Muzyk007 Napisano 17 Marca 2015 Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 w F. Focusach były silniki benzynowe oraz z tego co zauważyłem dwa rodzaje diesla TDDI i TDCI. Diesel podobno jeden gorszy drugi lepszy Przeznaczenie auta to głownie praca min. 1000Km/mc (25km w jedną stronę) + prywatne śmiganie czyli 1500km/miesiąc to może wyjść szukam kompromisu ekonomii/awaryjności... benzyna - więcej spali, ale taniej kosztuje (spalanie widzę od 6 do 10 w mieście) diesel - może (ale nie msui) się drożej popsuć, ale mniej spali - jak tam z tymi silnikami diesla? (tu spalanie to kwestia od 5-8litrów w mieście) Jaki - i dlaczego silnik WY, swoi zdaniem byście w takiej sytuacji polecili? (przy założeniu, że kupując diesla nie trafimy kumulacji wymiany osprzętu....) W zasadzie benzynowe (głownie 1.6 16V) potrafią mieć solidne naloty niczym diesle EDIT: Chodzi o Fokę I generacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 17 Marca 2015 Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 > w F. Focusach były silniki benzynowe oraz z tego co zauważyłem dwa rodzaje diesla TDDI i TDCI. > Diesel podobno jeden gorszy drugi lepszy > Przeznaczenie auta to głownie praca min. 1000Km/mc (25km w jedną stronę) + prywatne śmiganie czyli > 1500km/miesiąc to może wyjść > szukam kompromisu ekonomii/awaryjności... > benzyna - więcej spali, ale taniej kosztuje (spalanie widzę od 6 do 10 w mieście) > diesel - może (ale nie msui) się drożej popsuć, ale mniej spali - jak tam z tymi silnikami diesla? > (tu spalanie to kwestia od 5-8litrów w mieście) > Jaki - i dlaczego silnik WY, swoi zdaniem byście w takiej sytuacji polecili? > (przy założeniu, że kupując diesla nie trafimy kumulacji wymiany osprzętu....) > W zasadzie benzynowe (głownie 1.6 16V) potrafią mieć solidne naloty niczym diesle > EDIT: > Chodzi o Fokę I generacji bierz bene zagazuj i ciesz się taniością w jeździe, ale o 6 w mieście zapomnij. mi średnio łyka 10.5 lpg... taniej się nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 17 Marca 2015 Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 > EDIT: > Chodzi o Fokę I generacji Szukałbym 2.0 benzyny spalanie 6 w mieście ??? TO chyba takim do 5 tyś mieszkańców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 17 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 > Szukałbym 2.0 benzyny > spalanie 6 w mieście ??? TO chyba takim do 5 tyś mieszkańców od 6 w trasie do 10 w mieście ale... 2.0 to paliwożerne jest... a ja szukam ekonomicznego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 17 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 > bierz bene zagazuj i ciesz się taniością w jeździe, ale o 6 w mieście zapomnij. mi średnio łyka > 10.5 lpg... taniej się nie da. nie wiem czy chce noPB + LPG....pięknie z tym nie jest Zostałbym przy wresji onlu noPB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 17 Marca 2015 Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 > od 6 w trasie do 10 w mieście No to się mocno nagimnastykujesz żeby takie spalanie osiągnąć > ale... 2.0 to paliwożerne jest... a ja szukam ekonomicznego... Wcale nie wielka róznica spalania między 1.6 a 2.0 a różnica w jeździe znaczna. Miałem mkI Jak szukasz ekonomicznego to szukaj tddi ale kultura pracy jest mocno dyskusyjna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franas85 Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > od 6 w trasie do 10 w mieście > ale... 2.0 to paliwożerne jest... a ja szukam ekonomicznego... mam 2.0 + lpg i spalanie w mieście to 11l gazu. przy dzisiejszych cenach gazu to wychodzi 22zł. Czyli diesel musiał by spalić 5l ropy co w mieście jest nierealne a i w benzynie głowa spokojniejsza o drogie naprawy. Ja mam i polecam w 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Wziąłbym benzynę, w zasadzie obojętnie którą, bo spalą