Skocz do zawartości

Pneumatyczny zamek centralny - jakie ma zalety?


Kysior

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie - jakie ma zalety pneumatyczny zamek centralny w porównaniu z elektrycznymi siłownikami?

Jest cichszy chyba. Coś jeszcze? Jak z awaryjnością - nieszczelności powodują chyba brak zadziałania jakiegokolwiek zamka?

W jakich samochodach był stosowany? Takich popularnych - wiem, że w Mesiu W124, a np. Golf 3? Bo widziałem na allegro coś, co nazywa się "pompka zamka centralnego golf 3"

Gdzie jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie - jakie ma zalety pneumatyczny zamek centralny w porównaniu z elektrycznymi

> siłownikami?

> Jest cichszy chyba. Coś jeszcze? Jak z awaryjnością - nieszczelności powodują chyba brak

> zadziałania jakiegokolwiek zamka?

> W jakich samochodach był stosowany? Takich popularnych - wiem, że w Mesiu W124, a np. Golf 3? Bo

> widziałem na allegro coś, co nazywa się "pompka zamka centralnego golf 3"

> Gdzie jeszcze?

Przypomina mi się scena z Psów, otwarcie Audi 80 za pomocą naciętej piłki do tenisa zlosnik.gif

A tak na poważnie, to nie uważam, ze jest cichszy od elektrycznego.

Druga sprawa - czy to jest konstrukcja stricte pneumatyczna, nie wymagająca elektryki do funkcjonowania?

Bo jeśli tak to jedyna zaleta jaka mi do głowy przychodzi to, że działa bez akumulatora. Choć szczerze w to wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przypomina mi się scena z Psów, otwarcie Audi 80 za pomocą naciętej piłki do tenisa

> A tak na poważnie, to nie uważam, ze jest cichszy od elektrycznego.

> Druga sprawa - czy to jest konstrukcja stricte pneumatyczna, nie wymagająca elektryki do

> funkcjonowania?

> Bo jeśli tak to jedyna zaleta jaka mi do głowy przychodzi to, że działa bez akumulatora. Choć

> szczerze w to wątpię.

NIe, potrzeba mu zasilania oczywiście. Chociaż pewnie dałoby się zastosować akumulator podciśnienia, jak w daewoo do sterowania nawiewami, wtedy starczyłoby na parę uruchomień. Ale i tak impuls jakiś elektryczny m usiałby iść, więc bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie sądzę by pneumatyczny był lepszy od elektrycznego, po prostu został jako pierwszy masowo

> zastosowany.

> Może nie było wówczas odpowiedniej technologii w produkcji zamków elektrycznych/miniaturowych

> silniczków zintegrowanych w zamku

Kiedyś silniczki były droższe, a teraz są tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaleta... na pewno cichszy. Dobrze wykonany jak w niektorych audi jest ledwo slyszalny. Wada to na pewno awaryjnosc. Wszelkie nieszczelnosci to niestety brak działania, uszkodzenie komory przy zamku to niestety koniecznosc wymiany na nowy.

Obecnie elektryczne sa tak tanie i dobrze zabudowane w zamkach przez co ciche ze nikt nie stosuje pneumatycznych w popularnych modelach aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten rodzaj centralnego zamka nie ma żadnych zalet . Radzę poczytać w necie o zamarzającym zamku w autach grupy VW . Przerabiałem to w Seacie Ibiza jak nie rozebrałem zamków przed zimą i ich nie przesmarowałem to nie weszłem do auta . Na szczęście po roku 2000r. odeszli od tego szaleństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten rodzaj centralnego zamka nie ma żadnych zalet . Radzę poczytać w necie o zamarzającym zamku w

> autach grupy VW . Przerabiałem to w Seacie Ibiza jak nie rozebrałem zamków przed zimą i ich

> nie przesmarowałem to nie weszłem do auta . Na szczęście po roku 2000r. odeszli od tego

> szaleństwa.

Ok, w sumie muszę kupić taką pompkę do mojego domowego projektu smile.gif Już napisałem ogłoszenie na giełdzie, jakby ktoś miał coś na zbyciu to zapraszam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NIe, potrzeba mu zasilania oczywiście. Chociaż pewnie dałoby się zastosować akumulator

> podciśnienia, jak w daewoo do sterowania nawiewami, wtedy starczyłoby na parę uruchomień. Ale

> i tak impuls jakiś elektryczny m usiałby iść, więc bez sensu.

