Skocz do zawartości

Toyota znów nr 1


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

[...]. Tylko trochę się dziwię że Toyota idzie w tę stronę.

 

Dlaczego? wszyscy to robia, cykl zycia auta sie robi coraz krotszy ... a nie zapominajmy, ze wszedzie nie ma znaczenia czy VAG, czy TMC - pierwszym celem jest to zeby akcjonariusze byli zadowoleni, a dopiero potem klienci.

 

Mam dosc dobre kontakty w GM - wyprodukowanie zderzaka do Commodore - Made in China teraz, kosztuje ich z transportem, wszelkimi podatkami - $8 - slownie osie dolcow.... Sprzrdaja za $500 ;l  - oczywiscie koszt R&D nie jest wliczony, ale dokladnie ten sam zderzak byl przed tem Made in Korea, roznica AFAIK byla $2 - w koszcie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@

Ty powinienes pracowac w branzy automotive i testowac auta przed rozpoczeciem produkcji :) bo jak czytam Twoje posty to chyba masz strasznego pecha albo zawsze trafiasz auta z poniedzialkowego wypustu, skladane na kacu ;l:oki: i potem się boksujesz z ASO :bokser::wpysk:

Albo nie wstydzi sie pisać prawdy - wiele osób kłamie o tym jak naprawdę im sie eksploatują samochody bo wstydzą sie przyznać do "błędu". Np. słynne czynności eksploatacyjne Fiatow.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dlaczego? wszyscy to robia, cykl zycia auta sie robi coraz krotszy ... a nie zapominajmy, ze wszedzie nie ma znaczenia czy VAG, czy TMC - pierwszym celem jest to zeby akcjonariusze byli zadowoleni, a dopiero potem klienci.

 

Ale przy kiepskiej obsłudze klienta prędzej czy później akcjonariusze też nie będą zadowoleni. Toyota ma kiepską ofertę więc nadrabiała obsługa klienta. Ale skoro obsługa jest kiepska to czym ma konkurować? VAG ma przynajmniej bogatą ofertę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? wszyscy to robia, cykl zycia auta sie robi coraz krotszy ... a nie zapominajmy, ze wszedzie nie ma znaczenia czy VAG, czy TMC - pierwszym celem jest to zeby akcjonariusze byli zadowoleni, a dopiero potem klienci.

Mam dosc dobre kontakty w GM - wyprodukowanie zderzaka do Commodore - Made in China teraz, kosztuje ich z transportem, wszelkimi podatkami - $8 - slownie osie dolcow.... Sprzrdaja za $500 ;l - oczywiscie koszt R&D nie jest wliczony, ale dokladnie ten sam zderzak byl przed tem Made in Korea, roznica AFAIK byla $2 - w koszcie ...

Koszt R&D jest właśnie tym co nabija cenę. Słynny przykład Lexusa LF-A. Sprzedawali go po $250K i tracili na nim $250K na sztuce. Nie dlatego ze wyprodukowanie samochodu kosztowało $500K - podobno koszty po usunięciu R&D były rzędu $60-$70K. Problemem było to ze wydali kilka miliardów dolarów na R&D w ciagu 10 lat zanim w końcu wypuścili samochód. I jak sie to rozłożyło na kilkaset samochodów jakie mieli w planach zrobić to wyszły niebotyczne ceny za samochód.

To samo ze zderzakiem. Wyprodukowanie go może kosztować grosze, ale zaprojektowanie, przetestowanie, przygotowanie linii produkcyjnej itp to olbrzymie wydatki.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź się tym CVT. Po wciśnięciu gazu do deski ona się zastanawia zanim wprowadzi silnik na obroty. Turbolag to przy tym pikuś a mój diesel to przy tym rakieta.

 

Propaganda uwielbiacza Diesel ;):hehe:  - i pisze ci to wiekszy wrog CVT niz Diesel :skromny:;l

 

Nie, sa CVT i sa CVT, wezmy to od tego nieszczesnej Corolla ...

 

Glosne, tak :no:

Ma odglos pily do ciecia drewna - tak :no:

Kultura pracy :facepalm:  - nope zadna :no:

Lag - nope ... :ok:

 

...ale to sa taczki, taczki za $20k ktore maja sie nie psuc i to zadanie spleniaja, maja cie BEZPROBLEMOWO :chipsy:  wziasc z A do B... - dlatego lud kupuje Camry...

 

I mowie ci to ja po dwoch BMW wlasnie potzrbowalem Camry, taaaak, lodowka, takk plastic jak zmielono guana ... ale 3.5l V6 codzniie zapalal, codzinnie wozil Mrs Ozi do pracy ... i jezdzil na service co 15,000 , zostawiajac $130 masz service, wszystkie czesci i tak do 90,000 km - smieszne pieniadze $600 cos tam za service ... - f..k do Golf tyle filt powietrza kosztuje :hehe:;);l  [...] na 90,000 km ....

 

I to jest wlasnie Toyota, zapewnila mi dwa lata spokoju - mimo, jednego wypadku nic, nigdy sie nie dzialo - nie licze wymienianego sunroof, bo robil halas po tym jak Mrs Ozi miala spotkanie z kraweznikiem i wymiane zawieszenia :phi:

 

Ditto dlatego lud kupuje Corolla - jest guana plastik, jest syfiaste CVT, ale jezdzi, jezdzi,i jezdzi ... i to staje sie nudne ... dalej jezdzi, i jezdzi ...