podobnie. Jeśli chcesz diesla-atakuj TDDI, poczciwina silnik, nie ma żadnych udziwnień, a wczesne TDCIw kokach I gen potrafiły być upierdliwe poprzez niedoskonały system common rail i łyszczące się pompy wysokiego ciśnienia, które powodowały padnięcie wtryskiwaczy, naprawa takiej awarii nawet teraz tania nie będzie, drugi temat to wiadomo koło dwumasowe. Silnik sam w sobie fajny, zbiera się bardzo ładnie mi 115KM 1.8 tdci w foce I spalało średnio 6-6.5 litra ze zbiornika, zazwyczaj wychodziło 50-70% trasy z tego. Także poszukaj TDDI z przebiegiem ok 300 tys, wtedy masz szansę na dobry samochód, bo te wszystkie poniżej 200 to wiadomo, że trójkę z przodu i tak już miały, albo szukaj benzyniaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > mam 2.0 + lpg i spalanie w mieście to 11l gazu. Odpycha się to jakoś? Zastanawiam się nad foką, ale nie wiem czy to 145KM jest wystarczające, czy trzeba szukać wersji ST/RS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franas85 Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Odpycha się to jakoś? > Zastanawiam się nad foką, ale nie wiem czy to 145KM jest wystarczające, czy trzeba szukać wersji > ST/RS. focus mk1 2.0 ma 130 KM, ~9s do 100km/h. 145KM miały focusy2 czyli po 2004r. co do osiągów to nie narzekam choć wiadomo, apetyt rośnie w miarę jedzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > focus mk1 2.0 ma 130 KM, ~9s do 100km/h. 145KM miały focusy2 czyli po 2004r. > co do osiągów to nie narzekam choć wiadomo, apetyt rośnie w miarę jedzenia Dzięki. Mnie właśnie o MK2 się rozchodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Dzięki. > Mnie właśnie o MK2 się rozchodzi Wychodzi "prawie " na to samo bo mkII jest cięższy niż mkI ale to trochę inny silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > w F. Focusach były silniki benzynowe oraz z tego co zauważyłem dwa rodzaje diesla TDDI i TDCI. > Diesel podobno jeden gorszy drugi lepszy w focusie I nie ma dobrych diesli sa tylko zle i gorsze, wiec ja bym bral pod uwage tylko benzyne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > w focusie I nie ma dobrych diesli > sa tylko zle i gorsze, wiec ja bym bral pod uwage tylko benzyne Odpowiedź uzasadnij. Co jest złego w 90 konnym TDDI?Tylko nie używaj argumentów, że głośny, czy przyspieszenie dupy nie urywa, bo każdy wie jak jeździ 90 koni i jeśli się decyduje na tyle to znaczy, że to mu odpowiada. Silnik ten nie ma żadnych, ŻADNYCH udziwnień, czy rzeczy, które się psują na potęgę czy są kosztowne w naprawach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Odpowiedź uzasadnij. Co jest złego w 90 konnym TDDI?Tylko nie używaj argumentów, że głośny, czy > przyspieszenie dupy nie urywa, bo każdy wie jak jeździ 90 koni i jeśli się decyduje na tyle to > znaczy, że to mu odpowiada. > Silnik ten nie ma żadnych, ŻADNYCH udziwnień, czy rzeczy, które się psują na potęgę czy są > kosztowne w naprawach. A co jest dobrego w tym dieslu? Silnik jak silnik, typowo dla amatora klekotu bo ja jechalem tym kilka razy i zdecydowanie wolalbym 1,6noPB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > A co jest dobrego w tym dieslu? Że jest dużo mniej rzeczy do popsucia niż w CI. Tylko tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Dzięki. > Mnie właśnie o MK2 się rozchodzi wg. mnie 2.0 145 w Focusie 2 nie jedzie. niby ma 145 koni, ale tego nie czuć. Jeździłem dość długo takim Focusem kombi i nie czuć tej mocy wcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 2.0 Zetec w FF1 jest bardziej dynamiczny niż 2.0 Duratec w FF2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > 2.0 Zetec w FF1 jest bardziej dynamiczny niż 2.0 Duratec w FF2 No toć o tym piszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Odpycha się to jakoś? > Zastanawiam się nad foką, ale nie wiem czy to 145KM jest wystarczające, czy