115750 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 Zamierzam się dziś zabrać do wymiany kół. Mam komplet zimówek z tym, że 2 koła mają lepszy (głębszy) bieżnik, a 2 gorszy. Na którą oś założyć Waszym zdaniem te lepsze? Kiedyś bym je automatycznie założył na przód ale obecnie nie jest to dla mnie takie oczywiste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kristo Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 Stara szkoła mówi lepsze na oś napędzaną..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 Kiedys zadałem pytanie i mi powiedzieli by załozyc na tylną oś, by w razie czego tyłu nie zarzuciło, itp. Ale co z tego jak auto mi sie zakopywało gdzie tylko mogło Zmieniłem tył z przodem i było dużo lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
115750 Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Stara szkoła mówi lepsze na oś napędzaną..... Też tak myślałem ale jak jeszcze jeździłem do serwisu na zmianę kół, to mechanik forsował teorię, że lepiej dać lepszy bieżnik na tył, żeby ten nie uciekał podczas hamowania lub wchodzenia w zakręt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 lepsze na tył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kristo Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 A to już zależy czy podsterowne czy nad..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 ... > Na którą oś założyć Waszym zdaniem te lepsze? Zasadniczo zawsze lepsze na tył ale jeśli różnica w zużyciu nie jest duża i wynika ze zużycia sezonowego to najlepiej założyć na oś napędzaną. Wyrównuje to zużycie. Pozwala co roku zamieniać opony przód/tył i mieć jeden komplet opon na cały ich żywot. Gdyby ciągle zakładać lepsze na tył powstałaby konieczność dokupywania co jakiś czas dwóch sztuk i różne opony na osiach. Po kilku latach pojawia się dodatkowy dylemat. Nowsze czy starsze na przód? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebek1111 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 Lepsze na przod, z tego powodu, ze szybciej sie zuzywają. Jak zalozysz na tyl to z tylu bedziesz mial jeszcze dobre a przod za chwile lysy. A tak zuzyjesz rownomiernie komplet, i odciągniesz w czasie wymiane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Zamierzam się dziś zabrać do wymiany kół. > Mam komplet zimówek z tym, że 2 koła mają lepszy (głębszy) bieżnik, a 2 gorszy. > Na którą oś założyć Waszym zdaniem te lepsze? > Kiedyś bym je automatycznie założył na przód ale obecnie nie jest to dla mnie takie oczywiste. Jest parę szkół, jedna mówi że zawsze na tył, inna że na oś pędną, jeszcze inna że zawsze na przód. Ja skłaniam się ku teorii 2, że na oś pędną. W sumie zazwyczaj jeżdżę przednionapędowcami więc pędna=sterowana, co mi po tyle jak auto na ABSie w czasie hamowania awaryjnego poleci prosto bo bieżnik nie ogarnie, albo zakopie się w zaspie itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 Daj na tyl lepsze, zeby dupa nie uciekała na zakrętach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 To niestety nie jest takie proste. Trochę to zalezy od konkretnego pojazdu i od kierowcy. Jak masz samochód mocno podsterowny(na zakrętach wyjeżdża przód pojazdu) to założyłbym lepsze na przód. Jak fura ma tendencję do zamiatania tyłem np. clio 2 mojej kobity to lepszą gumę zakładam na tył. Jesli samochód bedzie podsterowny to jest ryzyko,że gdzieś nie skręci lub nie wyhamujesz-ryzyko uderzenia czołowego. Jesli samochód będzie nadsterowny to jest ryzyko,że wylecisz z zakrętu bokiem i uderzysz w coś drzwiami- temat bardziej niebezpieczny. Więc musisz zdecydować sam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
