Skocz do zawartości

opony - nadają się jeszcze ?


newposen

Rekomendowane odpowiedzi

Auto jesienią będzie miało 6 lat, letnie Michelin Energy, przebieg niespełna 160 kkm ale część zimą więc tak realnie pewnie 100 kkm mają. Bieżnik jeszcze spokojnie 4-5 mm ale tak oglądając opony zobczyłem takie drobne spękania, pewnie objaw starzejącej się gumy. Żadnych wybrzuszeń, mechanicznych uszkodzeń nie ma no ale się zastanawiam bo czeka mnie wakacyjny przebieg - około 4 kkm hmm.gif Nie wiem czy histeryzuję czy na dłuższą trasę te opony się juz nie nadają ?

post-33117-14352524453093_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto jesienią będzie miało 6 lat, letnie Michelin Energy, przebieg niespełna 160 kkm ale część zimą

> więc tak realnie pewnie 100 kkm mają. Bieżnik jeszcze spokojnie 4-5 mm ale tak oglądając opony

> zobczyłem takie drobne spękania, pewnie objaw starzejącej się gumy. Żadnych wybrzuszeń,

> mechanicznych uszkodzeń nie ma no ale się zastanawiam bo czeka mnie wakacyjny przebieg - około

> 4 kkm Nie wiem czy histeryzuję czy na dłuższą trasę te opony się juz nie nadają ?

Bardzo źle nie wyglądają, ale jak masz zamiar tym autem jeszcze dłużej pojeździć, to zmień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Faktycznie wyglądają na zmęczone.

> Podjedz do zaufanego/znajomego wulkanizatora niech oceni i się wypowie. Tak bym zrobił.

Gdybym takiego miał to bym nie pytał tutaj wink.gif

JAk podjadą do takiego co nie handluje oponami to powie panie spoko dojeździ pan do zimy, a ten co sprzedaje pewnie rzuci- natychmiastowa wymiana !!! wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc wyglądają jakby miały nie 6 a 20 lat icon_eek.gif. W garażu mam oponę Stomil Rekord, która od 20 lat służy w garażu za odbój do drzwi i jest nieco mniej spękana. Chyba w ramach troski o ekologię, Twoje opony zaczęły ulegać biodegradacji, żebyś musiał kupić nowe, a te wyrzucić na śmietnik. Ze względu na spękania i to jaką po tylu latach zapewniają przyczepność na mokrym, ja na Twoim miejscu bym te opony wyrzucił i kupił nowe nieekologiczne. Koszt spory, ale na bezpieczeństwie swoim i rodziny nie warto oszczędzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, a po co ?

nie wiem jak plakowanie wpływa na opony, bo plak to tylko jakiś preparat na silikonie, który osiada na powierzchni spryskanego nim przedmiotu, ale używanie środków konserwacyjnych do opon, poza poprawą ich wyglądu, opóźnia też starzenie gumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto jesienią będzie miało 6 lat, letnie Michelin Energy, przebieg niespełna 160 kkm ale część zimą

> więc tak realnie pewnie 100 kkm mają. Bieżnik jeszcze spokojnie 4-5 mm ale tak oglądając opony

> zobczyłem takie drobne spękania, pewnie objaw starzejącej się gumy. Żadnych wybrzuszeń,

> mechanicznych uszkodzeń nie ma no ale się zastanawiam bo czeka mnie wakacyjny przebieg - około

> 4 kkm Nie wiem czy histeryzuję czy na dłuższą trasę te opony się juz nie nadają ?

Przed długim wyjazdem jaki planujesz to lepiej wymienic, po co masz sie stresowac na autostradzie i mysleć o tym czy coś pęknie wink.gif

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technicznie nic im nie jest. Guma tylko pewnie stwardniała trochę. Spękania są powierzchowne.

Nawet gdyby były głębokie, to nie guma trzyma oponę. Oto dowód:

f421b8c9f84a.jpg

Już kiedyś pokazywałem. 15-letnia opona od taczki napompowana do ponad 4 bar.

Z powodu stwardnienia gumy opony ze zdjęć nadają się na małe prędkości. Na długich wypadach autostradowych mogą uwidocznić swoje zestarzenie. Szczególnie na mokrym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto jesienią będzie miało 6 lat, letnie Michelin Energy, przebieg niespełna 160 kkm ale część zimą

> więc tak realnie pewnie 100 kkm mają. Bieżnik jeszcze spokojnie 4-5 mm ale tak oglądając opony

> zobczyłem takie drobne spękania, pewnie objaw starzejącej się gumy. Żadnych wybrzuszeń,

> mechanicznych uszkodzeń nie ma no ale się zastanawiam bo czeka mnie wakacyjny przebieg - około

> 4 kkm Nie wiem czy histeryzuję czy na dłuższą trasę te opony się juz nie nadają ?

A przegląd przeszły? Jak tak, to po co zmieniać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aż tak źle

Takie drobne spękania potrafią mieć już 3-letnie opony - szczególnie typu "fuel saver".

Ale tak jak pisałem, jeśli masz zamiar tym autem jeździć jeszcze ze 3 lata, to kup nowe.

Jeśli niedługo będziesz zmieniał, to zostań na tych, tylko pamiętaj, że musisz ich ostrożniej używać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A przegląd przeszły? Jak tak, to po co zmieniać ?

