todamian Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 witam Sprawa dotyczy dosc leciwego samochodu Corsa 1,2 96r (prosze nie przenosić na kącik opla). Samochód kupiony i pasuje wymainic olej. Przebieg widnieje 137 000km (czy tyle jest to nie wiadomo). Karteczka wisi ze w 2014 był wlany mobil 10w40. Na silniku nadmiernych wycieków nie widać, jakies pocenie jest ale małe. Nie kopci, oleju zbytnio nie bierze (bo co mozna zauwazyć po 500km przebiegu haha). Jedynie co jest to stukają szklanki . Niektórzy twierdzą/piszą/mówią że wymiana oleju do rzadszy moze coś pomóc. I teraz pytanie czy do takiego grata o niewidomym przebiegu wlać 10w40 czy jednak 15w40?? Czy jak wleje 10w40 to on nie wyleci jakimiś nieszczelnosciami??? Prosze doradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Ja bym zalał 10w40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 14 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 > Ja bym zalał 10w40. ale tak jak pisze nie ma pewności co było wczesniej ani pewnie jaki przebieg? nie zacznie sie lać z silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Wlej 10W40 ale jakiś markowy, Mobil lub tp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 14 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 > Wlej 10W40 ale jakiś markowy, Mobil lub tp. jednak pomyłka na karteczce 15w40 ale co jest to nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Wlałbym coś w rodzaju Valvoline Maxlife- 10W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Ja bym spokojnie zalał lotosa 10w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 > Ja bym spokojnie zalał lotosa 10w40 +1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Spróbuj oplowski olej GM 10W40. Można znaleźć nawet za 55 zł za bańkę 5 litrową. Reszta będzie na ewentualne dolewki, a jak się okaże, że wycieka, to przynajmniej nie wydasz dużo na sam olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 > Spróbuj oplowski olej GM 10W40. Można znaleźć nawet za 55 zł za bańkę 5 litrową. Reszta będzie na > ewentualne dolewki, a jak się okaże, że wycieka, to przynajmniej nie wydasz dużo na sam olej. przeważnie ci co zaleli owy olej narzekają na stukanie silnika oraz na branie oleju przez silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubert_ Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 > przeważnie ci co zaleli owy olej narzekają na stukanie silnika oraz na branie oleju przez silnik Nic nie stuka, nic nie bierze...tylko silnik inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 > Spróbuj oplowski olej GM 10W40. Można znaleźć nawet za 55 zł za bańkę 5 litrową. Reszta będzie na > ewentualne dolewki, a jak się okaże, że wycieka, to przynajmniej nie wydasz dużo na sam olej. Kupiłbym Gulf 10W40 Tec Plus: http://www.sklep.fhwasinski.pl/pl/p/Gulf-TEC-Plus-10W-40-4L/95 albo stąd: http://sklep.texpert.pl/gulf-gulf-tec-plus-10w-40-4l,c63,p6143,pl.html Od obu brałem i zawsze jestem zadowolony. Z przesyłką wyjdzie z 70zł, a olej pewny od dystrybutora. Miałem ten olej i spośród Elf, Total, Mobil był najlepszym wyborem, bo i najmniej mi go auto brało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 > Niektórzy twierdzą/piszą/mówią że wymiana oleju do rzadszy moze coś pomóc. Wyobraź sobie durszlak... już? ...to Twój silnik po zalaniu rzadszym olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Wlałbym Lotos 10W40 ani nie zaszkodzi ani nie pomoże. Co do stukania to świeży olej zwykle pomaga. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 > Kupiłbym Gulf 10W40 Tec Plus: > http://www.sklep.fhwasinski.pl/pl/p/Gulf-TEC-Plus-10W-40-4L/95 > albo stąd: > http://sklep.texpert.pl/gulf-gulf-tec-plus-10w-40-4l,c63,p6143,pl.html > Od obu brałem i zawsze jestem zadowolony. > Z przesyłką wyjdzie z 70zł, a olej pewny od dystrybutora. > Miałem ten olej i spośród Elf, Total, Mobil był najlepszym wyborem, bo i najmniej mi go auto brało. Popieram zdanie kolegi, do nowego nabytku Astry G z przebiegiem 204 kkm włałem wspomnianego Gulfa. Jak na razie rewelacja (odpukać ), olej nie znika , silnik pracuje cicho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > Wlałbym Lotos 10W40 ani nie zaszkodzi ani nie pomoże. Też tak myślę. Auto ma 20 lat, silnik konstrukcyjnie pewnie kolejne 20 więcej. Taki Lotos będzie znacznie lepszym olejem niż konstruktor przewidział. Wiara w to, że zmiana oleju uleczy silnik jest tyle powszechna w narodzie, co naiwna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Mam starą Corollkę E10. Silnik w dobrej kondycji, choć trochę oleju wcina. Z oleju "niewiadomoco" przeszedłem na FUCHS TITAN SYN MC 10W-40. Nie taki znowu drogi a ma dobre opinie. Wczesniej wspomniany Gulf pewnie też nie będzie zły. Wymień, pojeździj, zobacz co się dzieje. Nikt Ci nie wywróży, czy coś się zacznie dziać, czy nie. Ale moim zdaniem warto wymienić olej. Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > Wlałbym Lotos 10W40 ani nie zaszkodzi ani nie pomoże. > Co do stukania to świeży olej zwykle pomaga. > Pozdrawiam BAS pomaga, zagadza sie w weekend zmienialem olej, po 1,5 roku stary byl juz troche zjechany plukanka stp i 10w40 na razie popychacze przestaly stukac - przy odpalaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > Wlałbym Lotos 10W40 ani nie zaszkodzi ani nie pomoże. > Co do stukania to świeży olej zwykle pomaga. > Pozdrawiam BAS Lotos 10W40 stosuję do większość aut jakie miałem, gdzieś tak od 15 lat. Auta niemłode, benzynowe (lub +LPG), niedoładowane. W mojej opinii to dobry olej, dobrze myjący, nie stwierdziłem gromadzenia się szlamów i nagarów,lepszego nie potrzeba a nie jest drogi. Owszem, jeśli silnik nadmiernie bierze olej, to na pewno są oleje, których brałby mniej, no ale moim skromnym zdaniem - nie tędy droga. Olej nie jest od tego, żeby "zatykać dziury", ale żeby smarować i - co też ważne na dłuższą metę - płukać z nagaru (na bieżąco) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_Carlsson Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > witam > Sprawa dotyczy dosc leciwego samochodu Corsa 1,2 96r (prosze nie przenosić na kącik opla). > Samochód kupiony i pasuje wymainic olej. > Przebieg widnieje 137 000km (czy tyle jest to nie wiadomo). > Karteczka wisi ze w 2014 był wlany mobil 10w40. > Na silniku nadmiernych wycieków nie widać, jakies pocenie jest ale małe. > Nie kopci, oleju zbytnio nie bierze (bo co mozna zauwazyć po 500km przebiegu haha). > Jedynie co jest to stukają szklanki . > Niektórzy twierdzą/piszą/mówią że wymiana oleju do rzadszy moze coś pomóc. > I teraz pytanie czy do takiego grata o niewidomym przebiegu wlać 10w40 czy jednak 15w40?? Czy jak > wleje 10w40 to on nie wyleci jakimiś nieszczelnosciami??? > Prosze doradzić? lej 10w40 ja taki leje u siebie (Mobil 1) przy przebiegu 243 tyś i jest ok, czasem dolewam bo mam lekki wyciek, poza tym jak kręci się silnik wysoko czasem to nie ma siły - trzeba dolać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > przeważnie ci co zaleli owy olej narzekają na stukanie silnika oraz na branie oleju przez silnik Jak to jest silnik np. Z18XE to słusznie narzekają, bo ten akurat bierze. U mnie nic nie stuka, a auto swoje lata i przebieg ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > I teraz pytanie czy do takiego grata o niewidomym przebiegu wlać 10w40 czy jednak 15w40?? Czy jak > wleje 10w40 to on nie wyleci jakimiś nieszczelnosciami??? > Prosze doradzić? Co napisali w instrukcji do tego silnika? Olej tylko na lato, czy na dłużej? W jakich warunkach będzie eksploatowany? 