Skocz do zawartości

Drobna usterka - nie do naprawienia. Czarna wielka skrzynka.


wald0

Rekomendowane odpowiedzi

Ale próbować można....

Najpierw obrazek (na końcu pytanie)

287759981-masakra.jpg

Zaczęło się od tego, że zaznaczone zieloną strzałką pokrętło daje się ustawiać tylko na pozycjach z otwartym nawiewem na szyby (czyli od pozycji środkowej w prawo).

Najwyraźniej klapka od podszybia zabkowała się lub spadło jakieś cięgiełko od tej klapki, próba przełączenia na pozycje (np na taką jak na obrazku, możliwa bo zdemontowane) stawia nieoprzemożny opór.

Wobec czego rozbabrałem jak powyżej

Dane pokrętło popycha/ciągnie zaznaczone na czerwono cięgło (pręt w pancerzu).

Na koniec okazało się, że drugi koniec pancerza da się wymacać, a nawet zobaczyć, bez całej tej demolki smile.gif wkładając łeb pod kokpit w okolice pedału gazu i patrząc w górę, gdzie steruje wypuszczonym na zewnącz "czarnej wielkiej skrzynki" ramieniem.

Moje pytanie dotyczy "czarnej wielkiej skrzynki" (jej fragment zaznaczyłem niebieską strzałką) Akurat widoczny fragment zapewne okala bębnowatego kształtu wentylator.

Ale "czarna wielka skrzynka" jest czymś więcej.

Wewnątrz jest oprócz wentylatora - jak przypuszczam - system klapek / zaślepek/ przepustnic kierujących dostarczony strumień ciepłego / zimnego / wewnętrznego / zewnętrznego powietrza w określone kanały

Jest też coś co mi się popsuło. A czego naprawa - jak przypuszczam - wymaga wytargania całej "czarnej wielkiej skrzynki" na zewnątrz, i rozebrania jej na czynniki - jeśli nie pierwsze, to przynajmniej względnie pierwsze.

Najbardziej przerażające wydaje się samo wytarganie "czarnej wielkiej skrzynki" - podejrzewam, że mechanicy za tego rodzaju usługę zażądaliby kwot przekraczajacych wartość całego pojazdu.

Załóżmy jednak, że auto może postać dwa tygodnie w garażu i że zawezmę się i spróbuję. Być może przydałoby się za wczasu kupić zapasową "czarną wielką skrzynkę"

Stąd podstawowe pytanie będzię proste:

Jak to właściwie się nazywa?

post-133807-14352524402779_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to właściwie się nazywa?

Obudowa nagrzewnicy.

Pewnie trzeba pruć deskę - robota nie tyle trudna co upierdliwa. Rób sobie zdjęcia wszystkiego podczas demontażu i zbieraj śrubki do oddzielnych pudełek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obudowa nagrzewnicy.

> Pewnie trzeba pruć deskę - robota nie tyle trudna co upierdliwa. Rób sobie zdjęcia wszystkiego

> podczas demontażu i zbieraj śrubki do oddzielnych pudełek.

Hmmmmm.... ciekawe zatem, czy jest realne wytarganie tego bez rozłączania przewodów z chłodziwem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmmmm.... ciekawe zatem, czy jest realne wytarganie tego bez rozłączania przewodów z chłodziwem?

Nie znam C5 ale raczej nie - dodgadaj się z jakimś serwisem klimy, zrzucisz czynnik i wrócisz za 2 tygodnie na napełnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po pierwsze zobacz czy linka chodzi w pełnym zakresie i czy działa mieszalnik powietrza.

Oczywiście linka nie chodzi w pełnym zakresie - tak jak opisywałem, czy ruszam pokrętłem, czy linką, czy cięgłem na drugim końcu linki - efekt taki zam, zblokowanie w połowie zakresu. A tak to lekko chodzi.

Mieszalnik powietrza? To znaczy? Ogólnie oprócz opisanej usterki wszystko działa z systemem klimatyzacji - tak mi się wydaje.

Klima jest ręczna, jedynie obieg wew./zew. sterowany siłownikiem.

> Co do obudowy nagrzewnicy żeby ją wymontować deska rozdzielcza wylatuje z auta

Heh... niepocieszające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście linka nie chodzi w pełnym zakresie - tak jak opisywałem, czy ruszam pokrętłem, czy

> linką, czy cięgłem na drugim końcu linki - efekt taki zam, zblokowanie w połowie zakresu. A

> tak to lekko chodzi.

> Mieszalnik powietrza? To znaczy? Ogólnie oprócz opisanej usterki wszystko działa z systemem

> klimatyzacji - tak mi się wydaje.

> Klima jest ręczna, jedynie obieg wew./zew. sterowany siłownikiem.

> Heh... niepocieszające.

zobacz czy ustawienie pokrętła temperatury nawiewu poza czerwone pole lub na minimum zmieni zakres pracy prawego pokrętła. W niektórych autach ustawienie pokrętła temperatury na najwyższą włącza funkcję osuszania/odszraniania szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymontuj wentylator i przez dziurę zobacz co jest grane

Kurde, przecież to oczywiste, dzięki!!!!

