Skocz do zawartości

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCI na co zwrócić uwagę?


rostex

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się powoli do zmiany auta i bardzo zainteresował mnie C-Max z lat 2005-2007 z silnikiem 1.6 TDCI 90KM.

Na co zwrócić uwagę w przypadku tego modelu? Nigdy żadnego Forda nie miałem, dlatego będę wdzięczny za każdy szczegół, na który należy zwrócić uwagę przy oględzinach.

Czy ten model ma jakieś typowe usterki? Zwróciłem uwagę na najsłabszego diesla, tzn. 1.6 90KM, wiem, że to blok silnika HDI tyle, że ze zmienionym osprzętem.

EDIT: Poczytałem na forum Forda i powoli się wyleczam z tego modelu sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na każdym forum dane modelu ludzie opisują same problemy. Tak można dojść do wniosku ze każde auto nic nie jest warte. Ja ma "królowa lawet" czyli już z założenia najgorszy możliwy wybór. Jak bym poczytał fora to pewnie powinienem dostać co najmniej zawału, a tak na codzień sympatyczne wygodne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przymierzam się powoli do zmiany auta i bardzo zainteresował mnie C-Max z lat 2005-2007 z silnikiem

> 1.6 TDCI 90KM.

> Na co zwrócić uwagę w przypadku tego modelu? Nigdy żadnego Forda nie miałem, dlatego będę wdzięczny

> za każdy szczegół, na który należy zwrócić uwagę przy oględzinach.

> Czy ten model ma jakieś typowe usterki? Zwróciłem uwagę na najsłabszego diesla, tzn. 1.6 90KM,

> wiem, że to blok silnika HDI tyle, że ze zmienionym osprzętem.

> EDIT: Poczytałem na forum Forda i powoli się wyleczam z tego modelu

W 2005 kupiony 1.6TDCi 109 KM - 3 razy wrócił na lawecie do dealera, który go w końcu odkupił. A poza tym - bardzo fajne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W 2005 kupiony 1.6TDCi 109 KM - 3 razy wrócił na lawecie do dealera, który go w końcu odkupił. A

> poza tym - bardzo fajne auto.

Ale to może świadczyć o kiepskim silniku a nie o samym auto. Myslę (trochę) na takim w benzynie 1.6 125 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to może świadczyć o kiepskim silniku a nie o samym auto. Myslę (trochę) na takim w benzynie 1.6

> 125 KM.

No więc usterki unieruchamiające albo utrudniające eksploatację auta:

- jakaś rura się urywała od turbosprężarki

- hamulce padały bez ostrzeżenia (wspomaganie twardniejące w sposób uniemożliwiający wciśnięcie pedału

- tylna klapa (elektrycznie otwierana) miała humory - sama otwierała się bez ostrzeżenia

Ale, jak napisałem - to bardzo fajne auto! I piszę poważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomysł na auto bardzo dobry. Wadą będzie 90 KM w dużej budzie i jak w każdej używce ogólna

> awaryjność, którą trzeba brać pod uwagę.

Właśnie te 90KM wcale nie jest taką wadą, one mają fajne skrzynie, dobrze zestopniowane i na co dzień ten silniczek radzi dobie i w mieście i na trasie (do 150-160km/h), wtedy ma 3 tys obr więc nie wyje jeszcze.

Są jeszcze silniki 109KM ale częściej mają dpf i wszystkie dwumasę, 90 są niektóre bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego się wyleczasz?

Nie lubię aut z psującymi się duperelami.

Nie wiem czemu wszyscy masowo naprawiają alternatory, wymieniają amortyzatory (czyżby jakaś słabizna niedostosowana do trochę zwiększonego nadwozia), walczą z otwieraniem tylnej klapy i elektrycznym hamulcem postojowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 109KM nie biorę pod uwagę - DPF, DKZ, VGT

> Jeśli 90KM będzie mało, to wolę zrobić chip, niż się użerać z chwastami.

