Skocz do zawartości

kupujemy - octavia 3


mich_01

Rekomendowane odpowiedzi

W jakimś starszym "moto on" na tvn turbo testowali to 1.2 . Ogólnie chwalili że mało pali i fajnie jedzie. Samo auto jest bardzo spoko. Tata ma swoją rok czasu i sobie chwali. Mamy 1.4 tsi 140 koni. Internetowi mędrcy marudzą że zawieszenie tylne to belka a nie wielowahacz ale ja różnicy nie widziałem w jeździe (jeździliśmy 1.8tsi i 1.4tsi żeby to porównać). Dużo informacji znajdziesz na forum Octavia Club Polska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - czy ten motor daje radę ?

Na podstawie Yeti i Fabii z 1,2 TSi - źle nie jest, ale 1,4 byłby zdecydowanie bliżej optimum.

Niestety, mało pali tylko w katalogu - cudów nie ma, te ok. 110 KM z czegoś musi się brać.

No i podstawowa kwestia - czy to silnik z łańcuchem (wymiana co +/- 30 kkm), czy już wersja z paskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wielowahacz sobie poradził w starej wersji Skody a Octavia III pojechała w pole Taka to różnica

Bez przesady. W warunkach ruchu na drogach publicznych z zdrowym psychicznie kierowcą belka jest wystarczająca.

To auto z 1,2 TSi i tak na oesy się nie nadaje, więc nie ma co dramatyzować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez przesady. W warunkach ruchu na drogach publicznych z zdrowym psychicznie kierowcą belka jest

> wystarczająca.

> To auto z 1,2 TSi i tak na oesy się nie nadaje, więc nie ma co dramatyzować.

Też tak myślę, ale co do różnicy między Octavią II i III dotyczącej zawieszenia da się udowodnić przewagę wieowahacza nad belką wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie daje rady. 105KM wyżyłowane z 1.2 na taka kobyle to tylko do jazdy w jedna osobe po miescie.

> Wobraz sobie co bedzie za kilka lat jak ten motor straci pare kucykow. Oczywiscie ludzie

> jezdza tez kompaktami co mają po 60KM ale to takie taczki...

Kobyłę ?? zobacz ile waży o3.. Nasze 1.4 tsi waży mniej niz o1 1.9tdi ok.gif a dokładnie w dowodzie ma wpisane 1175kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na TVN Turbo robili test pokonując łuk drogi z poprzecznymi przeszkodami. Wielowahacz sobie

> poradził w starej wersji Skody a Octavia III pojechała w pole Taka to różnica

Jasne.. w codziennej jeździe przy włączonym ESP na bank to odczujesz ok.gifhehe.gif wiadomo że wielowahacz jest lepszy i droższy w serwisowaniu od zwykłej belki, jednak nie ma co popadać w jakieś dramaty. Rozmawiałem z kolesiami ze Szkoły Auto (byłem na evencie Skody i byli). Mówią że poza torem to oni zbytniej różnicy nie widzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie daje rady. 105KM wyżyłowane z 1.2 na taka kobyle to tylko do jazdy w jedna osobe po miescie.

> Wobraz sobie co bedzie za kilka lat jak ten motor straci pare kucykow. Oczywiscie ludzie

> jezdza tez kompaktami co mają po 60KM ale to takie taczki...

Zdaję sobie sprawę że może być trochę mało KM, dlatego pytam użytkowników tych silników o opinię bo jazda testowa nie oddaje codziennej eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak by porównali O III z belką z O III z wielowahaczem to test miał by jakiś sens. A tak nie

> pokazuje zupełnie nic.

> Krawiec

Niby tak, ale niesmak pozostaje. Dostajesz mniej w "nowym" oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się z pytaniem pod ten watek. Octavia III kombi jest w każdej wersji silnikowej o prawie100kg lżejsza od VW Golfa VII w wersji Variant. Octavia jest dłuższym samochodem i ma o 5 cm większy rozstaw osi, czyli powinna być siłą rzeczy cięższa. Zawieszenia i silniki są takie same, więc skąd ta różnica w masie własnej oby aut ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dołączę się z pytaniem pod ten watek. Octavia III kombi jest w każdej wersji silnikowej o

> prawie100kg lżejsza od VW Golfa VII w wersji Variant. Octavia jest dłuższym samochodem i ma o

> 5 cm większy rozstaw osi, czyli powinna być siłą rzeczy cięższa. Zawieszenia i silniki są

> takie same, więc skąd ta różnica w masie własnej oby aut ?