Oczywiście nie wiem czy będzie coś widać, jednak nie ma chyba innego (no... może jeszcze filtr kabinowy) miejsca, żeby zajrzeć do trzewi tej całej obudowy nagrzewnicy, niż przez wymontowany wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Fordzie też pokrętło nie obracało się w pełnym zakresie okazało sie że uszczelka klapki podwinęła sie i blokowała , wystarczyło zdjąć górne kratki nawiewów wsadzić tam łapę i pozbyć się problemu .

Spróbuj zajrzeć od dołu od strony pedałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie w Fordzie też pokrętło nie obracało się w pełnym zakresie okazało sie że uszczelka klapki

> podwinęła sie i blokowała , wystarczyło zdjąć górne kratki nawiewów wsadzić tam łapę i pozbyć

> się problemu .

Górne kratki nawiewu są wąskimi szczelinami, oddalonymi też zdaje się od tej klapki.

> Spróbuj zajrzeć od dołu od strony pedałów.

Próbowałem, ale widać tylko ścianki obudowy całego ustrojstwa.

Jest możliwość wyjęcia wentylatora - może pójdę za radą Szymana i tamtędy coś pomacam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Górne kratki nawiewu są wąskimi szczelinami, oddalonymi też zdaje się od tej klapki.

> Próbowałem, ale widać tylko ścianki obudowy całego ustrojstwa.

> Jest możliwość wyjęcia wentylatora - może pójdę za radą Szymana i tamtędy coś pomacam

Może jednak warto pomyśleć o takiej kamerze. Za <100 zł można już coś kupić, napewno rozjaśni sprawę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest znacznie gorzej niż myślisz, bo oprócz klapek w czarnej skrzynce jest jeszcze parownik od

> klimy i nagrzewnica - osobiscie uważam że łatwiej się zmienia silnik niż to naprawia

Zdaję sobie sprawę, że to najgorsze z możliwych usterek.

Mam za sobą wymianę nagrzewnicy w innym aucie - tylu kukuryków w życiu z moich ust nie padło, co wtedy. A tam nie trzeba było zrzucać deski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 179 Netto(sklep) mi tu na stole leży siakaś gazetka tylko ekranik 2,5" :-( ale doświetlająca led

> jest

Ale za stówę (albo i sporo mniej) są takie bez ekraniku, tylko na USB do laptopa - sama kamerka z podświetlaniem. Amatorskie takie, w sam raz dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale za stówę (albo i sporo mniej) są takie bez ekraniku, tylko na USB do laptopa - sama kamerka z

> podświetlaniem. Amatorskie takie, w sam raz dla mnie.

tylko obawiam się, że wydasz stowkę, stracisz pół dnia a jak trzeba było ściagać kokpit do wymiany obudowy nagrzewnicy to i tak trzeba będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko obawiam się, że wydasz stowkę, stracisz pół dnia a jak trzeba było ściagać kokpit do wymiany

> obudowy nagrzewnicy to i tak trzeba będzie...

Też się tego obawiam, ale pretekst do nowej zabawki jest? jest! wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale próbować można....

zaglądnąć od wentylatora już Ci ktoś proponował.

ja stawiam na znany problem,

z lewej strony sprawdź czym steruje ta linka, czy na górze czy na dole czarnej skrzynki.

wykręć toto i zobacz czy ma czym sterować.... z wykręceniem może być problem,

może te linki Ci pomogą.

Jak będziesz miał szczęście to może uda Ci się bez targania deski ( chyba jednak w to wątpie)

W pisz w google wymiana klapy mieszalnika i znajdziesz mnustwo info jak wytargać deskę. Jak problem masz na dole czarnej skrzynki to jeszcze czeka cię odpinanie węży.

1

2

3

i wiele innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z lewej strony sprawdź czym steruje ta linka, czy na górze czy na dole czarnej skrzynki.

sprawdzilem, steruje ramieniem umieszczonym na obudowie czarnej skrzynki, a to ramie przekazuje ruch wgłąb, gdzie pewnie odpowiednio przesuwa przyslony

na gorze czy na dole... no z boku, na pewno nie na dole

> wykręć toto i zobacz czy ma czym sterować.... z wykręceniem może być problem,

yhm. predzej to wymacalem niz dokladnie obejrzalem

> może te linki Ci pomogą.

Dzieki za linki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na gorze czy na dole... no z boku, na pewno nie na dole

no to jest jakaś szansa że zostaniesz z płynami ustrojowymi.

ale deskę raczej trzeba targać. Teraz nie mam czasu, ale jest w sieci bardzo dokładny manual, krok po kroku.

Jest też manual jak rozkręcić tą skrzyneczkę i co za co w niej odpowiada. Zakładam że sprawę naprawisz w 2 dni:

1) rozbiórka i lokalizacja co się złamało/wyskoczyło )

2) zakup nowej części w ćitroenie i montaż

Powodzenia ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.