Ryb Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > bo wszystko drożeje? Bo ludzie w fabrykach też dostają jakieś podwyżki, po poddostawcy podnoszą > ceny? Nie wiem, tak tylko spekuluję... No, to po to się OBNIŻA KOSZTY, żeby wytworzenie finalnego produktu nie było droższe. A potem sprzedaje się go drożej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > I wyjdzie że nie ma tego "mniej". Nowa konstrukcja Co dokładnie jest w niej nowego? > na nowej płycie, Tańszej, z tego co widać. > nowe wyposażenie Ten punkt już dyskutowaliśmy, powtarzasz się. Dlaczego jest drożej nawet gdy nie zamówisz ani jednego elementu z tego nowego wyposażenia? > i zupełnie > inne auto. Inne jest tam... Co? > Za podobne wg. mnie pieniądze. Podobne? Podobne ale mniejsze czy podobne ale większe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > No, to po to się OBNIŻA KOSZTY, żeby wytworzenie finalnego produktu nie było droższe. A potem > sprzedaje się go drożej. no i nie jest droższe. Nie jest o tyle droższe, o ile by było z wielowahaczem, tylko mniej droższe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > no i nie jest droższe. Nie jest o tyle droższe, o ile by było z wielowahaczem, tylko mniej droższe I to jest satysfakcjonująca odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > I to jest satysfakcjonująca odpowiedź. widzisz, to tylko kwestia odpowiedniego nastawienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > widzisz, to tylko kwestia odpowiedniego nastawienia Na wszelki wypadek będę się trzymał z daleka od Skody, bo jednak ciągle mam przeczucie że nie wiem o ile dokładnie może być droższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > Co dokładnie jest w niej nowego? > Tańszej, z tego co widać. > Ten punkt już dyskutowaliśmy, powtarzasz się. Dlaczego jest drożej nawet gdy nie zamówisz ani > jednego elementu z tego nowego wyposażenia? > Inne jest tam... Co? > Podobne? Podobne ale mniejsze czy podobne ale większe? ogólnie to jest tak, że najnoszy Golf/Ocavia/Leon są na jednej nowej płycie. Co w niej jest dokładnie nowego? To pewnie wiedzą inżynierowie VW. Fakt jest taki, że udało im się np. obniżyć rzeczywistą masę auta, nie tracąc przy tym na niczym, zwłaszcza na hałasie. Jeździłem nowym Leonem i to faktycznie czuć. Ja czułem, że to auto jest lżejsze od mojego fiata, fajniej się prowadzi, nie ma takiego wrażenia ociężałości, jakie miałem np. w focusie. Dzięki temu też silniki o takich samych mocach jak wcześniej mogą mieć lepsze osiągi, niższe spalanie. Ogólnie trend do odchudzania aut widać u kilku producentów i jest bardzo dobry kierunek, kończą się czasy gdy pakowano wszystko bezmyślnie bez zastanawiania się ile to waży i jak się tym jeździ. Takim antyprzykładem jest tu Opel. Zarówno Astra jak i Insignia są beznadziejnie ciężkie, zbudowane chyba bez zastanowienia, byle dać dużo wypasu, wielkie felgi, tableta, niemiecką modelkę w reklamie, a ludzie kupią. A jak to jeździ i ile pali, who cares. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > Spróbuję porównać wersje z takim samym wyposażeniem. I co wtedy? nie wiem czego nie czaisz. Skoda zazwyczaj ma 3 wersje wyposażeniowe, teraz jest to Active (o ile dobrze pamiętam) Ambition i Elegance, w poprzednim modelu było podobnie, też byla wersja podstawowa, średnia i najwyższa. Porównaj ceny poszczególnych wersji i sprawdź co oferowały w standardzie, bedziesz wiedzial czemu auto nie może być tańsze niż poprzednik. A jak już porównasz i wróć tu z wnioskami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > nie wiem czego nie czaisz. Skoda zazwyczaj ma 3 wersje wyposażeniowe, teraz jest to Active (o ile > dobrze pamiętam) Ambition i Elegance, w poprzednim modelu było podobnie, też byla wersja > podstawowa, średnia i najwyższa. Porównaj ceny poszczególnych wersji i sprawdź co oferowały w > standardzie, bedziesz wiedzial czemu auto nie może