Kysior Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Jak w temacie - jakie ma zalety pneumatyczny zamek centralny w porównaniu z elektrycznymi siłownikami? Jest cichszy chyba. Coś jeszcze? Jak z awaryjnością - nieszczelności powodują chyba brak zadziałania jakiegokolwiek zamka? W jakich samochodach był stosowany? Takich popularnych - wiem, że w Mesiu W124, a np. Golf 3? Bo widziałem na allegro coś, co nazywa się "pompka zamka centralnego golf 3" Gdzie jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolKK Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Jak w temacie - jakie ma zalety pneumatyczny zamek centralny w porównaniu z elektrycznymi > siłownikami? > Jest cichszy chyba. Coś jeszcze? Jak z awaryjnością - nieszczelności powodują chyba brak > zadziałania jakiegokolwiek zamka? > W jakich samochodach był stosowany? Takich popularnych - wiem, że w Mesiu W124, a np. Golf 3? Bo > widziałem na allegro coś, co nazywa się "pompka zamka centralnego golf 3" > Gdzie jeszcze? Przypomina mi się scena z Psów, otwarcie Audi 80 za pomocą naciętej piłki do tenisa A tak na poważnie, to nie uważam, ze jest cichszy od elektrycznego. Druga sprawa - czy to jest konstrukcja stricte pneumatyczna, nie wymagająca elektryki do funkcjonowania? Bo jeśli tak to jedyna zaleta jaka mi do głowy przychodzi to, że działa bez akumulatora. Choć szczerze w to wątpię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Przypomina mi się scena z Psów, otwarcie Audi 80 za pomocą naciętej piłki do tenisa > A tak na poważnie, to nie uważam, ze jest cichszy od elektrycznego. > Druga sprawa - czy to jest konstrukcja stricte pneumatyczna, nie wymagająca elektryki do > funkcjonowania? > Bo jeśli tak to jedyna zaleta jaka mi do głowy przychodzi to, że działa bez akumulatora. Choć > szczerze w to wątpię. NIe, potrzeba mu zasilania oczywiście. Chociaż pewnie dałoby się zastosować akumulator podciśnienia, jak w daewoo do sterowania nawiewami, wtedy starczyłoby na parę uruchomień. Ale i tak impuls jakiś elektryczny m usiałby iść, więc bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Nie sądzę by pneumatyczny był lepszy od elektrycznego, po prostu został jako pierwszy masowo zastosowany. Może nie było wówczas odpowiedniej technologii w produkcji zamków elektrycznych/miniaturowych silniczków zintegrowanych w zamku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Nie sądzę by pneumatyczny był lepszy od elektrycznego, po prostu został jako pierwszy masowo > zastosowany. > Może nie było wówczas odpowiedniej technologii w produkcji zamków elektrycznych/miniaturowych > silniczków zintegrowanych w zamku Kiedyś silniczki były droższe, a teraz są tanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dwaoczka Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Zaleta... na pewno cichszy. Dobrze wykonany jak w niektorych audi jest ledwo slyszalny. Wada to na pewno awaryjnosc. Wszelkie nieszczelnosci to niestety brak działania, uszkodzenie komory przy zamku to niestety koniecznosc wymiany na nowy. Obecnie elektryczne sa tak tanie i dobrze zabudowane w zamkach przez co ciche ze nikt nie stosuje pneumatycznych w popularnych modelach aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksenomorf Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Ten rodzaj centralnego zamka nie ma żadnych zalet . Radzę poczytać w necie o zamarzającym zamku w autach grupy VW . Przerabiałem to w Seacie Ibiza jak nie rozebrałem zamków przed zimą i ich nie przesmarowałem to nie weszłem do auta . Na szczęście po roku 2000r. odeszli od tego szaleństwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Ten rodzaj centralnego zamka nie ma żadnych zalet . Radzę poczytać w necie o zamarzającym zamku w > autach grupy VW . Przerabiałem to w Seacie Ibiza jak nie rozebrałem zamków przed zimą i ich > nie przesmarowałem to nie weszłem do auta . Na szczęście po roku 2000r. odeszli od tego > szaleństwa. Ok, w sumie muszę kupić taką pompkę do mojego domowego projektu Już napisałem ogłoszenie na giełdzie, jakby ktoś miał coś na zbyciu to zapraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > NIe, potrzeba mu zasilania oczywiście. Chociaż pewnie dałoby się zastosować akumulator > podciśnienia, jak w daewoo do sterowania nawiewami, wtedy starczyłoby na parę uruchomień. Ale > i tak impuls jakiś elektryczny m usiałby iść, więc bez sensu. W mercedesie jest akumulator podciśnienia. Zresztą tam więcej rzeczy było na podciśnienie (przynajmniej w 123), np. blokady oparć foteli w coupe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > W mercedesie jest akumulator podciśnienia. Zresztą tam więcej rzeczy było na podciśnienie > (przynajmniej w 123), np. blokady oparć foteli w coupe. Później już akumulatora nie było, ale odbiorniki podciśnieniowe pozostały i zrobiło się dziwnie bo nie dość że podciśnienie zostało to doszła jeszcze do tego elektryka. Podciśnieniowy CZ stosowano jeszcze np. w A-klasie