15w40 zimą będzie bardzo gęsty przy uruchamianiu. Jeżeli tylko instrukcja dopuszcza, to ja bym celował w: 5w40, szczególnie jeżeli kolejna wymiana będzie nie wcześniej niż za rok 10w40, jeżeli tylko na lato i duże przebiegi między wychłodzeniami silnika. Jeżeli coś się zacznie lać z silnika, to nie wina oleju, tylko silnika. Chyba że olej niezgodny z instrukcją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > Jak to jest silnik np. Z18XE to słusznie narzekają, bo ten akurat bierze. to zależy czy ktoś zmieniał olej tak jak w książce piszą księgowi co 30kkm czy też stosował zdroworozsądkowe wymiany co 15kkm, jak zmieniał tak jak w książce to ma problem z zapieczonymi zgarniaczami oleju, jak wymieniał co 15kkm to nie ma problemu, u mnie w Z18XE mam na dziś 182kkm przebiegu z czego >42kkm na LPG i oliwy 5W30 nie bierze - tzn dolewam 0.8-1L między wymianami co 15kkm, ale uważam że 1L/15kkm to normalne zużycie wynikające z budowy silnika spalinowego, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > witam > Sprawa dotyczy dosc leciwego samochodu Corsa 1,2 96r (prosze nie przenosić na kącik opla). > Samochód kupiony i pasuje wymainic olej. > Przebieg widnieje 137 000km (czy tyle jest to nie wiadomo). > Karteczka wisi ze w 2014 był wlany mobil 10w40. > Na silniku nadmiernych wycieków nie widać, jakies pocenie jest ale małe. > Nie kopci, oleju zbytnio nie bierze (bo co mozna zauwazyć po 500km przebiegu haha). > Jedynie co jest to stukają szklanki . > Niektórzy twierdzą/piszą/mówią że wymiana oleju do rzadszy moze coś pomóc. > I teraz pytanie czy do takiego grata o niewidomym przebiegu wlać 10w40 czy jednak 15w40?? Czy jak > wleje 10w40 to on nie wyleci jakimiś nieszczelnosciami??? > Prosze doradzić? Ja bym zmienił na jakiś syntetyk 5W40 lub 5W50 no ale ja zboczony jestem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > Ja bym zmienił na jakiś syntetyk 5W40 lub 5W50 To jest auto za 2 tys. zł .... Głupio by było wymianą oleju przekroczyć wartość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > To jest auto za 2 tys. zł .... Głupio by było wymianą oleju przekroczyć wartość. no ale przeca piszę, że zboczony jestem Astrą G jeździłem na syntetyku do momentu sprzedaży kiedy to miała 301kkm i wyobraź sobie, że to "durne" auto nie wiedziało, że przy takim przebiegu powinno brać olej jak głupie, a syntetyka to już w ogóle 5L/1kkm bo brało tylko 0.8L/15kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Jakikolwiek 10w40 i po temacie.Zaraz zlecą się miłośnicy Motula,Fuchsa i paru innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > Jakikolwiek 10w40 i po temacie.Zaraz zlecą się miłośnicy Motula,Fuchsa i paru innych. Dokładnie. Niech zaleje jakiegoś zwykłego orlena lub lotosa 10w40 (który znajdzie tańszy) i niech nie słucha olejowych onanistów wierzących w magiczne właściwości drogich olejów. To stara corsa a nie bolid F1... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Lej jakiś 10W40. Może być GM, Castrol czy inny Mobil. Szkoda wlewać 15W40 - dość gęsty. Jeździć i się nie martwić. PS. Słyszałem o Corsie B 1.4 8V w której żeby wymienić olej trzeba było zrzucić miskę bo już nic nie spływał. Miał coś koło 80kkm i 12? lat jakoś tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > no ale przeca piszę, że zboczony jestem > Astrą G jeździłem na syntetyku do momentu sprzedaży kiedy to miała 301kkm i wyobraź sobie, że to > "durne" auto nie wiedziało, że przy takim przebiegu powinno brać olej jak głupie, a syntetyka > to już w ogóle 5L/1kkm bo brało tylko 0.8L/15kkm Każdy mój samochód miałem na syntetyku do końca - czy to było 174kkm w Astrze F, 230kkm w Omedze. Teraz Galaxy ma 181kkm i dalej syntetyk, co ciekawe między wymianami wziął ze 200-300ml. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > to zależy czy ktoś zmieniał olej tak jak w książce piszą księgowi co 30kkm czy też stosował > zdroworozsądkowe wymiany co 15kkm, jak zmieniał tak jak w książce to ma problem z > zapieczonymi zgarniaczami oleju, jak wymieniał co 15kkm to nie ma problemu, > u mnie w Z18XE mam na dziś 182kkm przebiegu z czego >42kkm na LPG i oliwy 5W30 nie bierze - tzn > dolewam 0.8-1L między wymianami co 15kkm, ale uważam że 1L/15kkm to normalne zużycie > wynikające z budowy silnika spalinowego, A widzisz, mój Z18XE ma 454 tys. km, nabyłem go od mojej firmy, gdzie był bardzo mocno butowany przez użyszkodników... tyle że firma nie oszczędzała na serwis w ASO. Trochę oleju wciąga, ale wspomniany GM nie jest drogi, więc idzie wytrzymać. Jak wspomniałem wcześniej, 5-litrowa butla kosztuje mniej więcej tyle, co litr fullsyntetyka dobrej firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubert_ Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > ale uważam że 1L/15kkm to normalne zużycie > wynikające z budowy silnika spalinowego, Ty to piszesz na poważnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > Ty to piszesz na poważnie? A co tu niepoważnego? 1l na 15.000km to jest żadne zużycie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > to zależy czy ktoś zmieniał olej tak jak w książce piszą księgowi co 30kkm czy też stosował > zdroworozsądkowe wymiany co 15kkm, jak zmieniał tak jak w książce to ma problem z > zapieczonymi zgarniaczami oleju, jak wymieniał co 15kkm to nie ma problemu, > u mnie w Z18XE mam na dziś 182kkm przebiegu z czego >42kkm na LPG i oliwy 5W30 nie bierze - tzn > dolewam 0.8-1L między wymianami co 15kkm, ale uważam że 1L/15kkm to normalne zużycie > wynikające z budowy silnika spalinowego, Potwierdzam, mi w Z18XE od wymiany do wymiany oleju (10kkm) wystarcza bańka 4l 5w40. Zaleje jakies 3,8l i reszta styka na dolewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > Ty to piszesz na poważnie? a co jest dziwnego w tym stwierdzeniu? 66ml/1000km to żadne zużycie, zawsze coś zostaje na ściankach cylindra, zawsze coś spłynie po trzonkach zaworów, więc 1L/15kkm to normalna rzecz, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > A widzisz, mój Z18XE ma 454 tys. km, nabyłem go od mojej firmy, gdzie był bardzo mocno butowany > przez użyszkodników... tyle że firma nie oszczędzała na serwis w ASO. > Trochę oleju wciąga, ale wspomniany GM nie jest drogi, więc idzie wytrzymać. Jak wspomniałem > wcześniej, 5-litrowa butla kosztuje mniej więcej tyle, co litr fullsyntetyka dobrej firmy. ale też umówmy się, że >450kkm to już słuszny przebieg poza tym na zużycie oleju przez silniki Oplowskie z tego okresu (szczególnie Z16SE, Z14XE, Z16XE, Z18XE) ma znaczenie częstotliwość wymian od nowości lub wymiany pierścieni - wymiany syntetyka co 15kkm wystarczą by bez remontu zrobić min. 500kkm i to przy zużyciu oleju na poziomie 1L/10-15kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 zakładajac ze wlepka nie kłamie i jest tam 15w40 mobil, to tez zalać 10w40??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 załadając ze wlepka nie kłamie i jest tam 15w40 nie wiadomo od jak dawna to mimo to 10w40?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > załadając ze wlepka nie kłamie i jest tam 15w40 nie wiadomo od jak dawna to mimo to 10w40?? Oczywiście, że tak. To nie kocia karma, żeby inna zaszkodziła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Mam starą Corollkę E10. Silnik w dobrej kondycji, choć trochę oleju wcina. Z oleju "niewiadomoco"... W tym silniku to możesz zalać kujawski i wymieniać go co 50 tys. km i nic mu nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 W swojej starej astrze jeździłem na mobilu i w środku silnik był usyfiony, zmieniłem na Lotos 10W40 i po dwóch wymianach silniczek był czyściutki i ładnie cykał. Więc ja na twoim miejscu bym zalał 10W40 Lotos, droższego do takiego auta nie ma sensu. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.