Piterus_123 Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 No właśnie jak to teraz jest z tymi nowymi 1.5 dci, mysle moze nad megane 1.5 z okolic 2010r i zastanawiam sie, bo jedni chwala a drudzy no wlasnie strasza utartym mitem jeszcze z czasów clio II, jak te silniki obecnie produkowane sie zachowuja. Sam do tej pory mam 2.2DCi tez niby z padajacymi panewkami, a ten glupi nie chce pasc i dalej jezdzi bez problemow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 straszą ci co nie mają. 1,5 dCi 110KM nie ma już problemów z panewkami ani wtryskami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 straszą ci co nie mają. 1,5 dCi 110KM nie ma już problemów z panewkami ani wtryskami juz nie mają... teraz.... a wiesz od kiedy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 straszą ci co nie mają. 1,5 dCi 110KM nie ma już problemów z panewkami ani wtryskami mam i starsze kangoo 1.5 dci 110KM 6MT MY13 nie dojechalo do pierwszej wymiany oleju (40kkm) panewki zrobily Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 juz nie mają... teraz.... a wiesz od kiedy? ZTCW od modelu K9K 836 jest zmiana kangoo 1.5 dci 110KM 6MT MY13 nie dojechalo do pierwszej wymiany oleju (40kkm) panewki zrobily bo olej się wymieniało max po 30 kkm BTW - jaki tam typ silnika był? bo nie przypominam sobie w Kangoo 110 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 Instrukcja mowi rok lub 40kkm Poza tym to bez znaczenia bo panewki padly po 28kkm jak dobrzr pamietam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 BTW - jaki tam typ silnika był? bo nie przypominam sobie w Kangoo 110 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 Kangoo grand ma 1.5dci 110KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 no to jesteś pierwszym, który pisze że w 110 KM poleciały panewki. od paru lat, jak zgłębiam nieco temat nie słyszałem o takim wypadku. a pompę ustawiałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 Ja nic nie grzebalem. Auto nowe. Pelen serwis ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dwaoczka Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 Ja nie wiem czy mit ale w CLio te silniki to był najgorszy wybór a jak jakiś znajomy mial to same bluzgi sie słyszało. Nie wiem, moze potem ulepszyli. Fakt że te cliowki II 1.5 byly duzo tansze na rynku wtórnym od calej reszty ze wzgledu na ten silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prami Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 Instrukcja mowi rok lub 40kkm Poza tym to bez znaczenia bo panewki padly po 28kkm jak dobrzr pamietam Czytajcie instrukcje a potem na forach widać tematy o dieslach szrotach przy przebiegach 150-200tys km. Księgowi z koncernów motoryzacyjnych się cieszą a klienci płaczą. Kiedyś w instrukcjach pisali że olej zmienia się co 10-15tys i silniki dojeżdżały do 300-400tys albo i więcej bez remontu. Lepiej chyba zamiast zaleceń w instrukcji, napisanych tak żeby samochód przejechał w miarę bezawaryjnie gwarancję, użyć własnego rozumu i cieszyć się bezawaryjnym autem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 W instrukcji do Felicii z dieslem 1.9 od VW, stało, że olej trzeba zmieniać co 7,5kkm, oidp. Czyżby VW aż tak bardzo nie ufał swojemu silnikowi? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 pewnie dużo go paliła i wizualnie lepiej było zmieniać częściej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 W instrukcji do Felicii z dieslem 1.9 od VW, stało, że olej trzeba zmieniać co 7,5kkm, oidp. Czyżby VW aż tak bardzo nie ufał swojemu silnikowi? :D W tym silniku był jeszcze wtrysk pośredni i tam olej szybko się degraduje. W innych markach z silnikami o wtrysku pośrednim też było 7,5kkm/w nowszych 10kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 Jeden facet ma w swojej firmie 3 Kangoo z 1,5 dCi. Dwa serwisuje w ASO Renault, trzeciego w prywatnym warsztacie. W ASO olej mu wymieniali zgodnie z procedurami, w prywatnej co 10 kkm. W ASO w obu przypadkach miał już wymienione silniki (na gwarancji, więc nie bolało), w tym trzecim przypadku, auto ma nalatane 220 kkm i nic się nie dzieje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 ale piszemy cały czas o silnikach powyżej 2009 roku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwyyy77 Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 Pacjent 1.5 DCI 64KM rocznik 2008, powoli dobiega 100kkm Nic z silnikiem nie robione, olej i filtry zmieniane co roku czyli ok 15kkm w moim przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Instrukcja mowi rok lub 40kkm Poza tym to bez znaczenia bo panewki padly po 28kkm jak dobrzr pamietam Jak czytam takie teksty to aż mnie zszokowało ... W każdym jednym aucie jakie posiadałem i nie ważne czy benzyna, benzyna z LPG czy diesel wymieniałem z reguły po ok. 10 a max maxów 15 tys km a jak nie nakręciłem takiej ilości km za szybko to raz na rok i nie interesuje mnie jakaś instrukcja... Tym sposobem Megane ma już prawie 260 tys km silnik suchutki, nic się nie dzieje a zalewany jest Elfem 5W40.... Wymiana oleju z filtrami to ok. 140zł a wymiana ewentualnie silnika? Lepiej częściej wymienić a mieć święty spokój... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 czyli nie stosowałeś się do zaleceń producenta BTW - o swoim 1,5 dCi 101 KM (już sprzedanym), który przejechał ponad 250 kkm bez remontu nie wspominam, bo autor wątka pyta o nowsze 1,5 dCi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Instrukcja mowi rok lub 40kkm Poza tym to bez znaczenia bo panewki padly po 28kkm jak dobrzr pamietam to nie wymieniałeś oleju po 1 tys km lub 2 lub 5 lub 10? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Megane ma już prawie 260 tys km silnik suchutki, nic się nie dzieje a zalewany jest Elfem 5W40. Hm i czego to dowodzi? Miałem megankę I z silnikiem 1,6 - oleje i filtry zmieniałem wg instrukcji co 30 kkm - dojechałem do 170 tys km - ogladałem ją po 2 latach (jak znalazlem po przeprowadzce belki bagażnika i zadzwoniłem do właściela ze jak chce to niech przyjedzie) - miała na liczniku 220 kkm i silnik był bez zarzutu....- nowy właściel zmieniał olej tez co 30 kkm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Po co? Auto odebrane z salonu z info (zgodnie z instrukcja) widzimy sie za rok lub za 40kkm w zaleznosci co pierwsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 Hm i czego to dowodzi? Miałem megankę I z silnikiem 1,6 - oleje i filtry zmieniałem wg instrukcji co 30 kkm - dojechałem do 170 tys km - ogladałem ją po 2 latach (jak znalazlem po przeprowadzce belki bagażnika i zadzwoniłem do właściela ze jak chce to niech przyjedzie) - miała na liczniku 220 kkm i silnik był bez zarzutu....- nowy właściel zmieniał olej tez co 30 kkm... Dowodzi to tego, że każdy silnik jest inny i o ile w 1.6 16v o renault można w miarę spokojnie wymieniać olej rzadziej to już z pewnością nie powinno się tego robić w 1.5DCi który słynie ze znikających panewek i urywających się korbowodów. Sam jeżdżę 1.5 Dci i pomimo iż mam dopiero 65 tys km podchodzę do tego silnika z pewną dozą nieufności. jest wiele przypadków ,,padu'' tych silników po przebiegach rzędu 100 tys km. Osobiście uważam, że dół silnika powinien być pancerny tzn nie wyobrażam sobie za bardzo by znikały panewki po 100, 200 czy nawet 300-500 tys km jeśli prawidłowo dbamy o jakość i stan oleju, ale 1.5 DCi rzadko dociągają do 200-250 tys co jest niepokojące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 Czytajcie instrukcje a potem na forach widać tematy o dieslach szrotach przy przebiegach 150-200tys km. Księgowi z koncernów motoryzacyjnych się cieszą a klienci płaczą. Kiedyś w instrukcjach pisali że olej zmienia się co 10-15tys i silniki dojeżdżały do 300-400tys albo i więcej bez remontu. Lepiej chyba zamiast zaleceń w instrukcji, napisanych tak żeby samochód przejechał w miarę bezawaryjnie gwarancję, użyć własnego rozumu i cieszyć się bezawaryjnym autem. W moim ASO w oplu pomimo, że jest wymiana co 30 tys., sami zalecają wymianę oleju co 10 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 Ojciec teraz jeździ mégane 1.5 dci 110KM i przy 85kkm miał wymieniany silnik. Wymiany jak producent zalecił co 30kkm. Tez mam wrażenie, ze skrócenie tego przebiegu do 15kkm pozwoli znacznie wydłużyć żywotność silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 A mégane z 2011 czy 2012. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 W moim ASO w oplu pomimo, że jest wymiana co 30 tys., sami zalecają wymianę oleju co 10 tys. No jasne, najlepiej u nich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 Ojciec teraz jeździ mégane 1.5 dci 110KM i przy 85kkm miał wymieniany silnik. z uwagi na co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 No jasne, najlepiej u nich Dlaczego? Przymusu nie ma. A gdyby nawet, to mają akurat dobrą cenę na wymianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 W tym "strasznym" Clio II przejechałem tym silnikiem (80KM) 150kkm i sprzedawałem bez najmniejszych oznak zużycia, lub nadchodzącej awarii! Jedyne co, to zmieniałem olej zamiast co 30kkm, co 15kkm. Turbina też była OK, a straszono mnie, że idiota jestem, bo turbina mi padnie po 30-50kkm! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 panowie - autor pyta o "megane 1.5 z okolic 2010r" a tam już nie ma wczesnych wersji 1,5 dCi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.