W168 która weszła do sprzedaży w 1997. Pierwszy Mercedes w którym nie ma żadnych podciśnień (nawet servo) to W211 od 2002 do liftu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Napewno był w bmw e34, jakichś wielkich zalet nie zauważyłem. Problem sie pojawił jak rozładowałem akumulator,bez otwarcia maski nie wejdziesz do samochodu. Kluczykiem nie dało rady,odgięcie drzwi i pociągnięcie za klamkę/guzik blokujacy drzwi -brak reakcji. Jedyny sposób to naładowanie akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Napewno był w bmw e34, jakichś wielkich zalet nie zauważyłem. w e34/e34 jest zwykły CZ a co do otwierania drzwi bez aku - kluczyk działa po odciągnięciu klamki w drzwiach kierowcy, także gratuluję włamywania się do auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Jak w temacie - jakie ma zalety pneumatyczny zamek centralny w porównaniu z elektrycznymi > siłownikami? Żadnej. Po prostu dawniej technologicznie nie dało się zbudować na tyle małego i silnego silnika elektrycznego by mógł otwierać/zamykać drzwi - system pneumatyczny był jedynym możliwym. A potem był po prostu tańszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > W jakich samochodach był stosowany? Takich popularnych - wiem, że w Mesiu W124, a np. Golf 3? Bo > widziałem na allegro coś, co nazywa się "pompka zamka centralnego golf 3" > Gdzie jeszcze? passat 35i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Ten rodzaj centralnego zamka nie ma żadnych zalet . Radzę poczytać w necie o zamarzającym zamku w > autach grupy VW . Przerabiałem to w Seacie Ibiza jak nie rozebrałem zamków przed zimą i ich > nie przesmarowałem to nie weszłem do auta . Na szczęście po roku 2000r. odeszli od tego > szaleństwa. w Audi A4 z 2004 roku jescze byl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > w e34/e34 jest zwykły CZ > a co do otwierania drzwi bez aku - kluczyk działa po odciągnięciu klamki w drzwiach kierowcy, także > gratuluję włamywania się do auta Cieszę się,że Ci wesoło ale w moim samochodzie nie dało się tego zrobić. Musiałem otwierać maskę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Później już akumulatora nie było, ale odbiorniki podciśnieniowe pozostały i zrobiło się dziwnie bo > nie dość że podciśnienie zostało to doszła jeszcze do tego elektryka. Podciśnieniowy CZ > stosowano jeszcze np. w A-klasie W168 która weszła do sprzedaży w 1997. Pierwszy Mercedes w > którym nie ma żadnych podciśnień (nawet servo) to W211 od 2002 do liftu. A zagłówki to niby jak w nich są skłądane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > A zagłówki to niby jak w nich są skłądane Fotele dynamiczne też są pompowane, ale to chyba oczywiste. Nie wszystkie auta to mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Audi 100 mialy takie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxiu Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Jetta II i A4 B5 W VW głośniejszy zdecydowanie, w A4 ledwie słyszalny. Sterowany pilotem, więc odpada problem kręcenia kluczykiem zwłaszcza zimą. Po padu aku otwierasz normalnie kluczykiem tylko jedne drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksenomorf Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Żadnej. Po prostu dawniej technologicznie nie dało się zbudować na tyle małego i silnego silnika > elektrycznego by mógł otwierać/zamykać drzwi - system pneumatyczny był jedynym możliwym. A > potem był po prostu tańszy. W centralnym zamku elektryczny nie ma żadnych silniczków !!! Tam jest prosty jak budowa cepa siłownik elektromagnetyczny . Nawet Daewoo opanowało tę technologię wcześniej niż VW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Cieszę się,że Ci wesoło ale w moim samochodzie nie dało się tego zrobić. Musiałem otwierać maskę. trzymałeś klamkę odciągniętą i jednocześnie kręciłeś kluczykiem? jeśli to nie działało to miałeś coś zepsute Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > trzymałeś klamkę odciągniętą i jednocześnie kręciłeś kluczykiem? jeśli to nie działało to miałeś > coś zepsute Pewnie samochód... albo kluczyk nie pasował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 1 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > W centralnym zamku elektryczny nie ma żadnych silniczków !!! Tam jest prosty jak budowa cepa > siłownik elektromagnetyczny . Nawet Daewoo opanowało tę technologię wcześniej niż VW. W siłowniku centralnego zamka tego typu: jest silniczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prami Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > W siłowniku centralnego zamka tego typu: > jest silniczek W fordach z lat '90 (nie wiem jak w nowszych) fabryczne siłowniki też były na silniczkach ze sprzęgiełkiem załączającym się tylko na czas zamykania/otwierania - przy kręceniu kluczykiem nie trzeba było pokonywać oporu silniczka tak jak to ma miejsce w siłownikach uniwersalnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.