Skocz do zawartości

1.5 DCi - jak to teraz z nim jest


Piterus_123

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie jak to teraz jest z tymi nowymi 1.5 dci, mysle moze nad megane 1.5 z okolic 2010r i zastanawiam sie, bo jedni chwala a drudzy no wlasnie strasza utartym mitem jeszcze z czasów clio II, jak te silniki obecnie produkowane sie zachowuja.

Sam do tej pory mam 2.2DCi tez niby z padajacymi panewkami, a ten glupi nie chce pasc i dalej jezdzi bez problemow.

renault-megane-coupe-1420-11826_head.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz nie mają... teraz.... a wiesz od kiedy?

ZTCW od modelu K9K 836 jest zmiana

 

kangoo 1.5 dci 110KM 6MT MY13 nie dojechalo do pierwszej wymiany oleju (40kkm) 

 

panewki zrobily :bananpapa:

bo olej się wymieniało max po 30 kkm ;)

BTW - jaki tam typ silnika był? bo nie przypominam sobie w Kangoo 110 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem czy mit ale w CLio te silniki to był najgorszy wybór a jak jakiś znajomy mial to same bluzgi sie słyszało. Nie wiem, moze potem ulepszyli. Fakt że te cliowki II 1.5 byly duzo tansze na rynku wtórnym od calej reszty ze wzgledu na ten silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja mowi rok lub 40kkm

Poza tym to bez znaczenia bo panewki padly po 28kkm jak dobrzr pamietam

Czytajcie instrukcje a potem na forach widać tematy o dieslach szrotach przy przebiegach 150-200tys km. Księgowi z koncernów motoryzacyjnych się cieszą a klienci płaczą.

Kiedyś w instrukcjach pisali że olej zmienia się  co 10-15tys i silniki dojeżdżały do 300-400tys albo i więcej bez remontu.

Lepiej chyba zamiast zaleceń w instrukcji, napisanych tak żeby samochód przejechał w miarę bezawaryjnie gwarancję, użyć własnego rozumu i cieszyć się bezawaryjnym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji do Felicii z dieslem 1.9 od VW, stało, że olej trzeba zmieniać co 7,5kkm, oidp. Czyżby VW aż tak bardzo nie ufał swojemu silnikowi? :D

W tym silniku był jeszcze wtrysk pośredni i tam olej szybko się degraduje. W innych markach z silnikami o wtrysku pośrednim też było 7,5kkm/w nowszych 10kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden facet ma w swojej firmie 3 Kangoo z 1,5 dCi. Dwa serwisuje w ASO Renault, trzeciego w prywatnym warsztacie. W ASO olej mu wymieniali zgodnie z procedurami, w prywatnej co 10 kkm. W ASO w obu przypadkach miał już wymienione silniki (na gwarancji, więc nie bolało), w tym trzecim przypadku, auto ma nalatane 220 kkm i nic się nie dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja mowi rok lub 40kkm

Poza tym to bez znaczenia bo panewki padly po 28kkm jak dobrzr pamietam

Jak czytam takie teksty to aż mnie zszokowało  :totalszok:  :totalszok:  :totalszok: ... W każdym jednym aucie jakie posiadałem i nie ważne czy benzyna, benzyna z LPG czy diesel wymieniałem z reguły po ok. 10 a max maxów 15 tys km a jak nie nakręciłem takiej ilości km za szybko to raz na rok i nie interesuje mnie jakaś instrukcja... Tym sposobem Megane ma już prawie 260 tys km silnik suchutki, nic się nie dzieje a zalewany jest Elfem 5W40.... Wymiana oleju z filtrami to ok. 140zł a wymiana ewentualnie silnika? Lepiej częściej wymienić a mieć święty spokój... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli nie stosowałeś się do zaleceń producenta :)

 

BTW - o swoim 1,5 dCi 101 KM (już sprzedanym), który przejechał ponad 250 kkm bez remontu nie wspominam, bo autor wątka pyta o nowsze 1,5 dCi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Megane ma już prawie 260 tys km silnik suchutki, nic się nie dzieje a zalewany jest Elfem 5W40.

Hm i czego to dowodzi?

Miałem megankę I z silnikiem 1,6 - oleje i filtry zmieniałem wg instrukcji co 30 kkm - dojechałem do 170 tys km  - ogladałem ją po 2 latach (jak znalazlem po przeprowadzce belki bagażnika i zadzwoniłem do właściela ze jak chce to niech przyjedzie) - miała na liczniku 220 kkm i silnik był bez zarzutu....- nowy właściel zmieniał olej tez co 30 kkm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm i czego to dowodzi?

Miałem megankę I z silnikiem 1,6 - oleje i filtry zmieniałem wg instrukcji co 30 kkm - dojechałem do 170 tys km  - ogladałem ją po 2 latach (jak znalazlem po przeprowadzce belki bagażnika i zadzwoniłem do właściela ze jak chce to niech przyjedzie) - miała na liczniku 220 kkm i silnik był bez zarzutu....- nowy właściel zmieniał olej tez co 30 kkm...

Dowodzi to tego, że każdy silnik jest inny i o ile w 1.6 16v o renault można w miarę spokojnie wymieniać olej rzadziej to już z pewnością nie powinno się tego robić w 1.5DCi który słynie ze znikających panewek i urywających się korbowodów. Sam jeżdżę 1.5 Dci i pomimo iż mam dopiero 65 tys km podchodzę do tego silnika z pewną dozą nieufności. jest wiele przypadków ,,padu'' tych silników po przebiegach rzędu 100 tys km. Osobiście uważam, że dół silnika powinien być pancerny tzn nie wyobrażam sobie za bardzo by znikały panewki po 100, 200 czy nawet 300-500 tys km jeśli prawidłowo dbamy o jakość i stan oleju, ale 1.5 DCi rzadko dociągają do 200-250 tys co jest niepokojące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytajcie instrukcje a potem na forach widać tematy o dieslach szrotach przy przebiegach 150-200tys km. Księgowi z koncernów motoryzacyjnych się cieszą a klienci płaczą.

Kiedyś w instrukcjach pisali że olej zmienia się  co 10-15tys i silniki dojeżdżały do 300-400tys albo i więcej bez remontu.

Lepiej chyba zamiast zaleceń w instrukcji, napisanych tak żeby samochód przejechał w miarę bezawaryjnie gwarancję, użyć własnego rozumu i cieszyć się bezawaryjnym autem.

:oki:

W moim ASO w oplu pomimo, że jest wymiana co 30 tys., sami zalecają wymianę oleju co 10 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojciec teraz jeździ mégane 1.5 dci 110KM i przy 85kkm miał wymieniany silnik. Wymiany jak producent zalecił co 30kkm. Tez mam wrażenie, ze skrócenie tego przebiegu do 15kkm pozwoli znacznie wydłużyć żywotność silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym "strasznym" Clio II przejechałem tym silnikiem (80KM) 150kkm i sprzedawałem bez najmniejszych oznak zużycia, lub nadchodzącej awarii! Jedyne co, to zmieniałem olej zamiast co 30kkm, co 15kkm. Turbina też była OK, a straszono mnie, że idiota jestem, bo turbina mi padnie po 30-50kkm!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.