akapap Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 Hej, jtd 1.9 300kkm otworzyłem nowy wątek bo poprzedni trochę zmierzał w innym kierunku. Stilo właśnie stoi u mechanika, który rozkłada ręce. Samochód ma moc. Kopci na biało a jak mu się przygazuje to na czarno. Bierze olej 400m na 500km. Mechanik, mówi, że egr działa i nawet go zaślepiał bez rezultatu. Rura od intercoolera szczelna. Dziwna sprawa bo skąd sadza jak egr sprawy. Jest tego sporo. A do tego ten dym. Jutro ma podłączać go do kompa ale nie wydaje mi się, żeby kojarzył ten model auta. Pewnie będę musiał go gdzieś indziej odstawić. Kurde, ostatnio stilo nie daje o sobie zapomnieć. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 UPG ? budyn na korku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 Wtrysk leje ... ? Będzie wróżenie z fusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 > Będzie wróżenie z fusów. jak zaprowadzil do magika ktory comon-rajla chce bez FESa robic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 > jak zaprowadzil do magika ktory comon-rajla chce bez FESa robic Ale przynajmniej może kompresje zmierzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 > Ale przynajmniej może kompresje zmierzyć .....dolot wyczysci .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akapap Napisano 8 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 Auto dymiło jak lokomotywa, podrzuciłem je do najbliższego znanego mi mechanika. Myślałem, że to tylko przetarta rura od intercoolera. Nalotu pod korkiem nie ma. Trzyma moc. Na UPG to nie wygląda jakoś nic się nie dzieje dziwnego z płynem chłodzącym. Do FES pewnie jutro go podłączę. Co dokładnie sprawdzić? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 Napisz skąd jesteś, może ktoś Ci w pobliże poleci kogoś kto się zna na stilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 skoro kopci na biało , a przy depnięciu kopci na czarno i tak duzo oleju ubywa , to znaczy że turbo pada , stąd kopcenie na biało bo olej , a kopcenie na czarno to za mało powietrza pompuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akapap Napisano 9 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 > skoro kopci na biało , a przy depnięciu kopci na czarno i tak duzo oleju ubywa , to znaczy że > turbo pada , stąd kopcenie na biało bo olej , a kopcenie na czarno to za mało powietrza > pompuje Wygląda, że tak jest. Powiedzcie, jakie wskazania w FES mają być dla turbiny. Skoro daje ona za mało powietrza to powinien być błąd na desce - tak kiedyś miałem. Chyba, że tego jest na tyle mało, że nie wyskakuje komunikat ,,engine fail''. Turbinę regenerowałem dwie wymiany oleju temu. Ponad 1 rok. Bez sensu z taką robotą, gwarancja firmy z Warszawy to 6 miesięcy - jak widać wiedzą co robią. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 > Turbinę regenerowałem dwie wymiany oleju temu. Ponad 1 rok. Bez sensu z taką robotą, gwarancja > firmy z Warszawy to 6 miesięcy - jak widać wiedzą co robią. > Pozdrawiam. Się kupuje nową albo używkę w dobrym stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 > Się kupuje nową albo używkę w dobrym stanie Albo wkładzik Meletta ewentualnie jeśli jest do tego modelu dostępny. Regeneracja to zuo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 zmienną geo ztcw to juz nie jeden probowal reanimowac i konczylo sie tym ze i tak sie finalnie placi dwa razy i tak. Wiec szkoda czasu i nadziei bo biednego nie stac na dziadowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akapap Napisano 10 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > zmienną geo ztcw to juz nie jeden probowal reanimowac i konczylo sie tym ze i tak sie finalnie > placi dwa razy i tak. Wiec szkoda czasu i nadziei bo biednego nie stac na dziadowanie A jak ocenić stan TS bez wkładania jej do auta. Jest np. taka w wawie: http://allegro.pl/turbosprezarka-fiat-stilo-1-9-jtd-wyprzedaz-i5186752276.html z anglika, 2003 przebieg 60kkm - podejrzanie mały . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > A jak ocenić stan TS bez wkładania jej do auta. Jest np. taka w wawie: > http://allegro.pl/turbosprezarka-fiat-stilo-1-9-jtd-wyprzedaz-i5186752276.html > z anglika, 2003 przebieg 60kkm - podejrzanie mały . bez wkladania to mozesz jedynie pomacac wirnik ale zeby miec jakies zdanie to musisz takich podotykac ze sto zeby wiedziec czy ten luz to jest ok czy lata jak zyd po pustym sklepie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 watek na czasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Kupno używanej lub regenerowanej (wkład Meletta, czyli zamiennika to też regeneracja) to według mnie wyrzucanie kasy w błoto. Jedynie nowa ori. Nie są one na tyle drogie żeby kombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 któś tu na forum sprzedawał same ''wkłady'' turbosprężarek , może w tą stronę iść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Garrett nie sprzedaje części zamiennych do turbin VNT więc oryginalnego wkładu nie kupisz a jedynie zamiennik więc to po prostu "regeneracja" jak każda inna czyli bezsens. Tak jak pisałem jedyne rozwiązanie to kupno nowego ori turbo. Chyba CINEK czasami ma na sprzedaż w dobrej cenie ~ poniżej 2000zł za GT1749V A i B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akapap Napisano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Obecna turbina ma 1/3 łopatek (długości). Wygląda na to, że coś się do niej musiało dostawać (piasek itp.). Właśnie sprawdzana jest szczelność przewodów od filtra powietrza. Dziwna sprawa. