Gość Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > w instrukcji do focusa jest napisane, ze jesli tryb auto ma dzialac poprawnie to nie powinno sie > tego robic > ale w sumie nie sprawdzalem jak wielki ma to wplyw na dzialanie klimy, mozliwe, ze niewielki W fordach działa klima tak sobie. W sensie oprogramowania automatu. Wiec moze być rożnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > osuszanie powietrza poza chlodzeniem... robi dobrze na odparowywanie szyb. nigdy w żadnym aucie nie miałem klimy i szyby parowały tylko w jednym- bo miał dziury w podłodze i była wilgoć w aucie. teraz mam manualną, którą włączam tylko i wyłącznie jak są upały ok 30 st. i nie zauważyłem parowania ani jesienią, ani zimą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > Kiedyś cieszyła mnie manualna, ale dziś bez automatycznej bym nie kupił chyba auta. aż tak duzo jezdzisz, ze to wyznacznik? albo inaczej... az tak długo w PL są upały, zeby to było niezastąpione wyposażenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > aż tak duzo jezdzisz, ze to wyznacznik? albo inaczej... az tak długo w PL są upały, zeby to było > niezastąpione wyposażenie? Podejrzewam, że samochód trzyma cały czas w garażu, żeby nie nabijać przebiegu, a wyjeżdża tylko jak jest chłodno Sorry, ale co za durne pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > aż tak duzo jezdzisz, ze to wyznacznik? albo inaczej... az tak długo w PL są upały, zeby to było > niezastąpione wyposażenie? Magię robi ten wyświetlacz z temperatura. Ustawiasz raz i nie dotykasz. Przez cały rok a nie tylko w upały. Poza tym po co sie męczyć? Mi sie kiedyś wydawało ze ostatnia rzeczą jaka potrzebuje są skrętne reflektory. Jak pojezdzilem po zadupiach to okazało sie ze to mega fajna sprawa. Itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > aż tak duzo jezdzisz, ze to wyznacznik? albo inaczej... az tak długo w PL są upały, zeby to było > niezastąpione wyposażenie? IMO jest niezastąpiona Latem niemożliwe jest jechać daleko autostradą z otwartymi oknami, a zamkniętymi nie da się wytrzymać z gorąca. Jedź tak kilkanaście godzin, masakra. Jeśli jeździ się latem spotkać się z klientami, to nieprofesjonalne być spoconym. Z małymi dziećmi - z otwartymi oknami je zawieje, z zamkniętymi jest za gorąco. Natomiast wybór automat vs manual to kwestia gustu, nie ma to nic wspólnego z wydajnością układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woox Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > mam podobnie. Żadna klima automatyczna nie działa tak jak bym chciał. Strasznie mnie irytuje jak > samochód sam zmienia siłę nawiewów, nie mówiąc o kierunkach. Nie mam ochoty, żeby za mnie > decydował czy mam chłodzić sobie nogi czy głowę. W efekcie i tak każdą klimę auto ustawiam na > stałe nawiew na szybę i reguluję ręcznie siłę nawiewu i temp. Jest to zazwyczaj bardziej > upierdliwe niż w manualu, bo są jakieś wyświetlacze, przyciski, trzeba spojrzeć, odwrócić > wzrok od drogi, a to rozprasza. W swoim aucie mam manual, reguluję to nie odrywając oczu od > drogi, wyczuwam położenie pokrętła i przestawiam. Najlepsze rozwiązanie. Jedyna zaleta > klimatyzacji automatycznych jest dla mnie taka, że zazwyczaj mają więcej stopni regulacji siły > nawiewu. Innych zalet nie widzę. lepiej bym tego nie ujął,myślę, że czasem względy praktyczne przebija potrzeba landu - bo to panie climatronic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > Magię robi ten wyświetlacz z temperatura. Ustawiasz raz i nie dotykasz. Przez cały rok a nie tylko > w upały. Poza tym po co sie męczyć? Mi sie kiedyś wydawało ze ostatnia rzeczą jaka potrzebuje > są