 

Stress zero ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ditto dlatego lud kupuje Corolla - jest guana plastik, jest syfiaste CVT, ale jezdzi, jezdzi,i jezdzi ... i to staje sie nudne ... dalej jezdzi, i jezdzi ...

 

To jest powód dlaczego nie pozbyłem się Kiły. Pali, nie jedzie ale jest bezproblemowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To popatrz na silniki tej Corolli:

[...]

1.8H 136KM

 

Po obejrzeniu takiego katalogu każdy kto nie przyszedł w kapeluszu pęka ze śmiechu i idzie po Golfa.

 

 

Ale wy jestescie skomplikowani, :hehe: - na co ja mam patrzyc, ze nie macie zadnego pomyslu jak sie business robi? ;l;)

 

Jest Corolla, jeden silnik 1.8l - klepany od lat ... (zaraz przyjdzie moj stary znajomy i powie, ze nie i ze sie zmienial :hehe: ), yyy gdzie ja bylem, a wiec jest JEDEN silnik, 1.8l cos ok 100kW - w koncu to klasa miejska/mala etc ... A wiec masz te 100kW i tyle. Wrzucasz cene $20k - nie mowie o sugerowanej a za tyle za ile dealer sprzedaje.

 

Wrzucasz to co auto dzis musi miec, AC, Apple Play, etc etc  ;]

 

Jako najbardziej wsiowy dealer- czytaj maly - gromadzisz 100 Corolla na placu ...

 

Przychodzi Ozi - klient - lat 22 -czy 23 - juz nie pamietam, drugie nowe auto - naczytany i wymarketingowany, ze "Toyota to lodowka, ale sie nie psuje" ;l:chipsy:

Negocjusze z magicznej sugerowwanej ceny .. i wychodzi $20k

 

Podpisujesz papiery, idziesz na plac wybierasz kolor, idziesz wybierasz rejestracje jaka ma dealer - trzymaja 100 sztuk na weekend ;]

 

Wyjezdzasz ... jestes szczesliwy ...

 

Neeeeeext! Natepny klient prosze i tym sposobem Toyota na 23 mil luda rok w rok upycha u mnie 250 k aut ..

 

Teraz, macie 35 miliona luda, rynek nie wiem strzelam 500,000 nowych aut? Czyli biednie, bardzo biednie .... i ty mi karzesz silnik wybierac? :hehe:

 

Jeszcze pewnie mam czekac na auto :hehe: , nie??????

 

Nawet nie napisze C'mon = tylko for fuc...en sake :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:  - dziwic sie ze to nie dziala.... Na co mi 10 silnikow od kosiarki?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy pracuje jako sprzedawca w Toyocie. W dieta mieli super deal. Corolla z automatem i klimą $99 na 3 lata 36k mil leasing z $0 down. Sprzedał w dzień kilkanaście sztuk. Sprzedawców jest dwudziestu = dealer sprzedał pewnie ze 150 Corolli jednego dnia. Wszystkie z placu n

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A OZI się dziwi że to się nie sprzedaje.

 

Ja sie niczemu juz nie dziwie :hehe: [...], robie sie starszy i nie dziwi mnie np ze Golf zanim sprzedawal sie w ilosci w takiej jak w 2015 to wolali za niego $25k ... i tez sie D dziwili, ze sugerowana cena $25k .... cena dealera ze wszystkimi incentives ... $25k i stoja w salonach ;l

 

FFWD do 2015 mamy sprzedaz ...

 

Top 10 models for 2015:

  1. Toyota Corolla — 42,073
  2. Mazda 3 — 38,644
  3. Toyota HiLux — 35,161
  4. Hyundai i30 — 32,306
  5. Ford Ranger — 29,185
  6. Holden Commodore — 27,770
  7. Toyota Camry — 27,654
  8. Mitsubishi Triton — 25,338
  9. Mazda CX-5 — 25,136
  10. Volkswagen Golf — 22,092

 

Teraz zgadnijmy, co ma Golf? - prawie 100kW, - 92kW dokladnie ;)

Apple Play - tick.

 

Co ma dealer (na wsi)? 100 Golf w roznych kolorach, 20 GTi, 5 R i .... pozostale 75 - to jak z Ford T .... mozesz miec kazdy , ale musi miec 92kW i byc 1.4l ;l 

 

I przychodzi nowa wersja Ozi -sprzed 20 lat 8] 8] 8]  - czas leci :( :( :( - Corolla nie chce, bo to lodowka. :bylo:

 

I ta mloda wersja Ozi, negocjuje, wyszlo magiczne $20k, i dzie na plac wybiera kolor, wybiera tablice ... wyjezdza ...

 

Teraz napisalem ze masz tylko 75 Golf 1.4l, a pozostle to GTI, Oz ma najwiekszy na swiecie udziel w sprzedazy - GTI i R stanowi  ponad 20% calkowitej sprzedazy Golf... wiec trzymasz te 25 sztuk GTI  - nie wiem nawet jaka jest sugerowana cena detaliczna, ale magiczne $45 k i wyjezdzasz GTI ... czyli tyle co kosztuje lokalnie klepane V8 ...

