Skocz do zawartości

FORD FOCUS - jaki silnik?


Muzyk007

Rekomendowane odpowiedzi

w F. Focusach były silniki benzynowe oraz z tego co zauważyłem dwa rodzaje diesla TDDI i TDCI. Diesel podobno jeden gorszy drugi lepszy hmm.gif

Przeznaczenie auta to głownie praca min. 1000Km/mc (25km w jedną stronę) + prywatne śmiganie czyli 1500km/miesiąc to może wyjść ok.gif

szukam kompromisu ekonomii/awaryjności...

benzyna - więcej spali, ale taniej kosztuje (spalanie widzę od 6 do 10 w mieście)

diesel - może (ale nie msui) się drożej popsuć, ale mniej spali - jak tam z tymi silnikami diesla? (tu spalanie to kwestia od 5-8litrów w mieście)

Jaki - i dlaczego silnik WY, swoi zdaniem byście w takiej sytuacji polecili?

(przy założeniu, że kupując diesla nie trafimy kumulacji wymiany osprzętu....)

W zasadzie benzynowe (głownie 1.6 16V) potrafią mieć solidne naloty niczym diesle ok.gif

EDIT:

Chodzi o Fokę I generacji ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w F. Focusach były silniki benzynowe oraz z tego co zauważyłem dwa rodzaje diesla TDDI i TDCI.

> Diesel podobno jeden gorszy drugi lepszy

> Przeznaczenie auta to głownie praca min. 1000Km/mc (25km w jedną stronę) + prywatne śmiganie czyli

> 1500km/miesiąc to może wyjść

> szukam kompromisu ekonomii/awaryjności...

> benzyna - więcej spali, ale taniej kosztuje (spalanie widzę od 6 do 10 w mieście)

> diesel - może (ale nie msui) się drożej popsuć, ale mniej spali - jak tam z tymi silnikami diesla?

> (tu spalanie to kwestia od 5-8litrów w mieście)

> Jaki - i dlaczego silnik WY, swoi zdaniem byście w takiej sytuacji polecili?

> (przy założeniu, że kupując diesla nie trafimy kumulacji wymiany osprzętu....)

> W zasadzie benzynowe (głownie 1.6 16V) potrafią mieć solidne naloty niczym diesle

> EDIT:

> Chodzi o Fokę I generacji

bierz bene zagazuj i ciesz się taniością w jeździe, ale o 6 w mieście zapomnij. mi średnio łyka 10.5 lpg... taniej się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od 6 w trasie do 10 w mieście

No to się mocno nagimnastykujesz żeby takie spalanie osiągnąć

> ale... 2.0 to paliwożerne jest... a ja szukam ekonomicznego...

Wcale nie wielka róznica spalania między 1.6 a 2.0 a różnica w jeździe znaczna.

Miałem mkI

Jak szukasz ekonomicznego to szukaj tddi ale kultura pracy jest mocno dyskusyjna wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od 6 w trasie do 10 w mieście

> ale... 2.0 to paliwożerne jest... a ja szukam ekonomicznego...

mam 2.0 + lpg i spalanie w mieście to 11l gazu.

przy dzisiejszych cenach gazu to wychodzi 22zł.

Czyli diesel musiał by spalić 5l ropy co w mieście jest nierealne a i w benzynie głowa spokojniejsza o drogie naprawy.

Ja mam i polecam w 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłbym benzynę, w zasadzie obojętnie którą, bo spalą podobnie.

Jeśli chcesz diesla-atakuj TDDI, poczciwina silnik, nie ma żadnych udziwnień, a wczesne TDCIw kokach I gen potrafiły być upierdliwe poprzez niedoskonały system common rail i łyszczące się pompy wysokiego ciśnienia, które powodowały padnięcie wtryskiwaczy, naprawa takiej awarii nawet teraz tania nie będzie, drugi temat to wiadomo koło dwumasowe. Silnik sam w sobie fajny, zbiera się bardzo ładnie mi 115KM 1.8 tdci w foce I spalało średnio 6-6.5 litra ze zbiornika, zazwyczaj wychodziło 50-70% trasy z tego.

Także poszukaj TDDI z przebiegiem ok 300 tys, wtedy masz szansę na dobry samochód, bo te wszystkie poniżej 200 to wiadomo, że trójkę z przodu i tak już miały, albo szukaj benzyniaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpycha się to jakoś?

