Skocz do zawartości

citroen xsara picasso - renault scenic : który lepszy??


matkm

Rekomendowane odpowiedzi

> witam.

> pytanie do uzytkowników w/w samochodów.który z nich będzie trwalszy w eksploatacji w naszych

> warunkach??jakie macie doświadczenia z francuzami??

> Pozdrawiam

Miałem XP i złego słowa nie powiem. Jak kupować to model po 2003r. i najlepiej z 2.0 HDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak Twoim zdaniem wygląda trwałość nadwozia/korozja ..itp.

> Czytałem w necie nie najlepsze opinie o konstrukcji nadwozia??

Nie najlepsze?Dlatego że w ocynku?korozja jedynie może się pojawiać na progach, co jak szybko zabezpieczysz będziesz miał spokój. Jak samochód nie był uderzony i zrobiony na tanich zamiennikach to problemu z korozją nie ma. W porównaniu np do Zafir z +2008r gdzie wyłazi rudzielec niemalże wszędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesiadłem się na XP po 2 Lanosach i Rezzo. Mam 1.6 16 V Uczucia mieszane.

Minusy:

- żarówki od marca wymieniłem z 7 żarówek

-przepalają się żarówki w tablicy rozdzielczej

-promień skrętu to jakaś masakra

-małe lusterka

-brak schowka w tunelu środkowym i miejsca na napoje

-słabe hamulce

Plusy

-dobry silnik w miarę dynamiczny i oszczędny (mam LPG)

-dość wygodny ale trójka dzieci z tyłu ma ciasno

-bagażnik spory i ustawny

Ogólnie dla mnie taki nijaki samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przesiadłem się na XP po 2 Lanosach i Rezzo. Mam 1.6 16 V Uczucia mieszane.

> Minusy:

> - żarówki od marca wymieniłem z 7 żarówek

1,5 r użytkowania , spaliły się raz-obie na raz. Więc żaden wyznacznik.

> -przepalają się żarówki w tablicy rozdzielczej

Nie stwierdziłem, ale skoro palą Ci się notorycznie żarówki to może warto podjechać do elektryka by sprawdził czy ktoś druciarstwa nie zrobił jakiegoś.

> -promień skrętu to jakaś masakra

Hmm, wg mnie normalny dla takiego auta, są z gorszym promieniem.

> -małe lusterka

W porównaniu do czego?Do berlingo tak, do Merca Actrosa również, ale jak przyrównasz np do stilo to masz większe. Wg mnie sa normalne, nie powiększone.

> -brak schowka w tunelu środkowym i miejsca na napoje

Na jakie napoje, zakręcane czy nie?Bo na zakręcane masz w drzwiach.

> -słabe hamulce

normalne, zwykłe, dostosowane do samochodu i jego przeznaczenia. Można je wspomóc montując lepsze tarcze, albo przebudować ukł hamulcowy jak Ci to przeszkadza. Gorsze niż w lanosie nie są smile.gif

> Plusy

> -dobry silnik w miarę dynamiczny i oszczędny (mam LPG)

Ile Ci spala?9 trasa 11 miasto?

> -dość wygodny ale trójka dzieci z tyłu ma ciasno

No nie żartuj...Toż tam jest 3 oddzielne fotele i nawet 3 dorosłe osoby mają wygodnie, wygodniej niż w sceniku. Jeśli podajesz taki argument to musisz szukać vana pokroju Voyagera.

> -bagażnik spory i ustawny

Fakt.

> Ogólnie dla mnie taki nijaki samochód.

Nijaki?Wygodny, pakowny, z tanimi częściami eksploatacyjnymi jak barszcz, bardzo dobre właściwości przewozowe i podróżne (w dozwolonych prędkościach, bo do poszalenia się nie nadaje).W dodatku tani w zakupie. Nie jest wg mnie nijaki, po prostu potrzebujesz innego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przesiadłem się na XP po 2 Lanosach i Rezzo. Mam 1.6 16 V Uczucia mieszane.

> Minusy:

> -małe lusterka

I kiepskie podgrzewanie ich.

> -brak schowka w tunelu środkowym i miejsca na napoje

To zaleta. Jest jak wejść na środkowy fotel, jak są dwa foteliki. Poza tym można nogi rozprostować z tyłu.

> -słabe hamulce

W moim z ESP i ABS hamulce jak żyleta. Poza tym jak się nerwowo wciśnie, to sam hamuje awaryjnie, co kilka razy mi przód uratowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam.

> pytanie do uzytkowników w/w samochodów.który z nich będzie trwalszy w eksploatacji w naszych

> warunkach??jakie macie doświadczenia z francuzami??

> Pozdrawiam

Miałem ten sam dylemat, u mnie akurat skończyło się na znalezieniu najlepszego egzemplarza z tych dwóch, a łatwo nie było.