Dla własnego bezpieczeństwa bym zmienił, nie dla "zaliczonego" przeglądu, to samo robię z hamulcami, amortyzatorami, pękniętą szybą itp.

Ale jak widać czasami dla niektórych ważniejszy jest zaliczony przegląd niż własne bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla własnego bezpieczeństwa bym zmienił, nie dla "zaliczonego" przeglądu, to samo robię z

> hamulcami, amortyzatorami, pękniętą szybą itp.

> Ale jak widać czasami dla niektórych ważniejszy jest zaliczony przegląd niż własne bezpieczeństwo.

Dokładnie.

Wyobraźmy sobie scenariusz: 30*C, autobana, 150+kmph i łapiesz 1 gumę.

W ramach podpowiedzi dodam, że sąsiad miał podobną sytuację przy 130kmph i strzale 1 gumy. Całe szczęście, że 5 osób w aucie wyszło z tego cało. A Astrze II nie można już tego powiedzieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie drobne spękania potrafią mieć już 3-letnie opony - szczególnie typu "fuel saver".

> Ale tak jak pisałem, jeśli masz zamiar tym autem jeździć jeszcze ze 3 lata, to kup nowe.

> Jeśli niedługo będziesz zmieniał, to zostań na tych, tylko pamiętaj, że musisz ich ostrożniej

> używać.

generalnie sytuacja jest taka, ze auto po tych wakacjach będzie jeździło w rodzinie conajmniej 3-4 lata, ale już wokół komina. Żadnych większych tras. Te letnie miały dojeździć do października. Potem zimówki które są w lepszym stanie /bez spękań i wyższy bieżnik/. Zimówki mają byc dojechane przez zimie i następne lato i na przyszłą jesień nówki całoroczne. Auto jak wspomniałem będzie jeździło mniej i tylko Poznan i okolice. No ale został wyjazd. Chciałem jechać nowym ale żona się uparła że jeszcze w tym roku koniecznie musi jechać z dzieciakami z tyłu a tego zrobić w C3 picasso nie da rady, zostaje XP. TAk wiem argumenty żony bardzo merytoryczne ale kto by się kopał z koniem sciana.gifpanic.gif

Spekania są powierzchowne ale boję się dłuższej autostradowej jazdy więc chyba zmienie, bezpieczeństwo jednak najważniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Technicznie nic im nie jest. Guma tylko pewnie stwardniała trochę. Spękania są powierzchowne.

> Nawet gdyby były głębokie, to nie guma trzyma oponę. Oto dowód:

> Już kiedyś pokazywałem. 15-letnia opona od taczki napompowana do ponad 4 bar.

> Z powodu stwardnienia gumy opony ze zdjęć nadają się na małe prędkości. Na długich wypadach

> autostradowych mogą uwidocznić swoje zestarzenie. Szczególnie na mokrym.

Raczej na autostradzie to wzrost temperatury je rozsadzi.

Jak Ci padnie opona w taczce to i tak dętka u3ma ciśnienie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto jesienią będzie miało 6 lat, letnie Michelin Energy, przebieg niespełna 160 kkm ale część zimą

Witam.

Moje Toyo T1R mają 4 lata/60kkm i wyglądają identycznie zlosnik.gif (Data prod koniec 2009)

Guma na brzegach obwodu "sparciałą", ale bieżnik, powierzchnia wewnątrz jest ok.

Nie mam zamiaru wymieniać, dopóki są na grubość połowy paznokcia grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie.

> Wyobraźmy sobie scenariusz: 30*C, autobana, 150+kmph i łapiesz 1 gumę.

> W ramach podpowiedzi dodam, że sąsiad miał podobną sytuację przy 130kmph i strzale 1 gumy. Całe

> szczęście, że 5 osób w aucie wyszło z tego cało. A Astrze II nie można już tego powiedzieć...

Zakładam się o wszystkie pieniądze świata, że ciśnienie w tej oponie było dalekie od prawidłowego. To od tego opony strzelają, a nie od spękań warstwy powierzchniowej gumy. Opona może pęknąć ze starości, gdy pory warstwy powierzchniowej umożliwiają przenikanie wody do wzmocnień stalowych (tzw. drutów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szwagier w swoim aucie miał identyczne spękania właśnie po plakowaniu. Lipa w takim razie Mam w

> garażu jakieś 10 letnie pirelli oraz dunlopy. Żadna z nich tak tragicznie nie wygląda.

Właśnie dlatego, że są w garażu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spekania są powierzchowne ale boję się dłuższej autostradowej jazdy więc chyba zmienie,

> bezpieczeństwo jednak najważniejsze.

Jedno skuteczne awaryjne hamowanie i koszt zakupu nowych opon może się zwrócić smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak po miescie to jezdzic. Na trsay wzialbym nowe bo jednak guma spekana.

Rodzicielka miała Michelin Energy fabrycznie od nowości i po 5 latach i 30kkm wyglądały identycznie - po prostu guma jest spękana na bokach w tych oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej na autostradzie to wzrost temperatury je rozsadzi.

To nie ma związku ze spękaniami. Guma nie nadaje żadnej wytrzymałości. To tylko warstwa ochronna kordu i warstwa ścieralna.

Kord i osnowa odpowiadają za wytrzymałość.

To ich zmęczenie powoduje strzał opony. Guma może być nawet pocięta do drutów, które jeśli są całe to nic nie ma prawa pęknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.