Skocz do zawartości

Trojaczki - Fiat Fiorino/Citroen Nemo/Peugeot Bipper co to?


Luke16

Rekomendowane odpowiedzi

Tak ostatnio się zastanawiam nad którymś z tych modeli. Niestety nie miałem z nimi styczności. Rozchodzi mi się raczej o auto używane. Na co zwracać uwagę i jak 1.4 znosi LPG to jest stara konstrukcja PSA (oprócz fiata)? Czy może szukać ich odpowiedników w wersji osobowej? Zależy mi na bocznych drzwiach odsuwanych. Jak tam z zawieszeniem? Nie ukrywam że bardzo mi się podobają :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem takim 6 miesięcy na służbówce (Fiorino 1.4 z LPG).

Po pierwsze to jest mały samochód dostawczy i wg mnie nadaje się do rozwożenia bułek/marchewki, a spędzenie w nim dłużej niż 1h na dobę jest ciężkie. Fotele niewygodne, silnik za słaby (70KM, a z LPG chyba piećdziesiąt parę) i pali sporo 9-12l LPG, zbornik paliwa mały.

Charakterystyka silnika żadna (zmiana biegu powoduje tylko zmianę poziomu i barwy hałasu)

LPG było wsadzone przez salon Fiata i w znanych mi przypadkach było dużo problemów z regulacją gazu, po 50kkm zawory. generalnie jak dla mnie za duży wynalazek. 1.3jtd zdecydowanie lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj. Jezdze sporo w pracy fiorinem z 2012 roku z silnikiem 1,3mjtd. Ogolnie auto porazka. W srodku ciasno, pelno plastiku zero ergonomii. Przestrzen bagazowa dobra do wozenia siatek z zakupami. Przynwiekszym obciazeniu masakra z prowadzeniem auta. Jedyny plus to przesuwane drzwi boczne. Silnik 1.3 mega powolny (przyspieszenia nie ma a zakres uzytecznych obrotow silnika miedzy 2000-2500rpm) pali po miescie okolo 6,5l/100km. Z minusow to po 140 kkm rozlecial sie napinacz paska wielorowkowego, co 20kkm leca lozyska mcpersona, po 50 kkm polecialy prowadnice szyb bocznych. Podobno silnik z PSA z LPG wogole nie jedzie. Tobiac trase kilkaset km na raz mialem ochote walnac sobie w glowe po skonczonej trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ten sam silnik który był montowany w 206 i C3? Bo jeżeli tak to fakt jest taki że z LPG w tych małych budach nie jechał... Chyba się wylecze z tych aut... Diesel stanowczo odpada jak dla mnie i wychodzi na to że autka które by mi pasowały do mojej pracy są do du.... czyli w niedalekiej przyszłości zostaje mi zakupić coś takiego:

http://olx.pl/oferta/renault-kangoo-1-6i-95km-klima-osobowy-super-stan-CID5-IDd3rWn.html#d27cd692e7

lub takiego:

http://olx.pl/oferta/citroen-berlingo-1-6-benz-10-000-z-oplatami-panorama-dach-105-tys-km-CID5-IDd62R3.html#a52b73938f

 

na nowe wersję nie patrzę bo są o ponad 20cm dłuższe od starszych wersji i ok. 10 cm szersze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ten sam silnik który był montowany w 206 i C3? Bo jeżeli tak to fakt jest taki że z LPG w tych małych budach nie jechał... Chyba się wylecze z tych aut... Diesel stanowczo odpada jak dla mnie i wychodzi na to że autka które by mi pasowały do mojej pracy są do du.... czyli w niedalekiej przyszłości zostaje mi zakupić coś takiego:

http://olx.pl/oferta/renault-kangoo-1-6i-95km-klima-osobowy-super-stan-CID5-IDd3rWn.html#d27cd692e7

lub takiego:

http://olx.pl/oferta/citroen-berlingo-1-6-benz-10-000-z-oplatami-panorama-dach-105-tys-km-CID5-IDd62R3.html#a52b73938f

 

na nowe wersję nie patrzę bo są o ponad 20cm dłuższe od starszych wersji i ok. 10 cm szersze...

