Skocz do zawartości

Pedał gazu z linką i bez.


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

> no i własnie o to chodzi, że to jest lipa. w aucie z gazem na lince nie ma takiego problemu. o

> wiele bardziej precyzyjnie mozna ''dobierać'' obroty silnika

moze zle to przekazalem, mnie akurat takie zachowanie bawilo a w koncu sie nauczylem i jezdzilo mi sie lepiej niz wersja z linka. I to mimo tego ze opcja na linke mi sie generalnie bardziej podoba.

W MX5 mam gaz na lince i jest lipa, mega opoznienie reakcji szczegolnie na niskich obrotach. To jest akurat spowodowane bardzo prymitywnym sterownikiem wtrysku, mechanicznym przeplywomierzem etc.

M Mazdzie 3 2.0 ktora mialem przez chwile chyba bylo DBW i jezdzilo mi sie bardzo przyjemnie.

Tak wiec nie generalizujmy - wszystko da sie zrobic dobrze i wszystko da sie spieprzyc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale w autach po 2000 roku linki już praktycznie nie znajdziesz.Tak samo jak i sterowanie sprzęgłem

> ,masz wysprzęglik hydrauliczny który jest drogi i wymiana jego jest problematyczna zamiast

> linki.W mojej VB dieslu aby wymienić wysprzęglik trzeba było demontować przednie zawieszenie i

> wyciągać skrzynie.

znajdziesz, znajdziesz

i wysprzeglik na wierzchu tez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Suzuki Swift 1.3 w wersji japonskiej

> (gaz na lince) i wegierskiej (DBW). O wiele bardziej zrywna byla wersja wegierska,

Otóż to. Sam mam "węgra" z elektroniką, ale mam porównanie do równie elektronicznego silnika opla Z12XE: i to jest dosłownie przepaść icon_eek.gif

Mój bolid ma wybitnie delikatny gaz, troszkę wciskam i jazda. W oplu zaś (o czym już ktoś pisał) muszę odrobinę wcześniej wcisnąć gaz przed sprzęgłem, by nie zadławić silnika przy ruszaniu, zaś sama reakcja pedału jest tak leniwa i apatyczna, wręcz tępa, aż ma się wrażenie, że przepustnica otwiera się nie proporcjonalnie mniej do stopnia wciśnięcia pedału gazu.

Jest to reakcja na tyle denerwująca (mnie, bo rodziciel nie widzi problemu, ale to nie pierwszy raz, gdy zaklina rzeczywistość frown.gif), że już pytałem serwis, czy jest i ile kosztuje nowy soft, bo ten już chyba się "rozjechał", zużył, zdeformował i licho wie, co jeszcze... grinser006.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co sie stanie jak sie przejade 150 konnym z pedalem gazu polaczonym z linka a elektronicznie

> sterowana przeupustnica ?

moze wtedy zrozumiesz jakie bylo pytanie i czego dotyczyla odpowiedz. Ale szczerze watpie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 0,5s lega wyczujesz no proszę was to prawie jak historie lucka

Mózg wyczuwa znacznie mniejsze opóźnienia.

Przy słyszeniu stereoskopowym wyczuwa różnice milisekund.

Jak oglądasz film i masz odstęp klatek 0,1 sek to już wyraźnie widzisz klatkowanie.

Przy reakcjach zmysłowych opóźnienie rzędu 0,2 sek jest już niekomfortowe. Jak w grze sieciowej masz opóźnienie 0,2 sek to już ciężko się gra.

Więc jak wciskasz pedał gazu, to mózg spodziewa się reakcji i jeśli jest opóźniona nawet pół sekundy - to jest to dyskomfort.

Tu masz to opisane:

http://www.kopernik.org.pl/fileadmin/use...azliwe_echo.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pracowałem w kinie i wycinało się czasami uszkodzone klatki i nikt nie zauważył różnicy , więc nie

> trafiona diagnoza

trafiona ,ale nie każdy mózg i inne zmysły są tak szybkie u całej naszej populacji.

ja często nie mogę oglądać telewizji cyfrowej bo widzę opóźnienie dźwięku w stosunku do obrazu.

a wycięcie jednej lub paru klatek nikomu nie zrobi różnicy,chyba że wycinałeś całe sekundy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj jechałem od szwagierki Punto I z benzynowym silnikiem 1.2. Pedał gazu jest tam połączony z

> przepustnicą tradycyjną linką.

