Fili_P Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Taki eksperyment mi wyszedł w praktyce Praktycznie 75kkm od nowości na Orlenoskim ON w większości na jednej stacji nawet tankowane, co jakies 5kkm zalane pół zbiornika Vervy Tankowania innych rodzajów paliw (w sensie na innych stacjach) sporadyczne i głównie na jakiś wyjazdach wakacyjnych, feriowych (a jak był w trasie po drodze Orlen to tez Orlenowski raczej) olej co 15kkm/filtr paliwa i powietrza zgodnie z harmonogramem przeglądów zalecanym przez producenta... Korci mnie zeby podjechać do Kaczorka do Gdyni i wyczyścić przpustnicę/EGRa/Klapy (czy co tam?) i przy okazji zrobić dokumentację... Szukam sponsora ;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Wytłumacz mi proszę żebym zrozumiał. O czym jest ten wątek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Wytłumacz mi proszę żebym zrozumiał. O czym jest ten wątek? kolega ZTCW pracuje na Polibudzie w GD, czytając jego wątki / posty zastanawiam się jakim cudem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volkov Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Wytłumacz mi proszę żebym zrozumiał. O czym jest ten wątek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hubertmlody Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Wytłumacz mi proszę żebym zrozumiał. O czym jest ten wątek? Kolega się chciał pochwalić na MK ..... nie psuj mu tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Taki eksperyment mi wyszedł w praktyce > Praktycznie 75kkm od nowości na Orlenoskim ON w większości na jednej stacji nawet tankowane, co > jakies 5kkm zalane pół zbiornika Vervy > Tankowania innych rodzajów paliw (w sensie na innych stacjach) sporadyczne i głównie na jakiś > wyjazdach wakacyjnych, feriowych (a jak był w trasie po drodze Orlen to tez Orlenowski raczej) > olej co 15kkm/filtr paliwa i powietrza zgodnie z harmonogramem przeglądów zalecanym przez > producenta... > Korci mnie zeby podjechać do Kaczorka do Gdyni i wyczyścić przpustnicę/EGRa/Klapy (czy co tam?) i > przy okazji zrobić dokumentację... > Szukam sponsora ;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) TAK napisz o co Ci chodzi. Dobry ten ON czy nie. Czy jeszcze nie wiesz? Co chcesz sprawdzać, nagar? Może parametry wtryskiwaczy warto zobaczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > kolega ZTCW pracuje na Polibudzie w GD, czytając jego wątki / posty zastanawiam się jakim cudem Przewalał książki, głośno myślał i tak jakoś samo sie napisało na MK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 ;-ppppppppppppppppp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Czy jeszcze nie wiesz? Dikładnie jeszcze nie wiem Co chcesz sprawdzać, nagar? > Może parametry wtryskiwaczy warto zobaczyć? Nie wiem... a co można co nie oznacza zrzucania głowicy a pozwala coś ocenić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 ja na AUchan i tez nie widze roznicy:)i tak ropa u nas najgorsza chyba w UE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Przewalał książki, głośno myślał i tak jakoś samo sie napisało na MK mniej więcej właśnie tak (tyle, że trzy rzeczy na raz, równolegle z tych co wypisałeś powyżej i jeszcze ze dwie dodatkowe...) ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > ja na AUchan i tez nie widze roznicy:)i tak ropa u nas najgorsza chyba w UE ale ja nie wiem czy widze różnicę bo nie mam z czym porównać-po tym jak zauważyłem, że praktycznie 75kkm przejejechałem na paliwie od sygnowanym jedna marką - zacząłem się zastanawiać co z tego może być i czy eksperymentalnie np teraz kolejnych kilku dziesięciu kkm nie pojeździć np na Lotosowym (ale to nie jest tak szeroko dostepne -w sensie sieci ddystrybucji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > kolega ZTCW pracuje na Polibudzie w GD, czytając jego wątki / posty zastanawiam