Porównanie mam o tyle, że jeździłem przez tydzień Xsarą Picasso 1.8 benzyna, a kupiłem i jeżdżę do dziś Scenikiem 1.9 dci - pytanie który Scenic Cię interesuje, ja mam IphII.

Materiały wykończeniowe IMO lepsze w Scenicu, ale ja mam jakąś limitowaną edycję, auto jest świetnie wyciszone, choć widać upływ czasu na poszczególnych elementach.

Silnik - nie chcesz diesla, więc tylko napiszę że od roku jak go mam bezawaryjny (przebieg 220 tyś), spalanie od 4,5 na trasie tryb emeryt, do 8,5 zimą, miasto, żona za kierownicą. Średnia z roku 7 litrów, głównie miasto.

Xsara poruszała się zwinnie z 1.8, nie brakowało mi mocy do normalnej jazdy.

Zawieszenie - tutaj gigantyczna przewaga Xsary, a porównanie mam o tyle, że Xsara miała świeżo zrobione zawieszenie, a ja zrobiłem w Scenicu po zakupie.

Pod względem jazdy po dziurach chyba nigdy nie jechałem lepiej tłumiącym nierówności zawieszeniem - pomijam klasy wyższe of course.

Z tyłu dla trójki pasażerów dużo więcej miejsca w Xsarze - ma 3 normalne fotele, Scenic ma jeden środkowy mniejszy.

Xsary nie kupiłem wtedy tylko dlatego, że za późno powiedziałem "biorę". Scenic ma lepsze wyposażenie,, klima automat m.in., ale w Picasso też sa się znaleźć.

Gdybym miał znowu wybierać, wybrałbym auto w lepszym stanie.

Acha, ani Picasso, ani Scenic po lifcie nie ma prawa mieć rdzy, jeśli nie był uderzony/robiony.

Źarówki w Sceniku padły mi raz, obie na raz, 15 minut przed wyjazdem do Chorwacji, o godz. 20:00 w niedzielę. Wolałbym 7 razy wymieniać żarówki w jakichś normalnych terminach grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I kiepskie podgrzewanie ich.

eeee ?? Mgiełka schodzi błyskawicznie, lód zimą również nigdy nie miałem problemów z lusterkami pod tym względem. Brudzą się to jest ich wada. Wielkość no po tych wielkich z partnera wydawały się małe ale wystarczają i dobrze ustawione powodują, że martwego pola nie ma dużo.

> To zaleta. Jest jak wejść na środkowy fotel, jak są dwa foteliki. Poza tym można nogi rozprostować

> z tyłu.

> W moim z ESP i ABS hamulce jak żyleta. Poza tym jak się nerwowo wciśnie, to sam hamuje awaryjnie,

> co kilka razy mi przód uratowało.

To potwierdzam ESP nie mam ale hamulce żyleta.

Co do silników to była na francowatych dysputa a propos XP i wyszło, że najbardziej ekonomiczny i elastyczny jest 1.6 HDI porównywaliśmy 2.0 HDI, którego ujeżdżam i opisywał swoje wrażenia użytkownik 1.6 HDI.

Szukać takiego, który ma ruchome wszystkie trzy fotele.

Sporo XP wyjeżdżało z bogatym wyposażeniem z polskich salonów takim jak czujniki parkowania, automatyczna klima była podstawą, tempomat, ESP, sterowanie radiem przy kierownicy to był standard w tych autach, elektrycznie sterowane lustra i składane i elektrycznie sterowane wszystkie szyby. Do tego jako wygodny rodzaj tapicerki polecam alcantarę łatwo się pierze przy użytkowaniu przez dzieciaki.

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eeee ?? Mgiełka schodzi błyskawicznie, lód zimą również nigdy nie miałem problemów z lusterkami pod

> tym względem. Brudzą się to jest ich wada. Wielkość no po tych wielkich z partnera wydawały

> się małe ale wystarczają i dobrze ustawione powodują, że martwego pola nie ma dużo.

> To potwierdzam ESP nie mam ale hamulce żyleta.

> Co do silników to była na francowatych dysputa a propos XP i wyszło, że najbardziej ekonomiczny i

> elastyczny jest 1.6 HDI porównywaliśmy 2.0 HDI, którego ujeżdżam i opisywał swoje wrażenia

> użytkownik 1.6 HDI.

> Szukać takiego, który ma ruchome wszystkie trzy fotele.

> Sporo XP wyjeżdżało z bogatym wyposażeniem z polskich salonów takim jak czujniki parkowania,

> automatyczna klima była podstawą, tempomat, ESP, sterowanie radiem przy kierownicy to był

> standard w tych autach, elektrycznie sterowane lustra i składane i elektrycznie sterowane

> wszystkie szyby. Do tego jako wygodny rodzaj tapicerki polecam alcantarę łatwo się pierze przy

> użytkowaniu przez dzieciaki.

