Skocz do zawartości

[KzAK] 4/5 drzwiowy automat bez bolączek. Od 1 do 35k zł


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

Zasięganie informacji w Internecie odnośnie samochodów jest trochę jak diagnozowanie kaszlu. Na końcu i tak okazuje się, że masz raka, a wszystkie samochody są fabrycznie niedopracowaną miną w której naprawa uszczelki pod głowicą kosztuje 15kzł (Subaru), rozpadają się skrzynie (Citroen), silniki (VW) albo wszystko na raz (Opel).

W związku z powyższym, naszło mnie proste pytanie - czy da się kupić dobry samochód, bez renomy regularnych awarii lub nagminnej korozji? ...i czy na prawdę, aby spełniał te proste założenia - musi być nudny? zlosnik.gif

Założenia: bezawaryjny, 4/5 drzwi, automat.

Załóżmy kilka popularnych budżetów:

Wariant 1: Jak najmłodszy, +/- 30k zł

Wariant 2: od 2000r, do +/- 20k zł

Wariant 3: wszystko jedno, jak najtaniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zasięganie informacji w Internecie odnośnie samochodów jest trochę jak diagnozowanie kaszlu. Na

> końcu i tak okazuje się, że masz raka, a wszystkie samochody są fabrycznie niedopracowaną miną

> w której naprawa uszczelki pod głowicą kosztuje 15kzł (Subaru), rozpadają się skrzynie

> (Citroen), silniki (VW) albo wszystko na raz (Opel).

> W związku z powyższym, naszło mnie proste pytanie - czy da się kupić dobry samochód, bez renomy

> regularnych awarii lub nagminnej korozji? ...i czy na prawdę, aby spełniał te proste

> założenia - musi być nudny?

> Założenia: bezawaryjny, 4/5 drzwi, automat.

> Załóżmy kilka popularnych budżetów:

> Wariant 1: Jak najmłodszy, +/- 30k zł

> Wariant 2: od 2000r, do +/- 20k zł

> Wariant 3: wszystko jedno, jak najtaniej.

Kupiłem Fiata Crome w automacie smile.gif 2010 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co się orientowałem - i-shift w Civic VIII nie cieszy się najlepszą opinią.

Subarowskie 4EAT i 5EAT są pancerne, ale drogie są uszczelki w 2.5T grinser006.gif.

Te skrzynie masz prawie w całej gamie modeli, wieć można sobie dobrać budę jaka komu pasuje, do tego prosty silnik n/a 2.0 lub 2.5i i masz niezawodne połączenie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitsubishi Lancer z silnikiem NA z tego co słyszę od klientów serwisu jest nisko awaryjny (bezawaryjnych aut nie ma). Jak dla mnie tylko nudne wnętrze i ceny ori gratów zabijają a tak może być niezłą opcją do rozważenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki. Renault Scenic II 2,0i benzyna automat 2007. smile.gif

Silnik prosty, mam LPG. Automat prosty hydraulik 4 biegi typ DP0. Auto nie rdzewieje. Dużo miejsca, dużo schowków, wygoda. Do tego szklany dach, muzyczka, tempomat i można podróżować. palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj spokój, chcesz jakiś niedościgniony ideał i to za 35 tys zł rotfl.gif

masz do wyboru albo mechanika spoko a blacha słaba (merc)

albo blacha dobra a trochę gorzej z mechaniką (audi)

albo taki złoty środek między nimi czyli bmw i w takie auto bym celował na Twoim miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam taki. Renault Scenic II 2,0i benzyna automat 2007.

> Silnik prosty, mam LPG. Automat prosty hydraulik 4 biegi typ DP0. Auto nie rdzewieje. Dużo miejsca,

> dużo schowków, wygoda. Do tego szklany dach, muzyczka, tempomat i można podróżować.