Lżejsza w rzeczywistości, czy tylko na papierze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dołączę się z pytaniem pod ten watek. Octavia III kombi jest w każdej wersji silnikowej o

> prawie100kg lżejsza od VW Golfa VII w wersji Variant. Octavia jest dłuższym samochodem i ma o

> 5 cm większy rozstaw osi, czyli powinna być siłą rzeczy cięższa. Zawieszenia i silniki są

> takie same, więc skąd ta różnica w masie własnej oby aut ?

Wygłuszenia i użyte materiały pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na TVN Turbo robili test pokonując łuk drogi z poprzecznymi przeszkodami. Wielowahacz sobie

> poradził w starej wersji Skody a Octavia III pojechała w pole Taka to różnica

W takim samym tescie, Focus i Leon pojechaly zdecydowanie gorzej niz Civic z belka. Wiec pewnie nie w samej konstrukcji zawiasu rzecz, tylko jego nastawach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygłuszenia i użyte materiały pewnie.

Wygłuszenia chyba nie bardzo, bo w testach hałas we wnętrzu jest prawie identyczny. Może grubość blach, lepsze ( cięższe i mniej odporne na zużycie ) materiały we wnętrzu niewiem.gifTutaj porównanie, niepodobno żeby same fotele z alcantary ważyły aż 90 kg więcej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie daje rady. 105KM wyżyłowane z 1.2 na taka kobyle to tylko do jazdy w jedna osobe po miescie.

> Wobraz sobie co bedzie za kilka lat jak ten motor straci pare kucykow. Oczywiscie ludzie

> jezdza tez kompaktami co mają po 60KM ale to takie taczki...

Możesz rozwinąć swoją wypowiedź zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie daje rady. 105KM wyżyłowane z 1.2 na taka kobyle to tylko do jazdy w jedna osobe po miescie.

> Wobraz sobie co bedzie za kilka lat jak ten motor straci pare kucykow. Oczywiscie ludzie

> jezdza tez kompaktami co mają po 60KM ale to takie taczki...

Powiadasz że wyżyłowany? Zaledwie 87 KM z litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i podstawowa kwestia - czy to silnik z łańcuchem (wymiana co +/- 30 kkm), czy już wersja z

> paskiem.

No bez przesady, pierwszy mi 70 kkm wytrzymał - prawie jak pasek smile.gif

Następnych 70 jeszcze nie przejechałem, na razie nic niepokojącego się nie dzieje hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby tak, ale niesmak pozostaje. Dostajesz mniej w "nowym"

coś się uparł na ten wielowahacz, jaki niesmak pozostaje? przecież nikt Ci nie broni kupić wersji z wielowahaczem.

Myśle, że ok 80-90% kierowców nie odczuje różnicy albo jeździ tak, ze różnica nigdy się nie ujawni więc po jaką cholerę trzeba wciskać im na siłe droższe rozwiązanie skoro tańsze jest w zupełności wystarczające. Irytuje mnie ta ciągła pogoń za czymś niby lepszym, gdzie to lepsze rozwiazanie większości nie jest do niczego potrzebne.

Przewiózłbym CIę trasę 60 km z zawiązanymi oczami jednym autem z wielowahaczem drugim bez i jestem pewien, że nie zorientowałbyś sie które było które.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coś się uparł na ten wielowahacz, jaki niesmak pozostaje? przecież nikt Ci nie broni kupić wersji z

> wielowahaczem.

> Myśle, że ok 80-90% kierowców nie odczuje różnicy albo jeździ tak, ze różnica nigdy się nie ujawni

> więc po jaką cholerę trzeba wciskać im na siłe droższe rozwiązanie skoro tańsze jest w

> zupełności wystarczające. Irytuje mnie ta ciągła pogoń za czymś niby lepszym, gdzie to lepsze

> rozwiazanie większości nie jest do niczego potrzebne.

> Przewiózłbym CIę trasę 60 km z zawiązanymi oczami jednym autem z wielowahaczem drugim bez i jestem

> pewien, że nie zorientowałbyś sie które było które.