być tańsze niż poprzednik. A jak już > porównasz i wróć tu z wnioskami. Mam łatwiejszy sposób, bo wprost się nie da porównać: - DSG zdrożała o 850zł (silnik 1.2TSI) - Silnik 1.8TSI zdrożał o 4700zł - Koło zapasowe o 220zł (ponad 100%) To rzeczy mechaniczne. Elektronika faktycznie potaniała ale to chyba oczywiste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > Co dokładnie jest w niej nowego? Nowa płyta podłogowa > Inne jest tam... Co? Oczy masz czy nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > Nowa płyta podłogowa Tańsza czy droższa w produkcji? > Oczy masz czy nie ? Ale co? Zrobienie kawałka blachy czy plastiku w takim czy innym kształcie (zbliżonym do siebie) kosztuje wyraźnie inaczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > Tańsza czy droższa w produkcji? nie produkuje to nie wiem > Ale co? Zrobienie kawałka blachy czy plastiku w takim czy innym kształcie (zbliżonym do siebie) > kosztuje wyraźnie inaczej? Przeważnie nowy model jest droższy od starego.. co jeszcze mam wytłumaczyć ? na siłę próbujesz dorobić ideologię okradania klientów przez Skodę.. Powiem tak : klient jest zadowolony i nie marudzi. Marudzą ci którzy nawet nie jechali tym autem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > nie produkuje to nie wiem Można sprawdzić. Chwalili się w mediach, że dzięki nowym platformom zaoszczędzą. Już wiemy dlaczego. > Przeważnie nowy model jest droższy od starego.. Przeważnie można to uzasadnić lepszą technologią, nie tylko elektronicznymi gadżetami i marketingiem. > co jeszcze mam wytłumaczyć ? na siłę próbujesz > dorobić ideologię okradania klientów przez Skodę. Dawanie gorszego rozwiązania to krok wstecz. Przyklejanie temu wyższej ceny jak byś nazwał? Generalnie to rozumiem, bo ludzie lecą na elektroniczne śmieci i jak napakujesz tych śmiesznych nowoczesnych skrótów to możesz żądać ile chcesz, nikt się nie interesuje co tam naprawdę siedzi. Ale na forum motoryzacyjnym trudno udawać, że (w przenośni) fajny kolor usprawiedliwia cenę. > Powiem tak : klient jest zadowolony i nie > marudzi. Marudzą ci którzy nawet nie jechali tym autem. Jechałem. Jedzie jak poprzednia. Robi to co poprzednia. Dlaczego nie kosztuje tyle co poprzednia? Tym bardziej że poprzednia już miała mocno zawyżoną cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > Tym bardziej że poprzednia już miała mocno zawyżoną cenę. aż nie wierze, człowiek z takim podpisem "Jeśli umiesz coś robić - nie rób tego za darmo. " pisze takie rzeczy po co wypuszczają nowy model? żeby lepiej zarobić, poprostu... a na dodatek sprzedaje się bardzo dobrze to dlaczego mają sprzedawać taniej? to wszystko nie zmienia faktu że wolałbym żeby była tańsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > napisz jaki styl jazdy ma ojciec i ile mu pali to 1.4 TSi w mieście, na zwykłej drodze 100-120 km/h > i na autostradzie przy 140 km/h? > dopłata do diesla 2.0 tdi 150 KM w stosunku do 1.4 Tsi to 13700 PLN, więc zastanawiam sie czy ma to > sens. Jeśli chodzi o samą dynamikę to uważam, że nie ma sensu ale boje sie troche spalania na > autostradzie przy 140 km/h, że bedzie w granicach pod 10 l/100 Nie ma sensu dopłata. Jazda 140 km/h w 1.4 TSI 140 KM to okolice 7l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > aż nie wierze, człowiek z takim podpisem "Jeśli umiesz coś robić - nie rób tego za darmo. " pisze > takie rzeczy Ej, jest różnica między "Kali podnosić cenę" a "Kalemu podnosić ceny". > po co wypuszczają nowy model? żeby lepiej zarobić, poprostu... > a na dodatek sprzedaje się bardzo dobrze to dlaczego mają sprzedawać taniej? I niech im idzie na zdrowie, ja nie mam żalu że to robią tylko zauważam fakt, że tu zabrali, tam niby dodali i na swoje wyszli. A nawet lepiej wyszli. Nie od dziś wiadomo, że zmiany modeli nie są podyktowane chęcią zrobienia klientom dobrze lecz chęcią zarobienia większej kasy. Reszta to skutek