cypajak Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Sprawa następujaca Instalacja alufelg do Fiat Panda Alufelgi pasują tylko gdy na kole nie ma szpilek: Zaznaczone na czerwono I teraz pytanie, co dają te szpilki?? Czy moge założyć alufelgi na koło bez założonych szpilek i jeździć bezpiecznie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 > Sprawa następujaca > Instalacja alufelg do Fiat Panda > Alufelgi pasują tylko gdy na kole nie ma szpilek: > Zaznaczone na czerwono > I teraz pytanie, co dają te szpilki?? > Czy moge założyć alufelgi na koło bez założonych szpilek i jeździć bezpiecznie ? Możesz olać te szpilki one ułatwiaja tylko założenie koła. Nie wszystkie samochody to mają i jeżdżą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansior Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Mozesz zakladac. Cala CM jezdzaca z dystansami tak ma zalozone i kola sie trzymaja . Niektore auta fabrycznie tego nie maja i tarcze/bebny dociskaja sruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 > Czy moge założyć alufelgi na koło bez założonych szpilek i jeździć bezpiecznie ? Możesz, ale jest to upierdliwe, bo bęben i tarcze kręcą się i trzeba celować śrubami w otwory w piastach . Jak masz w felgach "dołki" w które zmieszczą się same widoczne nakrętki po obcięciu szpilek, to je zostaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 one tylko trzymają bęben i pomagają założyć felgi. Wulkanizatorzy będą marudzić, ale przy odrobinie praktyki będziesz zakładał koła tak samo sprawnie jak z nimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 > Sprawa następujaca > Instalacja alufelg do Fiat Panda > Alufelgi pasują tylko gdy na kole nie ma szpilek: > Zaznaczone na czerwono > I teraz pytanie, co dają te szpilki?? > Czy moge założyć alufelgi na koło bez założonych szpilek i jeździć bezpiecznie ? Te szpileczki trzymają bęben gdy jest odkręcone koło (żeby na przykład sam się nie zsunął). Natomiast przy przykręconym kole znaczenie tychże szpileczek jest w zasadzie żadne (bęben do piasty dociskają wówczas śruby koła). W maluchach była w tym miejscu jedna szpilka i jedna śruba z płaskim, mało odstającym łebkiem- można by dać ewentualnie takie śruby (chyba zwykłe M8)- pod warunkiem, że nie będą przeszkadzały feldze przylegać do bębna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 > Alufelgi pasują tylko gdy na kole nie ma szpilek: > Zaznaczone na czerwono > I teraz pytanie, co dają te szpilki?? > Czy moge założyć alufelgi na koło bez założonych szpilek i jeździć bezpiecznie ? W większości aut zamiast tych szpilek masz fazy w tych otworach i wkręty z łbem stożkowym który chowa się w pogłębieniu. Trzyma bęben i nie przeszkadza w montażu dowolnych felg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 > Możesz, ale jest to upierdliwe, bo bęben i tarcze kręcą się i trzeba celować śrubami w otwory w > piastach . Jak masz w felgach "dołki" w które zmieszczą się same widoczne nakrętki po > obcięciu szpilek, to je zostaw. Zaciągnąć ręczny przed zdjęciem koła i nie ma problemu z celowaniem przy zakładaniu. Jeśli jest potrzeba ściągać bęben do wymiany szczęk po założeniu bebna nacelować otwory (będzie to łatwiejsze niż z całym kołem) i zaciągnąć ręczny, a następnie zakładać koło. Od filozofia nie przesadzajmy, że to takie upierdliwe. A może niepotrzebnie się męczyłeś przy takich pracach nie zaciągając ręcznego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 > A może niepotrzebnie się męczyłeś przy takich pracach > nie zaciągając ręcznego? Z przodu też są takie szpilki, tarcza się obraca a ręcznego nie ma . Było to upierdliwe, więc obciąłem te szpilki. Ale w felgach aluminiowych były wgłębienia i łby się w nich mieściły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 > Z przodu też są takie szpilki, tarcza się obraca a ręcznego nie ma . Było to upierdliwe, więc > obciąłem te szpilki. Ale w felgach aluminiowych były wgłębienia i łby się w nich mieściły. Wiedziałem, że to napiszesz Jest za to możliwość wbicia biegu w większości aut i tym samym zblokowania do naprowadzenia na otwory. A jeśli tarcza nie przyłapała korozją to można dać dwie krople kleju do gwintów powinno przytrzymać wystarczająco (dwie krople nie dwa litry!). Ale to jednak wszystko półśrodki, tak jak piszesz jest najlepiej i najpewniej. Jak jest dość miejsca w feldze to obciąć szpilki lub wkręcić zwykłą śrubę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 > Zaciągnąć ręczny przed zdjęciem koła i nie ma problemu z celowaniem przy zakładaniu. Jeśli jest > potrzeba ściągać bęben do wymiany szczęk po założeniu bebna nacelować otwory (będzie to > łatwiejsze niż z całym kołem) i zaciągnąć ręczny, a następnie zakładać koło. Od filozofia nie > przesadzajmy, że to takie upierdliwe. A może niepotrzebnie się męczyłeś przy takich pracach > nie zaciągając ręcznego? a zdradzisz tajemnicę jak to zapobiegnie obracaniu się piasty względem bębna hamulcowego? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 > Alufelgi pasują tylko gdy na kole nie ma szpilek: > Czy moge założyć alufelgi na koło bez założonych szpilek i jeździć bezpiecznie ? Zawsze możesz zdjąć bęben i dopasować otwory do śrub z łbami stożkowymi. Bęben będzie przytrzymywany, a nic nie będzie odstawać. Sam tak zrobiłem w swoim fiaciku, z tym, że w dystansach 20mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxiu Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 > Możesz, ale jest to upierdliwe, bo bęben i tarcze kręcą się i trzeba celować śrubami w otwory w > piastach . Jak masz w felgach "dołki" w które zmieszczą się same widoczne nakrętki po > obcięciu szpilek, to je zostaw. Miałem tak w Puncie i szpilki zamieniłem na śruby z płaskim łbem, właśnie dlatego, że trafianie mnie trafiało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 > a zdradzisz tajemnicę jak to zapobiegnie obracaniu się piasty względem bębna hamulcowego? > pozdr Jeżeli zaciągniesz przed zluzowaniem koła, to bęben nie powinien się na tyle odsunąć, że da swobodę ruchu piaście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 > Jeżeli zaciągniesz przed zluzowaniem koła, to bęben nie powinien się na tyle odsunąć, że da swobodę > ruchu piaście. to tylko wtedy jak się na rdzy trzyma. W każdym innym przypadku bęben sobie a piasta sobie. Szczególnie jak oprzesz koło o piastę i chcesz je przekręcić by dopasować otwory - piasta kręci się z kołem. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.