W mercedesie jest akumulator podciśnienia. Zresztą tam więcej rzeczy było na podciśnienie (przynajmniej w 123), np. blokady oparć foteli w coupe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W mercedesie jest akumulator podciśnienia. Zresztą tam więcej rzeczy było na podciśnienie

> (przynajmniej w 123), np. blokady oparć foteli w coupe.

Później już akumulatora nie było, ale odbiorniki podciśnieniowe pozostały i zrobiło się dziwnie bo nie dość że podciśnienie zostało to doszła jeszcze do tego elektryka. Podciśnieniowy CZ stosowano jeszcze np. w A-klasie W168 która weszła do sprzedaży w 1997. Pierwszy Mercedes w którym nie ma żadnych podciśnień (nawet servo) to W211 od 2002 do liftu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno był w bmw e34, jakichś wielkich zalet nie zauważyłem.

Problem sie pojawił jak rozładowałem akumulator,bez otwarcia maski nie wejdziesz do samochodu. Kluczykiem nie dało rady,odgięcie drzwi i pociągnięcie za klamkę/guzik blokujacy drzwi -brak reakcji.

Jedyny sposób to naładowanie akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napewno był w bmw e34, jakichś wielkich zalet nie zauważyłem.

w e34/e34 jest zwykły CZ zlosnik.gif

a co do otwierania drzwi bez aku - kluczyk działa po odciągnięciu klamki w drzwiach kierowcy, także gratuluję włamywania się do auta hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie - jakie ma zalety pneumatyczny zamek centralny w porównaniu z elektrycznymi

> siłownikami?

Żadnej. Po prostu dawniej technologicznie nie dało się zbudować na tyle małego i silnego silnika elektrycznego by mógł otwierać/zamykać drzwi - system pneumatyczny był jedynym możliwym. A potem był po prostu tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten rodzaj centralnego zamka nie ma żadnych zalet . Radzę poczytać w necie o zamarzającym zamku w

> autach grupy VW . Przerabiałem to w Seacie Ibiza jak nie rozebrałem zamków przed zimą i ich

> nie przesmarowałem to nie weszłem do auta . Na szczęście po roku 2000r. odeszli od tego

> szaleństwa.

w Audi A4 z 2004 roku jescze byl zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w e34/e34 jest zwykły CZ

> a co do otwierania drzwi bez aku - kluczyk działa po odciągnięciu klamki w drzwiach kierowcy, także

> gratuluję włamywania się do auta

Cieszę się,że Ci wesoło ale w moim samochodzie nie dało się tego zrobić. Musiałem otwierać maskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Później już akumulatora nie było, ale odbiorniki podciśnieniowe pozostały i zrobiło się dziwnie bo

> nie dość że podciśnienie zostało to doszła jeszcze do tego elektryka. Podciśnieniowy CZ

> stosowano jeszcze np. w A-klasie W168 która weszła do sprzedaży w 1997. Pierwszy Mercedes w

> którym nie ma żadnych podciśnień (nawet servo) to W211 od 2002 do liftu.

A zagłówki to niby jak w nich są skłądane zlosnik.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żadnej. Po prostu dawniej technologicznie nie dało się zbudować na tyle małego i silnego silnika

> elektrycznego by mógł otwierać/zamykać drzwi - system pneumatyczny był jedynym możliwym. A

> potem był po prostu tańszy.

W centralnym zamku elektryczny nie ma żadnych silniczków !!! Tam jest prosty jak budowa cepa siłownik elektromagnetyczny . Nawet Daewoo opanowało tę technologię wcześniej niż VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cieszę się,że Ci wesoło ale w moim samochodzie nie dało się tego zrobić. Musiałem otwierać maskę.

trzymałeś klamkę odciągniętą i jednocześnie kręciłeś kluczykiem? jeśli to nie działało to miałeś coś zepsute zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W centralnym zamku elektryczny nie ma żadnych silniczków !!! Tam jest prosty jak budowa cepa

> siłownik elektromagnetyczny . Nawet Daewoo opanowało tę technologię wcześniej niż VW.

W siłowniku centralnego zamka tego typu:

sma.jpg

jest silniczek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W siłowniku centralnego zamka tego typu:

> jest silniczek

W fordach z lat '90 (nie wiem jak w nowszych) fabryczne siłowniki też były na silniczkach ze sprzęgiełkiem załączającym się tylko na czas zamykania/otwierania - przy kręceniu kluczykiem nie trzeba było pokonywać oporu silniczka tak jak to ma miejsce w siłownikach uniwersalnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.