> Zastanawiam się nad foką, ale nie wiem czy to 145KM jest wystarczające, czy trzeba szukać wersji

> ST/RS.

focus mk1 2.0 ma 130 KM, ~9s do 100km/h. 145KM miały focusy2 czyli po 2004r.

co do osiągów to nie narzekam choć wiadomo, apetyt rośnie w miarę jedzenia grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w focusie I nie ma dobrych diesli

> sa tylko zle i gorsze, wiec ja bym bral pod uwage tylko benzyne

Odpowiedź uzasadnij. Co jest złego w 90 konnym TDDI?Tylko nie używaj argumentów, że głośny, czy przyspieszenie dupy nie urywa, bo każdy wie jak jeździ 90 koni i jeśli się decyduje na tyle to znaczy, że to mu odpowiada.

Silnik ten nie ma żadnych, ŻADNYCH udziwnień, czy rzeczy, które się psują na potęgę czy są kosztowne w naprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowiedź uzasadnij. Co jest złego w 90 konnym TDDI?Tylko nie używaj argumentów, że głośny, czy

> przyspieszenie dupy nie urywa, bo każdy wie jak jeździ 90 koni i jeśli się decyduje na tyle to

> znaczy, że to mu odpowiada.

> Silnik ten nie ma żadnych, ŻADNYCH udziwnień, czy rzeczy, które się psują na potęgę czy są

> kosztowne w naprawach.

A co jest dobrego w tym dieslu?

Silnik jak silnik, typowo dla amatora klekotu bo ja jechalem tym kilka razy i zdecydowanie wolalbym 1,6noPB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki.

> Mnie właśnie o MK2 się rozchodzi

wg. mnie 2.0 145 w Focusie 2 nie jedzie. niby ma 145 koni, ale tego nie czuć. Jeździłem dość długo takim Focusem kombi i nie czuć tej mocy wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpycha się to jakoś?

> Zastanawiam się nad foką, ale nie wiem czy to 145KM jest wystarczające, czy trzeba szukać wersji

> ST/RS.

Jak Cię stać na ST/RS (to dwa zupelnie różne samochody), to kupuj. Na pewno będzie fajniej, aniżeli w zwykłej dwulitrówce.

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowiedź uzasadnij. Co jest złego w 90 konnym TDDI?

przedpotopowa konstrukcja, w XXIw nie warto tego kupowac

ale poniewaz nie psuje sie tak jak TDCI, to jest tylko zly, a TDCI gorszy zlosnik.gif

> Tylko nie używaj argumentów, że głośny,

czemu mam nie uzywac rgumentu, ze glosny?

to jest bardzo dobry argument, zeby to cos omijac szerokim lukiem i brac zamiast tego normalna benzyne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś wybiera Fokusa I i zastanawia się czy lepiej benz czy diesla i pisze o dieslu, to TDDI jest dobrym rozwiązaniem i dobrym silnikiem, a kupujący chyba zdaje sobie sprawę, że nie będzie chodził cichutko jak nowoczesne diesle. Nie można mu odmówić bezawaryjności, które mają nowe diesle i chyba o to chodziło założycielowi. Mając 5-8 tys w łapie nie można oczekiwać tego, że diesel będzie chodził tak jak w aucie nowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowiedź uzasadnij. Co jest złego w 90 konnym TDDI?Tylko nie używaj argumentów, że głośny, czy

> przyspieszenie dupy nie urywa, bo każdy wie jak jeździ 90 koni i jeśli się decyduje na tyle to

> znaczy, że to mu odpowiada.

> Silnik ten nie ma żadnych, ŻADNYCH udziwnień, czy rzeczy, które się psują na potęgę czy są

> kosztowne w naprawach.

W przeciwieństwie do swoich poprzedników (1.8D, 1.8TD) ten TDDI to bardzo dobry silnik który zrobi wieele kilometrów. Wiem że były tylko jakieś problemy ze sterownikami pompy wtryskowej. Dynamika dokładnie taka jak w 90 konnym dieslu starszej generacji. Ale jakoś 90 konne 1.9 TDI są czasem dalej wychwalane jakie to super silniki były, i nikt nie marudzi że nie miały 7 s do setki grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Zeteci 1.8 lub 2.0, silniki nie do zajechania ok.gif

Miałem kilka lat w Fieście 1.8 130KM który miał spooory przebieg i pomimo mocnego katowania był w niezłym stanie, popijał tylko troszkę oleju ale nie zawiódł mnie nigdy ok.gif Jedyne problemy były czasem z czujnikami położenia przepustnicy i silniczkami krokowymi (norma w starszych benzyniakach). W Focusie jest akurat wersja 115KM.

