Skocz do zawartości

infinity Q50 ktos ma cos do powiedzenia ?


Roman XXL

Rekomendowane odpowiedzi

> Po co?

Bo podoba mi się ogólna idea żeby pozbywać się mechanicznych połączeń,

gdzie coś może się zepsuć i trzeba to rozbierać, więc i potem wszystko

kalibrować od nowa... Jakby Ci to szybko wyjaśnić - A320 są lepsze

od B737, właśnie dlatego, że mają fly-by-wire...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo podoba mi się ogólna idea żeby pozbywać się mechanicznych połączeń,

> gdzie coś może się zepsuć i trzeba to rozbierać, więc i potem wszystko

> kalibrować od nowa... Jakby Ci to szybko wyjaśnić - A320 są lepsze

> od B737, właśnie dlatego, że mają fly-by-wire...

Źle mnie zrozumiałeś. Nie chodzi mi o to po co taki system jest, interesuje mnie po to ty to chesz miec w Stilo.

P.S. Nowe modele Tesli S maja tez taki system, dzięki temu włączasz kierunkowskaz a samochód sam zmienia pas na autostradzie, bez twojej pomocy za pomocą kierownicy. I w momencie kiedy jest to bezpieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P.S. Nowe modele Tesli S maja tez taki system, dzięki temu włączasz kierunkowskaz a samochód sam

> zmienia pas na autostradzie, bez twojej pomocy za pomocą kierownicy. I w momencie kiedy jest

> to bezpieczne.

Czyli jeżeli przez pomyłkę trącisz dźwigienkę kierunkowskazu to samochód Ci zmieni pas? icon_eek.gifspineyes.gif To jakis kompletny idiotyzm jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chcialbys jezdzic elektronicznym samochodem ?

ja myślę że twinsen w ogóle chciałby nie jeździć, chciałby wsiadac do kabiny naciskać guzik z lokalizacją docelową (najlepiej byłoby gdyby samochód sam czytał w jego myślach), usiąść i tyle zlosnik.gif

w sumie to sam bym tak chciał we współczesnym samochodzie, bo prowadzić mi się tego nie chce zazwyczaj hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja myślę że twinsen w ogóle chciałby nie jeździć, chciałby wsiadac do kabiny naciskać guzik z

> lokalizacją docelową (najlepiej byłoby gdyby samochód sam czytał w jego myślach), usiąść i

> tyle

Mozna by wtedy walnac piwko smile.gif ooo wlasnie idea.gif kibelek z teleportem hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to nie masz?

> z wlaczonym city szczegolnie w pierwszym kontakcie z tym masz dokladnie takie samo wrazenie - kiera

> nie ma polaczenia z kolami heheh

Może miałeś zepsutego Fiata, bo ja w trybie CITY przejechałem 200 tys. km

obecnym autem i tak precyzyjnego prowadzenia to chyba nawet Fordy

nie mają (oczywiście to moje prywatne odczucie - a Focusem jeździłem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja myślę że twinsen w ogóle chciałby nie jeździć, chciałby wsiadac do kabiny naciskać guzik z

> lokalizacją docelową (najlepiej byłoby gdyby samochód sam czytał w jego myślach), usiąść i

> tyle

> w sumie to sam bym tak chciał we współczesnym samochodzie, bo prowadzić mi się tego nie chce

> zazwyczaj

W Polsce ludzi poruszają się samochodami głównie dlatego, że komunikację

zbiorową mamy na poziomie '100 lat za murzynami'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale są tez klasyczne wersje z tego co kojarzę?

U nas nie ma chyba opcji z normalną kierownicą. Za to Infiniti obiecuje że Q50 Eau Rouge (czyli Q50 z silnikiem od Nissan GT-R) będzie miało nie tylko że normalną kierownicę, to nawet hydrauliczne (a nie elektryczne) wspomaganie. Wszystko po to żeby kierowca czuł co się z kołami dzieje.

A propos czucia, to jak pojawiły się pierwsze wspomagania hydrauliczne to eksperci narzekali że czucie jest gorsze niż jak nie ma wspomagania. Potem jak się pojawiło elektryczne wspomaganie to była ta sama gadka (zresztą nadal jest, nowe M3/M4 zbiera właśnie złe oceny za elektryczne wspomaganie). Więc pewnie to kwestia czasu żeby takie PlayStation'owe rozwiązania zaczęły informować kierowcę o tym co tam mamy pod kołami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U nas nie ma chyba opcji z normalną kierownicą.

Przejechałbym się tym PS4. Teraz jeżdżę cytryną C5 która też podobno się nie prowadzi... po przejechaniu 30000km stwierdzam... nie chce innego auta (w tej klasie oczywiście). Tak więc to chyba kwestia przyzwyczajenia i preferencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przejechałbym się tym PS4. Teraz jeżdżę cytryną C5 która też podobno się nie prowadzi... po

> przejechaniu 30000km stwierdzam... nie chce innego auta (w tej klasie oczywiście). Tak więc to

> chyba kwestia przyzwyczajenia i preferencji.

Cóż, można się przyzwyczaić do różnych złych rzeczy. Do tego z wiekiem coraz mniej się chce próbować czegoś nowego i wszelkie zmiany (nawet na lepsze) są nieprzyjemne (przynajmniej na początku).