Nie zależnie od wymagań i modeli z autopsji wiem że w Pugu silnik jak na diesla fajnie cicho pracuje jest elastyczny itp. W Kangórze też jest wystarczająca dynamika ale jest ( przynajmniej w tym modelu co ja jeździłem) duża turbodziura . Przy wyprzedzaniu miałem śmierć w oczach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle mnie nie interesują :P też miałem okazję pojeździć zarówno 1.5 dci jak i 1.6 hdi i jednak hdi lepiej mi się jeździło. Ale i tak wolę lpg bo najtaniej wychodził. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwagru ma nowe firmowe od 2mc biper i mówi że w życiu Francuza chociaż nie jest jakiś wymagający. Ma diesla 1.3 i jak wpakował na pake pół tony to w połowie krótkiej drogi check engine mu się swiecil. Po rozladowaniu zgasł. Wylamana jest już też taka stabilizacja od maski żeby nie opadala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czy może szukać ich odpowiedników w wersji osobowej?

 

u  fiata to  chyba  Qubo, jedyny  znany  mi urzyszkodnik  pozbył sie  tej  taczki  po  pół roku  ( ale  zadowolony  to  ze 4 miesiace  chodził :lol:  ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne problemy macie. Ja miałem w ciągu roku trzy sztuki fiorino na sluzbowce w dieslu.

Spokojnie robiłem 1000km po Polsce w jeden dzień i nie było jakoś niewygodnie.

W moich były wymieniane łożyska górne amortyzatora co 30-50 tys.

Pakownosc była niezła w porównaniu do gabarytów. Samochód malutki a dużo wchodzi.

Minusem jest na pewno wygładzenie. Przy licznikowym 180 trzeba do siebie krzyczeć.

Miałem też benzynę. Porażka. Wolny, brak mocy, dużo pali. Często check engine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w pracy Fiorino 1.4 z gazem (ale gaz nie montowany w Fiacie). Do naszej pracy (branża IT) jest wystarczający. Wiadomo że mocy nie ma , ale da się nim w trasie jechać normalnie. Ktoś tu pisał o niewygodnych fotelach - spędzam w tym aucie czasami po 400 km dziennie i nie mam jakiegoś strasznego problemu z wygodą. Pali dużo to fakt (9-12l l gazu). Samochód dostaje mocno w du**e bo niestety ciągle się śpieszymy ;) Nasz jest z 2012r - korozji nie widać, ma koło 100kkm przebiegu i nie zapowiada się żeby padł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwagru ma nowe firmowe od 2mc biper i mówi że w życiu Francuza chociaż nie jest jakiś wymagający. Ma diesla 1.3 i jak wpakował na pake pół tony to w połowie krótkiej drogi check engine mu się swiecil. Po rozladowaniu zgasł. Wylamana jest już też taka stabilizacja od maski żeby nie opadala

 

Zabawne stwierdzenie z tym "Francuzem" bo te trojaczki to konstrukcja fiata z dieslem 1,3 fiata lub silnikami 1.4 PSA (benzyna i diesel) produkowana w Turcji przez firmę Tofas od lat produkującą dla fiata.

Faktycznie auto nadaje się tylko do jeżdżenia wokół trzepaka załadowane maksymalnie 200 kg. Miałem do czynienia z wersją 1,4 z LPG (porażka – w ogóle nie dało się tym jeździć w trasie) i dieslem 1,3 (o dziwo tym dieslem dało radę pojechać autostradą mając niecałe 200 kg ładunku). Nawet tym 1,3 jtmd lepiej mi jechało się w trasie niż dużo większym doblo z najsłabszym 90-konnym 1,9 mjet – biorąc pod uwagę elastyczność, zawieszenie czy pozycję za kierownicą – generalnie dla mnie doblo było największym negatywnym zaskoczeniem w ostatnim czasie.

