czacha Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Za Sokolem Quote: Nie tylko Wam nie podoba się dźwięk nowych V6. Organizatorzy GP Australii rozważają pozwanie Formuły 1 za... złamanie warunków umowy. Promotor Ron Walker powiedział już Berniemu Ecclestone'owi, że kibice nie są zadowoleni z brzmienia obecnych jednostek napędowych. Zdaniem organizatorów obecni na trybunach fani "nie dostali produktu, za który zapłacili". Dyrektor Australian Grand Prix Corporation Andrew Westacott twierdzi, że nowy dźwięk nie jest "sexy": "Płacimy za produkt i traktujemy tę sprawę bardzo poważnie, bo naszym zdaniem doszło do złamania warunków [kontraktu]. Jestem pewien, że w przyszłym roku dźwięk [samochodów] będzie już inny". Fakt, że to akurat organizatorzy GP Australii poruszają temat hałasu, jest dość znaczący. Od lat ten wyścig jest obiektem protestów ze strony tych mieszkańców Melbourne, którym przeszkadza głośność imprezy. Jak widać, dla promotorów ważniejsze są odczucia prawdziwych fanów niż święty spokój i brak protestów w mieście Mam nadzieje ze wszyscy organizatorzy beda wywierali taki nacisk i zrobia cos z tymi kosiarkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Łatwo nie będzie Za http://f1.dziel-pasje.pl Fragment wypowiedzi - Niki Lauda Quote: Każdy chce coś z tym zrobić, ale nie można tak sobie zmienić rury wydechowej. Trzeba byłoby przeprojektować cały silnik i jego mapowanie przekonywał jednak Niki Lauda. To jest zbyt kosztowne. Proszę nie zmieniajcie silników tylko po to, aby stały się nieco głośniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 > Za Sokolem No właśnie chciałem taki watek tu założyć Bez tego specyficznego wycia, ja nie mogłem tego oglądać. Nudził mnie wyścig. Nastepny to chyba tylko skróty zobaczę. Dramat jakiś. Jeden z komentatorów na Sky, tez to podsumował, że niedługo chyba beda diesle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 > No właśnie chciałem taki watek tu założyć > Bez tego specyficznego wycia, ja nie mogłem tego oglądać. Nudził mnie wyścig. > Nastepny to chyba tylko skróty zobaczę. > Dramat jakiś. > Jeden z komentatorów na Sky, tez to podsumował, że niedługo chyba beda diesle... już widzę oczami wyobraźni wyścig w 2020 roku na starcie stoją 24 bolidy Formuły 1 zapalają się czerwone światła! słychać szum wiatru i śpiew ptaków!! i wystartowali!!! rozbrzmiewa warkot maszynek do golenia!!! warto dodać że oficjalnym sponsorem jest energizer Always ready when you need it most. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Nie brzmią za dobrze, ale jest lepiej niż się spodziewałem Jeszcze zatęsknicie za obecnymi odgłosami: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 > Nie brzmią za dobrze, ale jest lepiej niż się spodziewałem Jeszcze zatęsknicie za obecnymi > odgłosami: Patrząc co robi FIA to do tego dojdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 > Patrząc co robi FIA to do tego dojdzie nie dojedzie , przynajmniej nie będą liczyli spalonego kg paliwa a i może zaczną się znowu ścigać, w moim aucie już mam chyba lepszy dźwięk od tych " bolidów " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 O tu fajne porównanie I jeszcze to, coś się dzieje jednak na rzeczy za f1.fanklub.pl Quote: Organizatorzy Grand Prix Australii uważają, że zbyt ciche bolidy Formuły 1 mogą łamać umowę zawartą z FOM. Prezes Australian Grand Prix Corporation, Ron Walker już rozmawiał o tym z panem Ecclestone. Ich zdaniem, dźwięk to część spektaklu, a nowe silniki Turbo psują wizerunek całej serii. Dodatkowo płacą grube pieniądze za produkt, spisane są kontrakty, umowy, a