Spalanie głównie po mieście (75% czasu) i trochę poza miastem, przy dynamicznej jeździe miałem w okolicach 9-9,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przedpotopowa konstrukcja, w XXIw nie warto tego kupowac

> ale poniewaz nie psuje sie tak jak TDCI, to jest tylko zly, a TDCI gorszy

Jak ktoś ma przedpotopowy budżet na przedpotopowe auto to wśród takich wybiera i skoro się decyduje na przedpotopowy model, który ma już paru swoich następców to oznacza że odpowiada mu przedpotopowy wygląd i gamy silników i chce dokonać tylko mniejszego zła w wyborze i dostał tu jasną odpowiedź PB lub TDDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przeciwieństwie do swoich poprzedników (1.8D, 1.8TD) ten TDDI to bardzo dobry silnik który zrobi

> wieele kilometrów. Wiem że były tylko jakieś problemy ze sterownikami pompy wtryskowej.

> Dynamika dokładnie taka jak w 90 konnym dieslu starszej generacji. Ale jakoś 90 konne 1.9 TDI

> są czasem dalej wychwalane jakie to super silniki były, i nikt nie marudzi że nie miały 7 s do

> setki

Dokładnie tak. Te silniki robią naprawdę duże przebiegi bez większych awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ktoś ma przedpotopowy budżet na przedpotopowe auto to wśród takich wybiera i skoro się decyduje

> na przedpotopowy model, który ma już paru swoich następców to oznacza że odpowiada mu

> przedpotopowy wygląd i gamy silników i chce dokonać tylko mniejszego zła w wyborze i dostał tu

> jasną odpowiedź PB lub TDDI.

nie, mniejsze zlo w tym przypadku to benzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muzyk po starej znajomosci powiem Ci tak, jesli ma byc ekonomicznie to tylko benzyna z LPG i najlepiej jakbys kupil bez LPG, troche pojezdzil zeby "wyczuc" auto i wtedy zagazowal u kogos kumatego, ogarnietego i polecanego. Bedzie prosto, tanio i jak dobrze pojdzie, bezawaryjnie. wink.gif Wiem ze scigantem nie jestes wiec z powodzeniem 1.6 Ci wystarczy do codziennej eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przeciwieństwie do swoich poprzedników (1.8D, 1.8TD) ten TDDI to bardzo dobry silnik który zrobi

> wieele kilometrów. Wiem że były tylko jakieś problemy ze sterownikami pompy wtryskowej.

Nie tylko sterowniki pompy ale same pompy, zważmy na to, że te auta z tymi sinikami to są takie roczniki, że mają naprawdę spory nalot.

Jak padnie taka pompa to mogiła, nie jeden pan kazio stwierdzi, że za kilka stówek zrobi, niestety to bajki.

Tak na dobrą sprawę tylko wyspecjalizowane zakłady potrafią zregenerować dobrze taką pompę i dają 3 (słownie trzy) miesiące gwarancji, a cena jest rzędu 2,5tys pln.

Kolega z pracy dokładnie to przerabiał jak kupił "po pieniądzach" focusa I z tym silnikiem w wersji GHIA

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie tylko sterowniki pompy ale same pompy, zważmy na to, że te auta z tymi sinikami to są takie

> roczniki, że mają naprawdę spory nalot.

> Jak padnie taka pompa to mogiła, nie jeden pan kazio stwierdzi, że za kilka stówek zrobi, niestety

> to bajki.

> Tak na dobrą sprawę tylko wyspecjalizowane zakłady potrafią zregenerować dobrze taką pompę i dają 3

> (słownie trzy) miesiące gwarancji, a cena jest rzędu 2,5tys pln.

> Kolega z pracy dokładnie to przerabiał jak kupił "po pieniądzach" focusa I z tym silnikiem w wersji

> GHIA

> pzdr.

O którym Ty silniku piszesz? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1,8 tddi od 8 lat nalatane ma 230 tys. oprócz wymian filtrów i płynów no i raz świec, NIC w silniku ani podzespołach nie robiłem. Tani w eksploatacji wół roboczy. Zbiera się w miarę, czy pusty czy załadowany prze do przodu i nie jest wrażliwy na paliwo gorszej jakości jak tdci. Jeżdżę czasami Mondeo brata w 2,0 Pb i spalanie w Mondeo jest znacznie większe a przyspieszenie wcale nie jest aż tak lepsze w porównaniu z moim dieselkiem. Jak bym miał możliwość wyboru jeszcze raz silnika w aucie to wybrał bym ten sam.