trzeba szukać wersji > ST/RS. Jak Cię stać na ST/RS (to dwa zupelnie różne samochody), to kupuj. Na pewno będzie fajniej, aniżeli w zwykłej dwulitrówce. B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Odpowiedź uzasadnij. Co jest złego w 90 konnym TDDI? przedpotopowa konstrukcja, w XXIw nie warto tego kupowac ale poniewaz nie psuje sie tak jak TDCI, to jest tylko zly, a TDCI gorszy > Tylko nie używaj argumentów, że głośny, czemu mam nie uzywac rgumentu, ze glosny? to jest bardzo dobry argument, zeby to cos omijac szerokim lukiem i brac zamiast tego normalna benzyne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Jeżeli ktoś wybiera Fokusa I i zastanawia się czy lepiej benz czy diesla i pisze o dieslu, to TDDI jest dobrym rozwiązaniem i dobrym silnikiem, a kupujący chyba zdaje sobie sprawę, że nie będzie chodził cichutko jak nowoczesne diesle. Nie można mu odmówić bezawaryjności, które mają nowe diesle i chyba o to chodziło założycielowi. Mając 5-8 tys w łapie nie można oczekiwać tego, że diesel będzie chodził tak jak w aucie nowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Odpowiedź uzasadnij. Co jest złego w 90 konnym TDDI?Tylko nie używaj argumentów, że głośny, czy > przyspieszenie dupy nie urywa, bo każdy wie jak jeździ 90 koni i jeśli się decyduje na tyle to > znaczy, że to mu odpowiada. > Silnik ten nie ma żadnych, ŻADNYCH udziwnień, czy rzeczy, które się psują na potęgę czy są > kosztowne w naprawach. W przeciwieństwie do swoich poprzedników (1.8D, 1.8TD) ten TDDI to bardzo dobry silnik który zrobi wieele kilometrów. Wiem że były tylko jakieś problemy ze sterownikami pompy wtryskowej. Dynamika dokładnie taka jak w 90 konnym dieslu starszej generacji. Ale jakoś 90 konne 1.9 TDI są czasem dalej wychwalane jakie to super silniki były, i nikt nie marudzi że nie miały 7 s do setki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Polecam Zeteci 1.8 lub 2.0, silniki nie do zajechania Miałem kilka lat w Fieście 1.8 130KM który miał spooory przebieg i pomimo mocnego katowania był w niezłym stanie, popijał tylko troszkę oleju ale nie zawiódł mnie nigdy Jedyne problemy były czasem z czujnikami położenia przepustnicy i silniczkami krokowymi (norma w starszych benzyniakach). W Focusie jest akurat wersja 115KM. Spalanie głównie po mieście (75% czasu) i trochę poza miastem, przy dynamicznej jeździe miałem w okolicach 9-9,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > przedpotopowa konstrukcja, w XXIw nie warto tego kupowac > ale poniewaz nie psuje sie tak jak TDCI, to jest tylko zly, a TDCI gorszy Jak ktoś ma przedpotopowy budżet na przedpotopowe auto to wśród takich wybiera i skoro się decyduje na przedpotopowy model, który ma już paru swoich następców to oznacza że odpowiada mu przedpotopowy wygląd i gamy silników i chce dokonać tylko mniejszego zła w wyborze i dostał tu jasną odpowiedź PB lub TDDI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > W przeciwieństwie do swoich poprzedników (1.8D, 1.8TD) ten TDDI to bardzo dobry silnik który zrobi > wieele kilometrów. Wiem że były tylko jakieś problemy ze sterownikami pompy wtryskowej. > Dynamika dokładnie taka jak w 90 konnym dieslu starszej generacji. Ale jakoś 90 konne 1.9 TDI > są czasem dalej wychwalane jakie to super silniki były, i nikt nie marudzi że nie miały 7 s do > setki Dokładnie tak. Te silniki robią naprawdę duże przebiegi bez większych awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Jak ktoś ma przedpotopowy budżet na przedpotopowe auto to wśród takich wybiera i skoro się decyduje > na przedpotopowy model, który ma już paru swoich następców to oznacza że odpowiada mu > przedpotopowy wygląd i gamy silników i chce dokonać tylko mniejszego zła w wyborze i dostał tu > jasną odpowiedź PB lub TDDI. nie, mniejsze zlo w tym przypadku to benzyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > nie, mniejsze