mihcio Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 hej, poradźcie w co się pchać, Niestety alhambra nie występuje w wersji 4x4 z DSG tylko albo, albo. Cena identyko (myślę o 2,0D 140KM) Wiadomo, napęd przydaje się sporadycznie natomiast z DSG będę korzystał non-stop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 > hej, > poradźcie w co się pchać, > Niestety alhambra nie występuje w wersji 4x4 z DSG > tylko albo, albo. > Cena identyko (myślę o 2,0D 140KM) > Wiadomo, napęd przydaje się sporadycznie natomiast z DSG będę korzystał non-stop. mocnieszy silnik lub wyzszy przewist sugerowalby 4x4 a tak nie wykozystasz tego wiec brac dsg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 > hej, > poradźcie w co się pchać, > Niestety alhambra nie występuje w wersji 4x4 z DSG > tylko albo, albo. > Cena identyko (myślę o 2,0D 140KM) > Wiadomo, napęd przydaje się sporadycznie natomiast z DSG będę korzystał non-stop. A sharana sprawdzałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihcio Napisano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 > A sharana sprawdzałeś ? ma dokładnie te same ograniczenia... PRZECIEŻ TO TO SAMO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 pojedziesz gdzies za miasto. na ryby, grzyby, zima ja bym brał 4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Delmut Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 > hej, > poradźcie w co się pchać, > Niestety alhambra nie występuje w wersji 4x4 z DSG > tylko albo, albo. > Cena identyko (myślę o 2,0D 140KM) > Wiadomo, napęd przydaje się sporadycznie natomiast z DSG będę korzystał non-stop. A musi być diesel?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Od kilku lat jeżdżę samochodami typu Alhambra. Jeżdżę głównie po mieście, choć mieszkam na wsi. I gdybym musiał wybierać pomiędzy napędem 4WD a automatem, bez wahania wybrałbym automat. Dlaczego? Bo automat masz na co dzień, jego wygodę i brak przejmowania się zmianą biegów. Napęd 4WD wykorzystasz tylko w wyjątkowych przypadkach. Zatem jeśli nie jeździsz często po śniegu, nie wykopujesz się co dzień z zasp bądź nie robisz kilometrów w słabym terenie, to więcej skorzystasz z dobrodziejstw automatu, aniżeli napędu na cztery łapy. W przypadku minivanów typu Alhambra wiele daje duży prześwit. Można brnąć przez kopny śnieg i zaspy mając tylko przedni napęd, bez strachu o zawieszenie się czy ugrząźnięcie. Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihcio Napisano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 > A musi być diesel?? 4x4 występuje tylko w dieslu 140KM ale jeśli wybiorę DSG to nie parcia na diesla, tu decyduje ekonomia wyliczyłem że po przejechaniu 50kkm zwraca mi się koszt "dopłacenia do diesla" a potem zostaje kilkanaście złotych w kieszeni za każde przejechane 100km z drugiej strony można 1,5 TSI zagazować (tak myślę) ale z kolei szkoda miejsca na butle, nie będę mógł wjeżdżać na podziemne parkingi itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 > 4x4 występuje tylko w dieslu 140KM > ale jeśli wybiorę DSG to nie parcia na diesla, > tu decyduje ekonomia > wyliczyłem że po przejechaniu 50kkm zwraca mi się koszt "dopłacenia do diesla" a potem zostaje > kilkanaście złotych w kieszeni za każde przejechane 100km > z drugiej strony można 1,5 TSI zagazować (tak myślę) ale z kolei szkoda miejsca na butle, nie będę > mógł wjeżdżać na podziemne parkingi itp. jak ekonomia to nie bierz 4x4, pali sporo wiecej ja bym wzial 4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihcio Napisano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 > jak ekonomia to nie bierz 4x4, pali sporo wiecej > ja bym wzial 4x4 tu już ekonomia nie decyduje, różnica ok 0,5L/100km (wg. producenta) może to "tylko" 0,5 bo 4x4 nie ma DSG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 > pojedziesz gdzies za miasto. na ryby, grzyby, zima > ja bym brał 4x4 I po co mu te 4x4 tam ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihcio Napisano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 > I po co mu te 4x4 tam ? generalnie problem, po co to komu, ale jak już się faktycznie przyda to jest to system WSPOMAGAJĄCY BEZPIECZEŃSTWO, np. podjeżdżając pod górkę na bardzo śliskim + już się widzę gdy np. będę slipował łódkę do wody, wjadę po pachy i bez problemu wyjadę kawałek po piachu trzeba przejechać - też 4x4 pomoże dodając do tego podjazd pod górę zimą to 4x4 przyda mi się 5 razy w roku, przy czym te 3 z 5 to będą wymuszone bo normalnie bym się w ten teren nie pchał tylko pojechał trochę dłuższą i bezpieczniejszą