Ale nie zmienia to faktu że w Q50 jest po prostu źle z tą kierownicą. Tak źle, że Lexus ES 350 moim zdaniem ma lepsze czucie (pomimo że to chyba najgorszy w sensie prowadzenia nowy samochód na rynku jakim jeździłem z zawieszeniem które ani nie jest komfortowe, ani sportowe - podobno nie da się czegoś takiego osiągnąć, jednak Lexus to zrobił).

A poza tym to w Q50 jest bardzo mało miejsca z tyłu, deska jest delikatnie mówiąc antyczna a sam samochód ma raczej kontrowersyjną niż ładną sylwetkę. Do tego dochodzi już antyczna jednostka napędowa. Dlatego sprzedaje się to bardzo kiepsko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego sprzedaje się to bardzo kiepsko.

Mi q50 się nie podoba. Przejechałbym się hybrydą... z czystej ciekawości.

Osobiście w tej klasie kupiłbym BMW5 i tyle. Auto w każdej dziedzinie poprawne, a przy tym ładne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi q50 się nie podoba. Przejechałbym się hybrydą... z czystej ciekawości.

> Osobiście w tej klasie kupiłbym BMW5 i tyle. Auto w każdej dziedzinie poprawne, a przy tym ładne.

Q50 jest w klasie BMW 3 a nie 5.

A BMW 5 mi się niestety nie spodobało. Strasznie kobylasty jest nowy model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...to kwestia czasu żeby takie PlayStation'owe rozwiązania zaczęły

> informować kierowcę o tym co tam mamy pod kołami.

Bo to jest dla dorastającego właśnie pokolenia PayStation. Ich będzie informować w taki sam sposób jaki znają.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To, ze nie jest fizycznie spieta z kolami to jest drive by wire jak playstation

System jest fantastyczny ponieważ masz do wyboru szereg kombinacji.

Wybierasz siłe oporu jaki stawia kierownica w zakresie od komfortowej limuzyny po praktycznie sportowy bolid, a drugą zmienną jest przełożenie.

Klikając na ekranie dotykowym ustawiasz sobie przełożenie jakie preferujesz. Mi najlepiej sie jeździło ze standardowym oporem i szybkim przełożeniem przekładni.

A zabezpieczony jest potrójnym modułem kontrolnym a jak wszystko zawiedzie i samochód nagle straci np. zasilanie

to zostanie zwolnione sprzęgło mechaniczne które połączy kierownice z przekładnią na sztywno ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to jest rear/front tread? Jednak q50 jest większy

Rozstaw kół na przodzie i tyle.

Q50 jest minimalnie większe w środku, ale rozstaw osi ma tylko o 1" większy. A od rozstawu osi zależy ilość miejsca w kabinie. Q50 ma bardzo długą komorę silnikową w porównaniu z 3.

To co mi się nie podobało w Q50 (poza beznadziejną kierownicą) to jakość wnętrza - plastiki były takie sobie. Do tego ten idiotyczny ekran do macania mi się nie podobał, konkurencja odchodzi od touch screen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie. Póki co rozpytuje. Ale pisze co wiem z gazet. Twierdza ze silniki i skrzynie są od mercedesa.

hmm.gif chyba w EU - 3.7l jest stary od Nissan VQ37, 3.5l V6 VQ35 tezidea.gif, Diesel jest od Merchmm.gif, chyba ze EU ma znow cos innegoniewiem.gif[...], skrzynia od Merc jest AFAIK tylko w Dieselidea.gif[...]

sie przejedz i powiedz mi co sadziszhmm.gif[...] Nie chce byc na nie, bo moze bedziesz mial inne wrazniea.

Ale jestes za BMW, wiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba w EU - 3.7l jest stary od Nissan VQ37, 3.5l V6 VQ35 tez, Diesel jest od Merc, chyba ze EU ma

> znow cos innego[...], skrzynia od Merc jest AFAIK tylko w Diesel[...]

> sie przejedz i powiedz mi co sadzisz[...] Nie chce byc na nie, bo moze bedziesz mial inne

> wrazniea.

> Ale jestes za BMW, wiec

W Eu jest silnik 2,0 t od merca 211 KM plus automat 7b też od mercedesa.

Jestem za bmw póki bmw ma coś co mnie interesuje. Tylny napęd i dobre prowadzenie. Inni jak widać też coś robią w tym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Eu jest silnik 2,0 t od merca 211 KM plus automat 7b też od mercedesa.

To mozesz miec calkowicie inne wrazeniazlosnik.gif, u mnie masz place pelne, nikt, a to nikt tego nie kupuje. Infiniti zrzucilo sugerowana cene detaliczna $6,500 w dol, a dealer dodatkowe $5-10k w dol, i masz modele do sprzedania z 2013 ...

jedyna dobra IMVHO rzecz z tego to silnik V6 i tyle... Dwa, z Merc jak narazie jestem zadowolony, do 28k km dobijam i mimo ze marne 4 cylindry, i tylko 130kWpanic.gif to nie moge narazie nic znalesc, zeby ichchaja.gif - a szukamzlosnik.gif, wiec mozliwe ze Q50 na czesciach moze nie byc zle...idea.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.