Skocz do zawartości

Osiagi Touarega 3.0 V6 TDI 240KM


Lcf

Rekomendowane odpowiedzi

Tak przegladam dane techniczne potencjalnych w zakupie aut i cos mi to wyglada podejrzanie. Touareg 3.0 V6 TDi ma cos zaskakujaco dobre osiagi - 240KM i 500Nm od 0-100km/h w automacie 8.3sek, a manual 8sek (masa auta 2320kg i 2300kg), natomiast wersja 3.0 V6 TDI 225KM ma juz znacznie gorsze osiagi 225KM i 500Nm, a 0-100km/h robi juz w 9,6sek w manualu. Czyzby te 15KM robilo az tak wielka roznice ? Phaeton z silnikiem 3.0 V6 TDI 240KM robi setke w 8.3sek - automat. Wiec cos ten Touareg 240konny jest wyjatkowo szybki. Faktycznie ten Touareg zbiera sie tak ladnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak przegladam dane techniczne potencjalnych w zakupie aut i cos mi to wyglada podejrzanie. Touareg

> 3.0 V6 TDi ma cos zaskakujaco dobre osiagi - 240KM i 500Nm od 0-100km/h w automacie 8.3sek, a

> manual 8sek (masa auta 2320kg i 2300kg), natomiast wersja 3.0 V6 TDI 225KM ma juz znacznie

> gorsze osiagi 225KM i 500Nm, a 0-100km/h robi juz w 9,6sek w manualu. Czyzby te 15KM robilo az

> tak wielka roznice ? Phaeton z silnikiem 3.0 V6 TDI 240KM robi setke w 8.3sek - automat. Wiec

> cos ten Touareg 240konny jest wyjatkowo szybki. Faktycznie ten Touareg zbiera sie tak ladnie ?

i tak o niebo lepiej niż Q7 z tym TDI;) troche żenua coby sie >230 KM kulało do 100 km/h >8.5 sekundy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i tak o niebo lepiej niż Q7 z tym TDI;) troche żenua coby sie >230 KM kulało do 100 km/h >8.5

> sekundy

Czego Ty oczekujesz od czołgu? Żenuą są próby robienia wyścigówek z tego typu aut. Ten silnik akurat jak dla mnie jest idealny dla tego auta. Pali przyzwoicie, osiągi ma przyzwoite i awaryjność też jest przyzwoita. Oczywiście jak na wielkiego SUVa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i tak o niebo lepiej niż Q7 z tym TDI;) troche żenua coby sie >230 KM kulało do 100 km/h >8.5

> sekundy

A ile ma mieć ? 6 sekund taki ropniak w tej budzie ciężkiej ? grinser006.gif bez przesady 240 KM to nie jest jakiś potwór a wystarczy do sprawnego przemieszczania się takiego klocka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile ma mieć ? 6 sekund taki ropniak w tej budzie ciężkiej ?

no jak juz bulisz za takie auto, to nie kupujesz takiego słabowitego motorka wink.gif

>bez przesady 240 KM to nie jest

> jakiś potwór a wystarczy do sprawnego przemieszczania się takiego klocka

no na miasto styka wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czego Ty oczekujesz od czołgu? Żenuą są próby robienia wyścigówek z tego typu aut. Ten silnik

> akurat jak dla mnie jest idealny dla tego auta. Pali przyzwoicie, osiągi ma przyzwoite i

> awaryjność też jest przyzwoita. Oczywiście jak na wielkiego SUVa.

ja nic nie oczekuje... generalnie segment dziwaczny, nie mój gust. ale jeśli już, to od Audi oczekuje parametrów porównywalnych do Tuarega np.:) a jak widać, jest gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja nic nie oczekuje... generalnie segment dziwaczny, nie mój gust. ale jeśli już, to od Audi

> oczekuje parametrów porównywalnych do Tuarega np.:) a jak widać, jest gorzej.

No ale Q7 jest ciężki. Audi fizyki nie oszuka. Choćby nie wiem co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no jak juz bulisz za takie auto, to nie kupujesz takiego słabowitego motorka

> no na miasto styka

Raczej od tego auta oczekiwałbym komfortu na pierwszym miejscu, oczywiście osiągi też są ważne ale 8 s to całkiem niezły wynik smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej od tego auta oczekiwałbym komfortu na pierwszym miejscu,

od suva? komfort raczej od A8 nie od Q.