115750 Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > To niestety nie jest takie proste. Właśnie widzę, co wypowiedź, to inna opinia. Ja u siebie nie zaobserwowałem ani podsterowności ani nadsterowności. Dam chyba je w takim razie na przód, żeby wyrównać zużycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Daj na tyl lepsze, zeby dupa nie uciekała na zakrętach. Ile trzeba zapi w czasie normalnej jazdy autem FWD żeby tył uciekał. Jeśli człek tak przegina to mu nie pomoże lepsza opona z tyłu... Mam auta FWD i zawsze daje lepszą na przód. Ma to kilka zalet. Lepsza trakcja przy ruszaniu na osi napędanej, lepsze hamowanie na śniegu/wodzie, i równiej sie opony zużywają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Właśnie widzę, co wypowiedź, to inna opinia. > Ja u siebie nie zaobserwowałem ani podsterowności ani nadsterowności. > Dam chyba je w takim razie na przód, żeby wyrównać zużycie. Do tego tendencję do pod/nadsterowności mozna jeszcze regulować ciśnieniem. mam pojazd tylnonapędowy do amatorskich rajdów,jesli nie mam 4 takich samych opon to mogę zapomnieć o jakiejkolwiek jeździe(tak dla większego zamotania tematu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Ile trzeba zapi w czasie normalnej jazdy autem FWD żeby tył uciekał. > Jeśli człek tak przegina to mu nie pomoże lepsza opona z tyłu... > Mam auta FWD i zawsze daje lepszą na przód. Ma to kilka zalet. Lepsza trakcja przy ruszaniu na > osi napędanej, lepsze hamowanie na śniegu/wodzie, i równiej sie opony zużywają. wystarczy najechać na koleine,pryzmę śniegu,nawet na prostej drodze zapniesz takiego boka,że aż miło popatrzeć. Dwa lata temu miałem taką sytuacje na publicznej drodze Wawa-Radom, walczyłem ze 150 metrów żeby się do bariery nie przytulic Miałem właśnie super oponke z przodu i jakieś słabsze z tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Ile trzeba zapi w czasie normalnej jazdy autem FWD żeby tył uciekał. > Jeśli człek tak przegina to mu nie pomoże lepsza opona z tyłu... > Mam auta FWD i zawsze daje lepszą na przód. Ma to kilka zalet. Lepsza trakcja przy ruszaniu na > osi napędanej, lepsze hamowanie na śniegu/wodzie, i równiej sie opony zużywają. trzeba trochę wyobraźni włączyć zamiast zakładać, że poślizg może być spowodowany tylko prędkością... wystarczy dziura na zakręcie, koleina, poprzeczna nierówność, może się pojawić potrzeba ominięcia czegoś nagle i tył przy słabej oponie zaczyna żyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > wystarczy najechać na koleine,pryzmę śniegu,nawet na prostej drodze zapniesz takiego boka,że aż > miło popatrzeć. Mam wrażenie że masz trochę wieksze umiejętności niż większość tutejszego towarzystwa przez co też troszkę szybciej w takich warunkach jedziesz co pewnie nie jest bez znaczenia.... >Dwa lata temu miałem taką sytuacje na publicznej drodze Wawa-Radom, walczyłem > ze 150 metrów żeby się do bariery nie przytulic Miałem właśnie super oponke z przodu i jakieś > słabsze z tyłu. Gdyby miał odwrotnie to pewnie do takiej sytuacji by nie doszło... bo wcześniej ta słaba opona mogła by nie wydać przy jakimś nagłym hamowaniu... Sam wiesz że na śniegu czy błocku pośniegowym jeśli trzeba nagle zahamować to lepiej mieć na przodzie lepszą oponę. A teraz pomyśl ile razy w trudnych warunkach drogowych zdażyło Ci sie użyć nagle i ostro hamulców a ile razy miałeś ucieczkę tyłu. Weź też pod uwagę że o ile latanie tyłu w dużej części jest zależne od Ciebie/twojej prędkości w złych warunkach , o tyle często na awaryjne hamowanie nie masz wpływu bo zależy np od jakiegoś kierownika który mając z przodu łyse gumy sie przeliczy z hamowaniem i wyjedzie