fanom w Australii tegoroczny wyścig się nie podobał tak jak poprzednie edycje. Ron dodał, że jak Formuła 1 wróci do Europy to jedyny dźwięk jaki będzie słyszalny to rosnący odgłos niezadowolenia fanów. Większość fanów już po pierwszych minutach wiedziała, że nie muszą wkładać stoperów w uszy, ponieważ jest dużo ciszej. Wszyscy mieli nadzieję, że jak na torze w tym samym momencie będzie jeździć cała stawka to efekt zostanie zniwelowany. Nie miało to jednak miejsca. Pojawił się nawet pomysł, żeby przeprojektować wydech na zasadzie megafonu, który by nagłaśniał pracę jednostek napędowych. Nie wiem, na ile jest to możliwe, ale mam nadzieję, że wykonany zostanie jakiś krok w celu poprawy brzmienia silników i to jeszcze w tym sezonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 > O tu fajne porównanie > I jeszcze to, coś się dzieje jednak na rzeczy > za f1.fanklub.pl > Quote: > Organizatorzy Grand Prix Australii uważają, że zbyt ciche bolidy Formuły 1 mogą łamać umowę > zawartą z FOM. Prezes Australian Grand Prix Corporation, Ron Walker już rozmawiał o tym z > panem Ecclestone. Ich zdaniem, dźwięk to część spektaklu, a nowe silniki Turbo psują wizerunek > całej serii. Dodatkowo płacą grube pieniądze za produkt, spisane są kontrakty, umowy, a fanom > w Australii tegoroczny wyścig się nie podobał tak jak poprzednie edycje. > Ron dodał, że jak Formuła 1 wróci do Europy to jedyny dźwięk jaki będzie słyszalny to rosnący > odgłos niezadowolenia fanów. > Większość fanów już po pierwszych minutach wiedziała, że nie muszą wkładać stoperów w uszy, > ponieważ jest dużo ciszej. Wszyscy mieli nadzieję, że jak na torze w tym samym momencie będzie > jeździć cała stawka to efekt zostanie zniwelowany. Nie miało to jednak miejsca. > Pojawił się nawet pomysł, żeby przeprojektować wydech na zasadzie megafonu, który by nagłaśniał > pracę jednostek napędowych. Nie wiem, na ile jest to możliwe, ale mam nadzieję, że wykonany > zostanie jakiś krok w celu poprawy brzmienia silników i to jeszcze w tym sezonie. luzik - więszkość ludzi siedzi bez stoperów w uszach i bez słuchawek a pamiętam jak byłem na pit lane park BMW jak Qbek przeleciał obok mnie (stałem przy barierce) - to aż w żołądku poczułem ... a jak sobie to przemnożyć przez 24 auta to już wogóle... a tutaj.... jak na gokartach tylko szybciej jadą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Ja byłem na Red Bull 3d Race. Vettel śmigał koło mnie, dźwięk piękny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 > luzik - więszkość ludzi siedzi bez stoperów w uszach i bez słuchawek > a pamiętam jak byłem na pit lane park BMW jak Qbek przeleciał obok mnie (stałem przy barierce) - to > aż w żołądku poczułem ... a jak sobie to przemnożyć przez 24 auta to już wogóle… Chyba w tym samym roku była impreza Renault i jak wpełzłem do pitstopu, to akurat silnik odpalali - stojąc w tym momencie obok, wyraźnie można było poczuć gdzie się ma w sobie poszczzególne narządy Ale ogólnie V8 były spokojne w porównaniu z wczęsniejszymi V10. Jak pod koniec lat 90, kiedy stosowano jeszcze V10-ki byłem na imprezie promocyjnej McLarena, to chwilę byłem głuchy jak przeleciał taki ze 2m ode mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 > Nie brzmią za dobrze, ale jest lepiej niż się spodziewałem Jeszcze zatęsknicie za obecnymi > odgłosami To jest więcej niż pewne, że to nas czeka za ileś lat nast to czeka. Ale najpierw po kolejnych zmianach za kilka lat, wszytskim dźwięk bolidu F1 będzie przypominał wyścigi maluchów z lat 80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 18 Marca 2014 