uboczny. Tylko po co tego bronić i udawadniać że jest lepiej? Owszem, w jednym miejscu może lepiej (tańsza elektronika), w drugim gorzej (droższa mechanika). > to wszystko nie zmienia faktu że wolałbym żeby była tańsza Kto by nie wolał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > I wyjdzie że nie ma tego "mniej". Nowa konstrukcja na nowej płycie, nowe wyposażenie i zupełnie > inne auto. Za podobne wg. mnie pieniądze. A propos nowej płyty MQB czy jak jej tam. Bardzo się zdziwiłem jak przeczytałem, że nowa płyta ma bardzo wysoki środkowy tunel (n aprzykładzie Golfa to było chyba). Takie aj waj miało być i jakoś dali ciała w tak oczywistej materii. Nie wiem czy to pod 4x4 napęd musi tak być czy jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > Niby tak, ale niesmak pozostaje. Dostajesz mniej w "nowym" Miałem wielowahacz w poprzedniej Octavii (IIfl). W obecnej jest "wyklęta" belka. W życiu nie zamieniłbym się na wielowahacz. Belka w nowej Octavii jest po prostu bardziej komfortowa. Prowadzi się tez znacznie lepiej, ale ja nie wymagam "rajdowych" parametrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > Miałem wielowahacz w poprzedniej Octavii (IIfl). W obecnej jest "wyklęta" belka. > W życiu nie zamieniłbym się na wielowahacz. Belka w nowej Octavii jest po prostu bardziej > komfortowa. > Prowadzi się tez znacznie lepiej, ale ja nie wymagam "rajdowych" parametrów. Do tego pewnie bedzie tansza w serwisowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 O III jest faktycznie droższa od O II ,ale nie jest to duża różnica. Liczyłem o ile więcej musiałem zapłacić przy identycznym wyposażeniu i wyszła mi różnica w okolicach 2 tys. Zł . A biorąc pod uwagę ze na poprzedni samochód dostałem znacznie wyższy upust to różnica może być jeszcze mniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > Do tego pewnie bedzie tansza w serwisowaniu W poprzedniej Skodzie nie miałem problemów z zawieszeniem wiec trudno powiedzieć. Podobno belka jest rozwiązaniem prostszym i przez to bardziej niezawodnym. Jak będzie ? Okaże się "w praniu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > coś się uparł na ten wielowahacz, Zupelnie nie pchalbym sie w jakies dziwnosci wielowahaczowe, Mam dwa auta jedno leciwe 14 lat, drugie na wielowahaczu...i roznicy specjalnie w korku nie czuje:))) Leciwe 100KM Nopb i jak sie wcisnie to pojedzie, a nowsze to ON 120KM, lepiej sie wkreca i ciszej. Osobiscie wolalbym NoPb + LPG ale takie 1.4 140KM na prostej konstrukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 > Szczególnie, że wcześniejsze wersje Octy były i cięższe, i słabsze... > Pomijam 60KM w pierwszej Octavii. ale często było to 100KM 1.6. > Lub 1.9TDI 90-100KM... 102KM 1.6 w O2 daje radę, a przy tym jest prosty w budowie i toleruje LPG. Nie jest to może Subaru Impreza, ale do zwykłej codziennej jazdy wystarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 > Witam > Czy możecie coś powiedzieć o octavi III 1.2 105KM > - czy ten motor daje radę ? > - jakieś bolączki tego modelu ? > Dzięki za wszelkie podpowiedzi za i przeciw tego modelu. Miałem OII z silnikiem 1.2 TSi 105 KM (CBZB 8 zaworowy) i dawał sobie doskonale radę. O III z tego co mi wiadomo jest lżejsza od OII więc będzie jeszcze lepiej, a 1.2 TSi w tym modelu to już jednostka 16 v i wiem, że jest jeszcze oszczędniejsza od poprzedniczki. Dla kogoś kto potrzebuje 200 KM i 400 Nm te silnik nie będzie niczym nadzwyczajnym, ale dla osoby która potrzebuje normalnego, sprawnie poruszającego się pojazdu wystarczy w zupełności. Pisałem wiele na temat osiągów i spalania więc jeśli autor postu ma ochotę może poszperać i wyszukać interesujące dane. Jeśli miałbym możliwość zakupu OIII , a różnica w cenie pomiędzy 1.2 a nowym 1.4 140 KM była by rozsądna kupił bym 1.4, jeśli budżet miałbym napięty brałbym 1.2 bez obaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.