> pozdr.

> M.

Nie wiem, czy po lifcie były ruchome 3 fotele.

A 1,6 HDI był tylko po lifcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, w tej kwocie szukam czegoś, Myślisz że jest szansa znalezienia auta którym pojezdżę kilka

> lat??

> Pozdrawiam

w tej kwocie spokojnie, choć na pewno większy wybór ładnych egzemplarzy będziesz miał wśród XP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, w tej kwocie szukam czegoś, Myślisz że jest szansa znalezienia auta którym pojezdżę kilka

> lat??

> Pozdrawiam

Za 14 Xarę kupisz bezwypadka, z udokumentowanym przebiegiem, dobrze wyposażoną. Ze scenikiem może być dużo gorzej w znalezieniu i na więcej ustępstw musiałbyś iść, ale również można "nieśmiało" się rozglądać.

A najlepiej szukać i tego i tego i brać lepszy stan. W użytkowaniu i eksploatacji XP wyjdzie sporo taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na co zwrócic szczególną uwagę??jakieś typowe usterki??

Przy Xarze to w zasadzie do sprawdzenia po zakupie kostka stacyjki czy była już przerobiona czy nie (jak auto ma climatronik) bo usterka tania w naprawie a zaoszczędzi nerwów gdy się ją usunie. Poza tym sprawdź progi-szczególnie z przodu na łączeniu z błotnikiem, jak coś wyłazi to zrobić po zakupie i zapomnieć, wszystkie podzespoły i elektrykę czy działa, tylną belkę czy nie tłucze się na dołkach i w zasadzie tyle, nie ma jakichś specjalnych bolączek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przesiadłem się na XP po 2 Lanosach i Rezzo. Mam 1.6 16 V Uczucia mieszane.

> Minusy:

> - żarówki od marca wymieniłem z 7 żarówek

> -przepalają się żarówki w tablicy rozdzielczej

> -promień skrętu to jakaś masakra

> -małe lusterka

> -brak schowka w tunelu środkowym i miejsca na napoje

> -słabe hamulce

Masakra, toż to nie auto, tylko furmanka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, czy po lifcie były ruchome 3 fotele.

> A 1,6 HDI był tylko po lifcie.

Były a lift był przed wprowadzeniem 1.6 HDI.

Zmianie uległy wtedy przełączniki pod kierownicą, lampy i kilka szczegółów z wyglądu zewnętrznego... Ja ujeżdżam poliftową wersję i ma 3 przesuwane siedzenia ilość przesuwanych foteli zależała od wersji wyposażenia.

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy Xarze to w zasadzie do sprawdzenia po zakupie kostka stacyjki czy była już przerobiona czy nie

> (jak auto ma climatronik) bo usterka tania w naprawie a zaoszczędzi nerwów gdy się ją usunie.

> Poza tym sprawdź progi-szczególnie z przodu na łączeniu z błotnikiem, jak coś wyłazi to zrobić

> po zakupie i zapomnieć, wszystkie podzespoły i elektrykę czy działa, tylną belkę czy nie

> tłucze się na dołkach i w zasadzie tyle, nie ma jakichś specjalnych bolączek.

o co chodzi z kostką stacyjki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o co chodzi z kostką stacyjki?

Podobno coś się tam upala... ale po zrobieniu prawie 360 kkm nie zauważyłem niczego niepokojącego... Natomiast w kość daje zdecydowanie przełącznik zespolony... smile.gif Taka ogólna wada wszystkich PSA po wprowadzeniu multipleksowej instalacji w ich samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za 14 Xarę kupisz bezwypadka, z udokumentowanym przebiegiem, dobrze wyposażoną. Ze scenikiem może

> być dużo gorzej w znalezieniu i na więcej ustępstw musiałbyś iść, ale również można

> "nieśmiało" się rozglądać.

> A najlepiej szukać i tego i tego i brać lepszy stan. W użytkowaniu i eksploatacji XP wyjdzie sporo

> taniej.

Przyłacze sie do tematu bo stoje przed podobnym wyborem ,w czym Xsara Picasso jest duzo tansza od renault scenic II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To francuz i to francuz wiec czesci i naprawa mysle bedzie na podobnym poziomie

Nie, bo Xsara :

a) była produkowana bardzo długo, praktycznie bez zmian

b) silniki ma takie same, jak reszta cytryn i pedziotów, a w przypadku 1,6 HDI ten sam silnik jest i w Minimorisach, Fordach i wielu innych markach

c) zawieszenie i płyta podłogowa taka jak Berlingo (i Peugeot 405) więc części tanie

To jest oprócz Berlingo chyba jeden z tańszych w naprawie citroenów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, bo Xsara :

> a) była produkowana bardzo długo, praktycznie bez zmian

> b) silniki ma takie same, jak reszta cytryn i pedziotów, a w przypadku 1,6 HDI ten sam silnik jest

> i w Minimorisach, Fordach i wielu innych markach

> c) zawieszenie i płyta podłogowa taka jak Berlingo (i Peugeot 405) więc części tanie

> To jest oprócz Berlingo chyba jeden z tańszych w naprawie citroenów.