Udostępnij Napisano 18 Marca 2014 Moja żona słysząc odgłosy z telewizorni, gdy oglądałem wyścig myślała, że pies piszczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 19 Marca 2014 Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 W sieci pojawiło się kolejne porównanie, tym razem z silnikiem 2.2 turbo z indy car Chyba żadna seria wyścigowa nie ma teraz gorszego dzwięku niż f1. nawet picanto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 20 Marca 2014 Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Indy od dawna nie powalało dźwiękiem, ale … trzeba przyznać żę w tym roku brzmi bardziej męsko niż te kosiarki z F1 > Chyba żadna seria wyścigowa nie ma teraz gorszego dzwięku niż f1. nawet picanto ano tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 20 Marca 2014 Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 > ano tak > Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > ano tak > Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mugen Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Dla mnie najlepiej brzmiały jak była jeszcze kontrola trakcji, do tej pory pamiętam pierwsze wrażenia na żywo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > Dla mnie najlepiej brzmiały jak była jeszcze kontrola trakcji, do tej pory pamiętam pierwsze > wrażenia na żywo A pamiętasz aferę z Red Bullem a raczej jej zalążki, podejrzenia o stosowanie TC? Tu trochę słychać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Dźwięk wydawany przez tegoroczne bolidy skrytykował też S. Vettel LINK, ale jak się okazuje, dźwięk bolidów i ich póki co kiepska niezawodność, to nie jedyne problemy. Okazuje się, że niskie nosy tegorocznych bolidów mogą spowodować, że przy najechaniu na tył bolid najeżdżający wbije się pod bolid poprzedzający. Zademonstrował to w Australii Kamikadze Kobayashi https://www.youtube.com/watch?v=Nk_yFOomBlk . Jak by prędkość byłą większa, mógłby wjechać głębiej. Niskie nosymiały zapobiec fruwaniu bolidów, jakie przeżył kiedyś Mark Webber https://www.youtube.com/watch?v=qSIzU7pgmlM , a okazuje się że i tak źle i tak niedobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Czasem mam wrażenie, że ludzie władni są idiotami. Widać wyraźnie, że Webber najechał na tylne koło pędzącego bolidu, które wykatapultowało go natychmiast w górę. Jakby by tam nos nie był to i tak w ułamku sekundy zamienił się w pył a dalsza część bolidu wyrzucona została właśnie przez koło poprzedniego zawodnika w górę. Co innego, gdyby mu wjechał centralnie w dupę.... to wtedy by się po prostu odepchnęli a teraz - wjedzie pod niego z tym nosem niskim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 wlasnie jezdza tymi sokowirowkami w malezji. Nawet podkrecenie subwoofera i ogolna masturbacja nad domowym HiFi nie pomaga coja pacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel1 Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Dziś próbowałem kolejny raz zaakceptować dźwięk nowej F1... ale gdy usłyszałem komentatorów na torze, którzy relacjonują wyścig i to co się dzieje dla kibiców na trybunach i wokół toru - odpadłem. To już nie ta F1, którą oglądam od ponad 20 lat. Ecclestone myśli, że jak podkręcą mikrofony na torze to w TV będzie słychać silniki. Nie - bedziemy słyszeli opony, komentatorów i... świerszcze w trawie a nie silniki. Mam nadzieję, że europejscy fani - a właściwie ich odpływ, wpłyną na to towarzystwo wzajemnej adoracji i wróci prawdziwa F1 a ekoF1 odejdzie w zapomnienie. Ja oddałem głos na tej stronie: ferrarifansurvey GP2 jest głośniejsza i niewiele wolniejsza od obecnej F1. Cieszę