 

Teraz skad my ten model znamy ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tandetność materiałów wewnątrz to akurat odwieczny problem Toyot. Odkąd pamietam Toyoty były niezawodne ale wnętrza sie sypały.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Plastic is fantastic zawsze byl przezuta guana jakies papugi, ktora to potem .... 4F4.gif

 

Ale, w HiLux mialem tak plastiki pozdzierane na przedniej konsoli, glownie od rzucania walizek z lotniska ze nawet mnie to dziwilo ze nie przetarly ... ale nigdy a to nigdy do 200 k km nic w tym guana plastic is fantastic nie trzeszczalo ...

 

Zadziwlajaco FJ ma lepszej Q plastic - znaczy tylko przezuty z 4 razy , ale nie 4F4.gif -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sledze ostatno 86 z braku czasu, ale jak myslalem ze kupie, to patrzylem... Pytanie tylko jaka jest probka w PL, u mnie masz poeirdmy drednia sprzedaz 10,000 sztuk na rok od kiedy wproawadzili - 3 rynek na swiecie, malolaty to uwielbiaja, tanie, RWD ... i patrzac na taka probke, nie czytalem o wiekszych problemach, ale mozeliwe ze jesli sa to obsluga klienta cie ucisza ... czy li problemu nie ma ;]

 

Z 86 w PL to trzeba wziac poprawke ze absolutna wiekszosc tego co jezdzi pochodzi z poczatkowych rocznikow. Dealerzy byli zmuszeni kupic takie demo/expo i w zwiazku z tym bylo tego relatywnie duzo na rynku za relatywnie niska cene. A druga liczna grupa to sprowadzone tanie, a wiec z roznymi historiami. To raczej bezawaryjnosci nie sprzyja.Wiec mozliwe, ze nawet jesli cos sie dzialo to zostalo pozniej po cichu ogarniete. Cos jak trzy rozne waly korbowe i 4 rozne generacje panewek w E92 M3 przez okres produkcji, czym BMW rzecz jasna nigdy sie nie chwalilo. Albo to jak silniki w Hondach S2000 z pozniejszych lat sa zauwazalnie mocniejsze w dolnych i srodkowych zakresach obrotow...a niby Honda nic w nich nigdy nie zmienila. Standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marta za to uwielbia C400. Właśnie za to ze nie wydaje żadnych dźwięków w czasie jazdy i jest cicho. A to jednak zaleta turbo - duży moment obrotowy przy niskich obrotach pozwala na dynamiczną jazdę nie przekraczając 3000 rpm.

 

 

I dlatego mowie, ze 200t nie jest zle IMVHO. Czy zauje, ze wzielismy 250? Nie... Ja tym codziennie nie jezdze ;]

 

 

A moja żona uwielbia jeździć dynamicznie. To jeden z powodów dla których ominęliśmy GS350 - po prostu wydawał jej się po jeździe próbnej ciężki i brakowało mu zrywu bez warczenia. V6T godnie zastępuje V8 w samochodach luksusowych i nie ma w tym niczego złego.

 

 

Wlasnie ja sie tej dynamicznej jazdy u Thato obawiam :hehe: - to byl powod, dla ktorego nie chcialem zeby IS350 wziela ... W jej warunkach - 40km do szpitala, nie moze byc bez auta 8]  - a jeszcze sie nigdy nie zdarzylo, zeby miala konto na 0 ... chociaz jestem pod wrazeniem - dwa lata od kiedy dotacje dla rzadu stanowego robila - w przyszlym roku powinno w koncu ubezpieczenie spasc ...

 

Tez nie widze nic zlego w V6T ... :ok:  Wez zobacz o czym caly czas mowimy, ze dzis z tego masz to co dawniej V8 mialo (i wiecej)...

 

Chociaz dzis miie rozwalilo, New BMW 7 series, gdzies na rynki w EU ... maja 2.0l Turbo w 7 Series... ;l ;l ;l ;l

 

Zadali pytanie CEO BMW Oz, co o tym musli, ogladalem to przez Periscope - i najpierw dypomatycznie powiedzial, ze Oz nie ma klientow na takie bo rozwiazania podatkowe nie sa jak w EU, a potem powiedzial, ze jak chcesz kosiarke ...to mozesz isc do Bunnings (Home Depot) :hehe:

 

Ale, popatrzylem i ten 2.0l oferuje wiecej kW i NM niz dawniej montowanny w 7 Series V

 

 

BMW-7-Series-001.jpg

 

 

Figures show the 730i’s 1998cc unit punches out a healthy 192kW between 5000 and 6500rpm, and 400Nm of torque between 1550 and 4400rpm. Just for some context, the 10-year old E65 735i V8 had 200kW/360Nm.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Specyfika rynku - no ładnie to ująłeś

 

Juz mnie wystarczajaco duzo ludzi tu nienawidzi :hehe: - ale generalnie mialem na mysli, ze dostosowujesz sie do lokalnego rynku. Ergo jesli klient jest w glebokiej - powszechnie - to co sie dziwic :hmm:

 

Z drugiej strony, jesli by nie lokalnych luda zatrudniec, to nie trudno wymyslic, zeby sprzedaz wzrosla, musimy wprowadzic inny standard obslugi ... Wiec jeszcze bardziej mnie dziwi dlaczego w PL nikt na to nie wpadl .... :hmm: - ech glupi jestem i naiwny :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w EU to niby z wtryskiwaczami diesle problemów nie miały? [...]

