rostex Napisano 1 Maja 2014 Udostępnij Napisano 1 Maja 2014 Przymierzam się powoli do zmiany auta i bardzo zainteresował mnie C-Max z lat 2005-2007 z silnikiem 1.6 TDCI 90KM. Na co zwrócić uwagę w przypadku tego modelu? Nigdy żadnego Forda nie miałem, dlatego będę wdzięczny za każdy szczegół, na który należy zwrócić uwagę przy oględzinach. Czy ten model ma jakieś typowe usterki? Zwróciłem uwagę na najsłabszego diesla, tzn. 1.6 90KM, wiem, że to blok silnika HDI tyle, że ze zmienionym osprzętem. EDIT: Poczytałem na forum Forda i powoli się wyleczam z tego modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 1 Maja 2014 Udostępnij Napisano 1 Maja 2014 > EDIT: Poczytałem na forum Forda i powoli się wyleczam z tego modelu Dlaczego się wyleczasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iwin Napisano 1 Maja 2014 Udostępnij Napisano 1 Maja 2014 Na każdym forum dane modelu ludzie opisują same problemy. Tak można dojść do wniosku ze każde auto nic nie jest warte. Ja ma "królowa lawet" czyli już z założenia najgorszy możliwy wybór. Jak bym poczytał fora to pewnie powinienem dostać co najmniej zawału, a tak na codzień sympatyczne wygodne auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LMV Napisano 1 Maja 2014 Udostępnij Napisano 1 Maja 2014 > Przymierzam się powoli do zmiany auta i bardzo zainteresował mnie C-Max z lat 2005-2007 z silnikiem > 1.6 TDCI 90KM. > Na co zwrócić uwagę w przypadku tego modelu? Nigdy żadnego Forda nie miałem, dlatego będę wdzięczny > za każdy szczegół, na który należy zwrócić uwagę przy oględzinach. > Czy ten model ma jakieś typowe usterki? Zwróciłem uwagę na najsłabszego diesla, tzn. 1.6 90KM, > wiem, że to blok silnika HDI tyle, że ze zmienionym osprzętem. > EDIT: Poczytałem na forum Forda i powoli się wyleczam z tego modelu W 2005 kupiony 1.6TDCi 109 KM - 3 razy wrócił na lawecie do dealera, który go w końcu odkupił. A poza tym - bardzo fajne auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 1 Maja 2014 Udostępnij Napisano 1 Maja 2014 > W 2005 kupiony 1.6TDCi 109 KM - 3 razy wrócił na lawecie do dealera, który go w końcu odkupił. A > poza tym - bardzo fajne auto. Ale to może świadczyć o kiepskim silniku a nie o samym auto. Myslę (trochę) na takim w benzynie 1.6 125 KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 1 Maja 2014 Udostępnij Napisano 1 Maja 2014 Szukaj 2.0tdci ale tego z dw10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LMV Napisano 1 Maja 2014 Udostępnij Napisano 1 Maja 2014 > Ale to może świadczyć o kiepskim silniku a nie o samym auto. Myslę (trochę) na takim w benzynie 1.6 > 125 KM. No więc usterki unieruchamiające albo utrudniające eksploatację auta: - jakaś rura się urywała od turbosprężarki - hamulce padały bez ostrzeżenia (wspomaganie twardniejące w sposób uniemożliwiający wciśnięcie pedału - tylna klapa (elektrycznie otwierana) miała humory - sama otwierała się bez ostrzeżenia Ale, jak napisałem - to bardzo fajne auto! I piszę poważnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 Pomysł na auto bardzo dobry. Wadą będzie 90 KM w dużej budzie i jak w każdej używce ogólna awaryjność, którą trzeba brać pod uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 > Pomysł na auto bardzo dobry. Wadą będzie 90 KM w dużej budzie i jak w każdej używce ogólna > awaryjność, którą trzeba brać pod uwagę. Właśnie te 90KM wcale nie jest taką wadą, one mają fajne skrzynie, dobrze zestopniowane i na co dzień ten silniczek radzi dobie i w mieście i na trasie (do 150-160km/h), wtedy ma 3 tys obr więc nie wyje jeszcze. Są jeszcze silniki 109KM ale częściej mają dpf i wszystkie dwumasę, 90 są niektóre bez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 2 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 109KM nie biorę pod uwagę - DPF, DKZ, VGT Jeśli 90KM będzie mało, to wolę zrobić chip, niż się użerać z chwastami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 2 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 > Dlaczego się wyleczasz? Nie lubię aut z psującymi się duperelami. Nie wiem czemu wszyscy masowo naprawiają alternatory, wymieniają amortyzatory (czyżby jakaś słabizna