się, że miałem przyjemność w 2013 roku usłyszeć na Silverstone dźwięk V8. Przed wyścigiem latały myśliwce i nieźle hałasowały, ale gdy na Luffield pojawiły się bolidy to miałem ciary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > To już nie ta F1, którą oglądam od ponad 20 lat. Ecclestone myśli, że jak podkręcą > mikrofony na torze to w TV będzie słychać silniki. Nie - bedziemy słyszeli opony, komentatorów > i... świerszcze w trawie a nie silniki. Żeby było zabawniej, to Bernie Ecclestone też nie popiera tej zmiany i też krytykuje efekty . http://www.f1wm.pl/php/news_id-31651.html Jakiś czas temu czytałem jakiś wywiad z nim i mówił, że jak rozważano tą zmianę silników to on odradzał i mówił żę to szaleńśtwo, ale ktoś inny (FIA, albo FOCA) chciał tej zmiany. > GP2 jest głośniejsza i niewiele wolniejsza od obecnej F1. I do tego dużo tańśza, a emocji jest tam czasem więcej niż w F1. Czyżby to znaczyło że obiektywnie jest lepsza, a F1 oglądamy z przyzwyczajenia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel1 Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > Żeby było zabawniej, to Bernie Ecclestone też nie popiera tej zmiany i też krytykuje efekty . > http://www.f1wm.pl/php/news_id-31651.html Jakiś czas temu czytałem jakiś wywiad z nim i mówił, > że jak rozważano tą zmianę silników to on odradzał i mówił żę to szaleńśtwo, ale ktoś inny > (FIA, albo FOCA) chciał tej zmiany. Ecclestone to stary grzyb. Nie dalej jak dwa tygodnie temu mówił, że coś trzeba z tym zrobić. Wczoraj powiedział, że na torze nie jest tak źle, trzeba tylko nieco ją podgłośnić w TV... czyli - inaczej rozstawić mikrofony i wzmocnić dźwięk. Będziemy słyszeli rechot żab wokół toru Ecclestone pewnie zorientował się, że niewiele da się z dźwiękiem zrobić. Turbina, mniejsza pojemność i obroty - do ok. 12k, bo ciągle się słyszy o oszczędzaniu paliwa, nie sprzyjają zwiększeniu natężenia dźwięku. Jak drastycznie nie spadną wpływy z biletów i reklam - obawiam się, że nic z tym nie zrobią. Dalej będziemy oglądali wyścigi odkurzaczy, podgłaśniali telewizory i... zasypiali na wyścigach. Dziś podczas kwalifikacji ponownie zastanawiałem się, czy dalej to "widowisko" chcę oglądać, czy to mnie jakoś bawi, czy to już tylko wieloletnie przyzwyczajenie... > I do tego dużo tańśza, a emocji jest tam czasem więcej niż w F1. Czyżby to znaczyło że obiektywnie > jest lepsza, a F1 oglądamy z przyzwyczajenia.. Nie interesowałem się tym wcześniej, ale chyba przed wyścigiem F1, na niektórych torach, ścigają się GP2. Byłbym mocno wkurzony oglądając juniorską serię, której silniki pięknie brzmią a później oglądał królową motorsportu F1 z dźwiękiem... no właśnie, z piskami opon i buczeniem, czasem świstem turbiny, bez jęzorów ognia z wydechu - bo szkoda paliwa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kevlar1 Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > Byłbym mocno wkurzony oglądając juniorską serię, której silniki pięknie brzmią a > później oglądał królową motorsportu F1 z dźwiękiem... no właśnie, z piskami opon i buczeniem, > czasem świstem turbiny, bez jęzorów ognia z wydechu - bo szkoda paliwa... Słusznie prawisz. To ściema a nie wytłumaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 niby maja to zmienic .. klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 > niby maja to zmienic .. > klik Dobrze, że do nich dotarło, dobrze że chcą coś z tym zrobić. Mimo wszystko szału bym się nie spodziewał. Może jak już będą dopuszczone prace nad silnikami, to przy okazji Ferrari i Renault zdołają poprawić swoje jednostki - po dotychczasowych