 

Pewnie mialy i wiele innych ;] , ale mnie chodzilo w kontekscie dyskusji "Niezawodna Toyota".

 

Nie Toyota nie jest nie zawodna, ale wykorzystujac starsze sprawdzone konstukcje, minimalizuje ryzko wpadek jak np VAG czy Nissan.

 

Dwa reakcja jak na ogormna corporacje jest dosc szybka.

 

3 - utrzymanie klienta - wracajac do tych injectors, jesli mialem service zrobiony przez Toyota, i nie opusciles np 20,000 km service to - tu zalezne od dealer-a - wiaadomo sa zli i lepsi ;)  - nie bylo w wiekoszci ludzi ktorych osobiscie znam zadnego problemu z wymiana nawet przyz 180,000 km ...

 

Ale, na forum Toyota tez czytalem, ze ci co np mieli prywatnych mechanikow, byli odsylani - go & f...k yrself :ogien:  - po gwarancji, chociaz na mase osob ktore jezdza HiLux i ktore osobiscie znam, nikt nie mowil ze mial najmniejszy problem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Z drugiej strony, jesli by nie lokalnych luda zatrudniec, to nie trudno wymyslic, zeby sprzedaz wzrosla, musimy wprowadzic inny standard obslugi ... Wiec jeszcze bardziej mnie dziwi dlaczego w PL nikt na to nie wpadl .... :hmm: - ech glupi jestem i naiwny :facepalm:

 

To nie tak że nikt nie wpadł na to. To jest trochę bardziej skomplikowane. Przyjrzyj się rynkowi używanych samochodów. Dlaczego najlepiej sprzedają się tanie padła z wielokrotnie kręconym licznikiem kupowane w podejrzanych miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwieksza zenada jest wlasnie ubogosc calej oferty aut z JP, nie tylko Toyoty. Bo pojdziesz do Hondy i co masz? Jazza, Civica, HRV (fajne bardzo ale drogie) i CRV. Do kazdego 3-4 silniki, 3-4 wersje wyposazenia, wybor opcji do kazdej z tych wersji zaden. Co zreszta widac po wynikach sprzedazy w EU, nie moze byc inaczej, bo klient sie przyzwyczail do gigantycznej konfigurowalnosci europejskiej konkurencji.

 

Ciekawe, jak mowie, nie wiecie jak robic Business. HRV jest cholernie u mnie popularny, juz nie pamietam, czy w 10 dni sprzedali 2,000 sztuk czy 2,500 - ale wezmy nawet te dwa. Tak jak wiekszosc masowki, 3 wersje wyposazenie, opcji zero, musisz isc wyposaznie wyzej, i pelny plac... $25k i twoje....

 

Pamietam, to bo premiera byla ...20/12 ;l - czyli 10 dni przed koncem roku, i na koniec roku sprzedanych i zarejstrowanych HRV ... ponad 2,000 8]:oki:  Wow!

 

Ale genralnie Honda umiera, HRV jest Ok, Accord jest OK, a reszta? Jak czegos nie zrobia to bedzie jak Miss-a-bitchi pare lat temu .... :facepalm:

 

honda-hrv-2015%20(1).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Propaganda uwielbiacza Diesel   - i pisze ci to wiekszy wrog CVT niz Diesel

 

Nieprawda, akurat tą CVT w Outlanderze trochę pojeździłem, bo rozmyślam nad tym nowym Outlanderem.

I w akurat w tym aucie ona ma ogromnego laga. Jak chcesz mocno przyspieszyć to lepiej użyć wcześniej łopatek przy kierownicy.

 

W CVT np. Subaru tak się nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie mialy i wiele innych ;] , ale mnie chodzilo w kontekscie dyskusji "Niezawodna Toyota".

 

Nie Toyota nie jest nie zawodna, ale wykorzystujac starsze sprawdzone konstukcje, minimalizuje ryzko wpadek jak np VAG czy Nissan.

 

Dwa reakcja jak na ogormna corporacje jest dosc szybka.

 

3 - utrzymanie klienta - wracajac do tych injectors, jesli mialem service zrobiony przez Toyota, i nie opusciles np 20,000 km service to - tu zalezne od dealer-a - wiaadomo sa zli i lepsi ;)  - nie bylo w wiekoszci ludzi ktorych osobiscie znam zadnego problemu z wymiana nawet przyz 180,000 km ...

 

Ale, na forum Toyota tez czytalem, ze ci co np mieli prywatnych mechanikow, byli odsylani - go & f...k yrself :ogien:  - po gwarancji, chociaz na mase osob ktore jezdza HiLux i ktore osobiscie znam, nikt nie mowil ze mial najmniejszy problem ...