4 biegi panic.gif

Minimum 5! Najlepiej 6-7 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4 biegi

> Minimum 5! Najlepiej 6-7

miałem 4 biegowy automat, stawiam orzechy przeciwko kokosom, ze gdybyś się nie skupił to byś nie wiedział kiedy i na jakim biegu jechałeś zlosnik.gif Auto bez problemów powyżej 200 km/h się rozpędzało i jeszcze sporo zapasu po prawą noga było ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> daj spokój, chcesz jakiś niedościgniony ideał i to za 35 tys zł

> masz do wyboru albo mechanika spoko a blacha słaba (merc)

> albo blacha dobra a trochę gorzej z mechaniką (audi)

> albo taki złoty środek między nimi czyli bmw i w takie auto bym celował na Twoim miejscu

Broń Boże, w cuda nie wierzę wink.gif Obecnie mam Jeep'a - czyli takiego powiedzmy "amerykańskiego Fiata". Samochód który będzie jeździł do końca świata, części są dostępne i tanie a serwis banalnie prosty. Ale lubię kiedy w samochodzie wszystko działa i mam pewność, że dowiezie mnie do celu. Niestety, aby tak było, - ta konkretna marka - wymaga "ponadprzeciętnej" uwagi. Spełniłem chęć posiadania V8, pojeździłem, przyszedł czas na zmiany. Pomijając koszty, bo są one drugorzędne, przydało by się dla odmiany coś, co poza standardową eksploatacją nie będzie zbyt wiele ode mnie wymagało...

...głównie dlatego, że zmieniając samochody, staram się nie kupować dwa razy tej samej marki i dodawać wymagania względem poprzedniego posiadanego. Po Grand Cherokee, którym jeździ mi się przegenialnie i ma wszystko czego potrzebuję, jedyne co jestem w stanie wykombinować, to zakup czegoś rozsądnego i dokupienie "zabawki" w postaci roadstera (mx5, z3) albo małego 4x4 (Samurai) zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)

> Założenia: bezawaryjny, 4/5 drzwi, automat.

> Załóżmy kilka popularnych budżetów:

> Wariant 1: Jak najmłodszy, +/- 30k zł

> Wariant 2: od 2000r, do +/- 20k zł

> Wariant 3: wszystko jedno, jak najtaniej.

IMO Toyota Avensis 1.8 lub 2.0 z CVT się łapie. Tylko nie wiem czy zmieścisz w budżecie dobry egzemplarz. No i kiepsko mu wychodzi bycie nienudnym.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak z rdzą, wyciągającymi się łańcuchami i innymi, typowo Oplowskimi przypadłościami?

Rdzewieć to nie rdzewieje, ja nie widziałem polifta z ogniskami korozji. Co do silnika to nie jest to rakieta mimo pojemności, ale wg mnie ten silnik w połaczeniu z automatem powinien pojeździć bezawaryjnie. Z32SE w VC jest na pasku rozrządu.

Z innych rzeczy to stosunkowo mało trwałe zawieszenie i ewentualne problemy z CIMem w kierownicy, ale to w poliftach jest już i tak poprawione w stosunku do VC z pierwszych lat produkcji,

EDIT

Muszę odwołać część swojej wypowiedzi, bo Z32SE był oferowany w przedlifcie niestety, nie sprawdziłem tego wcześniej. Do czerwca 2005 roku oferowali te silniki, a później wraz z liftem odeszli od tego.

Co nie znaczy że auto nie jest warte zainteresowania ok.gif

W polifcie to byś miał tylko do wyboru 2.8T, w którym jest problem z łańcuchami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Corolla taka jak moja, 1.8 VVT-i z rynku USA z 4-biegowym automatem. 6 lat tym jeżdżę i jak dotąd awarii brak (140 tys przebiegu), nawet żadne błędy nie chcą wyjść smile.gif Ale idealnie nie jest-trochę ruda bierze, mechanicznie świetnie. Może być problem ze znalezieniem dobrego egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.