>oczywiście osiągi też są ważne ale

> 8 s to całkiem niezły wynik

8 s Tuarega nawet tak, ale nie 8,5 czy 9,1 Q7:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czujesz roznice na miedzy 8 a 8,5s ?

Czuć, szczególnie w korkach w Wawie grinser006.gif a tak poważnie to i tak to co na papierze często inaczej wygląda w realu, w jednych autach na plus w innych na minus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czujesz roznice na miedzy 8 a 8,5s ?

tym tropem możnaby rozszerzyć to czucie między 4s a 7s, albo 8 a 11 smile.gif

ale tu nie chodzi o te 0,5, a o fakt. że premium jest wolniejszy niz 1:1 odpowiednik w VW smile.gif no wstyd przed Ryskiem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki sens w ogóle jest takiego auta poza tym że potężnie wygląda ?

> Ani to komfortowe jak limuzyna, ani to nie jedzie jak S4 czy S6 a w teren nie wjedzie jak RR V8

> Nooo jakieś to bezsęsuuuu

Ano taki, że wygodniejsze niż S6 i RRV8, jedzie lepiej niż RRV8 a w terenie radzi sobie lepiej niż limuzyna i S6...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no jak juz bulisz za takie auto, to nie kupujesz takiego słabowitego motorka

moja bunia ma prawie 200 koni i ponad 10s do paczki.

Ktoś kiedyś za nią zabulił porównywalnie do tego fałweja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale Q7 jest ciężki. Audi fizyki nie oszuka. Choćby nie wiem co.

Touareg 3.0 V6 TDI 240KM 6bieg tiptronic wazy 2321kg - 8.3sek

Audi Q7 3.0 V6 TDI 240KM 6bieg tiptronic wazy 2295kg - 8.5sek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kiedys ferrari miało mniej kucy niż Megane sportowe

Zależy jakie, już w latach 60 były Ferrari które Vmax miały wyższy niż każde "sportowe" współczesne Renault. Mówię o autach drogowych. Jednocześnie jednak było produkowane np Dino V6 2.0 o 180KM, aczkolwiek też bym nim nie wzgardził zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Touaregiem 3.0 V6 TDI 240 KM i byłem trochę zaskoczony przyśpieszeniem. Miałem dziwne wrażenie, że bardzo szybko się rozpędza do pierwszej setki. Gorzej rozpędza się 250 KM w Cayenne z silnikiem 3.2 benz. Odczucie prędkości w Porsche też miałem większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Touareg 3.0 V6 TDI 240KM 6bieg tiptronic wazy 2321kg - 8.3sek

> Audi Q7 3.0 V6 TDI 240KM 6bieg tiptronic wazy 2295kg - 8.5sek

dziwne zwłaszcza ze audi zdaje sie jest dłuższe (ma więcej aluminium?)

poza tym tiptronic ma 8 biegów

ostatnio z takim q7 jechałem kwalek na autostradzie, zwolnienie do 90 jak ciężarówka na lewym i potem rura, i tak pare razy, touareg wyraźnie odchodził na takich przyspieszeniach, pózniej gadałem z gościem na bramkach, takie same motory, tak samo gaz w podłogę, oba auta na pusto

lp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak przegladam dane techniczne potencjalnych w zakupie aut i cos mi to wyglada podejrzanie. Touareg

> 3.0 V6 TDi ma cos zaskakujaco dobre osiagi - 240KM i 500Nm od 0-100km/h w automacie 8.3sek, a

> manual 8sek (masa auta 2320kg i 2300kg), natomiast wersja 3.0 V6 TDI 225KM ma juz znacznie

> gorsze osiagi 225KM i 500Nm, a 0-100km/h robi juz w 9,6sek w manualu. Czyzby te 15KM robilo az

> tak wielka roznice ? Phaeton z silnikiem 3.0 V6 TDI 240KM robi setke w 8.3sek - automat. Wiec

> cos ten Touareg 240konny jest wyjatkowo szybki. Faktycznie ten Touareg zbiera sie tak ladnie ?