 

Niestety co rynek to inne podejscie i w EU jak zwykle jest w innej lidze jezeli chodzi o podejscie do klienta. Znajomy teraz ma problem ze swoim Passerati . 1.8TSI z tych lubiacych olej. Pali jak wartburg. Dolewka co drugie tankowanie. Auto po gwarancji ale problem znany i powszechny. W USA zrobili pozew zbiorowy i wymieniaja silniki. Kumplowi zrobili wycene naprawy - 17 tys PLN przy wartosci auta na poziomie 40 tys. Bo chociaz wina jest pierscieni to nowe nie pasuja do tlokow, wiec tloki tez do wymiany, a nowe tloki nie pasuja do walu wiec tez do wymiany i tak lista czesci sie robi na 2 strony  :hehe:  Kolega juz mowil, ze zaleje motodoktorem i wystawi na otomoto, ale jego ojciec chce odkupic. Wiec znalazl warsztat, ktory robi robote za 3 tys ;) bo wymienia pierscienie a tloki przerabia, zeby pasowaly. Czyli w zaleznosci od tego jaki masz paszport i adres zamieszkania to albo dostajesz nowy silnik albo fakture za 50% wartosci auta 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


ale w porównaniu z konkurencją, gdzie możesz sobie dobierać dodatki jak chcesz to jest beznadziejnie.

 

I ile sprzedaje sie ? 500 k na rok?

 

Czyli tak, popraw jak sie myle, macie wersje bieda, na biedny rynek, :hmm:  - wycieraczka, extra, klamka extra, siedzenie extra ;l

 

Ale masz zabawe i wybierasz... To teraz, nie lepiej, np wywalic jakis 1.0l z tej listy ktora mi dales, i zostawic powiedzmy 1.6l i jakis Diesel ... wpakowac tych pare opcji, jak siedzenia i klamki ;)  - dac cene konkurencji w wersji bieda +5% i zapelnic plac? :hmm:  i sprzedawac?

 

Nie rozumiem tego, na co sie bawic opcjami ... 8]  jak rynek zdycha ...500,000 nowych aut na tyle mieszkoancow to jest nic, :no: - kurcze ilosciowo my sie nie liczymy w swiecie ale 1,155,408  jest 2x ponad na 2/3 luda....

 

Inna sprawa, ze jak porownasz nasze wersje bieda - chyba UK Auto Express to robil, wzieli auta z US/Oz/UK tej samej marki i modelu i porownali, to biorac pod uwage wyposazenie wersji bieda to dla EU bylo to gdzies po srodku ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wy jestescie skomplikowani, :hehe: - na co ja mam patrzyc, ze nie macie zadnego pomyslu jak sie business robi? ;l;)

 

Jest Corolla, jeden silnik 1.8l - klepany od lat ... (zaraz przyjdzie moj stary znajomy i powie, ze nie i ze sie zmienial :hehe: ), yyy gdzie ja bylem, a wiec jest JEDEN silnik, 1.8l cos ok 100kW - w koncu to klasa miejska/mala etc ... A wiec masz te 100kW i tyle. Wrzucasz cene $20k - nie mowie o sugerowanej a za tyle za ile dealer sprzedaje.

 

Wrzucasz to co auto dzis musi miec, AC, Apple Play, etc etc  ;]

 

Jako najbardziej wsiowy dealer- czytaj maly - gromadzisz 100 Corolla na placu ...

 

Przychodzi Ozi - klient - lat 22 -czy 23 - juz nie pamietam, drugie nowe auto - naczytany i wymarketingowany, ze "Toyota to lodowka, ale sie nie psuje" ;l:chipsy:

Negocjusze z magicznej sugerowwanej ceny .. i wychodzi $20k

 

Podpisujesz papiery, idziesz na plac wybierasz kolor, idziesz wybierasz rejestracje jaka ma dealer - trzymaja 100 sztuk na weekend ;]

 

Wyjezdzasz ... jestes szczesliwy ...

 

Neeeeeext! Natepny klient prosze i tym sposobem Toyota na 23 mil luda rok w rok upycha u mnie 250 k aut ..

 

Teraz, macie 35 miliona luda, rynek nie wiem strzelam 500,000 nowych aut? Czyli biednie, bardzo biednie .... i ty mi karzesz silnik wybierac? :hehe:

 

Jeszcze pewnie mam czekac na auto :hehe: , nie??????

 

Nawet nie napisze C'mon = tylko for fuc...en sake :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:  - dziwic sie ze to nie dziala.... Na co mi 10 silnikow od kosiarki?????

 

1. U nas klient 22-23 lat nie wsiądzie do Corolli. On musi mieć BMW albo w najgorszym wypadku VW. I z odpowiednio mocnym silnikiem żeby mógł się zabić na drzewie. Ani jednej takiej Corolli byś nie sprzedał.