wyścigach widać, że silniki Mercedesa. A jakby chcieli jeszcze zwiększyć atrakcyjność F1, to powinni wywalić w otchań niepamięci przepisy dotyczące zużycia paliwa - w tym roku częściej niż poganianie kierowców przez inżynierów, słyszy się przez radio ganienie kierowców by oszczędzali paliwo. To ma być F1 czy wyścigi taksówkarzy? Obejrzałem w tym sezonie jeden wyścig i nie podoba mi się ta F1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 > Dobrze, że do nich dotarło, dobrze że chcą coś z tym zrobić. Mimo wszystko szału bym się nie > spodziewał. > Może jak już będą dopuszczone prace nad silnikami, to przy okazji Ferrari i Renault > zdołają poprawić swoje jednostki - po dotychczasowych wyścigach widać, że silniki Mercedesa. > A jakby chcieli jeszcze zwiększyć atrakcyjność F1, to powinni wywalić w otchań niepamięci przepisy > dotyczące zużycia paliwa - w tym roku częściej niż poganianie kierowców przez inżynierów, > słyszy się przez radio ganienie kierowców by oszczędzali paliwo. To ma być F1 czy wyścigi > taksówkarzy? Obejrzałem w tym sezonie jeden wyścig i nie podoba mi się ta F1 Ostatni wyscig byl o dziwo przepiekny. Gdyby nie paliwo i stosowanie dwoch mieszanek bylby jeszcze lepszy, ale nie ma co narzekac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 > Ostatni wyscig byl o dziwo przepiekny. > Gdyby nie paliwo i stosowanie dwoch mieszanek bylby jeszcze lepszy, ale nie ma co narzekac. tego stosowania opon to ja nie rozumiem. Powinni mieć po dwa komplety każdych dostępnych opon na wyścig i mogą sobie zakładać w dowolnych konfiguracjach. I ja jeszcze proponuję zrobić Pod koniec sezonu F1 wyścig na torze lodowo-śniegowym na kolcu jako pokazówka (rodzaj takiej Barbórki F1). To by dopiero wydarzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Quote: Grupa Robocza zajmująca się problemem zwiększenia hałasu generowanego przez nowe jednostki napędowe V6 planuje wprowadzenie poprawek w obszarze wydechu. Spotkanie w tej sprawie odbędzie się szóstego maja, jednak po wstępnych rozmowach pomiędzy FIA a producentami silników, przeprowadzonych piątkowego wieczora na padoku toru w Szanghaju, postanowiono, że koncentracja skupi się na wprowadzeniu korekt w sferze wydechu. Źródła potwierdzają, że w ciągu najbliższych kilku dni zostaną poddane ocenie kolejne rozwiązania. Dane z nich zbierze FIA. Jednym z pomysłów jest wprowadzenie standardowego wydechu, który zostanie tak zoptymalizowany, aby zwiększyć poziom hałasu. Magazyn Autosport sugeruje, że FIA zwołała spotkanie kryzysowe na tydzień przed Grand Prix Hiszpanii, w celu sfinalizowania dalszych działań i wprowadzenia poprawek. Szef Federacji – Jean Todt przyznał w Bahrajnie, iż ma nadzieję, że pierwsze testy nowych, głośniejszych silników mogą odbyć się już po zakończeniu wyścigowego weekendu w Barcelonie. Wstępna analiza innej, próbnej konstrukcji rury wydechowej, przeprowadzona na hamowni przez jednego z producentów jednostek napędowych, zaowocowała obiecującym skokiem hałasu. Ma być on na tytle zadowalający, by zadowolić i uspokoić wszystkich krytyków. Wszelkie zmiany w samych silnikach zostały wykluczone, ponieważ wymagałyby zmiany całej filozofii związanej z oszczędnym zużyciem paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Ciekawe, czekam na dzwięk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > Quote: > Grupa Robocza zajmująca się problemem zwiększenia hałasu generowanego przez nowe jednostki > napędowe V6 planuje wprowadzenie poprawek w obszarze wydechu. To jest smieszne. Perla serii wyscigowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.