Hagi84 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 Witam. Ciekawi mnie z jakimi obrotami jeździcie w swoich samochodach. ja jak jadę turbo diesel : - prosta droga utrzymuje: min -1600 obr/min normal -2000 obr/min max 2400 obr/min - podczas wyprzedania 2200-4500 obr/min benzyna : - prosta droga utrzymuje: min- 2200 normal-2500 max - 2800 obr/min - podczas wyprzedania 3000-6000 obr/min A Wy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 A co ma na celu ten wątek? Te wartości będą znacznie się różnić w zależności od pojemności silnika, mocy, rodzaju skrzyni biegów, od trasy (utrzymywanej prędkości, inaczej jest przecież na autostradzie, inaczej na drodze powiatowej). U mnie, benzyna - zwykłe toczenie się po mieście 1200-2000 obrotów. Trasa - 1500-2500, podczas wyprzedzania oczywiście skacze do 6000. Autostrada - przy 140 od 2500 do 3500, zależy od trybu skrzyni i obciążenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > A Wy? Od 800 na luzie do 7000RPM, w zaleznosci od potrzeb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > Od 800 na luzie do 7000RPM, w zaleznosci od potrzeb I tyle w temacie zasadniczo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > A co ma na celu ten wątek? otoz wlasnie ja posiadam tylko wolnossace benzyniaki. I tutaj, toczenie sie to zwykle 2000-2500-3000 (krotkie skrzynie, takie lubie ), jazda po miescie 2000-3500, autostrada 3000-4000, wyprzedzanie jesli trzeba to redukcja 6->2 i do odcinki, przy czym zwykle mi zal ze jest tak nisko (w TSie 8200 , MX5 7000, Lancer 6500 ale tego nie ma co meczyc powyzej 6000) w dieslach zwykle tocze sie w ok. 1800-2000, jezdzac spokojnie po miescie do ok 2500, mocniej przyspieszajac do 3000-3500, czasem 4000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 przy normalnej jeździe po prostej jak najniższe przy wyprzedzaniu na tyle żeby szybko wyprzedzić, czasem wystarczy że pociągne do 3tys a czasem do odcinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > benzyna : > - prosta droga utrzymuje: > min- 2200 > normal-2500 > max - 2800 obr/min > - podczas wyprzedania 3000-6000 obr/min ja min.: 1500 obr reszta podobnie jak Ty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > A Wy? Osobiście miałem w posiadaniu lub do dłuższego użytku wyłącznie auta benzynowe wolnossące. Z 10 różnych modeli. Każdym jeździłem na innych obrotach a różnice bywały spore. Jedne trzeba było kręcić do 4000 w normalnej jeździe, w innych rzadko 3000 przekraczałem. Nie ma jednej odpowiedzi na taką kwestię. Silniki mają przeróżne budowy i charakterystyki, skrzynie rozmaicie zestopniowane, stosunek mocy do masy różny itd itp. Przykładowo 1.6l 4 zawory na cylinder i 100KM w kompakcie VS 3.0l 2 zawory na cylinder 165KM w rodzinnym - zupełnie inne charakterystyki. Ten pierwszy wymagał kręcenia wyższych obrotów. W drugim wrzucałeś dowolny bieg i jechał posłusznie na dowolnych obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 Nie patrze na obroty slucham silnika. Jak jade w kapeluszu to zmieniam biegi zeby nie szarpal. Jak dynamicznie to do odciecia czy diesel czy benzyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > A Wy? Benzyna 4.7 automat Miasto: kapelusz: do 1500, czasem przy szybszym ruszaniu do 2200 sprawnie: około 2500 dynamicznie: aż zmieni bieg albo skończy się paliwo Trasa: nie pamiętam dokładnie, ale przy przy 110km/h jest około 2000rpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > Witam. Ciekawi mnie z jakimi obrotami jeździcie w swoich samochodach. > ja jak jadę jak jadę to mam automat. Po co sobie zaprzątać głowę bzdurami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hagi84 Napisano 15 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > A co ma na celu ten wątek? Te wartości będą znacznie się różnić w zależności od pojemności Poniżej 1600-1500 staram się nie schodzić. Nawet na prostej lub lekko z górki (chyba,że hamuje silnikiem) Kolega zaś notorycznie trzyma 1200 obr/min na prostej (1,9 JTD) Teść też wyznaje zasadę im niższe obroty tym mniej pali i trzyma 1100-1200 (MERCEDES W210 stary diesel nie wiem jaki) Podczas jazdy trzepie budą od wibracji dla mnie to jest męczenie silnika i powolne jego zacieranie. Poprawcie mnie, bo może się mylę. Czy podczas takiej jazdy z obrotami 1100-1200 obr/min jest odpowiednie ciśnienie oleju i smarowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > jak jadę to mam automat. Po co sobie zaprzątać głowę bzdurami? Generalnie przy automacie obrotomierz to zbędny gadżet z niepotrzebną informacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > Teść też wyznaje zasadę im niższe obroty tym mniej pali Generalnie ma rację. Są pewnie niuanse przy