Skocz do zawartości

75kkm na Orlenowskim ON


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

Taki eksperyment mi wyszedł w praktyce

Praktycznie 75kkm od nowości na Orlenoskim ON w większości na jednej stacji nawet tankowane, co jakies 5kkm zalane pół zbiornika Vervy

Tankowania innych rodzajów paliw (w sensie na innych stacjach) sporadyczne i głównie na jakiś wyjazdach wakacyjnych, feriowych (a jak był w trasie po drodze Orlen to tez Orlenowski raczej)

olej co 15kkm/filtr paliwa i powietrza zgodnie z harmonogramem przeglądów zalecanym przez producenta...

Korci mnie zeby podjechać do Kaczorka do Gdyni i wyczyścić przpustnicę/EGRa/Klapy (czy co tam?) i przy okazji zrobić dokumentację...

Szukam sponsora ;-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki eksperyment mi wyszedł w praktyce

> Praktycznie 75kkm od nowości na Orlenoskim ON w większości na jednej stacji nawet tankowane, co

> jakies 5kkm zalane pół zbiornika Vervy

> Tankowania innych rodzajów paliw (w sensie na innych stacjach) sporadyczne i głównie na jakiś

> wyjazdach wakacyjnych, feriowych (a jak był w trasie po drodze Orlen to tez Orlenowski raczej)

> olej co 15kkm/filtr paliwa i powietrza zgodnie z harmonogramem przeglądów zalecanym przez

> producenta...

> Korci mnie zeby podjechać do Kaczorka do Gdyni i wyczyścić przpustnicę/EGRa/Klapy (czy co tam?) i

> przy okazji zrobić dokumentację...

> Szukam sponsora ;-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

TAK

napisz o co Ci chodzi. Dobry ten ON czy nie. Czy jeszcze nie wiesz? Co chcesz sprawdzać, nagar? Może parametry wtryskiwaczy warto zobaczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeszcze nie wiesz?

Dikładnie jeszcze nie wiem

Co chcesz sprawdzać, nagar?

> Może parametry wtryskiwaczy warto zobaczyć?

Nie wiem... a co można co nie oznacza zrzucania głowicy a pozwala coś ocenić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przewalał książki, głośno myślał i tak jakoś samo sie napisało na MK

mniej więcej właśnie tak (tyle, że trzy rzeczy na raz, równolegle z tych co wypisałeś powyżej i jeszcze ze dwie dodatkowe...) ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja na AUchan i tez nie widze roznicy:)i tak ropa u nas najgorsza chyba w UE

ale ja nie wiem czy widze różnicę bo nie mam z czym porównać-po tym jak zauważyłem, że praktycznie 75kkm przejejechałem na paliwie od sygnowanym jedna marką - zacząłem się zastanawiać co z tego może być i czy eksperymentalnie np teraz kolejnych kilku dziesięciu kkm nie pojeździć np na Lotosowym (ale to nie jest tak szeroko dostepne -w sensie sieci ddystrybucji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze pamiętasz...

> Ale, że co?

nie chcąc Ciebie obrazić (naprawdę wink.gif ) piszesz jak połamany, a Twoje posty często i gęsto są pozbawione ładu i składu. Do tego stopnia, że staram się nie wchodzić w Twoje wątki. Niestety teraz zrobiłem wyjątek sciana.gifzlosnik.gifpub2.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki eksperyment mi wyszedł w praktyce

eksperyment (naciągany) Ci wyszedł, ale nie podałeś żadnej teorii którą byś obalił/potwierdził, więc bez sensu taki eksperyment smile.gif Zrób teraz fotostory jak mocno zasyfiony EGR, pomiar ciśnień sprężania, analizę spalin, potem weź takie smao nowe auto, tankuj tylko na BP i znowu to samo. Opisz wyniki i różnice na MK-wtedy będzie to miało ręce i nogi, w tej chwili wygląda to tak, że nie wiem czy chciałeś się pochwalić że zrobiłeś 75 tys samochodem czy tym, że tankujesz na Orlenie niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki eksperyment mi wyszedł w praktyce

> Praktycznie 75kkm od nowości na Orlenoskim ON w większości na jednej stacji nawet tankowane, co

> jakies 5kkm zalane pół zbiornika Vervy

> Tankowania innych rodzajów paliw (w sensie na innych stacjach) sporadyczne i głównie na jakiś

> wyjazdach wakacyjnych, feriowych (a jak był w trasie po drodze Orlen to tez Orlenowski raczej)

> olej co 15kkm/filtr paliwa i powietrza zgodnie z harmonogramem przeglądów zalecanym przez

> producenta...

> Korci mnie zeby podjechać do Kaczorka do Gdyni i wyczyścić przpustnicę/EGRa/Klapy (czy co tam?) i

> przy okazji zrobić dokumentację...