skrętne reflektory. Jak pojezdzilem po zadupiach to okazało sie ze to mega fajna sprawa. > Itd. Piszę pod Twoją wypowiedzią, ale mam przemyślenie natury ogólnej i kieruję je też ogólnie. Zastanawiam się jak to jest, ze ludzie są w stanie dopłacić za ficzery które automatycznie lub elektrycznie załatwiają to co dawniej robiliśmy manualnie, ale bądźmy szczerzy - uciążliwe to nie było, bo było rzadko wykonywane. - AC automatyczna vs AC manualna - elektryczne szyby, lusterka vs korbki, dźwigienki A tymczasem to, co wymaga wykonania NAJWIĘKSZEJ, CIĄGŁEJ i o wiele większej niż w/w ficzery ilości pracy czyli obsługa sprzęgła i lewara zmiany biegów w 90% przypadków pozostaje manualna i większości ludzi to nie przeszkadza i się z tym godzą. Gdzie jest przyczyna ? Jak wsiadam do auta z manualną skrzynią to napedałuję się jakbym szedł piechotą - masakra ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Wyłącznie manual - coraz rzadziej spotykany niestety. Teraz, gdy wsiadam do rozgrzanego auta, i tak muszę ustawić temperaturę na 25 żeby mi nie wiało zbyt mocno zimnym powietrzem, a później stopniowo ją zmniejszam, czasami do 20 stopni. Czyli i tak steruję ręcznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > Wyłącznie manual - coraz rzadziej spotykany niestety. > Teraz, gdy wsiadam do rozgrzanego auta, i tak muszę ustawić temperaturę na 25 żeby mi nie wiało > zbyt mocno zimnym powietrzem, a później stopniowo ją zmniejszam, czasami do 20 stopni. Czyli i > tak steruję ręcznie. Jednym przyciskiem Przy manualnej trzeba więcej klikać i kręcić zanim wnętrze dojedzie do równowagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 zależy w jakiej marce - w VAGach, volvo automat jest mądry i jak go ustawisz, to poządnie trzyma temp. w np renault, fordach, fiatach to szkoda gadać - ciągle trzeba kręcić ustawieniami żeby mieć w miare normalną temp w środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Jezdze co prawda autem z automatem ale zdecydowanie bardziej mnie wkurzalo kręcenie galkami od nawiewow i temperatury niż sprzęgło. Moze dlatego ze odczucie ciepło/zimno jest po prostu nieprzyjemne. A poruszanie nogami poza sytuacjami ekstremalnymi (korki przez pare godzin) bólu nie powoduje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > Przy manualnej trzeba więcej klikać i kręcić zanim wnętrze dojedzie do równowagi Tak samo. Poza tym wolę ustawić intensywność chłodzenia niż temperaturę. Trzymanie temperatury jeszcze żadnej klimatyzacji automatycznej się nie udało - a miałem ich dotąd 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > zależy w jakiej marce - w VAGach, volvo automat jest mądry i jak go ustawisz, to poządnie trzyma > temp. w np renault, fordach, fiatach to szkoda gadać - ciągle trzeba kręcić ustawieniami żeby > mieć w miare normalną temp w środku. Głupoty gadasz. Mam w Lagunie automat i z trzymaniem ustawionej temp w każdej z dwóch stref nie ma problemu. Przyczepić bym się mógł jedynie do braku sterowania przez automat kierunkiem nawiewu, bo tym automat nie steruje- w automacie nawiew leci na środek kabiny (i przy okazji na twarz kierowcy, który można manualnie zniżyć i leci wtedy na klatkę piersiową. Brakuje mi kierunku mocno w górę nad głowami w pierwszym rzedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Miałem półautomat w Marei, manual w Stilo a teraz automat w Alfie i jest to dla mnie najfajniejsze rozwiązanie. Mam ustawione na 22st i działa to idealnie. Czasami przestawię o stopień wyżej lub niże i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 A zmienia ci kierunki nawiewu czy jest jeden zadany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > A zmienia ci kierunki nawiewu czy jest jeden zadany? Zmienia automatycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > W fordach działa klima tak sobie. W sensie oprogramowania automatu. Wiec moze być rożnie. ja nie narzekam pojezdzij sobie fiatem to zobaczysz co to znaczy "tak sobie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > Sorry, ale co za durne pytanie durnie to Ty odpowiadasz zadałem sensowne pytanie... czy jezdzisz az tak duzo? jesli 10 godz dziennie to ok. ale jak ktos jedzie 10 km do pracy i 10 do domu, to sorry, ale jak dla mnie to fanaberia, zeby jeszcze miec dylemat czy ręczna czy automatyczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > A zmienia ci kierunki nawiewu czy jest jeden zadany? W Stilo podobnie, na "auto" sam zmienia kierunki nawiewu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > W Stilo podobnie, na "auto" sam zmienia kierunki nawiewu. Co to znaczy że 'zmienia kierunki nawiewu' ?? Raz wieje przez przednie kratki, kiedy indziej tylko na szybę a potem znowu tylko na nogi ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > zależy w jakiej marce - w VAGach, volvo automat jest mądry i jak go ustawisz, to poządnie trzyma > temp. w np renault, fordach, fiatach to szkoda gadać - ciągle trzeba kręcić ustawieniami żeby > mieć w miare normalną temp w środku. Mam w mondeo automat i nic nie krece, caly rok na 22. Czasem o 1 w gore lub w dol.Moze jezdziles z popsuta klima? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > ja nie narzekam > pojezdzij sobie fiatem to zobaczysz co to znaczy "tak sobie" fiat nie ma ani jednego auta, ktore by mi odpowiadalo wiec raczej sie nie doczekasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Głupoty gadasz. Mam w Lagunie automat i z trzymaniem ustawionej temp w każdej z dwóch stref nie ma > problemu. Przyczepić bym się mógł jedynie do braku sterowania przez automat kierunkiem > nawiewu, bo tym automat nie steruje- w automacie nawiew leci na środek kabiny (i przy okazji > na twarz kierowcy, który można manualnie zniżyć i leci wtedy na klatkę piersiową. Brakuje mi > kierunku mocno w górę nad głowami w pierwszym rzedzie. przy rozgrzewaniu auta leci najpierw na nogi a pozniej chyba szyba z tego co pamietam. W lato faktycznie daje przednimi ale jest to malo upierdliwe bo da sie tak je ustawic zeby nie przeszkadzalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > aż tak duzo jezdzisz, ze to wyznacznik? albo inaczej... az tak długo w PL są upały, zeby to było > niezastąpione wyposażenie? Nie trzeba dużo jeździć aby to był wyznacznik, wystarczy fakt że nie muszę się przejmować żadnymi pokrętłami poza temperaturą. Dlaczego uważasz że klima jest potrzebna tylko w upały?. To dba o odpowiednie warunki w aucie cały rok, W lecie chłodzi w zimie grzeje, w czasie deszczu odparowuje szyby itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > czy jezdzisz az tak duzo? jesli 10 godz dziennie to ok. ale jak ktos > jedzie 10 km do pracy i 10 do domu w moim otoczeniu takich szczęściarzy jest bardzo mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Co to znaczy że 'zmienia kierunki nawiewu' ?? Raz wieje przez przednie kratki, kiedy indziej tylko > na szybę a potem znowu tylko na nogi ?? To znaczy, że ja ustawiam tylko temperaturę, a komputer ustala siłę nawiewu, temperaturę na wylocie w kratkach i co jakiś czas zmienia kierunki nadmuchu, środek, szyba, nogi. W okresie zimowym też najpierw dmucha bardzo lekko, żeby silnik się szybciej nagrzał i tylko na szybę daje, a po rozgrzaniu silnika przestawia kierunek nadmuchu i zmienia jego siłę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.