niedostosowana do trochę zwiększonego nadwozia), walczą z otwieraniem tylnej klapy i elektrycznym hamulcem postojowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 2 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 > Szukaj 2.0tdci ale tego z dw10 Aż tak duży silnik to mi nie jest potrzebny. Robię dziennie 6 km do pracy w jedną stronę (nie, nie chcę benzyny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 > 109KM nie biorę pod uwagę - DPF, DKZ, VGT > Jeśli 90KM będzie mało, to wolę zrobić chip, niż się użerać z chwastami. Mam 1,8tdci oprócz dziury w zakresie niskich obrotów ,jedzie całkiem fajnie ,brak dpf-a od 5 lat zero problemów..Auto klei sie do drogi jak głupie ,wygodne ,polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 > Właśnie te 90KM wcale nie jest taką wadą, 13,3 s do 100 km na pusto to jest wada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 > 13,3 s do 100 km na pusto to jest wada Droga to nie tor wyścigowy ,na ale tu jest Polska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 > 13,3 s do 100 km na pusto to jest wada ciekawe jak czesto na tych 6 km do pracy bedzie mial okazje to sprawdzac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 > 13,3 s do 100 km na pusto to jest wada Ale jeździłeś tym?Mam w zwykłej foce 90KM właśnie i mimo, że zanim został na trochę dłużej miałem robić chipa to się wyleczyłem, bo po prostu w codziennej jeździe miejsko-pozamiejskiej tej mocy nie brakuje. Nie będziesz się przecież takim autem ścigał spod świateł, a moment obr i skrzynia radzą sobie bardzo fajnie z tym samochodem. Papierkowe dane są dobre na torze, na drodze styka zupełnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 > Droga to nie tor wyścigowy ,na ale tu jest Polska. Jak mam to rozumieć ? Auta z przyspieszeniem poniżej tej wartości to tylko na tor ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 > Nie lubię aut z psującymi się duperelami. Myślę, że nie jest ich więcej niż u konkurencji... > Nie wiem czemu wszyscy masowo naprawiają alternatory, wymieniają amortyzatory (czyżby jakaś > słabizna niedostosowana do trochę zwiększonego nadwozia), walczą z otwieraniem tylnej klapy i > elektrycznym hamulcem postojowym. Weź poprawkę na jedno-80% użytkowników ma fury z de,b,nl z poważnymi cofkami i może nie wiedzą o tym, ale 300tkm już dawno mają za sobą, więc te awarie wcale nie dziwią. Akurat w fordziarni trochę siedzę i znam dużo aut z flot/leasingów/kontraktów i do 200 tkm praktycznie większych scen nie ma z tymi samochodami, więc trochę na zapas się obawiasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 > ciekawe jak czesto na tych 6 km do pracy bedzie mial okazje to sprawdzac Za każdym razem kiedy będzie musiał się rozpędzić. Na 6 km do pracy to się skuter kupuje, a nie C-maxa Tak się zastanawiam po co w ogóle producenci robią mocniejsze silniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 > Nie lubię aut z psującymi się duperelami. To powinieneś szukać czegoś innego. Wszystkie służbowe fordy, którymi jeździłem od nowości, ciągle uprzykrzały życie psującymi się duperelami. Na szczęście tylko tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 > Ale jeździłeś tym?Mam w zwykłej foce 90KM właśnie i mimo, że zanim został na trochę dłużej miałem > robić chipa to się wyleczyłem, bo po prostu w codziennej jeździe miejsko-pozamiejskiej tej > mocy nie brakuje. Znajomy do nie dawna miał. Po zapakowaniu rodziny i bagaży komfort podróży cierpiał, ale do celu dojeżdżali >Nie będziesz się przecież takim autem ścigał spod świateł, a moment obr i > skrzynia radzą sobie bardzo fajnie z tym samochodem. Papierkowe dane są dobre na torze, na > drodze styka zupełnie. Wszystko styka co samo jedzie i pchać nie trzeba Ale nie powiesz chyba, że 95 KM w tym aucie to jego zaleta. 95 KM w aucie i masie 1400 kg to jest WADA, co nie zmienia faktu, że auto jest godne uwagi i dojedzie do celu, nawet pod górkę Nie dorabiajcie dodatkowej ideologii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 > Ale nie powiesz chyba, że 95 KM w tym aucie to jego zaleta. > 95 KM w aucie i masie 1400 kg to jest WADA, co nie zmienia faktu, że auto jest godne uwagi i > dojedzie do celu, nawet pod górkę Samochód ma równo 90KM, nie 95. > Nie dorabiajcie dodatkowej ideologii Nikt nie dorabia, trzeba być realistą, wiadomo, że 140KM w diesli pojedzie lepiej niż 90, ale tak jak 90KM od VAG jest bardzo poprawnym samochodem, tak również ford, po prostu nieźle na co dzień tym się jeździ. 