trasą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 > I po co mu te 4x4 tam ? a po co mu diesel i alhamra skoro moze wziąć nowe DUCATO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 lepszy rower mozesz wsiuąść do pociagu lub autobusu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 > tu już ekonomia nie decyduje, różnica ok 0,5L/100km (wg. producenta) może to "tylko" 0,5 bo 4x4 nie > ma DSG nie wierz w duchy, w moim 1.8 TSI roznica dochodzi do 2l/100 km, krotka skrzynia i dodatkowa os do pedzenia robia swoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 > I po co mu te 4x4 tam ? do smigania po zakretach sie przydaje, fajnie niweluje podsterownosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 A teraz powiedz ile razy w ciągu dni wchodzisz w zakręt tak żeby poczuć zalety 4x4 ? Dla mnie odpowiedz jest oczywista: wolę dsg które będę używał cały czas, niż 4x4 które przyda mi się raz na 8 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihcio Napisano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 > A teraz powiedz ile razy w ciągu dni wchodzisz w zakręt tak żeby poczuć zalety 4x4 ? Oktawią się odczuje, ale vanem to będę jeździł bardziej dziadkowo - tj. dostojnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymiDG Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Gdyby dsg się nie psuło i nie byłoby tak drogie w naprawach pogwarancyjnych to można by się zastanowić, ale ja stawiam na 4x4. Dsg tylko z przedłużoną gwarancją i jak planujesz szybko sprzedać samochód. O 4x4 krążą opinie, że jak ktoś raz ma to już zawsze wybiera w kolejnych samochodach, więc o czymś to świadczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 27 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 > O 4x4 krążą opinie, że jak ktoś raz ma to już zawsze wybiera w kolejnych samochodach, więc o czymś > to świadczy podobnie jest z ASB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hubertmlody Napisano 27 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 Stałem przed podobnym wyborem jak kupowałem auto "wakacyjne". Jak rozważyłem plusy i minusy ( zdecydowałem że biorę 4x4 ) znalazłem wersje która łączy 4motion i DSG . Ja kupiłem Mulitivana w edycji 25 . Jak rozważałem te 2 elementy to u mnie górę wziął napęd ze względu na wyjazdy w góry , ciągniecie przyczepy , "mobilność wakacyjną " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 27 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 > z drugiej strony można 1,5 TSI zagazować (tak myślę) ale z kolei szkoda miejsca na butle, nie będę > mógł wjeżdżać na podziemne parkingi itp. Można, wszystko można, ale czy warto wrzucać pewnie ponad 6000 zł za instalację, która nie wiadomo jak będzie współpracować z silnikiem? To już są wtryski bezpośrednie, niestety zwykła sekwencja tego nie ogarnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 27 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 > Stałem przed podobnym wyborem jak kupowałem auto "wakacyjne". > Jak rozważyłem plusy i minusy ( zdecydowałem że biorę 4x4 ) znalazłem wersje która łączy 4motion i > DSG . > Ja kupiłem Mulitivana w edycji 25 . > Jak rozważałem te 2 elementy to u mnie górę wziął napęd ze względu na wyjazdy w góry , ciągniecie > przyczepy , "mobilność wakacyjną " auto wakacyjnie to znacza wiekszosc kkm robionych w trasach wiec automat malo sie przydaje , a naped zawsze dobrze miec nic tak nie potrafi zepsuc podrozy jak po 2000km jazdy po autostardach na ostatnie 4km musisz zalozyc lancuchy... albo wyladowac cala rodzine z bagazami z auta i niesc te toboly bo nie da sie dojechac po piachu do domku na plazy.... jak auto ma myc do wszystkiego (codzienna jazda do roboty, do sklepu, do babci ) i wybor jest albo albo wybralbym automat P.S. na szczescie w moim aucie wakacyjnym mam to i to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihcio Napisano 27 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 przyznam, że dalej nie wiem co wybrać mini podsumowanie: DSG +większy komfort codziennie, +lepsze osiągi 4x4 +poprawa bezpieczeństwa okazjonalnie, +zwiększenie użyteczności, -większe spalanie chyba na ten moment jestem za DSG... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 27 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 > lepszy rower > mozesz wsiuąść do pociagu lub autobusu Wcale nie. Najlepiej i tak Panda LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 27 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 > A teraz powiedz ile razy w ciągu dni wchodzisz w zakręt tak żeby poczuć zalety 4x4 ? > Dla mnie odpowiedz jest oczywista: wolę dsg które będę używał cały czas, niż 4x4 które przyda mi > się raz na 8 lat. a ze 4 razy i mam z tego zabawe i nastepne tez bedzie 4x4 ........