mikomir Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 Witam, Jak przeczytasz uważnie artykuł to wszystko będzie jasne: http://elportal.pl/pdf/k01/11_11.pdf Jeżeli nie jesteś elektrykiem to w charakterystyki nie musisz się zagłębiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Witam, > Jak przeczytasz uważnie artykuł to wszystko będzie jasne: > http://elportal.pl/pdf/k01/11_11.pdf > Jeżeli nie jesteś elektrykiem to w charakterystyki nie musisz się zagłębiać Zwykly użytkownik samochodu nie ma po co się w ten artykuł zagłębiać, bo mu się zaciemni. To są teoretyczne rozważania dla konstruktora prostowników lub nadzorcy stacji ładowania. Na temat ładowania akumulatora w aucie z alternatorem praktycznie nie ma tam nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > samo oświetlenie: > pozycyjne przód 2x5W > pozycyjne tył 2x5W > mijania 2x55W > drogowe 2x60W > kierunkowskazy 2x21W + 2x5W > wsteczny 21W > stop 2x21W > przeciwmgielne przednie 2x55W > przeciwmgielne tylne 21W > tablica rej. 5W > zestaw wskaźników około 10W > to około 511W czyli jakieś 45A Dodałeś jednocześnie mijania do drogowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzzz Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 to podziel przez 14... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > to podziel przez 14... ale przy takim obciążeniu i spadkach napięć to ze 12V uzyskasz 14V raczej nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzzz Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > ale przy takim obciążeniu > i spadkach napięć to ze 12V uzyskasz > 14V raczej nie odpal auto, włącz to wszystko co zdołasz i pomierz napięcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > hipotetycznie: > pomijając fakt gabarytów akumulatora. > Wkładam do seicento akumulator z bmw, czyli zamieniam 40ah na 77ah... > Co się może stać z akumulatorem 77ah? > Czy w ogóle cos się stanie Zupełnie teoretycznie, to może paść regulator ładowania bo będzie większy prąd ładowania przy danym napięciu. Ale to wyssane z palca, regulatory padają tylko jak dureń odpala drugi samochód na pracującym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Dodałeś jednocześnie mijania do drogowych? A to błąd? Przy dwóch pojedynczych lampach z H4 włączenie drogowych gasi mijania ale przy 4 lampach świecą jednocześnie. Nie dodawałbym stopów, kierunkowskazów i cofania bo nie świecą na stałe. Przednich przeciwmgielnych też nie zapala się razem z drogowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > odpal auto, włącz to wszystko co zdołasz i pomierz napięcie... Tylko podnieś obroty do takich, jakie średnio są podczas jazdy, bo na wolnych obrotach może brakować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek2000 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Zupełnie teoretycznie, to może paść regulator ładowania bo będzie większy prąd ładowania przy danym > napięciu. Ale to wyssane z palca, regulatory padają tylko jak dureń odpala drugi samochód na > pracującym silniku Przez regulator napięcia nie płynie prąd ładowania akumulatora. Ale bzdury piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Przez regulator napięcia nie płynie prąd ładowania akumulatora. Rozruchu obcego nie, ale ładowania własnego? Regulator przecież po to jest . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Rozruchu obcego nie, ale ładowania własnego? Regulator przecież po to jest . Myślisz, że przez regulator płynie prąd ładowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Myślisz, że przez regulator płynie prąd ładowania Przez sam regulator nie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Przez sam regulator nie! Otóż to, płynie prąd wzbudzenia i nawet dołączenie drugiego akumulatora (czy tam auta) raczej nie uszkodzi regulatora. W takim wypadku martwił bym się resztą alternatora, bo prędzej usmażą się diody lub uzwojenie niż regulator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Rozruchu obcego nie, ale ładowania własnego? Regulator przecież po to jest . Uśmiałem się jak