się jakim cudem Dobrze pamiętasz... Ale, że co? stopień "odjechania" i "skomplikowania" zbyt mały?? :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Dobrze pamiętasz... > Ale, że co? nie chcąc Ciebie obrazić (naprawdę ) piszesz jak połamany, a Twoje posty często i gęsto są pozbawione ładu i składu. Do tego stopnia, że staram się nie wchodzić w Twoje wątki. Niestety teraz zrobiłem wyjątek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Taki eksperyment mi wyszedł w praktyce eksperyment (naciągany) Ci wyszedł, ale nie podałeś żadnej teorii którą byś obalił/potwierdził, więc bez sensu taki eksperyment Zrób teraz fotostory jak mocno zasyfiony EGR, pomiar ciśnień sprężania, analizę spalin, potem weź takie smao nowe auto, tankuj tylko na BP i znowu to samo. Opisz wyniki i różnice na MK-wtedy będzie to miało ręce i nogi, w tej chwili wygląda to tak, że nie wiem czy chciałeś się pochwalić że zrobiłeś 75 tys samochodem czy tym, że tankujesz na Orlenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > ja na AUchan i tez nie widze roznicy:) Wbrew pozorom te wszelkiej maści oszołomy, leklerki czy inne teska mają dobre, "świeże" paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Taki eksperyment mi wyszedł w praktyce > Praktycznie 75kkm od nowości na Orlenoskim ON w większości na jednej stacji nawet tankowane, co > jakies 5kkm zalane pół zbiornika Vervy > Tankowania innych rodzajów paliw (w sensie na innych stacjach) sporadyczne i głównie na jakiś > wyjazdach wakacyjnych, feriowych (a jak był w trasie po drodze Orlen to tez Orlenowski raczej) > olej co 15kkm/filtr paliwa i powietrza zgodnie z harmonogramem przeglądów zalecanym przez > producenta... > Korci mnie zeby podjechać do Kaczorka do Gdyni i wyczyścić przpustnicę/EGRa/Klapy (czy co tam?) i > przy okazji zrobić dokumentację... > Szukam sponsora ;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) chwalisz się w sumie czy żalisz ? Ja od ok 12 lat tankuje w 95% tylko na Orlenie, w sumie przejechałem już ponad 300kkm i nigdy nie było problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > nie chcąc Ciebie obrazić (naprawdę ) piszesz jak połamany, a Twoje posty często i gęsto są > pozbawione ładu i składu. Do tego stopnia, że staram się nie wchodzić w Twoje wątki. Niestety > teraz zrobiłem wyjątek Mam tego świadomość... niestety :-( Piszę często z doskoku i forum traktuję jako odskocznię gdzie nie do końca musze się pilnowac jak w tekkstach publikowanych zawodowo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > eksperyment (naciągany) Ci wyszedł, ale nie podałeś żadnej teorii którą byś obalił/potwierdził, > więc bez sensu taki eksperyment Zrób teraz fotostory jak mocno zasyfiony EGR, pomiar ciśnień > sprężania, analizę spalin, potem weź takie smao nowe auto, tankuj tylko na BP i znowu to samo. > Opisz wyniki i różnice na MK-wtedy będzie to miało ręce i nogi, w tej chwili wygląda to tak, > że nie wiem czy chciałeś się pochwalić że zrobiłeś 75 tys samochodem czy tym, że tankujesz na > Orlenie Tak mnie "zainspiorwał" wątek o dolewaniu oleju 2T do ropy + jakies fotki z forum insigni właśnie z czyszczenia przewodów/egr'a... ktoś tam rzucił jakąś liczbą cechującą ropę od Orlenu i od Lotosu i niby wyczuwanymi różnicami... BTW:Czemu ludzie oceniają wątki w trybie "chwalenia się"?? W kontekście tego co napisałem powyżej zdałem sobie sprawę, że jest sobie taki przypadek jak nowe auto jeżdżone praktycznie na jednym paliwie od jednego dystrybutora i praktycznie tankowane na jednej stacji.... może można by cos przy okazji jakiś kolejnych działań związanych z np z przeglądem zobaczyć..... zbierając z wątku: elementy które mogłyby coś powiedzieć więcej o roli ropy i kondycji silnika oraz wpływu jednego na drugie....fotostory z czyszczenia np EGR/spaliny/parametry wtrysków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Kolega