> Czasami pojadę też Fiatem Idea od żony. Silnik benzynowy 1.4 16V. W tym silniku pedał gazu

> połączony jest z przepustnicą kabelkami.

> Wniosek.

> O wiele lepiej przyspiesza Punto I.

> Zauważyłem, że samochody, gdzie przepustnica sterowana jest linką, czuje się pod nogą i o wiele

> lepiej przyśpieszają.

> Natomiast samochody gdzie zamiast linki są kabelki są jakieś takie opóźnione i mułowate.

Porównaj jeszcze masy obu samochodów przebiegi mocy i momentu oraz przełożenia skrzyń biegów. Bo takie porównanie dupohaownią nie jest miarodajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 0,5s lega wyczujesz no proszę was to prawie jak historie lucka

Owszem. W automacie smart znacznie gorzej mi się wjeżdzało na główne ulice z podporządkowanych, bo toto ma wyraźne opóźnienie ruszania, o którym w uno czy audi decyduję ja sprzęglem i gazem, a nie krzemowa niańka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ekologia ekologia Przy lince szybciej zmienia sie ilosc podawanego powietrza a co za tym idzie

> ilosc paliwa. Przy elektronicznej komputer sam okresla ile dac paliwa i powietrza aby

> najefektyczniej przyspieszyc.

Niedawno przegladalem na którymś forum w UK narzekania ludzi na to, że samochody z elektronicznym gazem bardziej mulowato "wciagają" się w luki ruchu na rondach. I generalnie wszyscy stwierdzali, że rozwiązaniem tego problemu jest właczenie "trybu sportowego", jeżeli dany pojazd to umożliwia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niedawno przegladalem na którymś forum w UK narzekania ludzi na to, że samochody z elektronicznym

> gazem bardziej mulowato "wciagają" się w luki ruchu na rondach. I generalnie wszyscy

> stwierdzali, że rozwiązaniem tego problemu jest właczenie "trybu sportowego", jeżeli dany

> pojazd to umożliwia.

cos w tym jest. Zrobilem kiedys pare km CR-Z i tam wlasnie tryb sport wydawal sie najbardziej normalny, na normal byl juz lekki lag a na eco to juz w ogole dramat. Niestety np. w takim Civicu 2013 jest juz tylko ECO i normal, ktore dzialaja mniej wiecej tak jak w CR-Z frown.gif. Wiec dla mnie jest to juz auto nie bardzo akceptowalne mimo ze lubie proste wolnossaki, tyle ze ja je lubie za sprawna i przewidywalna reakcje na gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlaśnie w smarku, mimo ze to dziwaczna konstrukcja, bo ma klasyczną skrzynię i sprzęgło, tylko "zamaskowaną" elektroniką i siłownikami, nie ma opcji sport. I o ile spod świateł ruszał do przyjęcia, to musialem czekać na znacznie większe luki, by wjechać z podporządkowanej. Bo on ruszał, ale "wtaczał" się na drogę główną i dopiero lo chwili zaczynał normalnie przyśpieszać. Po w pełni mechanicznych samochodach to byl spory krok wstecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Krok wstecz dla odczuć z jazdy, a dwa kroki do przodu w kwestii czystości spalin

Fikcja zlosnik.gif

Samochód wydala najtoksycznieksze spaliny na biegu jałowym. Przez to opóźnienie w smarku stoję w bocznej ulicy kopcąc nawet kilkukrotnie dłużej, niż od razu wyjeżdżając "mechanikiem". Tak że ogólny bilans, jak w wieku ekopomyslach, jest ujemny zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego prawdziwy ekolog nie zatrzymuje się przed przejściem zeby ;rzepuscic pieszych... pieszy jak

> poczeka chwile nie emituje toksycznych spalin...

Ale pieszy przestraszony może wyemitować metan, a ten podobno robi większe szkody misiom polarnym, niż spaliny zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.