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yerrusek Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Rozumiem że to pierwsza fabryczna turbosprężarka ? Jeśli przejechałeś 300 tys km, no to raczej nie jest dziwna sprawa Jeśli się mylę - to niech inni mnie poprawią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akapap Napisano 14 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 > Rozumiem że to pierwsza fabryczna turbosprężarka ? > Jeśli przejechałeś 300 tys km, no to raczej nie jest dziwna sprawa Dziwna ta sprawa. 40kkm zregenerowana turbina i teraz wygląda jak po oryginalnym przebiegu 300kkm? Coś mam przeczucie, że ta regeneracja to była ,,ściama''. No bo jak to tak może być? Jak poznać czy wirnik jest oryginalny? Jakiego oznaczenia szukać? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 > Dziwna ta sprawa. 40kkm zregenerowana turbina i teraz wygląda jak po oryginalnym przebiegu 300kkm? > Coś mam przeczucie, że ta regeneracja to była ,,ściama''. No bo jak to tak może być? > Jak poznać czy wirnik jest oryginalny? Jakiego oznaczenia szukać? > Dziwna ta sprawa. 40kkm zregenerowana turbina i teraz wygląda jak po oryginalnym przebiegu 300kkm? > Coś mam przeczucie, że ta regeneracja to była ,,ściama''. No bo jak to tak może być? > Jak poznać czy wirnik jest oryginalny? Jakiego oznaczenia szukać? A pisałem wyżej. Nie ma oryginalnych części do tych turbin. Garett po prostu nie przewiduje naprawy poza warunkami fabrycznymi. Widać dlaczego... Jedyne wyjście to kupno nowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akapap Napisano 14 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 > A pisałem wyżej. Nie ma oryginalnych części do tych turbin. Garett po prostu nie przewiduje naprawy > poza warunkami fabrycznymi. Widać dlaczego... Jedyne wyjście to kupno nowej. Chcesz powiedzieć, że wytarcie łopatek turbiny po stronie doładowania silnika to normalna rzecz? To wygląda jakby ona była ścierana. Wlot jest czysty, nie ma nigdzie zaciąganego ,,lewego'' powietrza. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 W oryginale na pewno nie jest normalne. A co tam u Ciebie siedzi to nie wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Pytanie laika. Czy budowa i zasada działania turbosprężarki Garrett z 10 letniego Fiata to jakaś technologia kosmiczna jest, której nie skopiowaliby chińscy inżynierowie? Zaawansowane smartfony im się udaje i to z powodzeniem Potrafię sobie wyobrazić, że produkują również wirniki turbosprężarek. Zresztą kompletne turbiny można kupić na aliexpress. Oczywiście nie pogadamy o ich jakości, bo przecież nikt ich tutaj na forum nie testował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 W tych ze stałą geometrią nie ma problemu (chyba była w JTD 80KM). Te w reszcie JTD to turbiny VNT. Z tego co wiem główny problem leży w odpowiednim wyważeniu zestawu, które poza fabryką jest trudne do uzyskania. Stąd brak oryginalnych części zamiennych, a zamenniki to nie ta jakość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akapap Napisano 15 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Tak wyglądała moja stara turbina (wirnik): https://www.dropbox.com/s/a8vixlqx4mey7i3/turbina.jpg?dl=0 co myślicie? Czy to możliwe, że oryginał mógł się tak zużyć po 300kkm. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Nie możesz wrzucić fotki normalnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akapap Napisano 15 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Znalazła się przyczyna ,,wytartej turbiny''. Pojemnik przy filtrze powietrza na olej z turbiny (tak zwana odma turbiny). Miał 2 dziury od przetarcia. Urwał się od filtra i swobodnie tarł aż pojawiła się nieszczelność. Jutro łatam u spawacza to pudełko + czyszczenie intercoolera i zobaczymy jak zachowa się teraz auto. Szukałem coś po necie ale jakaś tragedia jest z cenami obudowy filtra powietrza (i innymi jak odtworzenie karty kodowej za 200 netto - klucz zapomniał, że ma otwierać drzwi - otwieram ręcznie) Już kiedyś jeden nabyłem. Drapię się po głowię i myślę, jak można było tak ważną rzecz jak filtr powietrza ładować przy samym, i tak niskim, podwoziu - zaraz obok zaworu overboost Myślicie, że brud/piasek mógł dostać się aż do spalania w cylindrach? Może od tego ostatnio dymi mi z bagnetu? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krizem Napisano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 Kartę kodową (dokładnie kod elektroniczny ) odczyt u mnie za nie dużą kasę - bez wymontowawywania modułu ... prv. Ogólnie ze stilo nie jest tak źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.