2. U nas klient 22-23 lat ma $2k na auto, nie $20k.

3. U nas klient co ma 70-100k na nowe auto to jest bogacz. I ten bogacz ma już wymagania.

4. U konkurencji masz pod maską dużo więcej za niewiele drożej. To po co się męczyć w lodówce?

5. Właśnie o to chodzi żeby były jakieś inne silniki w ofercie, nie tylko same kosiarkowe. Albo żeby były jakieś osiągi. W Toyocie możesz wybierać tylko między kosiarką a kosiarką. Wszystkie tak samo nie jadą. To żaden wybór.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, jak mowie, nie wiecie jak robic Business. HRV jest cholernie u mnie popularny, juz nie pamietam, czy w 10 dni sprzedali 2,000 sztuk czy 2,500 - ale wezmy nawet te dwa. Tak jak wiekszosc masowki, 3 wersje wyposazenie, opcji zero, musisz isc wyposaznie wyzej, i pelny plac... $25k i twoje....

 

Pamietam, to bo premiera byla ...20/12 ;l - czyli 10 dni przed koncem roku, i na koniec roku sprzedanych i zarejstrowanych HRV ... ponad 2,000 8]:oki:  Wow!

 

Ale genralnie Honda umiera, HRV jest Ok, Accord jest OK, a reszta? Jak czegos nie zrobia to bedzie jak Miss-a-bitchi pare lat temu .... :facepalm:

 

 

 

W Euro zabili Accorda. Jest Jazz/Fit, ktory chyba w ogole sie nie sprzedaje - przynajmniej ja nie widze na ulicy. Civic - tez tego niewiele. Dopiero lifting 2015 wyglada fajnie ale brak sensownych silnikow. HRV jest za drogi i jakies 3-4 lata za pozno na rynku. CRV trzyma poziom.

 

Sporo nadziei sobie robia X gen Civica, ktory w USA zostal przyjety entuzjastycznie. Wyglada dobrze, ma nowe silniki i fajne wyposazenie. 

 

A Mitsu - well. Lancer klepany od 2008 roku :) Widac spora zadyszke w prezentacji nowych modeli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. U nas klient 22-23 lat nie wsiądzie do Corolli. On musi mieć BMW albo w najgorszym wypadku VW. I z odpowiednio mocnym silnikiem żeby mógł się zabić na drzewie. Ani jednej takiej Corolli byś nie sprzedał.

2. U nas klient 22-23 lat ma $2k na auto, nie $20k.

3. U nas klient co ma 70-100k na nowe auto to jest bogacz. I ten bogacz ma już wymagania.

4. U konkurencji masz pod maską dużo więcej za niewiele drożej. To po co się męczyć w lodówce?

5. Właśnie o to chodzi żeby były jakieś inne silniki w ofercie, nie tylko same kosiarkowe. Albo żeby były jakieś osiągi. W Toyocie możesz wybierać tylko między kosiarką a kosiarką. Wszystkie tak samo nie jadą. To żaden wybór.

 

Dokladnie. Poza tym jest podejscie godnie prezentowane przez Jaya. Po co wydawac 50-70k na nowe auto klasy B czy kompakt jak mozna miec prawie nowe 5 letnie X5 od lekarza z Niemiec albo Szwajcarii :) respekt na dzielni wiekszy niz jakims tam Aurisem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi cos dziwnego, ze tyo guano sie nie psuje.

 

Moi rodzice mają Cee'd z USB i pomimo 10 lat eksploatacji jest z nią zero problemów. Bardzo niezawodny samochód. Jednak w odróżnieniu od wielu "ekspertów" z forum, samochód był zawsze serwisowany w ASO i wszelkie przeglądy, wymiany części eksploatacyjnych itp. były robione zgodnie z sugestiami serwisu bez prób oszczędzania. teraz kupili nową Mazdę 3 = Cee'd pewnie pójdzie na sprzedaż - ktoś, kto go kupi będzie potem opowiadał o tym że w Polsce da się znaleźć "perełkę" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


I ile sprzedaje sie ? 500 k na rok?
 
Czyli tak, popraw jak sie myle, macie wersje bieda, na biedny rynek,   - wycieraczka, extra, klamka extra, siedzenie extra

 

Nie klamka i siedzenie ale odpal sobie np. konfigurator Skody:

http://cc-cloud.skoda-auto.com/pol/pol/pl-pl

 

I zrób taką Octavię:

- chcesz silnika? do wyboru do koloru

- automat? z niemal wszystkimi silnikami

- 4x4? proszę bardzo

- lepsze audio? jest

- tempomat? adaptacyjny tempomat? jest

- skóra? podgrzewana szyba? szyberdach? elektryczne fotele? proszę

 

Zrobisz sobie auto jakie chcesz, a nie jakie jakiś mądrala za oceanem dla Ciebie wymyślił. Cena? Porównywalna z Toyotą. To po co mam iść do Toyoty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaz dzis miie rozwalilo, New BMW 7 series, gdzies na rynki w EU ... maja 2.0l Turbo w 7 Series... ;l ;l ;l ;l

 

 

Czterocylindrowiec w samochodzie klasy BMW 5 to zbrodnia a co dopiero w 7. Zresztą nawet w 3 series cztery cylindry jakoś dziwnie pasują. W końcu to ma być luksusowy samochód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. U nas klient co ma 70-100k na nowe auto to jest bogacz. I ten bogacz ma już wymagania.