Mam 1,8tdci oprócz dziury w zakresie niskich obrotów ,jedzie całkiem fajnie ,brak dpf-a od 5 lat zero problemów..Auto klei sie do drogi jak głupie ,wygodne ,polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 13,3 s do 100 km na pusto to jest wada

Ale jeździłeś tym?Mam w zwykłej foce 90KM właśnie i mimo, że zanim został na trochę dłużej miałem robić chipa to się wyleczyłem, bo po prostu w codziennej jeździe miejsko-pozamiejskiej tej mocy nie brakuje. Nie będziesz się przecież takim autem ścigał spod świateł, a moment obr i skrzynia radzą sobie bardzo fajnie z tym samochodem. Papierkowe dane są dobre na torze, na drodze styka zupełnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie lubię aut z psującymi się duperelami.

Myślę, że nie jest ich więcej niż u konkurencji...

> Nie wiem czemu wszyscy masowo naprawiają alternatory, wymieniają amortyzatory (czyżby jakaś

> słabizna niedostosowana do trochę zwiększonego nadwozia), walczą z otwieraniem tylnej klapy i

> elektrycznym hamulcem postojowym.

Weź poprawkę na jedno-80% użytkowników ma fury z de,b,nl z poważnymi cofkami i może nie wiedzą o tym, ale 300tkm już dawno mają za sobą, więc te awarie wcale nie dziwią. Akurat w fordziarni trochę siedzę i znam dużo aut z flot/leasingów/kontraktów i do 200 tkm praktycznie większych scen nie ma z tymi samochodami, więc trochę na zapas się obawiasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe jak czesto na tych 6 km do pracy bedzie mial okazje to sprawdzac

Za każdym razem kiedy będzie musiał się rozpędzić.

Na 6 km do pracy to się skuter kupuje, a nie C-maxa ok.gif

Tak się zastanawiam po co w ogóle producenci robią mocniejsze silniki spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie lubię aut z psującymi się duperelami.

To powinieneś szukać czegoś innego. Wszystkie służbowe fordy, którymi jeździłem od nowości, ciągle uprzykrzały życie psującymi się duperelami.

Na szczęście tylko tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jeździłeś tym?Mam w zwykłej foce 90KM właśnie i mimo, że zanim został na trochę dłużej miałem

> robić chipa to się wyleczyłem, bo po prostu w codziennej jeździe miejsko-pozamiejskiej tej

> mocy nie brakuje.

Znajomy do nie dawna miał. Po zapakowaniu rodziny i bagaży komfort podróży cierpiał, ale do celu dojeżdżali ok.gif

>Nie będziesz się przecież takim autem ścigał spod świateł, a moment obr i

> skrzynia radzą sobie bardzo fajnie z tym samochodem. Papierkowe dane są dobre na torze, na

> drodze styka zupełnie.

Wszystko styka co samo jedzie i pchać nie trzeba ok.gif

Ale nie powiesz chyba, że 95 KM w tym aucie to jego zaleta.

95 KM w aucie i masie 1400 kg to jest WADA, co nie zmienia faktu, że auto jest godne uwagi i dojedzie do celu, nawet pod górkę ok.gif

Nie dorabiajcie dodatkowej ideologii spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nie powiesz chyba, że 95 KM w tym aucie to jego zaleta.

> 95 KM w aucie i masie 1400 kg to jest WADA, co nie zmienia faktu, że auto jest godne uwagi i

> dojedzie do celu, nawet pod górkę

Samochód ma równo 90KM, nie 95.