się chciał pochwalić na MK ..... nie psuj mu tego Ale czym się pochwalić? Że szuka sponsora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > TAK > napisz o co Ci chodzi. Dobry ten ON czy nie. Czy jeszcze nie wiesz? Co chcesz sprawdzać, nagar? > Może parametry wtryskiwaczy warto zobaczyć? Jak dobije do 100 tysięcy to napisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubert_ Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Podobnie jak Ty tankuję ON tylko na Orlenie (oczywiście zdarzają się wyjątki), przejechałem 25kkm, w aucie, którym nie jest mi znany rzeczywisty przebieg, nie dolewam zupełnie nic dodatkowego do zbiornika, żadnych werw i innych takich i nic się nie dzieje, więc chyba dobra ta orlenowska ropa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > Praktycznie 75kkm od nowości na Orlenoskim ON auto 1 - 230kkm auto 2 - 200kkm auto 3 - 180kkm auto 4 - 240kkm auto 5 - 100kkm i co z tego wynika ???? dokładnie nic wszystkie na ON z orlenu bez dolewana żadnych wynalazków jeden nawet na silniku zalanym mieszanką tego co fabryka zalała z olejem przekładniowym i hydraulicznym i poza tym, że nic się nie dzieje to również nic z tego nie wynika wnioskuję o przeniesienie na HP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > auto 1 - 230kkm > auto 2 - 200kkm > auto 3 - 180kkm > auto 4 - 240kkm > auto 5 - 100kkm > i co z tego wynika ???? > dokładnie nic (...) Nie do końca. Wynika z tego, że powtarzane jak mantra "mamy w PL nędzne paliwo" stwierdzenie nijak ma się do rzeczywistości. Wszelkie awarie układów zasilania bardziej powodowane są raczej wyeksploatowaniem podzespołów tudzież zdarzą się przypadki błędów konstrukcyjnych. Tankowanie na sieciowych stacjach typu Orlen czy Lotos albo Statoil itp. i jednoczesne unikanie firm "Józef i synowie" (im znacznie gorzej wychodzi choćby kwestia czyszczenia zbiorników i często utrzymanie jednego, dobrego a drogiego dostawcy) powinno być gwarancją spokojnego użytkowania auta. Natomiast Common Rail z przebiegiem 600kkm tankowany z brudnego kanistra często wątpliwej jakości paliwem nieznanego pochodzenia musi sprawiać problemy. No musi i koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Ja 200 kkm jeździłem na paliwie orlenu. Potem przeszedlem na lotosa i zaczely sie awarie: 1 sprzeglo i dwumasa 2 tarcze 3 alternator. Naprawilem i wrocilem do Orlena i nic sie nie psuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > Ja 200 kkm jeździłem na paliwie orlenu. Potem przeszedlem na lotosa i zaczely sie awarie: > 1 sprzeglo i dwumasa > 2 tarcze > 3 alternator. > Naprawilem i wrocilem do Orlena i nic sie nie psuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > Natomiast Common Rail z przebiegiem 600kkm tankowany z brudnego kanistra często wątpliwej jakości > paliwem nieznanego pochodzenia musi sprawiać problemy. No musi i koniec. no właśnie niekoniecznie , znajomy jeździ na wszystkim co daje się nalać do zbiornika i spokojnie dobija do 400kkm - i żeby nie było że samochody na F się psują ma forda sprzed 4 chyba lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > auto 1 - 230kkm > auto 2 - 200kkm > auto 3 - 180kkm > auto 4 - 240kkm > auto 5 - 100kkm > i co z tego wynika ???? > dokładnie nic > wszystkie na ON z orlenu bez dolewana żadnych wynalazków > jeden nawet na silniku zalanym mieszanką tego co fabryka zalała z olejem przekładniowym i > hydraulicznym > i poza tym, że nic się nie dzieje to również nic z tego nie wynika > wnioskuję o przeniesienie na HP o to super ale smiem tez twierdzic ze jesli robisz takie kilometraze to sporo w trasie - a to jednak troche inne uzytkowanie auta niz srednio 20kkk/rocznie.... ciekawe czy bylyby jakies roznice... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > no właśnie niekoniecznie , znajomy jeździ na wszystkim co daje się nalać do zbiornika i spokojnie > dobija do 400kkm - i żeby nie było że samochody na F się psują ma forda sprzed 4 chyba lat Zdarza się Bardziej chodziło mi o fakt, że w takiej sytuacji ciężko potem mieć pretensje do samochodu z przyczyn obiektywnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > ale smiem tez twierdzic ze jesli robisz takie kilometraze to sporo w trasie - a to jednak troche > inne uzytkowanie auta niz srednio 20kkk/rocznie.... > ciekawe czy bylyby jakies roznice... też mnie to zastanawia - auta które znam dzielą się na dwie rodziny - stojaki parkingowe z masą kłopotów (bo nalot rzędu 10-20 kkm rocznie to dla mnie stojaki) i jeżdżące po 80-100 i więcej kkm rocznie które w zasadzie poza eksploatacją nie wymagają wkładu i serwisu nie widują poza przeglądami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > też mnie to zastanawia - auta które znam dzielą się na dwie rodziny - stojaki parkingowe z masą > kłopotów (bo nalot rzędu 10-20 kkm rocznie to dla mnie stojaki) > i jeżdżące po 80-100 i więcej kkm rocznie które w zasadzie poza eksploatacją nie wymagają wkładu i > serwisu nie widują poza przeglądami A to widzisz przy takim podejsciu do sprawy rodzi sie kolejne pytanie: czy moj "stojak parkingowy" nie sprawia problemow bo jezdzi na orlenowskim on czy tez trafil mi sie taki fartowny egzemplarz.... a moze jeszcze jakies inne czynniki maja na to wplyw...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > Ja 200 kkm jeździłem na paliwie orlenu. Potem przeszedlem na lotosa i zaczely sie awarie: > 1 sprzeglo i dwumasa > 2 tarcze > 3 alternator. > Naprawilem i wrocilem do Orlena i nic sie nie psuje. Ciekawe czy paliwo moglo mic wplyw na te awarie czy po prostu przyszla pora na tarcze. Sprzeglo. Dwumase.alternator.....? Zastanawialem sie teraz nad przerzuceniem sie na on z lotosu wlasnie........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 O kolejny fajny wniosek! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Zgadzam się z postawioną tezą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Zgadzam się z postawioną tezą tak bez pytania czy jeździ ze św. Krzysztofem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > tak bez pytania czy jeździ ze św. Krzysztofem? Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Tak no przecież GregsON od razu to napisał.... juz z dobrym impact factorem tego nie puścisz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Taki eksperyment mi wyszedł w praktyce > Praktycznie 75kkm od nowości na Orlenoskim ON w większości na jednej stacji nawet tankowane, co > jakies 5kkm zalane pół zbiornika Vervy > Tankowania innych rodzajów paliw (w sensie na innych stacjach) sporadyczne i głównie na jakiś > wyjazdach wakacyjnych, feriowych (a jak był w trasie po drodze Orlen to tez Orlenowski raczej) > olej co 15kkm/filtr paliwa i powietrza zgodnie z harmonogramem przeglądów zalecanym przez > producenta... > Korci mnie zeby podjechać do Kaczorka do Gdyni i wyczyścić przpustnicę/EGRa/Klapy (czy co tam?) i > przy okazji zrobić dokumentację... > Szukam sponsora ;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Sponsora czego? Diesle się nie psują, tak piszą mądrale tu obok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Sponsora czego? Diesle się nie psują, tak piszą mądrale tu obok. patrz posty wyzej, cytuje:" zbierając z wątku: elementy które mogłyby coś powiedzieć więcej o roli ropy i kondycji silnika oraz wpływu jednego na drugie....fotostory z czyszczenia np EGR/spaliny/parametry wtrysków... " kots musi rozebrac EGR zeby zaobczyc w jakiej jest kondycji=poswiecic swoj czas; miec sprzet zeby zobaczyc skład spalin i parametry wtrysków=kotś będzie chchiał uzbierać na amortyzację tego sprzętu... itd itp... i ten tez sie nie psuje... ot ciekawosc rzecz ludzka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.