przyspieszaniu, oczywiście, ale podczas jednostajnej jazdy im niższe obroty tym lepiej. > i trzyma 1100-1200 (MERCEDES W210 stary > diesel nie wiem jaki) Podczas jazdy trzepie budą od wibracji > dla mnie to jest męczenie silnika i powolne jego zacieranie. Ten Mercedes ma już ile lat i przebiegu? I jakoś się jeszcze nie zatarł > Poprawcie mnie, bo może się mylę. Czy podczas takiej jazdy z obrotami 1100-1200 obr/min jest > odpowiednie ciśnienie oleju i smarowanie? Tak, jeżeli silnik nie dławi się i nie przerywa, to obroty są odpowiednie. Oczywiście, z racji budowy w benzynowym silniku muszą być nieco wyższe, niż w dieslu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > otoz wlasnie > ja posiadam tylko wolnossace benzyniaki. I tutaj, toczenie sie to zwykle 2000-2500-3000 (krotkie > skrzynie, takie lubie ), jazda po miescie 2000-3500, autostrada 3000-4000, wyprzedzanie jesli trzeba to redukcja 6- >2 Eeeeeeeeeeeeeeee ostro 6 na 2 To nie Tobie się przypadkiem misshift przytrafił ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > Eeeeeeeeeeeeeeee ostro 6 na 2 nie widze powodu zeby odmawiac sobie czegos co sie lubi > To nie Tobie się przypadkiem misshift przytrafił ? mnie abo co? gwoli scislosci przy zmianie z 3 na 4, weszlo akurat 2 do dzisiaj jestem ostrozny przy tej zmianie przy redukcji na 2 nic takiego przytrafic sie nie moze wiec zreszta jak mialbym realizowac potrzebe szybkiego wyprzedzenia kilku zawalidrogow gdy jade sobie spokojnie 70kmh na 6ce i akurat dojezdzam do takiej grupy za miastem (trafiaja sie niestety)? Mialbym przechodzic przez kolejne biegi?? Redukcja na 5 niewiele da, podobnie na 4. Wiec albo leniwie przyspieszam na 6ce albo 2ka i ogien. Podobnie jak juz przyspiesze, czasem przy tym zmienie na 3ke po drodze, to nie przechodze przez kolejne biegi bo i po co tylko od razu wbijam 6 z powrotem. Wiem, mozna miec turbo burbo i tylko deptac (a potem czekac az cisnienie sie zbuduje) na 6 czy 5 biegu. Ale ja akurat lubie wysokoobrotowe wolnossaki, wlasnie za ich przewidywalnosc i szybka reakcje na gaz. Oczywiscie w dobrych konstrukcjach bo jest neistety troche wolnossakow w ktorych ekologia reakcje na gaz zabila Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > Od 800 na luzie do 7000RPM, w zaleznosci od potrzeb 900 do 6800 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 n/a spokojna jazda 1500-3000rpm ostra jazda 5500-8500rpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > Od 800 na luzie do 7000RPM, w zaleznosci od potrzeb No gdybyś miał system Start/Stop, to zakres miałbyś większy , bo od 0 do 7000 RPM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > Generalnie przy automacie obrotomierz to zbędny gadżet z niepotrzebną informacją. no nie... lubię w sumie. takie przyzwyczajenie. Poza tym przy obrotomierzu to ja mam tam jeszcze wskazówkę ekonomizera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 Co wy macie z ta odcinka? Nigdy przy wyprzedzaniu nie walilem do odcinki bo i po co? Wystarczy redukcja do 3 gaz w podłogę i jedziemy. Nigdy mi nie zabrakło obrotów, a nawet często zmieniam na 4. Chyba ze chcecie wyprzedzać kogoś kto ma 130 na liczniku i dalej przyspiesza a wy za wszelka cenę musicie go wyprzedzić... No to nie dziwne ze redukcja do 2 i odcinka. Pomijam ze wtedy traci i moc i jest tzw. pupa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > no nie... lubię w sumie. takie przyzwyczajenie. Poza tym przy obrotomierzu to ja mam tam jeszcze > wskazówkę ekonomizera. No w sumie też lubię, bo jestem konserwatystą, tak samo jak lubię mieć wskaźnik temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > No w sumie też lubię, bo jestem konserwatystą, tak samo jak lubię mieć wskaźnik temperatury. a wskaźnik temperatury to akurat w starej beemce rzecz niezbędna. Z wiadomych powodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 No ale ja nic nie pisałem że jezdze do odcinki Poza tym jezdze automatem, wiec to on decyduje jak sie kreci silnik - ja nie mam nic do gadania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 > Witam. Ciekawi mnie z jakimi obrotami jeździcie w swoich samochodach. > ja jak jadę > turbo diesel : > - prosta droga utrzymuje: > min -1600 obr/min > normal -2000 obr/min > max 2400 obr/min > - podczas wyprzedania 2200-4500 obr/min > benzyna : > - prosta droga utrzymuje: > min- 2200 > normal-2500 > max - 2800 obr/min > - podczas wyprzedania 3000-6000 obr/min > A Wy? jezdze z obrotami ktore sa wynikiem predkosci, glebokosci wcisniecia gazu i logiki mojego automatu. Ostatnio zauwazylem ze po miescie tocze sie 60km/h z obrotami w okolicach 1100rpm i zupelnie mi to nie przeszkadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.