A jak sprawuje Ci sie silnik 1.6 bo zastanawiam sie czy 1.6 czy 2.0 lepszy w dieslu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak sprawuje Ci sie silnik 1.6 bo zastanawiam sie czy 1.6 czy 2.0 lepszy w dieslu

Zadowolony jestem. Pomimo 200 tyś przebiegu nie miałem też problemów z dwumasą, a filtr cząstek stałych działa niezauważalnie.

2.0 HDI ma znacząco gorsze osiągi nawet od 1,6 HDI 90 KM mimo tej samej mocy.

Poza tym, który był silnik to kwestia rocznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam.

> pytanie do uzytkowników w/w samochodów.który z nich będzie trwalszy w eksploatacji w naszych

> warunkach??jakie macie doświadczenia z francuzami??

> Pozdrawiam

MAm XP od prawie 3 lat, auto ma 6 lat i ponad 160 kkm przebiegu bez żadnych uwag /odpukać/. Auto wygodne, oszczędne /HDI/. PArkowanie wymaga przyzwyczajenia /promień/ ale to drobiazg. Przejechałem tym autem prawie 60 kkm jedyne co wyskoczyło ponad zwykłą eksploatację to przetarła się aluminiowa rurka od klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak sprawuje Ci sie silnik 1.6 bo zastanawiam sie czy 1.6 czy 2.0 lepszy w dieslu

1.6 HDI pali wyraźnie mniej i lepiej się zbiera mimo nominalnie tej samej mocy. Popatrz do archiwum francowatych był tam wątek o XP i silnikach, w którym wypowiadałem się i kolega który jeździł w tym czasie 1.6. Żeby nie było na co dzień w drugim aucie ujeżdżanym w trybie miejskim na krótkich trasach mam 1.6 HDI i wiem jak się spisuje...

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.6 HDI pali wyraźnie mniej i lepiej się zbiera mimo nominalnie tej samej mocy. Popatrz do archiwum

> francowatych był tam wątek o XP i silnikach, w którym wypowiadałem się i kolega który jeździł

> w tym czasie 1.6. Żeby nie było na co dzień w drugim aucie ujeżdżanym w trybie miejskim na

> krótkich trasach mam 1.6 HDI i wiem jak się spisuje...

> pozdr.

> M.

Hej ,dzis zauwazylem wyzsza kulture pracy w 1.6 HDI,na stronie autocentrum tez doczytalem ze pali pol litra mniej od 2.0 .Jutro sie okaze czy wezme auto smile.gifale mysle ze tak smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Natomiast w kość daje zdecydowanie przełącznik zespolony... Taka ogólna wada

> wszystkich PSA po wprowadzeniu multipleksowej instalacji w ich samochodach.

To nie bezpośrednio wada multipleksu.

Po prostu ten włącznik projektował idiota.

A konkretnie idiotyczny sposób realizacji pokręciołków, gdzie pierścień zamykający obwód wodzi po powierzchni z taśmy drukowanej.

Creative technology

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie bezpośrednio wada multipleksu.

> Po prostu ten włącznik projektował idiota.

Ten przelacznik zespolony to ten przelacznik od sterowania radiem i komuterem z tylu bardziej czy ten z przodu bo po prawej stronie dwa przelaczniki tam sa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten przelacznik zespolony to ten przelacznik od sterowania radiem i komuterem z tylu bardziej czy

> ten z przodu bo po prawej stronie dwa przelaczniki tam sa

O tym mowa:

przelacznik-zespolony-swiatel-wycieraczek-citroe-panele-sterowania-przelaczniki-lodzkie-rawa-mazowiecka-sprzedam-76094147.jpg

I o tym, że przestaje stykać połączenie przełącznika świateł mijania/postojowych czego - jakże logiczne - najgorszym skutkiem jest brak działania kierunkowskazów.

Piszę całkiem serio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O tym mowa:

> I o tym, że przestaje stykać połączenie przełącznika świateł mijania/postojowych czego - jakże

> logiczne - najgorszym skutkiem jest brak działania kierunkowskazów.

A zastosowanie dodatkowego przekaźnika żeby nic tam sie nie przegrzewalo nie poprawi sytuacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tym kopem to trochę przesadziłeś. Porównaj charakterystykę przebiegu mocy i momentu obydwu

> silników

Poeownywalem 1.6 ma szybciej max moment obrotowy i okolo 4s lepsze przyspieszenie smile.gif. 20 KM to troche różnicy jest smile.gif i sporo osob pisze ze jest różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.