 

Jak jeszcze dolar był po 3 PLN, to 100kPLN = $33K = luksusowy samochód w USA. Trudno się dziwić że ktoś chcący wydać w Polsce 100k PLN ma wymagania - biorąc pod uwagę polskie zarobki to jak wydanie $100K tutaj = Mercedes S czy BMW 7 z bogatym wyposażeniem. Takiego klienta się nosi na rękach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przy kiepskiej obsłudze klienta prędzej czy później akcjonariusze też nie będą zadowoleni. Toyota ma kiepską ofertę więc nadrabiała obsługa klienta. Ale skoro obsługa jest kiepska to czym ma konkurować? VAG ma przynajmniej bogatą ofertę.

 

Hmm, w EU pewnie tak, w reszcie swiata - dyskusyjne IMVHO. Postawili na Diesel w EU i u mnie. W US Diesel padl, u mnie padl. Ale u mnie potrafili sie wstrzelic w rynek - oferujac lepszy plastic i EU sentyment - widoczne po ilosci Asian jezdzacych Golf ;]  - i lud polubile te male turbo benzyny... :ok:

 

Problem masz taki, ze sami przyznaja ze obsluga klienta, non-stop ostatni jest bardzo zla. Nowy CEO byl przeniesiony z Canada, sam musze przyznac ze zrobili ogromny postem z tym co bylo - jak w PL :hehe:  ????? - ale znow za 2015 sa ostatni ... WIec cykl sie znow zamyka tak samo - idziesz kupujesz Golf, stykasz sie z VAG Oz obsluga klienta, przysiegasz ze to ostatni VAG w twoim zyciu, przed uplywem gwarancji sprzedajesz VAG, mowisz sasiadam ze sa okropni ... Sasiedzi kupuja VAG bo ci nie wierza - i mamy powtorke cyklu...

 

Ergo jak mowisz o Toyota w EU to mamy u mnie analogicznie odwrotna sytuacje z VAG ... wiec zaden dobry silnik ci nie pomoze :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Moi rodzice mają Cee'd z USB i pomimo 10 lat eksploatacji jest z nią zero problemów. Bardzo niezawodny samochód. Jednak w odróżnieniu od wielu "ekspertów" z forum, samochód był zawsze serwisowany w ASO i wszelkie przeglądy, wymiany części eksploatacyjnych itp. były robione zgodnie z sugestiami serwisu bez prób oszczędzania.

 

Nasz firmowy też tak miał. I nie pomogło. Ja myślę że jest to kwestia miejsca produkcji - te "Made in Slovakia" są marne. Te z Korei dużo lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz firmowy też tak miał. I nie pomogło. Ja myślę że jest to kwestia miejsca produkcji - te "Made in Slovakia" są marne. Te z Korei dużo lepsze.

 

Możliwe - ten ich egzemplarz jest koreański.

 

Ale to nigdy nie wiadomo - np. Mercedes C produkowany w USA w Alabamie z wykorzystaniem podzespołów produkowanych przez poddostawców z USA ma znacznie lepsze wyniki niezawodności niż C produkowane w Europie. Taka ciekawostka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


to wyszły niebotyczne ceny za samochód.

To samo ze zderzakiem. Wyprodukowanie go może kosztować grosze, ale zaprojektowanie, przetestowanie, przygotowanie linii produkcyjnej itp to olbrzymie wydatki.

Pamietam Lexus albo ty mi mowiel albo Car & Driver mial artukul o tym.

 

Jesli dobrze pamietam, z moich juz na emeryturze wysokich zrodel w GM ;)  - to koszt tego zderzaka po R&D byl ok $44 - czy $54. Wiec tez dobrze. 8]

 

Problem taki, ze my klienci widzimy to inaczej niz ksiegowi - dla nas oszczednosc $4 na aucie jest smieszna, dla bean counters marzeniem - $4 x 1,000,000 sztuk = $100,000 bonus na koniec roku do jego kieszeni :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest powód dlaczego nie pozbyłem się Kiły. Pali, nie jedzie ale jest bezproblemowa.

 

I dlatego obecnie Hyundai sprzedaje u mnie wiecej niz GM :hehe:  - a pamietam jak na tym forum sie kiedys z Pony smiali ;l

 

Prawda jest taka, jak lud pojedzie do Korea to zrozumie jak spoleczenstwo jest wychowane - wieczna konkurencja - ze Toyota boi sie Hyundai jako jedyne zagrozenie ich dominacji, nie VAG...

 

Hyundai dzis = dobra Q i dobra obsluga klienta.... :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Poza tym jest podejscie godnie prezentowane przez Jaya. Po co wydawac 50-70k na nowe auto klasy B czy kompakt jak mozna miec prawie nowe 5 letnie X5 od lekarza z Niemiec albo Szwajcarii :) respekt na dzielni wiekszy niz jakims tam Aurisem ;)

 

Gdyby koszty robocizny byly u nas takie jak u Oziego to tez by sie bardziej oplacalo kupic nowa Corolle ;)

Ale to jeszcze troche wody w Wisle uplynie do tego czasu ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietam Lexus albo ty mi mowiel albo Car & Driver mial artukul o tym.

