Rado_ Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 > Drugi raz nie kupię diesla, tylko PB i święty > spokój. Wiesz, ja mam PB i natrectwo przy porannym odpalaniu. Nasłuchuję czy już rozrząd klepie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 > Wiesz, ja mam PB i natrectwo przy porannym odpalaniu. Nasłuchuję czy już rozrząd klepie Kupiłem Megane z padniętym KZFR, przy odpalaniu waliło jak chochlą w garnek , wymieniłem i póki co spokój, ale syndrom nasłuchiwania pozostał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 > czy to słupek do dCi czy KZFR - Podasz dla porównania ceny nowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 > jakby nie patrzeć - jest to po prostu wkur... że reno nie zrobił nic by poprawić ten parszywy > temat! > bo o ile pod względem kultury pracy i spalanie te silniki są naprawdę super, to nieszczęsne > panewki nie przynoszą im chluby, przez co renówki dCi są trudnosprzedawalne i mało kto chce o > nich słyszeć. > aktualnie mam wypożyczone auto. tłukę się jakimś "pudełkiem od zapałek". chciałem sobie wziąć > megankę 1,5 dCi, ale po rozmowie z właścicielką zrezygnowałem. > meganka z 2013 roku, po kilkudziesięciu tys. km padła panewka i silnik wymieniony na gwarancji, w > praktycznie nowym aucie. żenada dla producenta silnika Kup 2.0 dci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 > benzyny od Reno? > każdy większy wydatek jest bolesny, bo ja też jeżdżąc pojazdem, który wg mnie naprawdę mało palił > nie odkładałem "do skarpetki" oszczędności. > czy to słupek do dCi czy KZFR - wszystko kosztuje. a jak przy okazji pasuje zrobić resztę (np. jak > u mnie sprzęgło + wyprzęgnik) to i koszty rosną, bo to jest przecież wyrywanie i rozpoławianie > silnika. > na same panewki to się od spodu demontuje miskę i tak się wymienia/naprawia wał z panewkami Ty KZFR to 300zł i robi się przy rozrządzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 > Kupiłem Megane z padniętym KZFR, przy odpalaniu waliło jak chochlą w garnek , wymieniłem i póki co > spokój, ale syndrom nasłuchiwania pozostał a u mnie szybko minął jak wymieniłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 27 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 > Podasz dla porównania ceny nowych? nowych słupków do K9K raczej nie ma BTW - na razie wszystko by szło OK, gdyby nie fakt, że wtrysków nie można wyjąć z głowicy. wszystko wskazuje na fakt, że silnik przelatał w ciągu 10 lat te 340 kkm bez remontu i wymian. ponoć wszystkie części w oryginalne, jak z fabryki. tylko jak te wtryski wyjąć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 > nowych słupków do K9K raczej nie ma Choćby biorąc to pod uwagę, nie sądzisz że porównanie słupka do KZFR jest lekkim ...nieporozumieniem/niezrozumieniem? > BTW - na razie wszystko by szło OK, gdyby nie fakt, że wtrysków nie można wyjąć z głowicy. wszystko > wskazuje na fakt, że silnik przelatał w ciągu 10 lat te 340 kkm bez remontu i wymian. ponoć > wszystkie części w oryginalne, jak z fabryki. > tylko jak te wtryski wyjąć... Moczyć i moooooże puszczą. o ile się nie urwą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 > benzyny od Reno? > każdy większy wydatek jest bolesny, bo ja też jeżdżąc pojazdem, który wg mnie naprawdę mało palił > nie odkładałem "do skarpetki" oszczędności. > czy to słupek do dCi czy KZFR - wszystko kosztuje. no tak, ale KZFR kosztuje 270 PLN, słupek jednak jest droższy >a jak przy okazji pasuje zrobić resztę (np. jak > u mnie sprzęgło + wyprzęgnik) to i koszty rosną, bo to jest przecież wyrywanie i rozpoławianie > silnika. > na same panewki to się od spodu demontuje miskę i tak się wymienia/naprawia wał z panewkami benzyny lubią się z LPG, więc jak ktoś nie ma urazu do jeżdżenia kuchenką to jest to mimo wszystko tania opcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 > no tak, ale KZFR kosztuje 270 PLN, słupek jednak jest droższy > benzyny lubią się z LPG, więc jak ktoś nie ma urazu do jeżdżenia kuchenką to jest to mimo wszystko > tania opcja 2.0 w Lagunie tez sie lubi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 > 2.0 w Lagunie tez sie lubi? oczywiście, tylko zależy które 2.0 i w której lagunie a tak na marginesie, 2.0 z L3 to jest ten sam silnik co w qashqai'u? bo tam montują lpg i nie narzekają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 > oczywiście, tylko zależy które 2.0 i w której lagunie > a tak na marginesie, 2.0 z L3 to jest ten sam silnik co w qashqai'u? bo tam montują lpg i nie > narzekają Nie wiem, w Lagunie narzekają i doradzają mimo, że sie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 > Nie wiem, w Lagunie narzekają i doradzają mimo, że sie da. To jest silnika Nissana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 tadaam przychodze z odsiecza, jak 2.0 benzyna to po 2010 