groszek28 Napisano 14 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2015 Cześć, szukam opinii na temat akumulatorów 4max. Głównie mi chodzi o takie nadające się do diesla 1,9 tdi o pojemności około 74 Ah. Wiem, że 4max to nie marka, tylko pakowacz dlatego pewnie te akumulatory produkuje ktoś większy, a hurtownia ( intercars?) Tylko naklejania swoje naklejki. W każdym razie proszę o wypowiedzi osoby mające doświadczenie z tymi akumulatorami i mogące je np. porównać do takich marek jak bosch czy centra. Może uda zrobić się zestawienie okresu w latach użytkowania bezawaryjnie takiego akumulatora marki 4max i np. orginałów bosch czy centra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 15 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2015 Sprzedałem tego w latach 2007-2010 kilkadziesiąt sztuk-reklamacji nie było. W swoich 2 pojazdach montowałem, jeden potem jeździł u znajomego 4 lata i rok u mnie-działał bez zastrzeżeń. Kilku znajomych posiada za moją namową-spełniają swoją rolę. Więc wg mnie nie masz co się obawiać. Aku jak aku, działa. Obecne Bosche czy Centry to też z jakością mają różnie a płacisz za markę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 15 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2015 4max schodzi z linii produkcyjnej Boscha. Montowałem u klientów, w swoich autach i bez zastrzerzeń 4 lata powinien wytrzymać. Napewno lepsze od badziewia sprzedawanego na allegro oczywiście w tej klasie cenowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Archer73 Napisano 15 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2015 Sprzedałem tego w latach 2007-2010 kilkadziesiąt sztuk-reklamacji nie było. W swoich 2 pojazdach montowałem, jeden potem jeździł u znajomego 4 lata i rok u mnie-działał bez zastrzeżeń. Kilku znajomych posiada za moją namową-spełniają swoją rolę. Więc wg mnie nie masz co się obawiać. Aku jak aku, działa. Obecne Bosche czy Centry to też z jakością mają różnie a płacisz za markę. To jakie aku byś polecił do hyundaia i30 1,6 CRDI 90 km 2007 r? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 15 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2015 To jakie aku byś polecił do hyundaia i30 1,6 CRDI 90 km 2007 r? Już to kiedyś pisałem w podobnym wątku - cokolwiek wybierzesz, postaraj się wziąć najpojemniejszy i najbardziej wydajny prądowo jaki tylko wejdzie. Nie słuchaj bzdur, że jak przesadzisz, to będzie niedoładowany. Ja wbrew opinii internetowej polecałbym Centrę Futurę. Sam mam CA640. Kupiona na początku 2010r dalej żyje. A musi kręcić dieslem 2L 90KM w 307-ce, używanym w większości w mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 15 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2015 Nigdy w zyciu wiecej Centry,teraz mam 3 letnia Future CB740 680A i napiecie ma ok,ale prad rozruchowy do diesla juz nie ten sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 15 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2015 Nigdy w zyciu wiecej Centry,teraz mam 3 letnia Future CB740 680A i napiecie ma ok,ale prad rozruchowy do diesla juz nie ten sam. Też ma którąś tam Centrę, Po gwarancji, nie wiem czy przeżyje zimię - czwartą już pewnie nie. Z jakością poszli w dół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 15 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2015 Podstawowe pytanie: czy przeprowadzasz okresowe doładowanie? W samochodzie masz z definicji ujemny bilans energetyczny co sprzyja zasiarczaniu akumulatora. Co pół roku wyciągam akumulator i ładuje do pełna. 2-3 tygodnie temu przeprowadziłem takie ładowanie - okazało się, że akumulator był całkiem nieźle doładowany ~80%, ale autko jeździ głównie trasy(autostrada), jakieś 70% trasa, 30% miasto. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamk Napisano 15 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2015 Cześć, szukam opinii na temat akumulatorów 4max. Głównie mi chodzi o takie nadające się do diesla 1,9 tdi o pojemności około 74 Ah. Wiem, że 4max to nie marka, tylko pakowacz dlatego pewnie te akumulatory produkuje ktoś większy, a hurtownia ( intercars?) Tylko naklejania swoje naklejki. W każdym razie proszę o wypowiedzi osoby mające doświadczenie z tymi akumulatorami i mogące je np. porównać do takich marek jak bosch czy centra. Może uda zrobić się zestawienie okresu w latach użytkowania bezawaryjnie takiego akumulatora marki 4max i np. orginałów bosch czy centra? Ja kupiłem do diesla 1,8d we fiesta mk4 to auto ogólnie ciężko w zimie miało z odpalaniem bo jeździło na krótkich odcinkach, ale 4 lata wytrzymał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 15 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2015 Dzięki wszystkim za odpowiedź. Widzę , że ceny 4max-ów są zachęcające, a ten co mam już słabo kręci po 8 latach używania. Podładowałem, ale rano się okaże czy nie trzeba będzie podjąć decyzji o zakupie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 15 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2015 Podstawowe pytanie: czy przeprowadzasz okresowe doładowanie? W samochodzie masz z definicji ujemny bilans energetyczny co sprzyja zasiarczaniu akumulatora. Co pół roku wyciągam akumulator i ładuje do pełna. 2-3 tygodnie temu przeprowadziłem takie ładowanie - okazało się, że akumulator był całkiem nieźle doładowany ~80%, ale autko jeździ głównie trasy(autostrada), jakieś 70% trasa, 30% miasto. Pozdrawiam BAS W życiu czegoś takiego nie robiłem. Ani w samochodzie, który jeździł w trasach ani w miejskim. A zdarzało się tak, ze w zimie samochód 2 tygodnie przy -10 do -20 stał i jak akumulator był sprawny to łaski nie robił i odpalał od ręki. Akumulator jak juz miał dość to i tak nic mu nie pomagało i powoli o sobie zaczynał dawać znać coraz słabszym kręceniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 15 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2015 Akumulator jak juz miał dość to i tak nic mu nie pomagało i powoli o sobie zaczynał dawać znać coraz słabszym kręceniem.Chodzi o to, żeby to robić prewencyjnie od początku, jak akumulator będzie mocno zasiarczony to jest już po jabłkach.W życiu czegoś takiego nie robiłem. Ani w samochodzie, który jeździł w trasach ani w miejskim. A zdarzało się tak, ze w zimie samochód 2 tygodnie przy -10 do -20 stał i jak akumulator był sprawny to łaski nie robił i odpalał od ręki.Założenia producenta akumulatora są takie, że po 3-4 latach masz kupić nowy. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prami Napisano 15 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2015 .Założenia producenta akumulatora są takie, że po 3-4 latach masz kupić nowy. Pozdrawiam BAS Nie dotyczy akumulatorów idących na pierwszy montaż. W służbówkach (bus z 2.5D i osobówka 1.5D) z 2007 i 2008 roku jeżdżących tylko po mieście mamy fabryczne akumulatory które jak narazie nie wykazują oznak dużego zużycia. W busie musiał być tylko raz doładowany aku jak stał kilka dni na mrozie -20 -25st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 15 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2015 W samochodzie masz z definicji ujemny bilans energetyczny co sprzyja zasiarczaniu akumulatora. a jaka to definicja? Jakby było tak jak piszesz to aku nie miałby prawa przeżyć zimy, nawet nówka z półki. Owszem są sytuacje, gdzie jest ujemny bilans, jazda na krótkich odcinkach, dużo elektroniki 'postojowej', używanie dużych odbiorników ect ALE prąd rozruchowy zwracany jest do aku po kilku km i/lub kilkunastu minutach pracy silnika. W sprawnym układzie ładowania podczas pracy silnika nie ma prawa iść prąd z aku na elektronikę, a co za tym idzie po zwrocie prądu rozruchowego reszta idzie na doładowanie ubytków wynikających z postoju. Nigdy prewencyjnie nie doładowywałem aku i nadal nie mam zamiaru tego robić. Jak aku jest kijowy, albo za mały do danego auta to owszem takie kwiatki mogą się dziać inaczej nie ma prawa być ujemnego bilansu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Chodzi o to, żeby to robić prewencyjnie od początku, jak akumulator będzie mocno zasiarczony to jest już po jabłkach.Założenia producenta akumulatora są takie, że po 3-4 latach masz kupić nowy. Pozdrawiam BAS Niestety, nie muszę się zgadzać z tą wyższą logiką, którą prezentujesz. Dlatego też Centry już nie kupię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Dlatego też Centry już nie kupię.Tu akurat się zgadzamy a zwłaszcza jeśli chodzi o Futurę. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Nigdy w zyciu wiecej Centry,teraz mam 3 letnia Future CB740 680A i napiecie ma ok,ale prad rozruchowy do diesla juz nie ten sam. Nie masz CF tylko Centrę Plus tak gwoli ścisłości.Proponuje podładować i będziesz widział co się będzie działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Dzięki wszystkim za odpowiedź. Widzę , że ceny 4max-ów są zachęcające, a ten co mam już słabo kręci po 8 latach używania. Podładowałem, ale rano się okaże czy nie trzeba będzie podjąć decyzji o zakupie. Pozdrawiam Jest obecnie masa no namów które można zastosować.Akurat na temat 4maxa mam słabe opinie.U mnie hitem ostatnio są Jenoxy robione pod marką Optima(takie do których można dolewać) i AD robione przez Centrę (bliźniaki Centry Plus).Jeśli aku ma 8 lat to raczej za wiele po nim nie oczekuj.Podjedź gdzie na sprawdzenie (oczywiście po podładowaniu)najlepiej jak ktoś ma starą ,,opornicę'' ewentualnie elektroniczny miernik.I nie sprawdzić tylko napięcie ale także prąd rozruchowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Też ma którąś tam Centrę, Po gwarancji, nie wiem czy przeżyje zimię - czwartą już pewnie nie. Z jakością poszli w dół. Jak i wszyscy.W dieslu 3-4 lata max ,jak wytrzyma 5 to już jest naprawdę super.Któryś z kolegów pisał o ,,dobrych'' aku fabrycznych ,to już się skończyło okolo roku 2010. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Kiedyś bardzo dobre były akumulatory marki DAEWOO (tak, tak ) ale teraz produkowane są pod inną marką i nie pamiętam jaką. Może ktoś podrzuci nazwę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Chodzi o to, żeby to robić prewencyjnie od początku, jak akumulator będzie mocno zasiarczony to jest już po jabłkach.Założenia producenta akumulatora są takie, że po 3-4 latach masz kupić nowy. Pozdrawiam BAS nigdy w żadnym samochodzie nie robiłem nic z akumulatorem. Nie posiadam nawet prostownika We fiacie, jak skończył 7 lat wymieniłem akumulator profilaktycznie przed zimą, mimo że nie dawał żadnych objawów, ale już bałem się że mnie niemiło zaskoczy. Przez te 7 lat ani razu do niego nie zaglądałem, ani nie doładowywałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Nigdy w zyciu wiecej Centry,teraz mam 3 letnia Future CB740 680A i napiecie ma ok,ale prad rozruchowy do diesla juz nie ten sam. Skoro napięcie ma OK (ale czy także pod obciążeniem?) to jaką trzyma pojemność? Masz 100% pewności by winić akumulator? A może akumulator jest OK, tylko po drodze coś stawia opór (od brudnej klemy po słabą masę na silniku) i grzeje się ukradkiem ograniczając natężenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Kiedyś bardzo dobre były akumulatory marki DAEWOO (tak, tak ) ale teraz produkowane są pod inną marką i nie pamiętam jaką. Może ktoś podrzuci nazwę. Daewoo nigdy nie produkowało akumulatorów.Byłby to akumulatory Delkor z oznaczeniami Daewoo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Skoro napięcie ma OK (ale czy także pod obciążeniem?) to jaką trzyma pojemność? Masz 100% pewności by winić akumulator? A może akumulator jest OK, tylko po drodze coś stawia opór (od brudnej klemy po słabą masę na silniku) i grzeje się ukradkiem ograniczając natężenie? Proponuje zacząć od sprawdzenia mocy rozruchowej.Spotkałem się kilka razy z przypadkiem,iż mimo teoretycznego bardzo dobrego napięcia akumulator miał około 10% mocy rozruchowej. Ale jeśli już jesteśmy przy temacie akumulatorów.Bardzo ciekawy artykuł popełnił ostatnio mój znajomy.Okazuje się,że akumulatory dedykowane do samochodów japońskich/azjatyckich występujące pod marką Exide to tak naprawdę Yuasa.Informacja o tyle istotna ,że te ostatnie są droższe o jakieś 20-30%. http://www.akubiz.biz/artykul,255,yuasa-odpowiada-who-is-who--czesc-1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Nie masz CF tylko Centrę Plus tak