 

Jesli dobrze pamietam, z moich juz na emeryturze wysokich zrodel w GM ;)  - to koszt tego zderzaka po R&D byl ok $44 - czy $54. Wiec tez dobrze. 8]

 

Problem taki, ze my klienci widzimy to inaczej niz ksiegowi - dla nas oszczednosc $4 na aucie jest smieszna, dla bean counters marzeniem - $4 x 1,000,000 sztuk = $100,000 bonus na koniec roku do jego kieszeni :hehe:

 

Bo to nie jest do konca takie proste. Owszem, jako czesc gdy pojdziesz do ASO to GM sprzeda taki zderzak za 500$ ale przy budowie nowego auta z podzespolow juz nie. Koncerny maja duzo wieksze przebicie na czesciach i akcesoriach niz na samym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy pracuje jako sprzedawca w Toyocie. W dieta mieli super deal. Corolla z automatem i klimą $99 na 3 lata 36k mil leasing z $0 down. Sprzedał w dzień kilkanaście sztuk. Sprzedawców jest dwudziestu = dealer sprzedał pewnie ze 150 Corolli jednego dnia. Wszystkie z placu n

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Jestem na wsi, znaczy do CBD/Downtown 50km... Najmniejszy dealer w Sydney - tak jeszcze jestem zaliczany do Metro :hehe: - 3 sprzedawcow.

 

Ze wszystki jestes na ty, wszystkich znasz od Service Manager do faceta co zmiata miotla... - plac - i na placu 100 HiLux, 100 Corolla, 50 Land Cruiser, 30 Camry , reszta = 300 aut.... 3 ludzi potrafi sprzedaz za Sobote 30 aut - a mowie o totalnej wsi :chipsy: :chipsy:

 

Ludzie przyjezdzaja z drugiego konca Sydney bo chca wsiowy service, maja w dup...e wstazke na aucie, ale $100 wola schowac do kieszeni ... warunek Finance na miejsu, auto na placu i business sie kreci.

 

Znam wlasciciela, kupil druga Toyota 40km dalej, Hyundai 300km dalej, i jak sam mowi to nie koniec ... wazne ze klient ma byc zadowolony, i dzieki temu imperium ZUO sie rozwija...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie jest do konca takie proste. Owszem, jako czesc gdy pojdziesz do ASO to GM sprzeda taki zderzak za 500$ ale przy budowie nowego auta z podzespolow juz nie. Koncerny maja duzo wieksze przebicie na czesciach i akcesoriach niz na samym aucie.

 

Zauważ że nawet jeżeli taki zderzak kosztuje Cię $50, to trzeba go wyprodukować zamrażając pieniądze z niewiadomym czasem zwrotu inwestycji (tzn. statystycznie oni dobrze wiedzą kiedy się sprzeda). Potem trzeba go wysłać do setek dealerów na całym świecie. Ci muszą wynająć przestrzeń magazynową na przechowywanie tego zderzaka + zapłacić ludziom którzy go sprzedadzą. Nie ma nic za darmo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, ze nic za darmo. Chodzi bardziej o to, ze gdybys postanowil sam zbudowac samochod kupujac do niego wszystkie czesci od dealera po oficjalnych cenach to za auto kosztujace z fabryki 30k$ pewnie by cie kosztowalo ze 100k :)

 

Niewiele się ich sprzedało więc trudno powiedzieć. Te, które zam, się nie psuły. Zresztą co się miało psuć jak to stare Audi A4 B7, produkowane z części wytestowanych do granic możliwości.

 

1.4 TSI tez wytestowany w roznych odmianach do granic mozliwosci a jakos i tak przez wiekszosc czasu produkcji byl totalnym guanem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] Cos jak trzy rozne waly korbowe i 4 rozne generacje panewek w E92 M3 przez okres produkcji, czym BMW rzecz jasna nigdy sie nie chwalilo. Albo to jak silniki w Hondach S2000 z pozniejszych lat sa zauwazalnie mocniejsze w dolnych i srodkowych zakresach obrotow...a niby Honda nic w nich nigdy nie zmienila. Standard.

 

Ale to u wszystkich znane :hehe: - na tym dobra obsluga polega, klient ma nie wiedziec ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze wszystki jestes na ty, wszystkich znasz od Service Manager do faceta co zmiata miotla... - plac - i na placu 100 HiLux, 100 Corolla, 50 Land Cruiser, 30 Camry , reszta = 300 aut.... 3 ludzi potrafi sprzedaz za Sobote 30 aut - a mowie o totalnej wsi :chipsy: :chipsy:

 

 

To jest strategia Toyoty - wydają znacznie mniej licencji na dealership po to by dealerzy mieli duży volume = mogli utrzymać niskie ceny. Chevrolet kilka lat temu wziął się i skonsolidował wielu dealerów właśnie w tym samym celu - by poprawić ich rentowność a jednocześnie spowodować że samochody są bardziej konkurencyjne cenowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie czasy, w BMW 3 podstawowy silnik jest 3 cylindrowy 1.5T 100kW i nazywaja to 318 ;) 320 ma juz 4 cylindry i 1.6pojemnosci

 

Ja juz sie w tym pogubilem, :facepalm: - teraz dla mnie Merc ma wiecej sensu niz BMW - GLA,BLB, GLC, GLZ  ;l - a BMW te 2.0l 7 series to chyba 730  8]  8]  8]  Skad te 3 sie wzielo ????  :chipsy: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.