym mocno wkurzony oglądając juniorską serię, której silniki pięknie brzmią a później oglądał królową motorsportu F1 z dźwiękiem... no właśnie, z piskami opon i buczeniem, czasem świstem turbiny, bez jęzorów ognia z wydechu - bo szkoda paliwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłbym mocno wkurzony oglądając juniorską serię, której silniki pięknie brzmią a

> później oglądał królową motorsportu F1 z dźwiękiem... no właśnie, z piskami opon i buczeniem,

> czasem świstem turbiny, bez jęzorów ognia z wydechu - bo szkoda paliwa...

Słusznie prawisz. To ściema a nie wytłumaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> niby maja to zmienic ..

> klik

Dobrze, że do nich dotarło, dobrze że chcą coś z tym zrobić. Mimo wszystko szału bym się nie spodziewał.

Może jak już będą dopuszczone prace nad silnikami, to przy okazji Ferrari i Renault zdołają poprawić swoje jednostki - po dotychczasowych wyścigach widać, że silniki Mercedesa.

A jakby chcieli jeszcze zwiększyć atrakcyjność F1, to powinni wywalić w otchań niepamięci przepisy dotyczące zużycia paliwa - w tym roku częściej niż poganianie kierowców przez inżynierów, słyszy się przez radio ganienie kierowców by oszczędzali paliwo. To ma być F1 czy wyścigi taksówkarzy? Obejrzałem w tym sezonie jeden wyścig i nie podoba mi się ta F1 sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze, że do nich dotarło, dobrze że chcą coś z tym zrobić. Mimo wszystko szału bym się nie

> spodziewał.

> Może jak już będą dopuszczone prace nad silnikami, to przy okazji Ferrari i Renault

> zdołają poprawić swoje jednostki - po dotychczasowych wyścigach widać, że silniki Mercedesa.

> A jakby chcieli jeszcze zwiększyć atrakcyjność F1, to powinni wywalić w otchań niepamięci przepisy

> dotyczące zużycia paliwa - w tym roku częściej niż poganianie kierowców przez inżynierów,

> słyszy się przez radio ganienie kierowców by oszczędzali paliwo. To ma być F1 czy wyścigi

> taksówkarzy? Obejrzałem w tym sezonie jeden wyścig i nie podoba mi się ta F1

Ostatni wyscig byl o dziwo przepiekny. claps.gif

Gdyby nie paliwo i stosowanie dwoch mieszanek bylby jeszcze lepszy, ale nie ma co narzekac. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatni wyscig byl o dziwo przepiekny.

> Gdyby nie paliwo i stosowanie dwoch mieszanek bylby jeszcze lepszy, ale nie ma co narzekac.

tego stosowania opon to ja nie rozumiem.

Powinni mieć po dwa komplety każdych dostępnych opon na wyścig i mogą sobie zakładać w dowolnych konfiguracjach.

I ja jeszcze proponuję zrobić Pod koniec sezonu F1 wyścig na torze lodowo-śniegowym na kolcu jako pokazówka (rodzaj takiej Barbórki F1). To by dopiero wydarzenie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Quote:

Grupa Robocza zajmująca się problemem zwiększenia hałasu generowanego przez nowe jednostki napędowe V6 planuje wprowadzenie poprawek w obszarze wydechu.

Spotkanie w tej sprawie odbędzie się szóstego maja, jednak po wstępnych rozmowach pomiędzy FIA a producentami silników, przeprowadzonych piątkowego wieczora na padoku toru w Szanghaju, postanowiono, że koncentracja skupi się na wprowadzeniu korekt w sferze wydechu.

Źródła potwierdzają, że w ciągu najbliższych kilku dni zostaną poddane ocenie kolejne rozwiązania. Dane z nich zbierze FIA. Jednym z pomysłów jest wprowadzenie standardowego wydechu, który zostanie tak zoptymalizowany, aby zwiększyć poziom hałasu.

Magazyn Autosport sugeruje, że FIA zwołała spotkanie kryzysowe na tydzień przed Grand Prix Hiszpanii, w celu sfinalizowania dalszych działań i wprowadzenia poprawek. Szef Federacji – Jean Todt przyznał w Bahrajnie, iż ma nadzieję, że pierwsze testy nowych, głośniejszych silników mogą odbyć się już po zakończeniu wyścigowego weekendu w Barcelonie.

Wstępna analiza innej, próbnej konstrukcji rury wydechowej, przeprowadzona na hamowni przez jednego z producentów jednostek napędowych, zaowocowała obiecującym skokiem hałasu. Ma być on na tytle zadowalający, by zadowolić i uspokoić wszystkich krytyków. Wszelkie zmiany w samych silnikach zostały wykluczone, ponieważ wymagałyby zmiany całej filozofii związanej z oszczędnym zużyciem paliwa.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.