To właśnie próbowałem wyjaśnić.. ok.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W jakimś starszym "moto on" na tvn turbo testowali to 1.2 . Ogólnie chwalili że mało pali i fajnie

> jedzie. Samo auto jest bardzo spoko. Tata ma swoją rok czasu i sobie chwali. Mamy 1.4 tsi 140

> koni. Internetowi mędrcy marudzą że zawieszenie tylne to belka a nie wielowahacz ale ja

> różnicy nie widziałem w jeździe (jeździliśmy 1.8tsi i 1.4tsi żeby to porównać). Dużo

> informacji znajdziesz na forum Octavia Club Polska.

napisz jaki styl jazdy ma ojciec i ile mu pali to 1.4 TSi w mieście, na zwykłej drodze 100-120 km/h i na autostradzie przy 140 km/h?

dopłata do diesla 2.0 tdi 150 KM w stosunku do 1.4 Tsi to 13700 PLN, więc zastanawiam sie czy ma to sens. Jeśli chodzi o samą dynamikę to uważam, że nie ma sensu ale boje sie troche spalania na autostradzie przy 140 km/h, że bedzie w granicach pod 10 l/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coś się uparł na ten wielowahacz, jaki niesmak pozostaje? przecież nikt Ci nie broni kupić wersji z

> wielowahaczem.

> Myśle, że ok 80-90% kierowców nie odczuje różnicy albo jeździ tak, ze różnica nigdy się nie ujawni

> więc po jaką cholerę trzeba wciskać im na siłe droższe rozwiązanie skoro tańsze jest w

> zupełności wystarczające. Irytuje mnie ta ciągła pogoń za czymś niby lepszym, gdzie to lepsze

> rozwiazanie większości nie jest do niczego potrzebne.

> Przewiózłbym CIę trasę 60 km z zawiązanymi oczami jednym autem z wielowahaczem drugim bez i jestem

> pewien, że nie zorientowałbyś sie które było które.

To nie o to chodzi, lecz o to że nowy model jest droższy mimo zastosowania w nim tańszych rozwiązań.

hehe.gifhehe.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> napisz jaki styl jazdy ma ojciec i ile mu pali to 1.4 TSi w mieście, na zwykłej drodze 100-120 km/h

> i na autostradzie przy 140 km/h?

> dopłata do diesla 2.0 tdi 150 KM w stosunku do 1.4 Tsi to 13700 PLN, więc zastanawiam sie czy ma to

> sens. Jeśli chodzi o samą dynamikę to uważam, że nie ma sensu ale boje sie troche spalania na

> autostradzie przy 140 km/h, że bedzie w granicach pod 10 l/100

w mieście 7-7,5 litra. Styl jazdy raczej dynamiczny ale bez szaleństw. Tego silnika nie trzeba kręcić wysoko żeby jechał - wg. mnie jeździ się trochę jak dieslem. W trasie rekord spalania to 4,7 - ale Tata mówił że nie gonił jakoś strasznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie o to chodzi, lecz o to że nowy model jest droższy mimo zastosowania w nim tańszych

> rozwiązań.

tańszych rozwiązań? nie patrz wybiórczo, porównaj sobie podstawowe wyposażenie i średnią wersję obecną i stary model. Doszło sporo systemów bezpieczeństwa, wyposażenia itd, auto jest większe, ma mocniejsze silniki, oczekujesz, że będzie tańsze od poprzednika bo zastosowali belkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tańszych rozwiązań? nie patrz wybiórczo, porównaj sobie podstawowe wyposażenie i średnią wersję

> obecną i stary model. Doszło sporo systemów bezpieczeństwa, wyposażenia itd, auto jest

> większe, ma mocniejsze silniki, oczekujesz, że będzie tańsze od poprzednika bo zastosowali

> belkę?

Bez sensu takie porównanie. Porównajmy wersje z takim samym wyposażeniem i silnikiem.

Dlaczego ta miałaby być droższa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez sensu takie porównanie. Porównajmy wersje z takim samym wyposażeniem i silnikiem.

> Dlaczego ta miałaby być droższa?

bo wszystko drożeje? Bo ludzie w fabrykach też dostają jakieś podwyżki, po poddostawcy podnoszą ceny? Nie wiem, tak tylko spekuluję... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spróbuję porównać wersje z takim samym wyposażeniem. I co wtedy?

I wyjdzie że nie ma tego "mniej". Nowa konstrukcja na nowej płycie, nowe wyposażenie i zupełnie inne auto. Za podobne wg. mnie pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.