gwoli ścisłości.Proponuje podładować i będziesz widział co się będzie działo. Pomyłka, dokładnie mam Future 77Ah 760A Akumulator ładowałem już 3 razy ostatnio Po nocy i temperaturze blizej 0*C napiecie spada do 12,3-4 V i auto już ciezej kreci. Po nocy pod prostownikiem przy tej samej temp auto odpala od strzała. Ładowanie jak i pobór prądu w normie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Pomyłka, dokładnie mam Future 77Ah 760A Akumulator ładowałem już 3 razy ostatnio Po nocy i temperaturze blizej 0*C napiecie spada do 12,3-4 V i auto już ciezej kreci. Po nocy pod prostownikiem przy tej samej temp auto odpala od strzała. Ładowanie jak i pobór prądu w normie. Możesz zrobić prosty eksperyment (widzę iż masz 2 auto) po prostu podmień.Ale z tego co piszesz ,to aku do kosza.Na przyszłość sugeruje nie tak bardzo wysilony aku jak futura.Jeśli masz 28cm to 74-680a ,jeśli 30,5cm to 80ah i 700a rozruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Własnie kombinowałem by tak zrobic, ale drugi aku to Exide 62Ah i ma aby 540A rozruchu. Nie za słaby do diesla? Wole teraz zapłacic połowe i kupic 4Maxa, nawet jak padnie po dwóch latach to nie bedzie szkoda tak jak tej futury. Wczesniej miałem Centre Plus i umarła dopiero po 5 latach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Własnie kombinowałem by tak zrobic, ale drugi aku to Exide 62Ah i ma aby 540A rozruchu. Nie za słaby do diesla? Wole teraz zapłacic połowe i kupic 4Maxa, nawet jak padnie po dwóch latach to nie bedzie szkoda tak jak tej futury. Wczesniej miałem Centre Plus i umarła dopiero po 5 latach Na parę dni wystarczy.Co to za diesel Opel-Isuzu czy 1,9 Fiatowskie?Bo Fiatowskie np w niektórych modelach Lancii czy Alfy miały tylko miejsce na 60-62ah (długość półki na aku 24,2cm).Jeśli chcesz coś taniego to napisz PW-sprzedałem na samym AK 20-parę tej Centry oklejonej jako AD i ludzie zadowoleni.(ogólnie przez 3 lata sprzedaży dobrze ponad 1000 sztuk). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 @@bart220 a jenoxy gold to są dobre, bo widzę, że ceny mają nawet przystępne a prąd rozruchowy lepszy od clasiców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 @@bart220 a jenoxy gold to są dobre, bo widzę, że ceny mają nawet przystępne a prąd rozruchowy lepszy od clasiców @@volf6 miałem je krótko -parafrazując Jaya marka jest za mało premium aby się to dobrze sprzedawało.(za drogie)Przez 16 lat różnymi dziwnymi handlowałem.Moja diagnoza na obecny stan rzeczy(syf który jest produkowany) jest następująca.Nie bardzo wysilony akumulator z dużym prądem rozruchowym bo te najbardziej padają.No i oczekiwania są największe w stosunku do nich(aku)jeśli płacisz 40-50% więcej.Mała ilość reklamacji stosunkowo jest na Centrę Plus.I również bardzo mała na akumulatory AD Aftermarket które to jada na jednej linii produkcyjnej Centry(różnie oklejane).Dobre opinie miały też Tople Tab i Forsen ale u nas mało popularne i też relatywnie drogi.Co by nie mówić dystrybutor Topli pewnie nie bez powodu splajtował w Krk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 No ale do diesla np.2.4 gdzie, niestety. max. wejdzie 7X Ah (długość półki 27cm) to chyba musi być z dużym prądem rozruchu (min 680A EN) czy źle myslę? I jeszcze jedno ta fabryka jenoxa to ponoć już ponad rok temu przez Sznajdera (ZAP) została wykupiona-odbiło się to jakoś na produkcji czy cenach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 No ale do diesla np.2.4 gdzie, niestety. max. wejdzie 7X Ah (długość półki 27cm) to chyba musi być z dużym prądem rozruchu (min 680A EN) czy źle myslę? I jeszcze jedno ta fabryka jenoxa to ponoć już ponad rok temu przez Sznajdera (ZAP) została wykupiona-odbiło się to jakoś na produkcji czy cenach? Standardowy Jenox Optima czyli aku robiony dla sieci hurtownii bliźniak Jenox Classic ma 74ah -680a.Długość to 27,8cm i w takiej masz do wyboru właśnie tą 74.Powiem CI ,że mierząc je niejednokrotnie przed wysyłką mają większą moc rozruchową niż deklaruje producent(często 720-740).Co do Sznajdera niestety nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.