Tylko teraz kwestia na jak mocno wyeksploatowany egzemplarz trafisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam 2.0 + lpg i spalanie w mieście to 11l gazu.

> przy dzisiejszych cenach gazu to wychodzi 22zł.

> Czyli diesel musiał by spalić 5l ropy co w mieście jest nierealne a i w benzynie głowa

> spokojniejsza o drogie naprawy.

> Ja mam i polecam w 100%

nie chcę LPG... zwłaszcza w starym aucie i zwłaszcza stergo LPG... ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wziąłbym benzynę, w zasadzie obojętnie którą, bo spalą podobnie.

> Jeśli chcesz diesla-atakuj TDDI, poczciwina silnik, nie ma żadnych udziwnień, a wczesne TDCIw

> kokach I gen potrafiły być upierdliwe poprzez niedoskonały system common rail i łyszczące się

> pompy wysokiego ciśnienia, które powodowały padnięcie wtryskiwaczy, naprawa takiej awarii

> nawet teraz tania nie będzie, drugi temat to wiadomo koło dwumasowe. Silnik sam w sobie fajny,

> zbiera się bardzo ładnie mi 115KM 1.8 tdci w foce I spalało średnio 6-6.5 litra ze zbiornika,

> zazwyczaj wychodziło 50-70% trasy z tego.

> Także poszukaj TDDI z przebiegiem ok 300 tys, wtedy masz szansę na dobry samochód, bo te wszystkie

> poniżej 200 to wiadomo, że trójkę z przodu i tak już miały, albo szukaj benzyniaka.

orientujesz się jak cenowo wygląda TDDI? dwumas jest? rozrząd?

noo... diesel ponad 10 lat.... więc nie liczę na 150 000km

a podobno tych 300 000 nie ma się czego bać w tych autach...

zresztą na allegro znajduję czasami 1.6 16V w beznynie z przebiegami powyżej 300 000...

Wszystkie benzyny cieszyły się dobrą opinią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli ktoś wybiera Fokusa I i zastanawia się czy lepiej benz czy diesla i pisze o dieslu, to TDDI

> jest dobrym rozwiązaniem i dobrym silnikiem, a kupujący chyba zdaje sobie sprawę, że nie

> będzie chodził cichutko jak nowoczesne diesle. Nie można mu odmówić bezawaryjności, które mają

> nowe diesle i chyba o to chodziło założycielowi. Mając 5-8 tys w łapie nie można oczekiwać

> tego, że diesel będzie chodził tak jak w aucie nowym.

no... generalnie jeśli nie jest gorzej jak w passat b4 1.9TDi... to jest dobrze ok.gif

Widaomo... Diesel... ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ktoś ma przedpotopowy budżet na przedpotopowe auto to wśród takich wybiera i skoro się decyduje

> na przedpotopowy model, który ma już paru swoich następców to oznacza że odpowiada mu

> przedpotopowy wygląd i gamy silników i chce dokonać tylko mniejszego zła w wyborze i dostał tu

> jasną odpowiedź PB lub TDDI.

no niestety.... nie mam 20 000zł na auto ok.gif

Młody jestem są inne priorytety ok.gif

generalnie wygląd focusa akurat mi się podoba... ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> orientujesz się jak cenowo wygląda TDDI? dwumas jest? rozrząd?

> noo... diesel ponad 10 lat.... więc nie liczę na 150 000km

> a podobno tych 300 000 nie ma się czego bać w tych autach...

> zresztą na allegro znajduję czasami 1.6 16V w beznynie z przebiegami powyżej 300 000...

> Wszystkie benzyny cieszyły się dobrą opinią?

W TDDI wymieniasz tylko pasek klik , napęd pompy jest na łańcuchu. Sprzęgło też bez dramatu klik 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Muzyk po starej znajomosci powiem Ci tak, jesli ma byc ekonomicznie to tylko benzyna z LPG i

> najlepiej jakbys kupil bez LPG, troche pojezdzil zeby "wyczuc" auto i wtedy zagazowal u kogos

> kumatego, ogarnietego i polecanego. Bedzie prosto, tanio i jak dobrze pojdzie, bezawaryjnie.

