mAbZ Napisano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > To jednak chyba nie jest regułą No i proszę- we własnym przykładzie masz napisane: Sztywność skrętna [Nm/o] Opel Astra II..........12000 Opel Astra II coupe..18000 Czyli wersja coupe aż o 50% sztywniejsza Również Alfa 147 3d sztywniejsza od 5d. Punto II to jakiś wyjątek albo pomyłka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > To jednak chyba nie jest regułą > Poza tym niezwykle ciekawi mnie, jak można wyczuć praktycznie zerowe odkształcenia nadwozia, gdzie > układ jezdny odkształca się wielokrotnie bardziej - nawet gdy jest typowo sportowy. Montaż przedniej rozpórki w nowej fk2 był wyraźnie odczuwalny. A to tylko rozpórka. W każdym razie ja spotkałem się z opinią, że najsztywniejsze są sedany wyposażone w czworo drzwi. Ile w tym prawdy nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > No i proszę- we własnym przykładzie masz napisane: > Sztywność skrętna [Nm/o] > Opel Astra II..........12000 > Opel Astra II coupe..18000 > Czyli wersja coupe aż o 50% sztywniejsza > Również Alfa 147 3d sztywniejsza od 5d. Punto II to jakiś wyjątek albo pomyłka. Napisałem, że nie jest to regułą, a nie że reguła jest odwrotna. Może astra i alfa to jakaś pomyłka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > No i proszę- we własnym przykładzie masz napisane: > Sztywność skrętna [Nm/o] > Opel Astra II..........12000 > Opel Astra II coupe..18000 > Czyli wersja coupe aż o 50% sztywniejsza > Również Alfa 147 3d sztywniejsza od 5d. Punto II to jakiś wyjątek albo pomyłka. Żeby być uczciwym, to trzebaby porównać Astrę II 5D do 3D, a nie do coupe, które od innych wersji nadwoziowych jednak trochę się różni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Żeby być uczciwym, to trzebaby porównać Astrę II 5D do 3D, a nie do coupe, które od innych wersji > nadwoziowych jednak trochę się różni. Racja. Ale widać jak duża jest różnica. Różnica między Alfą 3d a 5d jest mniejsza ale jednak wyraźna. Myślę, że Punto II jest wyjątkiem, ponieważ to auto nie miało żadnego mocnego silnika i nikomu przez myśl nie przeszło, że miałoby być wykorzystywane do sportowej jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Racja. Ale widać jak duża jest różnica. no ale coupe od początku było liczone na inne silniki i inną jazdę - w gamie było ono "sportowe", a 5d - "dziadkowe". > Różnica między Alfą 3d a 5d jest mniejsza ale jednak wyraźna. sprecyzuj "mniejsza, ale wyraźna" - 10-20% ? > Myślę, że Punto II jest wyjątkiem, ponieważ to auto nie miało żadnego mocnego silnika > i nikomu przez myśl nie przeszło, że miałoby być wykorzystywane do sportowej jazdy to fakt... podobnie było o ile pamiętam z Lanosem - 3d było dużo mniej sztywne od 5d i dużo gorzej zachowywało się choćby w testach zderzeniowych. Żeby nie było, też uważam, że za zasadę należy przyjąć, że nadwozie 3D będzie sztywniejsze od 5D - przy zachowaniu podobnej konstrukcji i materiałów. Ale może się okazać, że w 5d zastosowano dodatkowe wzmocnienia w newralgicznych miejscach i wszystkie założenia trafia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > A to przepraszam jest diesel czy benzyna bo widzac obrotosciomierz i wiedzac ze to jest honda nie > jestem do koncia pewien.... zna kolega diesla ktory ma redline przy 7krpm? chetnie bym takim pojezdzil wiem ze jak na wscieklom hunde to slabooooo ale coz - turbo i eko robia swoje. Wysokoobrotowe silniki odchodza w przeszlosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > sprecyzuj "mniejsza, ale wyraźna" - 10-20% ? Alfa Romeo 147 3d 19200 Nm/o Alfa Romeo 147 5d 16500 Nm/o Czyli 3d sztywniejsze o 16,4% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Montaż przedniej rozpórki w nowej fk2 był wyraźnie odczuwalny. A to tylko rozpórka. > W każdym razie ja spotkałem się z opinią, że najsztywniejsze są sedany wyposażone w czworo drzwi. > Ile w tym prawdy nie wiem. Teoretycznie to ma sens. Nigdzie nie ma wielkiej dziury, w której nie masz możliwości poprowadzenia wzmocnień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Racja. Ale widać jak duża jest różnica. > Różnica między Alfą 3d a 5d jest mniejsza ale jednak wyraźna. > Myślę, że Punto II jest wyjątkiem, ponieważ to auto nie miało żadnego mocnego silnika > i nikomu przez myśl nie przeszło, że miałoby być wykorzystywane do sportowej jazdy HGT się nieźle odpychał jak na swoją klasę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker200 Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 Z profilu przód wygląda jak trymer do włosów, ale ogólnie jestem na tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > wiem