roku, najlepiej od 2011 kupowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 > tadaam przychodze z odsiecza, jak 2.0 benzyna to po 2010 roku, najlepiej od 2011 kupowac Poniewaz, gdyz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 byla wada motorow, owalizowaly sie tuleje i motor pobieral spore ilosci oleju... Wada poprawiona od roku modelowego 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 > To jest silnika Nissana Wlasnie ten nissana sie nie nadaje podobno do lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 > byla wada motorow, owalizowaly sie tuleje i motor pobieral spore ilosci oleju... > Wada poprawiona od roku modelowego 2011 Czy da sie kupic cos wspolczesnego bez robienia wczesniej doktoratu w tej dziedzinie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 hmmm.... nie chyba ze dustera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 27 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 > Choćby biorąc to pod uwagę, nie sądzisz że porównanie słupka do KZFR jest lekkim > ...nieporozumieniem/niezrozumieniem? echhh..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 > hmmm.... nie > chyba ze dustera ale dci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 auto gotowe. silnik ładnie pracuje chłopaki mieli w tym tygodniu luz w robocie, więc trochę się przyłożyli i zrobili jak trzeba. martwiłem się o wtryski, ale cykają ładnie. pierwsze jazdy wypadają super - sprzęgło zmienione + olej. skrzynia bardzo lekko pracuje. dziś dzień testów na drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 Ile Cię skrobnęło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Ile Cię skrobnęło? myślę, że 5 kPLN trzeba mieć "w kieszeni" na starcie, na zwykłą przekładkę - słupek, rozrząd, sprzęgło, wysprzęglik, oleje, płyny. jak dojdą inne rzeczy typu pompa, wtryski, poduszki zawieszenia to sumka pewnie urośnie +50% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > myślę, że 5 kPLN trzeba mieć "w kieszeni" na starcie, na zwykłą przekładkę - słupek, rozrząd, > sprzęgło, wysprzęglik, oleje, płyny. > jak dojdą inne rzeczy typu pompa, wtryski, poduszki zawieszenia to sumka pewnie urośnie +50% nie sądziłem, że aż tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > nie sądziłem, że aż tyle ja myślę że to i tak mało bo przecież jeszcze można było wtryski robić Turbina mogła się wysrać i pewnie 10tyś by wyszło Smutne jest to że jak by chciało się sprzedać to pewnie ten rok z tym silnikiem kosztuje koło 7tyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 żadna tajemnica dla mnie: - słupek kpl. zaplombowany z gwarancją pisemną 2 kPLN - kpl. rozrząd ok. 700 PLN - sprzęgło + wysprzęglik LUK 490 PLN - oleje (silnikowy + do skrzyni), filtr oleju, 5 litrów płynu 254 PLN - reszta to uszczelki + robocizna, ok. 600 PLN jako, że mam testować silnik póki jest gwarancja zrobiłem na próbę dziś 140 km i jest przed poniedziałkiem muszę jeszcze z 200 km zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 Sorry, ale co w tym rozrzadzie kosztowalo 700zl? tak z ciekawosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 rozrząd zmieniał mi mech na własnych częściach (on kupował). za całość rozrząd + uszczelnienia + robocizna wziął 1300 PLN. jeśli rozrząd kosztował nie 700 a 600 PLN no to robocizna + uszczelnienia wyszły drożej. jeden pieron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 pytam, bo pasek + rolka + pompa to max 300zl, wiec nie rozumiem tego 600-700zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 gdybym kupił u Ciebie to może tak ale on ma swoją jakąś tam marżę. w takim razie - co by nie podpaść, że mech to ździerca napiszę tak: - słupek kpl. zaplombowany z gwarancją pisemną 2 kPLN - kpl. rozrząd ok. 300 PLN - sprzęgło + wysprzęglik LUK 490 PLN - oleje (silnikowy + do skrzyni), filtr oleju, 5 litrów płynu 254 PLN - reszta to uszczelki + robocizna, ok. 1000 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 i w to jestem w stanie uwierzyc i juz nie boli mnie tak po oczach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > pytam, bo pasek + rolka + pompa to max 300zl, wiec nie rozumiem tego 600-700zl zależy jeszcze jakiej firmy. Zestaw contiego z pompą w detalu to koszt 534zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Zestaw contiego z pompą w detalu to koszt 534zł. Za 280 sprzedam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Za 280 sprzedam dziękuje ale mam swoich sprawdzonych dostawców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 Właśnie widzę 534 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Właśnie widzę 534 no nie gadaj sam oferowałeś sporo części drożej niż pierwsze aukcje z brzegu z netu Więc przyganiał kocioł garnkowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Za 280 sprzedam od Tego jest