> Wiem ze scigantem nie jestes wiec z powodzeniem 1.6 Ci wystarczy do codziennej eksploatacji.

LPG to zło ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko teraz kwestia na jak mocno wyeksploatowany egzemplarz trafisz.

zdaje sobie sprawę, że znalezienie sensownego egzemplarza łatwe nie jest.

Ja mam czas ok.gif

Póki co robię "kontrwywiad"

Szukając auta chciałbym wiedzieć konkretnie czego chcę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 250zł?

> oo... o to ORI

> sprzęgło... normalna cena

Dokładnie. W TDCi rozrząd jest taki sam, jedynie sprzęgło się różni ( i ma dwumas). Do spokojnego "kulania" TDDi wystarczy. Ja jednak szedłbym albo w 1.6 (pali mniej niż 2.0 , jedzie podobnie jak 1.8) albo w 2.0 (pali tyle samo co 1.8 a jedzie lepiej). W życiu przejechałem się Focusem z każdym z dostępnych silników (poza 1.4) i wg. mnie 2.0 jest super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie. W TDCi rozrząd jest taki sam, jedynie sprzęgło się różni ( i ma dwumas). Do spokojnego

> "kulania" TDDi wystarczy. Ja jednak szedłbym albo w 1.6 (pali mniej niż 2.0 , jedzie podobnie

> jak 1.8) albo w 2.0 (pali tyle samo co 1.8 a jedzie lepiej). W życiu przejechałem się Focusem

> z każdym z dostępnych silników (poza 1.4) i wg. mnie 2.0 jest super.

demona prędkości nie potrzebuje 1.6 jeździłem ok.gif

jedzie podobnie jak Punto II 1.2 16V

DLA MNIE - wystarczająco ok.gif

Jadąc focusem polubiłem bardzo jego zawieszenie.... ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> demona prędkości nie potrzebuje 1.6 jeździłem

> jedzie podobnie jak Punto II 1.2 16V

> DLA MNIE - wystarczająco

ok.gif

> Jadąc focusem polubiłem bardzo jego zawieszenie....

i podcięcie w środkowej desce jest fajne bo jest dużo miejsca na prawa nogę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> LPG to zło

Nie wiem skąd u Ciebie to podejście, ale ok. Zawsze możesz zostać przy samej benzynie. Diesel będzie mniej palił w praktycznie każdych warunkach, co przełoży się na niższe koszty paliwa, ale niekoniecznie niższe koszty eksploatacji w porównaniu do benzyniaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem skąd u Ciebie to podejście, ale ok. Zawsze możesz zostać przy samej benzynie. Diesel

> będzie mniej palił w praktycznie każdych warunkach, co przełoży się na niższe koszty paliwa,

> ale niekoniecznie niższe koszty eksploatacji w porównaniu do benzyniaka.

liczyłem... oszczędności... jakieś są...

miałem dwa auta z gazem i mam przez nie po prostu gazofobie

z LPG to też pięknie nie jest. korodują szybciej tłumiki, świece częściej... et etc...

więc może się okazać, że oszczęności rzeczywiste... są niewielkie.

Co do benzyna/diesel

z tego co pisał Akuq 1.6 e benzynie będzie łatwiej znaleźć z PL salon, gdzie nie będzie w ciul właścicieli....

aa za tym idzie że jest SZANSA na trafienie auta z niewielkim rzeczywistym przebiegiem i z ewentualnie jakąś historią

a diesel... chyba dużo było sprowadzanych... i tak jak pisali tu... przebiegi raczej więcej niż 300 000km...

Generalnie wiem, że TDDI jest polecane i benzyny.

Szukając auta wezmę oba te silniki pod uwagę. I jeśli trafi się dobry diesel to brać (mowa o TDDI) jeśli znajdzie się benzyna... no to benzyna....

Może jakiś polski "dziadek" kupił w salonie diesla i mało nim jeździł grinser006.gif

> ale niekoniecznie niższe koszty eksploatacji w porównaniu do benzyniaka.

jak sam napisałeś "niekonicznie"

Rodzice jeżdżą ostatnio samymi dieslami... i okazuje się, że ich koszty wcale nie są większe nić benzyniaka.... np. porównując do mojego...

ale raczej nastawie się na jedno i drugie - ważniejszy będzie stan techniczny ok.gif

i hjak piszę... nie śpieszę się. Jeździć czym mam ok.gif

szukać mogę długo i namiętnie palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.