Skocz do zawartości

Dwa oleje mineralne Lotos - czym się różnią?


mariox

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się zastanawiam, czym konkretnie różnią się te dwa oleje. Jedna firma, tak samo 15W40, przy obu dopisek "LPG".

Pierwszy

Drugi

Zbliża mi się termin wymiany, i tak się zastanawiam. Ten pierwszy mam w Makro, więc łatwiej dostępny, po ten drugi musiałbym się fatygować dokądś lub zamawiać przez net.

Gdybyście mieli wybrać, to który byście wybrali? Z opisów nie wynikają jakieś istotne różnice.

Cel wlania to silnik oplowski 1.8 125 KM z gazem.

A może jakiś inny minerał polecicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety, pojazd ma bardzo duży przebieg i 10W40 już za rzadki...

Na zimnym, w temp. pracy lepkość ma większą niż 15w40 minerał gr II., szczególnie widoczne jest to jak porównasz jakiś nie polski najtańszy 10w40 do tego nie rozlewany w Polsce-valvoline maxlife 10w40 vs. lotos 15w40.

Wiem co przemawia-2x taka cena, ale jak silnik w takim stanie, że 10w40 ma za małą lepkość to już mu wszysko jedno-czy chcesz 15w40 lotosa city czy zwykłego. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotos GAS to API SJ czyli niezły zabytek - taki chwyt marketingowy że to niby do gazu, a chodzi o to żeby do starych paździerzy kiepski olej sprzedać, bo wiadomo że właściciele 18-letniego samochodu z LPG chcą jak najtaniej a oleju żłopie im sporo. Tak szczerze to myślałem że SJ już nawet nie można sprzedawać na terenie EU.

Ten drugi to API SL czyli znacznie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety, pojazd ma bardzo duży przebieg i 10W40 już za rzadki...

to dlaczego chcesz zalać olej równie rzadki na gorąco?

w porównaniu do 10w40 olej 15w40 na gorąco ma taką lepkość, a tylko w niższych temperaturach większą.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym polecił Lotos, ale 5W40...ostatnio za 4l płaciłem jakieś 82 zł...można ew. Orlen Clasic Synthetic 4,5l za podobną cenę...kupujesz od razu dwie bańki i masz na dolewki...a zimą silnik ma łatwiej niż na minerale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to dlaczego chcesz zalać olej równie rzadki na gorąco?

> w porównaniu do 10w40 olej 15w40 na gorąco ma taką lepkość, a tylko w niższych temperaturach

> większą.

> pozdr

No nie... żłopie mi trochę tego oleju, ale 10W40 żłopał więcej. Robię po 4 kkm miesięcznie i jakbym lał półsyntetyk to musiałbym lać go bez przerwy. Tym autem jeszcze trochę muszę pojeździć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lotos GAS to API SJ czyli niezły zabytek - taki chwyt marketingowy że to niby do gazu, a chodzi o

> to żeby do starych paździerzy kiepski olej sprzedać, bo wiadomo że właściciele 18-letniego

> samochodu z LPG chcą jak najtaniej a oleju żłopie im sporo. Tak szczerze to myślałem że SJ już

> nawet nie można sprzedawać na terenie EU.

> Ten drugi to API SL czyli znacznie lepiej.

O widzisz, nie kumam tych wszystkich oznaczeń. Dzięki za odpowiedź ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, ale to że ma SJ nie znaczy że nie spełnia lepszych norm, tylko że producent się o nie np. nie postarał (koszty).

To że w prawo jazdy nie masz kat. D nie oznacza że nie umiałbyś jechać autobusem, tylko po prostu nie zrobiłeś kursu, papierów, pozwoleń, egzaminów za 8tys. pln bo Ci to niepotrzebne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby tak, ale to że ma SJ nie znaczy że nie spełnia lepszych norm, tylko że producent się o nie np.

> nie postarał (koszty).

> To że w prawo jazdy nie masz kat. D nie oznacza że nie umiałbyś jechać autobusem, tylko po prostu

> nie zrobiłeś kursu, papierów, pozwoleń, egzaminów za 8tys. pln bo Ci to niepotrzebne...

No tak, to też cenna uwaga smile.gif

Myślałem też o jakimś Orlenowskim 15W40 (też z dopiskiem GAS, ale to jak mniemam w dużej mierze marketing).

jakiś tekst

Też niby SL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A zrobiłem inaczej, niż planowałem. Dałem się namówić na zmianę z powrotem na półsyntetyk.

> Zobaczymy, w jakim tempie będzie znikać ;-)

Ja zaobserowwałem coś takiego:

na Mobil 1 10W40 Hienka żarła ~2l/10kkm

na GM 10W40 zjada go jakieś ~1l/10kkm...

Także nie zdziw się jak zużycie oleju spadnie zlosnik.gif

4kkm/miesiąc... dużo ganiasz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zaobserowwałem coś takiego:

> na Mobil 1 10W40 Hienka żarła ~2l/10kkm

> na GM 10W40 zjada go jakieś ~1l/10kkm...

> Także nie zdziw się jak zużycie oleju spadnie

Zobaczymy, własnie zalałem GM smile.gif

> 4kkm/miesiąc... dużo ganiasz!

Tak wyszło... firma się sprzedała innej firmie i dostałem propozycję przeprowadzki, tak, że tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby tak, ale to że ma SJ nie znaczy że nie spełnia lepszych norm, tylko że producent się o nie np.

> nie postarał (koszty).

Inna strona kosztów może być taka że może by to na tyle słaby (tani w produkcji) olej który ledwo co spełnia te normy Wtedy marża jest lepsza

> To że w prawo jazdy nie masz kat. D nie oznacza że nie umiałbyś jechać autobusem,

Jeśli masz długie lejce to dziwię się że piszesz takie głupoty. Jeśli masz krótkie to uwierz że pojedziesz ale do pierwszego zjazdu gdzie zapomnisz że masz retarder albo zetniesz dach pod za niskim wiaduktem. Miszczem prostej może być każdy bo nie sztuka ruszyć i jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby tak, ale to że ma SJ nie znaczy że nie spełnia lepszych norm, tylko że producent się o nie np.

> nie postarał (koszty).

> To że w prawo jazdy nie masz kat. D nie oznacza że nie umiałbyś jechać autobusem, tylko po prostu

> nie zrobiłeś kursu, papierów, pozwoleń, egzaminów za 8tys. pln bo Ci to niepotrzebne...

Napiszę inaczej: sprzedają ten chłam jako że niby do gazu, bo reklamacji i tak nie będzie ze starych trupów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dłuższą trasę na tym 10W40 piłując trochę samochód i okazało się, że faktycznie: nie spaliło mi jakoś więcej oleju, niż kiedy jeździłem na mineralnym.

Mieliście rację. Dzięki Wszystkim za wypowiedzi 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłem dłuższą trasę na tym 10W40 piłując trochę samochód i okazało się, że faktycznie: nie

> spaliło mi jakoś więcej oleju, niż kiedy jeździłem na mineralnym.

> Mieliście rację. Dzięki Wszystkim za wypowiedzi

To zalewaj od teraz jakiś dobry hydrokrakowany 10W40, polecam Valvoline MaxLife (ale nie Durablend).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.