> Szukam sponsora ;-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

hmm.gif chwalisz się w sumie czy żalisz grinser006.gif ?

Ja od ok 12 lat tankuje w 95% tylko na Orlenie, w sumie przejechałem już ponad 300kkm i nigdy nie było problemów wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie chcąc Ciebie obrazić (naprawdę ) piszesz jak połamany, a Twoje posty często i gęsto są

> pozbawione ładu i składu. Do tego stopnia, że staram się nie wchodzić w Twoje wątki. Niestety

> teraz zrobiłem wyjątek

Mam tego świadomość... niestety :-(

Piszę często z doskoku i forum traktuję jako odskocznię gdzie nie do końca musze się pilnowac jak w tekkstach publikowanych zawodowo....

pub2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eksperyment (naciągany) Ci wyszedł, ale nie podałeś żadnej teorii którą byś obalił/potwierdził,

> więc bez sensu taki eksperyment Zrób teraz fotostory jak mocno zasyfiony EGR, pomiar ciśnień

> sprężania, analizę spalin, potem weź takie smao nowe auto, tankuj tylko na BP i znowu to samo.

> Opisz wyniki i różnice na MK-wtedy będzie to miało ręce i nogi, w tej chwili wygląda to tak,

> że nie wiem czy chciałeś się pochwalić że zrobiłeś 75 tys samochodem czy tym, że tankujesz na

> Orlenie

Tak mnie "zainspiorwał" wątek o dolewaniu oleju 2T do ropy + jakies fotki z forum insigni właśnie z czyszczenia przewodów/egr'a... ktoś tam rzucił jakąś liczbą cechującą ropę od Orlenu i od Lotosu i niby wyczuwanymi różnicami...

BTW:Czemu ludzie oceniają wątki w trybie "chwalenia się"??

W kontekście tego co napisałem powyżej zdałem sobie sprawę, że jest sobie taki przypadek jak nowe auto jeżdżone praktycznie na jednym paliwie od jednego dystrybutora i praktycznie tankowane na jednej stacji.... może można by cos przy okazji jakiś kolejnych działań związanych z np z przeglądem zobaczyć.....

zbierając z wątku: elementy które mogłyby coś powiedzieć więcej o roli ropy i kondycji silnika oraz wpływu jednego na drugie....fotostory z czyszczenia np EGR/spaliny/parametry wtrysków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak Ty tankuję ON tylko na Orlenie (oczywiście zdarzają się wyjątki),

przejechałem 25kkm, w aucie, którym nie jest mi znany rzeczywisty przebieg,

nie dolewam zupełnie nic dodatkowego do zbiornika, żadnych werw

i innych takich i nic się nie dzieje,

więc chyba dobra ta orlenowska ropa. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Praktycznie 75kkm od nowości na Orlenoskim ON

auto 1 - 230kkm

auto 2 - 200kkm

auto 3 - 180kkm

auto 4 - 240kkm

auto 5 - 100kkm

i co z tego wynika ????

dokładnie nic yay.gif

wszystkie na ON z orlenu bez dolewana żadnych wynalazków

jeden nawet na silniku zalanym mieszanką tego co fabryka zalała z olejem przekładniowym i hydraulicznym

i poza tym, że nic się nie dzieje to również nic z tego nie wynika

wnioskuję o przeniesienie na HP 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> auto 1 - 230kkm

> auto 2 - 200kkm

> auto 3 - 180kkm

> auto 4 - 240kkm

> auto 5 - 100kkm

> i co z tego wynika ????

> dokładnie nic (...)

Nie do końca. Wynika z tego, że powtarzane jak mantra "mamy w PL nędzne paliwo" stwierdzenie nijak ma się do rzeczywistości. Wszelkie awarie układów zasilania bardziej powodowane są raczej wyeksploatowaniem podzespołów tudzież zdarzą się przypadki błędów konstrukcyjnych. Tankowanie na sieciowych stacjach typu Orlen czy Lotos albo Statoil itp. i jednoczesne unikanie firm "Józef i synowie" (im znacznie gorzej wychodzi choćby kwestia czyszczenia zbiorników i często utrzymanie jednego, dobrego a drogiego dostawcy) powinno być gwarancją spokojnego użytkowania auta.

Natomiast Common Rail z przebiegiem 600kkm tankowany z brudnego kanistra często wątpliwej jakości paliwem nieznanego pochodzenia musi sprawiać problemy. No musi i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Natomiast Common Rail z przebiegiem 600kkm tankowany z brudnego kanistra często wątpliwej jakości

> paliwem nieznanego pochodzenia musi sprawiać problemy. No musi i koniec.

no właśnie niekoniecznie , znajomy jeździ na wszystkim co daje się nalać do zbiornika i spokojnie dobija do 400kkm - i żeby nie było że samochody na F się psują ma forda sprzed 4 chyba lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> auto 1 - 230kkm

> auto 2 - 200kkm

> auto 3 - 180kkm

> auto 4 - 240kkm

> auto 5 - 100kkm

> i co z tego wynika ????