Ci z bocznej ulicy btw Nie zdarzyło mi sie jeszcze by mnie w aucie FWD wyprzedzał tył. Może za ostrożnie jeżdżę. Za to dawnymi czasy autami z napędęm na właściwą oś nawet prowokowałem takie sytuacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Zamierzam się dziś zabrać do wymiany kół. > Mam komplet zimówek z tym, że 2 koła mają lepszy (głębszy) bieżnik, a 2 gorszy. > Na którą oś założyć Waszym zdaniem te lepsze? > Kiedyś bym je automatycznie założył na przód ale obecnie nie jest to dla mnie takie oczywiste. auto napędzane na przód IMO powinno mieć lepsze opony s z przodu ze wzgldu na napęd oraz na to że większa siła hamowania jest z przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > auto napędzane na przód IMO powinno mieć lepsze opony s z przodu ze wzgldu na napęd oraz na to że > większa siła hamowania jest z przodu Pod warunkiem, że będzie jeździć tylko prosto. Lepsze opony muszą iść na tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Jest parę szkół, jedna mówi że zawsze na tył, inna że na oś pędną, jeszcze inna że zawsze na przód. > Ja skłaniam się ku teorii 2, że na oś pędną. > W sumie zazwyczaj jeżdżę przednionapędowcami więc pędna=sterowana, co mi po tyle jak auto na ABSie > w czasie hamowania awaryjnego poleci prosto bo bieżnik nie ogarnie, albo zakopie się w zaspie > itd. A to że jak się zakopie to dalej nie pojedziesz = bedziesz wiedział że warunki wykracają poza możliwości Twoich opon. Jak będziesz miał lepsze z przodu to dowiesz się o tym, ze warunki przerastają Twoje opony dopiero przy próbie hamowania. A wtedy zwykle jest za późno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Też tak myślałem ale jak jeszcze jeździłem do serwisu na zmianę kół, to mechanik forsował teorię, > że lepiej dać lepszy bieżnik na tył, żeby ten nie uciekał podczas hamowania lub wchodzenia w > zakręt. tak mówią eksperci ja też bym tak zrobił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Kiedys zadałem pytanie i mi powiedzieli by załozyc na tylną oś, by w razie czego tyłu nie > zarzuciło, itp. > Ale co z tego jak auto mi sie zakopywało gdzie tylko mogło Nie uważasz, że w takim razie te gorsze opony były już do niczego?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Ile trzeba zapi w czasie normalnej jazdy autem FWD żeby tył uciekał. miałeś kiedys łyse, stare opony? Wcale nei trzeba zap* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > miałeś kiedys łyse, stare opony? Wcale nei trzeba zap* miałęm - lepiej jeździł jak lepsze były z przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Zamierzam się dziś zabrać do wymiany kół. > Mam komplet zimówek z tym, że 2 koła mają lepszy (głębszy) bieżnik, a 2 gorszy. > Na którą oś założyć Waszym zdaniem te lepsze? > Kiedyś bym je automatycznie założył na przód ale obecnie nie jest to dla mnie takie oczywiste. Jak masz napęd na przód to załóż na przód. Jak na tył to na tył. Zawsze na oś na którą masz napęd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Stara szkoła mówi lepsze na oś napędzaną..... No wlasnie kluczowym slowem jest slowo STARE Wprzeszlosci wszystkie pojazdy mialy bowiem naped na tylne kola Tak wiec lepsze Ida do / na tyl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > A to już zależy czy podsterowne czy nad..... To moze wypowiesz sie jak sterowne bedzie Auto z napedem na cztery kola ? Lepsze na tyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > A tak zuzyjesz rownomiernie komplet, i odciągniesz w czasie wymiane. Nie przyszlo Ci na mysl, ze z ta filozofia mozesz szybciej zuzyc pojazd niz opony np, na latarni jak Ci tyl ucieknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > To moze wypowiesz sie jak sterowne bedzie Auto z napedem na cztery kola ? > Lepsze na tyl stały, dopinany i z jakim rozkładem momentu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > stały, dopinany i z jakim rozkładem momentu? rozklad 50 / 50 bo znowu dolacza sie zwolennicy nad i pod sterownosci Po raz kolejny przytocze prosty experyment bierzemy zelazniaka syna na tylna os naklejamy kawalek tasmy klejacej tak aby kola tylnej osi sie nie kleily. samochodzik puszczamy do przodu i obserwujemy co sie dzieje. Potem jezeli jestesmy mniej inteligentni zamieniamy tasme z tylnej na przednia os i obserwujemy co sie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 IMHO pytanie w ogóle jest niewłaściwe. Opony trzeba regularnie zmieniać tak (przód-tył), żeby równiemiernie się zużywały. Jeżeli dwie opony sa ewidentnie bardziej zużyte niż pozostałe - kupujemy komplet nowych. Gorsze opony z przodu czy z tyłu to zawsze proszenie się o niespodziewane kłopoty. Oczywiście, zależy też, co rozumiemy przez "bardziej zużyte" - jeżeli różnica jest rzędu 2mm, to nie ma absolutnie żadnego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Pod warunkiem, że będzie jeździć tylko prosto. A jak będziesz jeździł tylko krzywo to lepsza na zapas? > Lepsze opony muszą iść na tył. Lepsze oczywiście na przód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 Też kiedyś założyłem watek na ten temat, miał przeszło 20 str. I wniosek był taki ze większość z nas prędzej opanuje uciekający tył auta, niż to ze chce skręcić a auto jedzie prosto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Też kiedyś założyłem watek na ten temat, miał przeszło 20 str. I wniosek był taki ze większość z > nas prędzej opanuje uciekający tył auta, niż to ze chce skręcić a auto jedzie prosto. Zwłasza, że ABS i ESP to już standard ESP doskonale sobie radzi z uciekającym tyłem, gorzej gdy przyczepności nie ma przód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > rozklad 50 / 50 bo znowu dolacza sie zwolennicy nad i pod sterownosci > Po raz kolejny przytocze prosty experyment > bierzemy zelazniaka syna brak/brak > na tylna os naklejamy kawalek tasmy klejacej tak aby kola tylnej osi sie nie kleily. samochodzik > puszczamy do przodu i obserwujemy co sie dzieje. > Potem jezeli jestesmy mniej inteligentni zamieniamy tasme z tylnej na przednia os i obserwujemy co > sie dzieje ja się tylko nabijam z twierdzeń o lepszych na przód. W krytycznej sytuacji lepiej walić przodem niż bokiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Zamierzam się dziś zabrać do wymiany kół. > Mam komplet zimówek z tym, że 2 koła mają lepszy (głębszy) bieżnik, a 2 gorszy. > Na którą oś założyć Waszym zdaniem te lepsze? > Kiedyś bym je automatycznie założył na przód ale obecnie nie jest to dla mnie takie oczywiste. lepsze na tył, chyba ze jest to os napedzana to wtedy na przod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 Lepsze na przód, jak ci tył wyjedzie z zakrętu to opanujesz, wyjeżdżający przód to już trzeba mieć praktykę i nie spanikować w sytuacji podbramkowej żeby sobie z tym poradzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > ja się tylko nabijam z twierdzeń o lepszych na przód. > W krytycznej sytuacji lepiej walić przodem niż bokiem. JA tam sie nabilam jak ktos wali obojetnie czym. bo znaczy, ze juz wczesniej popelnil blad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Też kiedyś założyłem watek na ten temat, miał przeszło 20 str. I wniosek był taki ze większość z > nas prędzej opanuje uciekający tył auta, niż to ze chce skręcić a auto jedzie prosto. O tym właśnie piszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > A jak będziesz jeździł tylko krzywo to lepsza na zapas? Nie krzywo ale w zakrętach. Ponieważ auto musi czasem skręcać to potrzebuje wtedy dobrej trakcji tylnej osi. > Lepsze oczywiście na przód Oczywiście to bzdura jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > brak/brak > ja się tylko nabijam z twierdzeń o lepszych na przód. > W krytycznej sytuacji lepiej walić przodem niż bokiem. Jak ci w ostrym zakręcie w trasie przód wyjedzie z zakrętu to i tak walniesz bokiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > JA tam sie nabilam jak ktos wali obojetnie czym. bo znaczy, ze juz wczesniej popelnil blad. Właśnie. I to błąd na tyle poważny, że ważna stała się jakaś tam różnica w zużyciu opon. A to już naprawdę jazda bardzo niebezpieczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Właśnie. I to błąd na tyle poważny, że ważna stała się jakaś tam różnica w zużyciu opon. A to już > naprawdę jazda bardzo niebezpieczna. Przecież wszyscy jeżdżą szybko i bezpiecznie, tylko wyobraźnię mają na poziomie "przecież się jeszcze nigdy nie utopiłem". I sami mistrzowie kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > To moze wypowiesz sie jak sterowne bedzie Auto z napedem na cztery kola ? wtedy nie ma tematu i wszystkie 4 powinny byc podobne > Lepsze na tyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > JA tam sie nabilam jak ktos wali obojetnie czym. bo znaczy, ze juz wczesniej popelnil blad. nic dodać, nic ująć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Przecież wszyscy jeżdżą szybko i bezpiecznie, tylko wyobraźnię mają na poziomie "przecież się > jeszcze nigdy nie utopiłem". I sami mistrzowie kierownicy. Bez przesady. Zdecydowana większość ludzi jeździ na sporym marginesie bezpieczeństwa, wykorzystując może z 10% możliwości sprzętu i warunków na drodze. I dla nich naprawdę nie ma różnicy, czy opona jest nowa, czy prawie zużyta. Można założyć w ogóle na każde koło inna oponę (bieżnik, stopień zużycia) jak w UK i pewnie z 90% kierowców nie odczuje żadnej różnicy. A jak ktoś się rozwala z nieuwagi (zdarza się każdemu) czy z powodu szaleństwa, to też obojętne, jakie ma opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Nie krzywo ale w zakrętach. Ponieważ auto musi czasem skręcać to potrzebuje wtedy dobrej trakcji > tylnej osi. Potrzebuje, o ile kierownik doprowadzi do takiej potrzeby a to już bardzo słabo o nim świadczy. > Oczywiście to bzdura jest. Ależ to jasne jak słońce ze nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > wtedy nie ma tematu i wszystkie 4 powinny byc podobne Temat jest zawsze, bo kazdy ma inny styl jazdy. Przykladem moglo by byc zajrzenie na Forum motocyklowe i sprawdzenie jakie opony zuzywaja sie szybciej, przednie czy tylne. Miszczom prostej zuzywaja sie zawsze tylne w stosunku 2 lub 3 do jednej przedniej a tym ktorzy potrafia i jezdza dynamicznie, ci zuzywaja komplet rownomiernie lun nawet przod wczesniej niz tyl.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kokosz Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Zamierzam się dziś zabrać do wymiany kół. > Mam komplet zimówek z tym, że 2 koła mają lepszy (głębszy) bieżnik, a 2 gorszy. > Na którą oś założyć Waszym zdaniem te lepsze? > Kiedyś bym je automatycznie założył na przód ale obecnie nie jest to dla mnie takie oczywiste. po 426 stronach tematu nic się nie dowiesz , więc proponuję na skos - dobre -przód lewy i tył prawy albo odwrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 To i ja podepnę się pod temat i proszę o poradę: Mam 2 opony złe i 2 bardzo złe - które gdzie założyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.