1.5 dci ma zupełnie inną charakterystykę pomimo 90KM zupełnie inaczej te auta się powozi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 > Aż tak duży silnik to mi nie jest potrzebny. Robię dziennie 6 km do pracy w jedną stronę (nie, nie > chcę benzyny). Nie chodzi i wielkosc poprostu ten silnik jest bezproblemowy w przeciwienstwie do 1.6tdci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 > Nie chodzi i wielkosc poprostu ten silnik jest bezproblemowy w przeciwienstwie do 1.6tdci Konkrety proszę nt awaryjności1.6 tdci bo widzę jakieś urban legend...właśnie jest to jeden z mniej awaryjnych diesli nowożytnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 > Znajomy do nie dawna miał. Po zapakowaniu rodziny i bagaży komfort podróży cierpiał, ale do celu > dojeżdżali > Wszystko styka co samo jedzie i pchać nie trzeba > Ale nie powiesz chyba, że 95 KM w tym aucie to jego zaleta. > 95 KM w aucie i masie 1400 kg to jest WADA, co nie zmienia faktu, że auto jest godne uwagi i > dojedzie do celu, nawet pod górkę > Nie dorabiajcie dodatkowej ideologii Ja mam w Galaxym 140KM >1700kg wagi i marudzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 > Za każdym razem kiedy będzie musiał się rozpędzić. mowisz,ze dla niego roznica w dojezdzie do pracy rzedu kilku sekund bedzie istotna > Na 6 km do pracy to się skuter kupuje, a nie C-maxa oo.nie znalem tej klasyfikacji.ja mam do pracy 4km i zameczam tourana,powinienem kupic rower czy jednak na tak krotki dystans wystarczy hulajnoga? > Tak się zastanawiam po co w ogóle producenci robią mocniejsze silniki a ja po co ludzie kupuja fabie,astry czy golfy jak sa na rynku 911 czy tez M3.tu dopiero mozna mowic o mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 > Znajomy do nie dawna miał. Po zapakowaniu rodziny i bagaży komfort podróży cierpiał, ale do celu > dojeżdżali > Wszystko styka co samo jedzie i pchać nie trzeba > Ale nie powiesz chyba, że 95 KM w tym aucie to jego zaleta. > 95 KM w aucie i masie 1400 kg to jest WADA, co nie zmienia faktu, że auto jest godne uwagi i > dojedzie do celu, nawet pod górkę > Nie dorabiajcie dodatkowej ideologii na co dzień jeżdżę berlingo z tym samym silnikiem (90KM) i jakoś daję radę, nawet na A 140km/h poleci (z tym że spala wtedy sporo) a co do c-max'a ... mam benzynę 1.8 od 5lat obecnie 150kkm na liczniku (z PL) faktycznie jest trochę dupereli które sie sypią dość szybko - alternator padł po 80kkm łożyska wymieniłem już dwa, zgniły lampki ośw tablicy rej. itp, problemy z klimą, pojawia się rdza czy na tle konkurencji wypada lepiej np poprzednia astra to był golas, więc ciężko porównywać, ale altek wytrzymał 10lat i 240kkm (do sprzedaży) co ciekawe c-max ma IMO trwalszy zawias od astry (zwłaszcza przód) w oplu wymieniałem do 150kkm kilka rzeczy, max ma oryginał a jedyną wymienioną rzeczą był tylny łącznik plusem jest też silnik, który nie pali dużo (porównywalnie do astry 1.4) a na gazie zrobił ponad 70kkm i żyje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 > Ale nie powiesz chyba, że 95 KM w tym aucie to jego zaleta. > 95 KM w aucie i masie 1400 kg to jest WADA, Pytanie, w porównaniu do czego? Mam HDI 1.6 92KM (ten sam silnik co w fordzie) i auto jeżdżone NORMALNIE (tzn w zakresie 1.5 - do max 3k RPM) jeździ dużo lepiej niż benzynowe 1.6 kręcone 2-4k RPM. Mało tego - jeździ lepiej niż benzynowe 2.0 w 1.5-tonowej epice (też nie kręconej do czerwonego pola oczywiście) Wiadomo, że jak przyciśniesz epikę w okolice 5k RPM to jest już mocniejsza, ale kto/gdzie tak jeździ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 > Ja mam w Galaxym 140KM >1700kg wagi i marudzę. Zupełnie niepotrzebnie Głupi Ford też niepotrzebnie robił mocniejsze silniki do C-maxa, bo 90 KM to aż nadto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.