> dokładnie nic

> wszystkie na ON z orlenu bez dolewana żadnych wynalazków

> jeden nawet na silniku zalanym mieszanką tego co fabryka zalała z olejem przekładniowym i

> hydraulicznym

> i poza tym, że nic się nie dzieje to również nic z tego nie wynika

> wnioskuję o przeniesienie na HP

o to super

ale smiem tez twierdzic ze jesli robisz takie kilometraze to sporo w trasie - a to jednak troche inne uzytkowanie auta niz srednio 20kkk/rocznie....

ciekawe czy bylyby jakies roznice...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie niekoniecznie , znajomy jeździ na wszystkim co daje się nalać do zbiornika i spokojnie

> dobija do 400kkm - i żeby nie było że samochody na F się psują ma forda sprzed 4 chyba lat

Zdarza się zlosnik.gif

Bardziej chodziło mi o fakt, że w takiej sytuacji ciężko potem mieć pretensje do samochodu z przyczyn obiektywnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale smiem tez twierdzic ze jesli robisz takie kilometraze to sporo w trasie - a to jednak troche

> inne uzytkowanie auta niz srednio 20kkk/rocznie....

> ciekawe czy bylyby jakies roznice...

też mnie to zastanawia - auta które znam dzielą się na dwie rodziny - stojaki parkingowe z masą kłopotów (bo nalot rzędu 10-20 kkm rocznie to dla mnie stojaki)

i jeżdżące po 80-100 i więcej kkm rocznie które w zasadzie poza eksploatacją nie wymagają wkładu i serwisu nie widują poza przeglądami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też mnie to zastanawia - auta które znam dzielą się na dwie rodziny - stojaki parkingowe z masą

> kłopotów (bo nalot rzędu 10-20 kkm rocznie to dla mnie stojaki)

> i jeżdżące po 80-100 i więcej kkm rocznie które w zasadzie poza eksploatacją nie wymagają wkładu i

> serwisu nie widują poza przeglądami

A to widzisz przy takim podejsciu do sprawy rodzi sie kolejne pytanie: czy moj "stojak parkingowy" nie sprawia problemow bo jezdzi na orlenowskim on czy tez trafil mi sie taki fartowny egzemplarz.... a moze jeszcze jakies inne czynniki maja na to wplyw...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja 200 kkm jeździłem na paliwie orlenu. Potem przeszedlem na lotosa i zaczely sie awarie:

> 1 sprzeglo i dwumasa

> 2 tarcze

> 3 alternator.

> Naprawilem i wrocilem do Orlena i nic sie nie psuje.

Ciekawe czy paliwo moglo mic wplyw na te awarie czy po prostu przyszla pora na tarcze. Sprzeglo. Dwumase.alternator.....?

Zastanawialem sie teraz nad przerzuceniem sie na on z lotosu wlasnie........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki eksperyment mi wyszedł w praktyce

> Praktycznie 75kkm od nowości na Orlenoskim ON w większości na jednej stacji nawet tankowane, co

> jakies 5kkm zalane pół zbiornika Vervy

> Tankowania innych rodzajów paliw (w sensie na innych stacjach) sporadyczne i głównie na jakiś

> wyjazdach wakacyjnych, feriowych (a jak był w trasie po drodze Orlen to tez Orlenowski raczej)

> olej co 15kkm/filtr paliwa i powietrza zgodnie z harmonogramem przeglądów zalecanym przez

> producenta...

> Korci mnie zeby podjechać do Kaczorka do Gdyni i wyczyścić przpustnicę/EGRa/Klapy (czy co tam?) i

> przy okazji zrobić dokumentację...

> Szukam sponsora ;-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Sponsora czego? Diesle się nie psują, tak piszą mądrale tu obok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sponsora czego? Diesle się nie psują, tak piszą mądrale tu obok.

patrz posty wyzej, cytuje:"

zbierając z wątku: elementy które mogłyby coś powiedzieć więcej o roli ropy i kondycji silnika oraz wpływu jednego na drugie....fotostory z czyszczenia np EGR/spaliny/parametry wtrysków...

"

kots musi rozebrac EGR zeby zaobczyc w jakiej jest kondycji=poswiecic swoj czas; miec sprzet zeby zobaczyc skład spalin i parametry wtrysków=kotś będzie chchiał uzbierać na amortyzację tego sprzętu... itd itp...

i ten tez sie nie psuje... ot ciekawosc rzecz ludzka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.