przysłowiowa norka. Zawsze tak odpalam./silnik dawcy pracuje/ Schemat połączenia alternatora z regulatorem to kiedyś widziałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Zwykly użytkownik samochodu nie ma po co się w ten artykuł zagłębiać, bo mu się zaciemni. > To są teoretyczne rozważania dla konstruktora prostowników lub nadzorcy stacji ładowania. > Na temat ładowania akumulatora w aucie z alternatorem praktycznie nie ma tam nic. Tak, tak, lepiej niech słucha wszystkich kącikowych specjalistów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Uśmiałem się jak przysłowiowa norka. > Zawsze tak odpalam./silnik dawcy pracuje/ > Schemat połączenia alternatora z regulatorem to kiedyś widziałeś? wystarczy, że widziałem dym, faktycznie, nie musiał się smażyć sam regulator, diody może itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Tak, tak, lepiej niech słucha wszystkich kącikowych specjalistów. Powtarzam - praktycznie nic na temat ładowania alternatorem w aucie tam nie ma. Jeśli chcesz koniecznie poczytać trochę "drukowanego" o alternatorach poczytaj np. to alternatory albo tutaj charakterystyki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek2000 Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > Otóż to, płynie prąd wzbudzenia i nawet dołączenie drugiego akumulatora (czy tam auta) raczej nie > uszkodzi regulatora. W takim wypadku martwił bym się resztą alternatora, bo prędzej usmażą się > diody lub uzwojenie niż regulator Raczej nie. Te wszystkie nowoczesne wymysły na temat tego że silnik dawcy ma nie pracować to raczej dotyczą tego że zagrożone są sprzęgiełka alternatora w nowszych autach, wszelkie tłumiki drgań w obszarze paska klinowego i osprzętu napedzanego paskiem. Alternator raczej jest tak policzony i skonstruowany że sam sobie krzywdy nie wyrządzi. Wystarczy spojrzeć na schemat jego połączeń. Na marginesie, ode mnie z laguny z alternatorem valeo bodajże 110A różne wehikuły startowały na załączonym moim silniku i wszystko działa jak należy. Zawsze obroty silnika na ok.2000 i start. Ale trzymajmy się tematu wątku, bo trochę off topic robimy teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
resmiki Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > oprócz problemów z montażem nie widzę przeciwwskazań. Ja mam benzynę a miejsce na aku jak w wersji pod diesla, wiec i tego problemu może nie być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyganer Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 Zrobiłem kiedyś podobną przekładkę z moim jenoxem i nie było żadnego problemu. A wręcz na zimę jak znalazł Oczywiście, jak jeździsz raczej krótkie trasy, to może być problem z niedoładowaniem. Ale te parę Ah więcej na ogół się przydaje (choćby elektronika), zwłaszcza zimą. Dopóki pod maskę wchodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > Zrobiłem kiedyś podobną przekładkę z moim jenoxem i nie było żadnego problemu. A wręcz na zimę jak > znalazł Oczywiście, jak jeździsz raczej krótkie trasy, to może być problem z niedoładowaniem. > Ale te parę Ah więcej na ogół się przydaje (choćby elektronika), zwłaszcza zimą. Dopóki pod > maskę wchodzi Przy mniejszej pojemnosci aku beda jeszcze wieksze problemy z niedoladowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > Przy mniejszej pojemnosci aku beda jeszcze wieksze problemy z niedoladowaniem. Dokładnie tak. Z elektrycznego punktu widzenia duży akumulator w aucie ma same zalety. I spokojnie można go przewymiarować (w stosunku do fabrycznego) nawet dwukrotnie albo trzykrotnie. I nic złego się nie stanie. Powtarzam: jedyne 3 wady tego rozwiązania to gabaryt, masa i cena zakupu. Innych po prostu nie ma. Czyli są plusy i są minusy i chodzi o to ,żeby te plusy nie przesłoniły minusów - dlatego fabryka daje takie aku jakie daje - bo po prostu takie wystarcza, a nie dlatego, że większy dawałby jakieś złe skutki. Wszelkim wyznawcom błędnego mitu o "niedoładowanym za dużym" życzę wesołych świąt i wszystkiego najlepszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.