Wracając do małych trojaczków – generalnie jest to auto chyba dla listonosza czy dostawcy pizzy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie w 1.4 (rocznik 2014 i nowsze to silnik Fiata 77KM) jest beznadziejnie zestopniowana skrzynia, jedziesz na 5 biegu a masz wrażenie, że to 4.

Wysokie obroty i duże spalanie powyżej 90 km/h.

Poza tym twarde zawieszenie, na wybojach auto podskakuje jak piłka.

O wiele lepiej jeździło mi się Kangoo I ph II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie w 1.4 (rocznik 2014 i nowsze to silnik Fiata 77KM) jest beznadziejnie zestopniowana skrzynia, jedziesz na 5 biegu a masz wrażenie, że to 4.

Wysokie obroty i duże spalanie powyżej 90 km/h.

Poza tym twarde zawieszenie, na wybojach auto podskakuje jak piłka.

O wiele lepiej jeździło mi się Kangoo I ph II.

zestopniowanie tej skrzyni wynika z tego że to auto jest przeznaczone do ruchu w centrum miasta a nie jazdy po kraju autostradami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie ukrywam że jak przeczytałem opinie o tych autkach to mi się włosy na głowie zjeżyły :P Chyba trzeba będzie kupić kangoo I ph2 lub Berlingo z 1.6 pod maską zagazować i cieszyć się z użytkowania :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie ukrywam że jak przeczytałem opinie o tych autkach to mi się włosy na głowie zjeżyły :P Chyba trzeba będzie kupić kangoo I ph2 lub Berlingo z 1.6 pod maską zagazować i cieszyć się z użytkowania :P

Za pewne lepsze kangoo, berlingo, partner lub doblo od tych malych pseudo-dostawczakow. Ja milo wspominam te w/w auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy tylko ja praktycznie co wsiadanie do Fiorino wale piszczelem o tą "półkę" pod kierownicą?

 

Miał ktoś z was auto bez elektrycznych szyb z przodu? to dopiero porażka, pokrętło jest w takim miejscu że odkręcając szybę nie walnąć ręką o deskę graniczy z cudem.

 

Dobre auto do miasta dla fachowca czy serwisanta, do dłuższych podróży stanowczo odradzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam blaszaka Bippera z 1,4HDI, faktycznie w standardzie z 68KM to nie jedzie, ale jak go zrobiłem na prawie 90KM to spokojnie się odpycha :)

Co do wygody, spokojnie można tym pojechać w trasę, fotel kierowcy jest wygodny, pozycja za kierownicą taka jaką lubię. Przy większych prędkościach jest faktycznie dość głośno.

Zaletą tego silnika (to silnik Peugeot'a a nie FIata) jest brak DPFu, dwumasy i innych "nowoczesnych" dodatków. Na szczęście mój ma pełną elektrykę, klimę, radio i inne bajery :) 

W wersji ciężarowej w środku jest max plastik fantastik, ale w osobowej jest lepiej (jeździłem kilka dni Qubo 1,3mj), Qubo miało fatalny kąt ustawienia tylnych foteli, poza tym to fajnie się nim jeździło, w 4 osoby na autostradzie dało się jechać i spaliło niewiele.

 

Generalnie tak jak już poprzednicy pisali, to jest samochód do miasta + trasy ~100km, do tego został wymyślony, dalsze trasy da się zrobić, ale są wygodniejsze auta do tego.

 

U mnie wymieniałem mocowania amortyzatorów raz, auto ma nie całe 70kkm. Poza tym chyba nic nie robiłem - poza eksploatacją i grzebnięciem w silniku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z tych autek które najlepiej wybrać do LPG i z jakimi silnikami pB żeby to jeździło i się trochę odpychało a jednocześnie koszty eksploatacji nie zjadły interesują mnie wersje osobowe, nic ciężkiego nie będzie wożone:

- Fiat Doblo

- Renault Kangoo

- Peugeot Partner

- Citroen Berlingo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.