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 > (...) > to 4x4 przyda mi się 5 razy w roku, przy czym te 3 z 5 to będą wymuszone bo normalnie bym się w ten > teren nie pchał tylko pojechał trochę dłuższą i bezpieczniejszą trasą. Problem polega na tym, że jak 4x4 nie masz to się w takie miejsca nie pchasz i myślisz że to niepotrzebne. Ale jak już masz 4x4 to się pchasz i zaczynasz zastanawiać dlaczego wcześniej jak osioł dookoła jeździłeś? I nagle 4x4 się co chwila przydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volkov Napisano 27 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 > przyznam, że dalej nie wiem co wybrać > mini podsumowanie: > DSG +większy komfort codziennie, +lepsze osiągi > 4x4 +poprawa bezpieczeństwa okazjonalnie, +zwiększenie użyteczności, -większe spalanie > chyba na ten moment jestem za DSG... A koniecznie musi być Alhambra? Może poszukasz czegoś co będzie miało 4x4 i automat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihcio Napisano 27 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 > A koniecznie musi być Alhambra? Może poszukasz czegoś co będzie miało 4x4 i automat. nie musi, ale z tego co oglądałem to jest po za moim budżetem, rozważałem jeszcze fiata freemont 3,6 AWD ewentualnie z używanych (max 3 lata) bym mógł coś wybrać, np. mazdę cx-9 ale ciężko znaleźć egzemplarz z dobrą historią jeśli chodzi o przestrzeń to te auta są gorsze od Alhambry, przy 7 osobach bagażnika nie ma wcale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 27 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 > przyznam, że dalej nie wiem co wybrać > mini podsumowanie: > DSG +większy komfort codziennie, +lepsze osiągi > 4x4 +poprawa bezpieczeństwa okazjonalnie, +zwiększenie użyteczności, -większe spalanie > chyba na ten moment jestem za DSG... to bedzie auto wakacyjne (drugie w domu) czy codzienny do jazdy wokolo komina? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 27 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 > nie musi, ale z tego co oglądałem to jest po za moim budżetem, rozważałem jeszcze fiata freemont > 3,6 AWD > ewentualnie z używanych (max 3 lata) bym mógł coś wybrać, np. mazdę cx-9 ale ciężko znaleźć > egzemplarz z dobrą historią > jeśli chodzi o przestrzeń to te auta są gorsze od Alhambry, przy 7 osobach bagażnika nie ma wcale Toyota sienna awd. Będzie dla 7 osób i sporego bagażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihcio Napisano 27 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 > to bedzie auto wakacyjne (drugie w domu) czy codzienny do jazdy wokolo komina? To będzie moje podstawowe auto czyli zakupy w biedronce dojazdy do pracy i wyjazdy weekendowe i wakacyjne rownież, decyduje sie na vana głownie z względu na to ze to będzie moj surfmobil tzn często wożę deskę do windsurfingu w środku nie lubię sie babrać z bagażnikiem dachowym Sienna będzie podobny problem jak cx9 import z USA po wypadku lub powodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 27 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 Przy okazji: "Alhambra" wymawia się bez "h", czyli "Alambra". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 27 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 > To będzie moje podstawowe auto czyli zakupy w biedronce dojazdy do pracy i wyjazdy weekendowe i > wakacyjne rownież, decyduje sie na vana głownie z względu na to ze to będzie moj surfmobil tzn > często wożę deskę do windsurfingu w środku nie lubię sie babrać z bagażnikiem dachowym > Sienna będzie podobny problem jak cx9 import z USA po wypadku lub powodzi. mowisz surfing tez plywam i powaznie zastanowilbym sie nad 4x4 nie raz juz wyciagalem znajomych z plazy bo dojechac dojechali ale juz ruszyc spowrotem nie mogli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 28 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2015 DSG wygoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 28 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2015 > To będzie moje podstawowe auto czyli zakupy w biedronce dojazdy do pracy i wyjazdy weekendowe i > wakacyjne rownież, decyduje sie na vana głownie z względu na to ze to będzie moj surfmobil tzn > często wożę deskę do windsurfingu w środku nie lubię sie babrać z bagażnikiem dachowym > Sienna będzie podobny problem jak cx9 import z USA po wypadku lub powodzi. Te amerykańskie łatwo sprawdzisz w carfaxie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.