zlo w tym przypadku to benzyna Żadne mniejsze, porównywalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Muzyk po starej znajomosci powiem Ci tak, jesli ma byc ekonomicznie to tylko benzyna z LPG i najlepiej jakbys kupil bez LPG, troche pojezdzil zeby "wyczuc" auto i wtedy zagazowal u kogos kumatego, ogarnietego i polecanego. Bedzie prosto, tanio i jak dobrze pojdzie, bezawaryjnie. Wiem ze scigantem nie jestes wiec z powodzeniem 1.6 Ci wystarczy do codziennej eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BlacKnight Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > W przeciwieństwie do swoich poprzedników (1.8D, 1.8TD) ten TDDI to bardzo dobry silnik który zrobi > wieele kilometrów. Wiem że były tylko jakieś problemy ze sterownikami pompy wtryskowej. Nie tylko sterowniki pompy ale same pompy, zważmy na to, że te auta z tymi sinikami to są takie roczniki, że mają naprawdę spory nalot. Jak padnie taka pompa to mogiła, nie jeden pan kazio stwierdzi, że za kilka stówek zrobi, niestety to bajki. Tak na dobrą sprawę tylko wyspecjalizowane zakłady potrafią zregenerować dobrze taką pompę i dają 3 (słownie trzy) miesiące gwarancji, a cena jest rzędu 2,5tys pln. Kolega z pracy dokładnie to przerabiał jak kupił "po pieniądzach" focusa I z tym silnikiem w wersji GHIA pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Nie tylko sterowniki pompy ale same pompy, zważmy na to, że te auta z tymi sinikami to są takie > roczniki, że mają naprawdę spory nalot. > Jak padnie taka pompa to mogiła, nie jeden pan kazio stwierdzi, że za kilka stówek zrobi, niestety > to bajki. > Tak na dobrą sprawę tylko wyspecjalizowane zakłady potrafią zregenerować dobrze taką pompę i dają 3 > (słownie trzy) miesiące gwarancji, a cena jest rzędu 2,5tys pln. > Kolega z pracy dokładnie to przerabiał jak kupił "po pieniądzach" focusa I z tym silnikiem w wersji > GHIA > pzdr. O którym Ty silniku piszesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Jak MkI to 2.0 jak na normalne przebiegi i miasto. Jak diesel to w lepszym stanie-oba 1.8 mają wady- więcej tdci-zalety lekko cichszy, oszczędniejszy,szybszy, ale turbodziura spora i ww. wady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafcio Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Ja mam 1,8 tddi od 8 lat nalatane ma 230 tys. oprócz wymian filtrów i płynów no i raz świec, NIC w silniku ani podzespołach nie robiłem. Tani w eksploatacji wół roboczy. Zbiera się w miarę, czy pusty czy załadowany prze do przodu i nie jest wrażliwy na paliwo gorszej jakości jak tdci. Jeżdżę czasami Mondeo brata w 2,0 Pb i spalanie w Mondeo jest znacznie większe a przyspieszenie wcale nie jest aż tak lepsze w porównaniu z moim dieselkiem. Jak bym miał możliwość wyboru jeszcze raz silnika w aucie to wybrał bym ten sam. Tylko teraz kwestia na jak mocno wyeksploatowany egzemplarz trafisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > O którym Ty silniku piszesz? Z opisu wnoszę że TDCI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > mam 2.0 + lpg i spalanie w mieście to 11l gazu. > przy dzisiejszych cenach gazu to wychodzi 22zł. > Czyli diesel musiał by spalić 5l ropy co w mieście jest nierealne a i w benzynie głowa > spokojniejsza o drogie naprawy. > Ja mam i polecam w 100% nie chcę LPG... zwłaszcza w starym aucie i zwłaszcza stergo LPG... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Wziąłbym benzynę, w zasadzie obojętnie którą, bo spalą podobnie. > Jeśli chcesz diesla-atakuj TDDI, poczciwina silnik, nie ma żadnych udziwnień, a wczesne TDCIw > kokach I gen potrafiły być upierdliwe poprzez niedoskonały system common rail i łyszczące się > pompy wysokiego ciśnienia, które powodowały padnięcie wtryskiwaczy, naprawa takiej awarii > nawet teraz tania nie będzie, drugi temat to wiadomo koło dwumasowe. Silnik sam w sobie fajny, > zbiera się bardzo ładnie mi 115KM 1.8 tdci w foce I spalało średnio 6-6.5 litra ze zbiornika, > zazwyczaj wychodziło 50-70% trasy z tego. > Także poszukaj TDDI z przebiegiem ok 300 tys, wtedy masz szansę na dobry samochód, bo te wszystkie > poniżej 200 to wiadomo, że trójkę z przodu i tak już miały, albo szukaj benzyniaka. orientujesz się jak cenowo wygląda TDDI? dwumas jest? rozrząd? noo... diesel ponad 10 lat.... więc nie liczę na 150 000km a podobno tych 300 000 nie ma się czego bać w tych autach... zresztą na allegro znajduję czasami 1.6 16V w beznynie z przebiegami powyżej 300 000... Wszystkie benzyny cieszyły się dobrą opinią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Jeżeli ktoś wybiera Fokusa I i zastanawia się czy lepiej benz czy diesla i pisze o dieslu, to TDDI > jest dobrym rozwiązaniem i dobrym silnikiem, a kupujący chyba zdaje sobie sprawę, że nie > będzie chodził cichutko jak nowoczesne diesle. Nie można mu odmówić bezawaryjności, które mają > nowe diesle i chyba o to chodziło założycielowi. Mając 5-8 tys w łapie nie można oczekiwać > tego, że diesel będzie chodził tak jak w aucie nowym. no... generalnie jeśli nie jest gorzej jak w passat b4 1.9TDi... to jest dobrze Widaomo... Diesel... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Jak ktoś ma przedpotopowy budżet na przedpotopowe auto to wśród takich wybiera i skoro się decyduje > na przedpotopowy model, który ma już paru swoich następców to oznacza że odpowiada mu > przedpotopowy wygląd i gamy silników i chce dokonać tylko mniejszego zła w wyborze i dostał tu > jasną odpowiedź PB lub TDDI. no niestety.... nie mam 20 000zł na auto Młody jestem są inne priorytety generalnie wygląd focusa akurat mi się podoba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > orientujesz się jak cenowo wygląda TDDI? dwumas jest? rozrząd? > noo... diesel ponad 10 lat.... więc nie liczę na 150 000km > a podobno tych 300 000 nie ma się czego bać w tych autach... > zresztą na allegro znajduję czasami 1.6 16V w beznynie z przebiegami powyżej 300 000... > Wszystkie benzyny cieszyły się dobrą opinią? W TDDI wymieniasz tylko pasek klik , napęd pompy jest na łańcuchu. Sprzęgło też bez dramatu klik 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Muzyk po starej znajomosci powiem Ci tak, jesli ma byc ekonomicznie to tylko benzyna z LPG i > najlepiej jakbys kupil bez LPG, troche pojezdzil zeby "wyczuc" auto i wtedy zagazowal u kogos > kumatego, ogarnietego i polecanego. Bedzie prosto, tanio i jak dobrze pojdzie, bezawaryjnie. > Wiem ze scigantem nie jestes wiec z powodzeniem 1.6 Ci wystarczy do codziennej eksploatacji. LPG to zło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Tylko teraz kwestia na jak mocno wyeksploatowany egzemplarz trafisz. zdaje sobie sprawę, że znalezienie sensownego egzemplarza łatwe nie jest. Ja mam czas Póki co robię "kontrwywiad" Szukając auta chciałbym wiedzieć konkretnie czego chcę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > W TDDI wymieniasz tylko pasek klik , napęd pompy jest na łańcuchu. Sprzęgło też bez dramatu klik > 2 250zł? oo... o to ORI sprzęgło... normalna cena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 19 Marca 2015 Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 > 250zł? > oo... o to ORI > sprzęgło... normalna cena Dokładnie. W TDCi rozrząd jest taki sam, jedynie sprzęgło się różni ( i ma dwumas). Do spokojnego "kulania" TDDi wystarczy. Ja jednak szedłbym albo w 1.6 (pali mniej niż 2.0 , jedzie podobnie jak 1.8) albo w 2.0 (pali tyle samo co 1.8 a jedzie lepiej). W życiu przejechałem się Focusem z każdym z dostępnych silników (poza 1.4) i wg. mnie 2.0 jest super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 19 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 > Dokładnie. W TDCi rozrząd