Widać, że Ci się chyba nudzi, bo rozbierasz na czynniki pierwsze rzeczy oczywiste.

Albo chcesz samochód do sprintów albo ciężkiego SUV-a (a Tuareg to ten z najcięższych).

Ja nie wiem czy niektórzy już z tego nadmiaru gotówki mają tak rozdmuchane wymagania, czy ja tak mało wymagam od samochodu, który wygląda jak garaż i waży 2,5T.

Chcesz, by 240KM urywało tyłek to kup sobie coś pokroju Golfa GTI, to poczujesz tę moc.

Poza tym dla mnie nawet 9s do paki w aucie tej masy i gabarytów jest zwyczajnie niebezpieczne, bo jeszcze trzeba to czymś zatrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no jak juz bulisz za takie auto, to nie kupujesz takiego słabowitego motorka

> no na miasto styka

Kupić dołożyć 50-60 koni i 100 Nm za 10 kzł i będzie lepiej, albo nie kupować czołgu tylko coś o normalnej w tych czasach wadze i podobnej +- 1600 kg i cieszyć sie przyspieszeniem około 6-7 s

Wyadawać tyle kasy i być obejeżdżanym przez auta za 1/10 tej kwoty (wyglądające i jeżdżące normalnie) jest mocno frustrujące wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem Touaregiem 3.0 V6 TDI 240 KM i byłem trochę zaskoczony przyśpieszeniem. Miałem dziwne

> wrażenie, że bardzo szybko się rozpędza do pierwszej setki. Gorzej rozpędza się 250 KM w

> Cayenne z silnikiem 3.2 benz. Odczucie prędkości w Porsche też miałem większe.

odczucia wspomaga nierównomierne rozłożenie liczb na prędkościomierzu - do 100km/h jest polowa zegara na środku na gorze, a dalej taka sama odległość jest do 280km/h... także przez to wydaje się że wskazówka do pierwszej setki strasznie szybko pędzi po blacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widać, że Ci się chyba nudzi, bo rozbierasz na czynniki pierwsze rzeczy oczywiste.

> Albo chcesz samochód do sprintów albo ciężkiego SUV-a (a Tuareg to ten z najcięższych).

> Ja nie wiem czy niektórzy już z tego nadmiaru gotówki mają tak rozdmuchane wymagania, czy ja tak

> mało wymagam od samochodu, który wygląda jak garaż i waży 2,5T.

> Chcesz, by 240KM urywało tyłek to kup sobie coś pokroju Golfa GTI, to poczujesz tę moc.

> Poza tym dla mnie nawet 9s do paki w aucie tej masy i gabarytów jest zwyczajnie niebezpieczne, bo

> jeszcze trzeba to czymś zatrzymać.

Zle mnie zrozumiales, ja jestem pod wrazeniem, ze taki czolg ma az tak dobre osiagi, wg mnie, az niemozliwe. Zazwyczaj aby okreslic czas potrzebny do osiagnicia setki, liczylem na szybko masa/moc i przewaznie praktycznie sie zgadzalo, w przypadku Touarega ta regulka nie ma poparcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Touareg 3.0 V6 TDI 240KM 6bieg tiptronic wazy 2321kg - 8.3sek

> Audi Q7 3.0 V6 TDI 240KM 6bieg tiptronic wazy 2295kg - 8.5sek

sprawdziłem, bierzesz dane poprzedniego touarega

patrzę w dowód rejestracyjny: (aktualny touareg, prod 2013) masa własna 2077 kg

i tiptronic ma 8 biegow

a q7 cały czas taki sam (miedzy touaregiem 1 a touaregiem 2 jest przepaść, q7 to weteran, tylko jakieś liftingi w międzyczasie były)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdziłem, bierzesz dane poprzedniego touarega

> patrzę w dowód rejestracyjny: (aktualny touareg, prod 2013) masa własna 2077 kg

> i tiptronic ma 8 biegow

> a q7 cały czas taki sam (miedzy touaregiem 1 a touaregiem 2 jest przepaść, q7 to weteran, tylko

> jakieś liftingi w międzyczasie były)

Tak, dokładnie, watek jest o Touaregu I FL, nie stać mnie na nowy model cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.