ze jak na wscieklom hunde to slabooooo dokładnie "ideały sie zesr....y" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Montaż przedniej rozpórki w nowej fk2 był wyraźnie odczuwalny. A to tylko rozpórka. > W każdym razie ja spotkałem się z opinią, że najsztywniejsze są sedany wyposażone w czworo drzwi. > Ile w tym prawdy nie wiem. Ale tyl jest sztywny i C-pillar juz nie ma sensu w 8gen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Nurburgring prawdę powie. Dotychczas słabo było... Noo bryndza wrecz Quote: Podczas światowej premiery nowej Hondy Civic Type R na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2015 roku (5-15 marca, stoisko nr 4250, hala nr 4) Honda poinformowała, iż testowa wersja modelu osiągnęła rekordowy czas okrążenia (7 minut i 50.63 sekundy) na legendarnym niemieckim torze Nürburgring Nordschleife (20,8 km). Żaden inny sportowy hatchback z napędem na jedną oś nie uzyskał nigdy tak dobrego wyniku. Wynik ten został osiągnięty przez testową wersję modelu Civic Type R w ostatniej fazie przedprodukcyjnej, w maju 2014 roku. Pojazd napędzany był silnikiem o standardowych nastawach i posiadał zawieszenie, napęd, układ wydechowy oraz hamulce i pakiet aerodynamiczny produkcyjnej wersji modelu Civic Type R. Demontaż takich elementów jak układ klimatyzacji, przedni fotel pasażera oraz podzespoły zestawu audio, umożliwił zachowanie pierwotnej masy własnej pojazdu po zainstalowaniu klatki bezpieczeństwa (którą zamontowano ze względów bezpieczeństwa, a nie w celu zwiększenia sztywności nadwozia). Podczas próby na torze pojazd testowy wyposażony był w seryjne 19-calowe felgi aluminiowe o zwiększonej sztywności oraz opony drogowe w rozmiarze 235/35 R19, opracowane wspólnie z jednym z czołowych europejskich producentów ogumienia specjalnie na potrzeby nowego modelu Civic Type R. Przejazd testowy, podczas którego uzyskano czas okrążenia 7 minut i 50.63 sekundy, stanowił etap procesu badawczo-rozwojowego ogumienia. Firma Honda zobowiązała się wysłać na tor Nürburgring Nordschleife produkcyjną wersję modelu Civic Type R z napędem na przednią oś z zamiarem pobicia nowo ustanowionego rekordu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Noo bryndza wrecz Żebyś wiedział. 1. filmik nagrany 10 miesięcy temu, w maju 2014. Wtedy istniały wyłącznie prototypy z odmienną aerodynamiką, m.in. wielkim skrzydłem dociskowym zachodzącym na oba błotniki z przodu: 2. widać dokładnie klatkę - która nawet jeśli im wierzyć że wyrównuje wagę z powodu braku klimy i navi, to zdecydowanie usztywnia nadwozie - a to już oszustwo czystej wody. 3. widać bezczelne cięcie filmu w 7:58 Tak więc Honda może sobie tą informację prasową wsadzić, niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Żebyś wiedział. > 1. filmik nagrany 10 miesięcy temu, w maju 2014. > Wtedy istniały wyłącznie prototypy z odmienną aerodynamiką, > m.in. wielkim skrzydłem dociskowym zachodzącym na oba błotniki z przodu: Oczywiscie, jest to informacja prasowa. I podkreslenie, ze technicznie auto jest takie jak wersja produkcyjna. Produkcyjna ma inaczej wymodelowany przedni zderzak, ale nie wiem (chyba, ze Ty wiesz) jaki to ma wplyw na wynik na ringu. > 2. widać dokładnie klatkę - która nawet jeśli im wierzyć że wyrównuje wagę z powodu > braku klimy i navi, to zdecydowanie usztywnia nadwozie - a to już oszustwo czystej wody. Logika jest odwrotna, wsadzili klatke, wiec zeby wyrownac wage usuneli audio i klime > 3. widać bezczelne cięcie filmu w 7:58 > Tak więc Honda może sobie tą informację prasową wsadzić, niestety A ciecie faktycznie widac, ale jest ono w 2 ostatnich sekundach czasu wiec raczej drastycznie nie powinno wplynac na czas Obiecali wyslac wersje produkcyjna na tor to zapewne to zrobia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 Na przekór - jeśli miałby decydować wygląd to bym go kupił. Dlaczego? Bo jest może i przerysowany, wręcz karykaturalny ale dzięki temu jedyny w swoim rodzaju, a mimo to tworzy spójną całość. Choć chyba Astra OPC ładniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > No i proszę- we własnym przykładzie masz napisane: > Sztywność skrętna [Nm/o] > Opel Astra II..........12000 > Opel Astra II coupe..18000 > Czyli wersja coupe aż o 50% sztywniejsza > Również Alfa 147 3d sztywniejsza od 5d. Punto II to jakiś wyjątek albo pomyłka. Znajdź porównanie Coupe do 4d. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Oczywiscie, jest to informacja prasowa. I podkreslenie, ze technicznie auto jest takie jak wersja > produkcyjna. Tylko że 1) nie jest bo 2) nie mogło być 10 miesięcy temu. > Produkcyjna ma inaczej wymodelowany przedni zderzak, ale nie wiem (chyba, ze Ty > wiesz) jaki to ma wplyw na wynik na ringu. Wygląda na lepszy aerodynamiczny docisk przodu = mniejszą podsterowność. > Logika jest odwrotna, wsadzili klatke, wiec zeby wyrownac wage usuneli audio i klime Chyba mylisz logikę z informacją prasową Klatka zawsze usztywni karoserię bo na tym polega jej konstrukcja. A to nieuchornnie pozytywnie wpływa na prowadzenie. > A ciecie faktycznie widac, ale jest ono w 2 ostatnich sekundach czasu wiec raczej drastycznie nie > powinno wplynac na czas > Obiecali wyslac wersje produkcyjna na tor to zapewne to zrobia Dla własnego dobra powinii. Jak Honda tego nie zrobi, to zrobią to ludzie niezależni i będzie wstyd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Znajdź porównanie Coupe do 4d. Sam sobie znajdź. Ja swoją tezę uważam za potwierdzoną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Wciąż brak oficjalnych danych, prócz zapowiedzi "ponad 280 KM" > ale wyciekły zdjęcia egzemplarza podobno produkcyjnego > Wygląda dość obiecująco szkoda że tylko 5d > Proponuję się dokładnie przyjrzeć skrzydłu z boku błotnika, przed przednim kołem Czy tym razem z tyłu będzie niezależne zawieszenie czy toporna belka jaką w UFO zafundowali? Fajnie bybyło gdyby przynajmniej właściwościami jezdnymi była na równie dobrym poziomie co type-r 7 generacji. Podobnie skoda zrobiła z octavią - w nowej, w tańszych (słabsze silniki) jest belka ach ci księgowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Sam sobie znajdź. Ja swoją tezę uważam za potwierdzoną. Ja nie potwierdzam i nie zaprzeczam. Po prostu mnie interesuje jaka jest różnica między coupe a sedanem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Czy tym razem z tyłu będzie niezależne zawieszenie czy toporna belka jaką w UFO zafundowali? Fajnie > bybyło gdyby przynajmniej właściwościami jezdnymi była na równie dobrym poziomie co type-r 7 > generacji. > Podobnie skoda zrobiła z octavią - w nowej, w tańszych (słabsze silniki) jest belka > ach ci księgowi Z tylu jest belka, ale cos tam z nia pomodzili. Z przodu jest zupelnie inny zawias niz w serii. Meganka RS tez ma belke z tylu i jakos sobie radzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Z tylu jest belka, ale cos tam z nia pomodzili. mnie to nie przekonuje... Poczekamy na testy - zobaczymy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Z tylu jest belka, ale cos tam z nia pomodzili. Z przodu jest zupelnie inny zawias niz w serii. > Meganka RS tez ma belke z tylu i jakos sobie radzi Dokładnie. Czytałem że Honda z tyłu dała drążek skrętny zwiększający sztywność w stosunku do "cywila" o 180% Z przodu jest zawieszenie wielopunktowena wzór Megane RS / Focusa RS / Astry OPC, zmniejszające torque steer o 50% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Tylko że 1) nie jest bo 2) nie mogło być 10 miesięcy temu. > Wygląda na lepszy aerodynamiczny docisk przodu = mniejszą podsterowność. > Chyba mylisz logikę z informacją prasową > Klatka zawsze usztywni karoserię bo na tym polega jej konstrukcja. > A to nieuchornnie pozytywnie wpływa na prowadzenie. > Dla własnego dobra powinii. Jak Honda tego nie zrobi, to zrobią to ludzie niezależni i będzie wstyd Jest juz filmik bez przeskoku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Żebyś wiedział. > 1. filmik nagrany 10 miesięcy temu, w maju 2014. > Wtedy istniały wyłącznie prototypy z odmienną aerodynamiką, > m.in. wielkim skrzydłem dociskowym zachodzącym na oba błotniki z przodu: > 2. widać dokładnie klatkę - która nawet jeśli im wierzyć że wyrównuje wagę z powodu > braku klimy i navi, to zdecydowanie usztywnia nadwozie - a to już oszustwo czystej wody. > 3. widać bezczelne cięcie filmu w 7:58 > Tak więc Honda może sobie tą informację prasową wsadzić, niestety Video bez przeskoku http://bit.ly/18iz3zj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Byłem sceptyczny - przyznaję. Jednak jest nowy rekord na Nurburgringu. 7.50.63 4 sek szybszy od Meganki RS 8 sek szybszy od Leona Cupry... jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 4 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 > Byłem sceptyczny - przyznaję. Jednak jest nowy rekord na Nurburgringu. 7.50.63 > 4 sek szybszy od Meganki RS > 8 sek szybszy od Leona Cupry... > jakiś tekst Poczytaj troszkę w wątku, w którym piszesz, to zobaczysz ile ten "rekord" jest wart. Podpowiedź: rekordy Megane i Leona zostały ustanowione seryjnymi autami. Wyślą seryjne auto w tym roku na Ring to wtedy zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.