> Nie dorabiajcie dodatkowej ideologii

Nikt nie dorabia, trzeba być realistą, wiadomo, że 140KM w diesli pojedzie lepiej niż 90, ale tak jak 90KM od VAG jest bardzo poprawnym samochodem, tak również ford, po prostu nieźle na co dzień tym się jeździ. 1.5 dci ma zupełnie inną charakterystykę pomimo 90KM zupełnie inaczej te auta się powozi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chodzi i wielkosc poprostu ten silnik jest bezproblemowy w przeciwienstwie do 1.6tdci

Konkrety proszę nt awaryjności1.6 tdci bo widzę jakieś urban legend...właśnie jest to jeden z mniej awaryjnych diesli nowożytnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy do nie dawna miał. Po zapakowaniu rodziny i bagaży komfort podróży cierpiał, ale do celu

> dojeżdżali

> Wszystko styka co samo jedzie i pchać nie trzeba

> Ale nie powiesz chyba, że 95 KM w tym aucie to jego zaleta.

> 95 KM w aucie i masie 1400 kg to jest WADA, co nie zmienia faktu, że auto jest godne uwagi i

> dojedzie do celu, nawet pod górkę

> Nie dorabiajcie dodatkowej ideologii

Ja mam w Galaxym 140KM >1700kg wagi i marudzę. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za każdym razem kiedy będzie musiał się rozpędzić.

mowisz,ze dla niego roznica w dojezdzie do pracy rzedu kilku sekund bedzie istotna hehe.gif

> Na 6 km do pracy to się skuter kupuje, a nie C-maxa

oo.nie znalem tej klasyfikacji.ja mam do pracy 4km i zameczam tourana,powinienem kupic rower czy jednak na tak krotki dystans wystarczy hulajnoga?

> Tak się zastanawiam po co w ogóle producenci robią mocniejsze silniki

a ja po co ludzie kupuja fabie,astry czy golfy jak sa na rynku 911 czy tez M3.tu dopiero mozna mowic o mocy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy do nie dawna miał. Po zapakowaniu rodziny i bagaży komfort podróży cierpiał, ale do celu

> dojeżdżali

> Wszystko styka co samo jedzie i pchać nie trzeba

> Ale nie powiesz chyba, że 95 KM w tym aucie to jego zaleta.

> 95 KM w aucie i masie 1400 kg to jest WADA, co nie zmienia faktu, że auto jest godne uwagi i

> dojedzie do celu, nawet pod górkę

> Nie dorabiajcie dodatkowej ideologii

na co dzień jeżdżę berlingo z tym samym silnikiem (90KM) i jakoś daję radę, nawet na A 140km/h poleci grinser006.gif (z tym że spala wtedy sporo)

a co do c-max'a ... mam benzynę 1.8 od 5lat obecnie 150kkm na liczniku (z PL)

faktycznie jest trochę dupereli które sie sypią dość szybko - alternator padł po 80kkm

łożyska wymieniłem już dwa, zgniły lampki ośw tablicy rej. itp, problemy z klimą, pojawia się rdza

czy na tle konkurencji wypada lepiej niewiem.gif

np poprzednia astra to był golas, więc ciężko porównywać, ale altek wytrzymał 10lat i 240kkm (do sprzedaży)

co ciekawe c-max ma IMO trwalszy zawias od astry (zwłaszcza przód)

w oplu wymieniałem do 150kkm kilka rzeczy, max ma oryginał a jedyną wymienioną rzeczą był tylny łącznik ok.gif

plusem jest też silnik, który nie pali dużo (porównywalnie do astry 1.4) a na gazie zrobił ponad 70kkm i żyje grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nie powiesz chyba, że 95 KM w tym aucie to jego zaleta.

> 95 KM w aucie i masie 1400 kg to jest WADA,

Pytanie, w porównaniu do czego?

Mam HDI 1.6 92KM (ten sam silnik co w fordzie) i auto jeżdżone NORMALNIE (tzn w zakresie 1.5 - do max 3k RPM) jeździ dużo lepiej niż benzynowe 1.6 kręcone 2-4k RPM. Mało tego - jeździ lepiej niż benzynowe 2.0 w 1.5-tonowej epice (też nie kręconej do czerwonego pola oczywiście)

Wiadomo, że jak przyciśniesz epikę w okolice 5k RPM to jest już mocniejsza, ale kto/gdzie tak jeździ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.