jest taki sam, jedynie sprzęgło się różni ( i ma dwumas). Do spokojnego > "kulania" TDDi wystarczy. Ja jednak szedłbym albo w 1.6 (pali mniej niż 2.0 , jedzie podobnie > jak 1.8) albo w 2.0 (pali tyle samo co 1.8 a jedzie lepiej). W życiu przejechałem się Focusem > z każdym z dostępnych silników (poza 1.4) i wg. mnie 2.0 jest super. demona prędkości nie potrzebuje 1.6 jeździłem jedzie podobnie jak Punto II 1.2 16V DLA MNIE - wystarczająco Jadąc focusem polubiłem bardzo jego zawieszenie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 19 Marca 2015 Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 > demona prędkości nie potrzebuje 1.6 jeździłem > jedzie podobnie jak Punto II 1.2 16V > DLA MNIE - wystarczająco > Jadąc focusem polubiłem bardzo jego zawieszenie.... i podcięcie w środkowej desce jest fajne bo jest dużo miejsca na prawa nogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 19 Marca 2015 Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 Skoro 1.6 jest wystarczający to takiego szukaj - jest dużo aut z polskiego salonu od starszych osób (nie wiem czemu upodobały sobie ten model ) Focusami jeździ się super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 19 Marca 2015 Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 > i podcięcie w środkowej desce jest fajne bo jest dużo miejsca na prawa nogę to bardzo doceniam w FF2 nie było tyle miejsca i opierałem prawe kolano o deskę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 19 Marca 2015 Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 > to bardzo doceniam w FF2 nie było tyle miejsca i opierałem prawe kolano o deskę. Dokladnie mam ten problem teraz w cmaxie - najgorzej latem w krótkich spodenkach mnie to wkurza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 20 Marca 2015 Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 > LPG to zło Nie wiem skąd u Ciebie to podejście, ale ok. Zawsze możesz zostać przy samej benzynie. Diesel będzie mniej palił w praktycznie każdych warunkach, co przełoży się na niższe koszty paliwa, ale niekoniecznie niższe koszty eksploatacji w porównaniu do benzyniaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 20 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 > Nie wiem skąd u Ciebie to podejście, ale ok. Zawsze możesz zostać przy samej benzynie. Diesel > będzie mniej palił w praktycznie każdych warunkach, co przełoży się na niższe koszty paliwa, > ale niekoniecznie niższe koszty eksploatacji w porównaniu do benzyniaka. liczyłem... oszczędności... jakieś są... miałem dwa auta z gazem i mam przez nie po prostu gazofobie z LPG to też pięknie nie jest. korodują szybciej tłumiki, świece częściej... et etc... więc może się okazać, że oszczęności rzeczywiste... są niewielkie. Co do benzyna/diesel z tego co pisał Akuq 1.6 e benzynie będzie łatwiej znaleźć z PL salon, gdzie nie będzie w ciul właścicieli.... aa za tym idzie że jest SZANSA na trafienie auta z niewielkim rzeczywistym przebiegiem i z ewentualnie jakąś historią a diesel... chyba dużo było sprowadzanych... i tak jak pisali tu... przebiegi raczej więcej niż 300 000km... Generalnie wiem, że TDDI jest polecane i benzyny. Szukając auta wezmę oba te silniki pod uwagę. I jeśli trafi się dobry diesel to brać (mowa o TDDI) jeśli znajdzie się benzyna... no to benzyna.... Może jakiś polski "dziadek" kupił w salonie diesla i mało nim jeździł > ale niekoniecznie niższe koszty eksploatacji w porównaniu do benzyniaka. jak sam napisałeś "niekonicznie" Rodzice jeżdżą ostatnio samymi dieslami... i okazuje się, że ich koszty wcale nie są większe nić benzyniaka.... np. porównując do mojego... ale raczej nastawie się na jedno i drugie - ważniejszy będzie stan techniczny i hjak piszę... nie śpieszę się. Jeździć czym mam szukać mogę długo i namiętnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.