giełda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Właśnie widzę 534 Czytać umie? Detal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 taką roszadkę mam: "stary" silnik K9K F728 "nowy" silnik G724 ciekawe z czego to jest motor ciachnąłem dziś 220 km "wokół komina". pracuje jak pszczółka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > taką roszadkę mam: > "stary" silnik K9K F728 > "nowy" silnik G724 > ciekawe z czego to jest motor > ciachnąłem dziś 220 km "wokół komina". pracuje jak pszczółka 3mam kciuki !!! zobacz czy oleju nie ubywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > 3mam kciuki !!! zobacz czy oleju nie ubywa na razie mam złamaną końcówkę bagnetu (plastik), ale metalowy bat już w drodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iwin Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > - słupek kpl. zaplombowany z gwarancją pisemną 2 kPLN gdzie brałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 a bo ja wiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 1 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 > na razie mam złamaną końcówkę bagnetu (plastik), ale metalowy bat już w drodze a na kropeczkach ? wiesz z manetki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 1 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 tam jest komplet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 22 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 jeszcze się przypomnę po wymianie silnika zrobione ponad 2kkm. poza głupim incydentem z jednym z wtryskiwaczy wszystko jest OK myślę, że mogę komuś w takiej potrzebie pomóc, zarówno z warsztatem dokonującym przekładki jak i sprzedawcą słupka silnika co miało by się popsuć to chyba by się już popsuło. koszty na szczęście nie były przerażająco duże, a przy okazji zrobione wszystko: sprzęgło, wysprzęglik, płyny i klima a głupi wtryskiwacz zachowywał się dziwnie - po przełożeniu ze "starego" do "nowego" działał wzorowo przez jakieś 700 km. w pewną sobotę, podczas próby dalszego oddalenia się od domu strzelił focha (okresowy CHECK INIECTION + praca na 3 cylindrach) i musiałem przez niego wrócić na warsztat. przy dojeździe do warsztatu uspokoił się i błąd został tylko w pamięci. ale chcąc wyeliminować tego typu fochy zamówiłem fabrycznie nowy oryginalny wtrysk, który po zamontowaniu wyraźnie klepał podczas przyspieszania (ok. 2 kRPM). niby miał się "ułożyć" ale jakoś nie chciał. w końcu podmieniłem na stary i po kilkuset km jest wtryskiwacz do zwrotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 > jeszcze się przypomnę > po wymianie silnika zrobione ponad 2kkm. > poza głupim incydentem z jednym z wtryskiwaczy wszystko jest OK > myślę, że mogę komuś w takiej potrzebie pomóc, zarówno z warsztatem dokonującym przekładki jak i > sprzedawcą słupka silnika co miało by się popsuć to chyba by się już popsuło. koszty na > szczęście nie były przerażająco duże, a przy okazji zrobione wszystko: sprzęgło, wysprzęglik, > płyny i klima > a głupi wtryskiwacz zachowywał się dziwnie - po przełożeniu ze "starego" do "nowego" działał > wzorowo przez jakieś 700 km. w pewną sobotę, podczas próby dalszego oddalenia się od domu > strzelił focha (okresowy CHECK INIECTION + praca na 3 cylindrach) i musiałem przez niego > wrócić na warsztat. przy dojeździe do warsztatu uspokoił się i błąd został tylko w pamięci. > ale chcąc wyeliminować tego typu fochy zamówiłem fabrycznie nowy oryginalny wtrysk, który po > zamontowaniu wyraźnie klepał podczas przyspieszania (ok. 2 kRPM). niby miał się "ułożyć" ale > jakoś nie chciał. w końcu podmieniłem na stary i po kilkuset km jest > wtryskiwacz do zwrotu Podziwiam za samozoparcie w temacie tego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 22 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 > Podziwiam za samozoparcie w temacie tego auta z kilku powodów muszę i chcę je mieć może jakbym co roku dokładał kasiorę na naprawy, to czym prędzej bym go sprzedał. a tak, to IMHO koszty serwisowe wcale nie są takie wielkie - przez prawie 6 lat jest to niecałe 25% wszystkich kosztów, jakie poniosłem. najczęściej kupuję części oryginalne więc ceny są nieco wyższe niż za zamienniki. na szczęście tylko raz na lawecie, auto zadbane i generalnie mało zużyte. a mech robiący przy aucie dał mi nawet TT-kę jako zastępcze, bo mówi, że jak tak dbam o swoje to nie boi się swojego pożyczyć wydatki serwisowe w ciągu 6 lat: 2015 - 4 101,99 PLN 2014 - 2 161,18 PLN 2013 - 1 805,18 PLN 2012 - 1 833,24 PLN 2011 - 934,19 PLN 2010 - 1 726,58 PLN 2009 - 847,00 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sei08 Napisano 22 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Można wymienić silnik bez ruszania klimy. Przy okazji trzeba było sprawdzić łożyska górne mcpersona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.