TMW Napisano 9 Marca 2005 Udostępnij Napisano 9 Marca 2005 > W JTD jest ponoc trudniej (tam cos jest chyba turbina? ) Turbina jest przy kolektorze - tzn. za chlodnica Pod lampa to jest intercooler + orurowanie i to faktycznie ogranicza pole dzialania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo-jtd Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > No prosze. czyli to nie takie proste... Ja pisalem o H7 (tzw mijania) a Camel o tych malych pozycyjnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaMi Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > W JTD jest ponoc trudniej (tam cos jest chyba turbina? ) w JTD mechanikom w ASO bielinski wymiana zarowek swiatel mijania zajmuje okolo 20 minut (dwoch) sprawdzalem stojac obok, sprawdzal niedawno kolega.... jak jest z postojowymi, nie wiem Camel ma xenony, moze cos przez to jest zmienione ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > Camel ma xenony, moze cos przez to jest zmienione ? >>KLIK<< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel1 Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > >>KLIK Klapka jest przykręcona... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilojtd5d Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > .. i mnie to dopadlo.. akurat ta lewa.. > Jak ja najlatwiej wymienic?? > i Mam 71 tys km, wymieniałem po lewej ze trzy razy to mam wprawę: podnośniczek, koło zdjąć, nadkole zdjąć wspornik zderzaka odkręcić, klosz tylny lampy odpiąć klosz wyjąć (może być trudne - uwaga na kable przy wtyczce w górnej części lampy - lepiej z tej wtyczki nie wypinać tylko kable przesunąć bo jeśli wtyczka będzie przypieczona to się może posypać), żarówkę zmienić, klosz założyć - wymagana cierpliwość), pozostałe czynności już się pewnie domyślasz jak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pihag Napisano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 > .. i mnie to dopadlo.. akurat ta lewa.. > Jak ja najlatwiej wymienic?? > i Teraz na mnie kolej. Po zapoznaniu się z zawartością tego wątku, nie mogę uwierzyć, że to taki problem. Jutro z instrukcją obsługi idę do samochodu... P.S. Zaskoczony jestem, że nic nie sygnalizuje przepalenia żarówki. Kontrolka się nadal świeci, brak żadnego komunikatu. To nawet w Polonezie kontrolka świateł nie zapala się, ale jest także dodatkowa kontrolka, sygnalizująca, że żarówka się przepala! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 > Mam 71 tys km, wymieniałem po lewej ze trzy razy to mam wprawę: > podnośniczek, koło zdjąć, nadkole zdjąć wspornik zderzaka > odkręcić, klosz tylny lampy odpiąć klosz wyjąć (może być trudne > - uwaga na kable przy wtyczce w górnej części lampy - lepiej z > tej wtyczki nie wypinać tylko kable przesunąć bo jeśli wtyczka > będzie przypieczona to się może posypać), żarówkę zmienić, klosz > założyć - wymagana cierpliwość), pozostałe czynności już się > pewnie domyślasz jak... no nie wiem... Ja wymieniam tylko poprzez skręcenie koła max w lewo i odkręceniu 3 srubek od osłony nadkola oraz osłony akumulatora... operacja zajmuje z 10 minut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 Jutro z instrukcją obsługi idę do samochodu... > P.S. Zaskoczony jestem, że nic nie sygnalizuje przepalenia żarówki. Czyli wszystko jest OK - czytamy TUTAJ post andre222 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pihag Napisano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 Niewiarygodne Faktycznie, to jest jakieś Raczej pojadę do serwisu. Zna ktoś ceny w Poznaniu za tak zaawansowaną usługę jak wymian żarówki w Stilo JTD 115? Myślę z przestrachem, co trzeba zdemontować wymieniając koło lub wycieraczkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 na slasku/zaglebiu 30-60(norauto) za usluge + koszt zarowoki polecam zrobic samemu... poswiecic jeden dzien i sie nauczyc. Ja robie z demontazem aku i juz mnie to nie przeraza. Metodycznie powoli i do przodu Prawej strony sie nie podejme bo to inna liga , wole dac 60 i niech inni rece lamia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pihag Napisano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 > na slasku/zaglebiu 30-60(norauto) za usluge + koszt zarowoki > polecam zrobic samemu... poswiecic jeden dzien i sie nauczyc. Ja > robie z demontazem aku i juz mnie to nie przeraza. > Metodycznie powoli i do przodu > Prawej strony sie nie podejme bo to inna liga , wole dac 60 i niech > inni rece lamia W sumie to byłem dość zdesperowany dziś, aby TO zrobić, nawet całkiem pogoda dopisywała. Ale... brak u mnie kluczy typu gwiazdka Pewnie każdy, szary użytkownik Stilo zestaw taki powinien w bagażniku wozić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 > W sumie to byłem dość zdesperowany dziś aby TO zrobić, nawet całkiem > pogoda dopisywała. Ale... brak u mnie kluczy typu gwiazdka a do czego koledze gwiazdka ? Bude z aku ? Odpowiednio duzy plaski srubokret rozwiazuje temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 > Niewiarygodne > Faktycznie, to jest jakieś Normalne. Wynika to z 2 rzeczy. Po pierwsze łatwiej sprawdzic czy nie spaliła sie zarowka (lub bezpiecznik) zarowki 21W czy 5W niz 55W halogena. Dwa - to ze nie ma sie swiatla mijania widac bardzo łatwo - np. widac to na poprzedzajacym nas aucie, na jego tyle, czy na bramie garazowej itd itd a swiatla stopu czy pozycji juz nie widac tak pięknie. Poza tym tak jest w kazdym aucie - swiatla drogowe i mijania nie sa testowane. Moze inaczej jest w HIDach ale nie wiem - nie mialem takiego auta. Jak sie spali np. stop czy migacz to bedzie i komunikat i kontrolka. Poza tym - czy czujnik poziomu oleju zwlania kierowce od niesprawdzenia jego stanu recznie? Nie. Tylko pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irek88 Napisano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 > Normalne. Wynika to z 2 rzeczy. Po pierwsze łatwiej sprawdzic czy nie > spaliła sie zarowka (lub bezpiecznik) zarowki 21W czy 5W niz 55W > halogena. tak? a gdzie tkwi różnica Twoim zdaniem ? > Dwa - to ze nie ma sie swiatla mijania widac bardzo łatwo - np. widac > to na poprzedzajacym nas aucie, na jego tyle, czy na bramie > garazowej itd itd a swiatla stopu czy pozycji juz nie widac tak > pięknie. No tak, polecam takie tłumaczenie kiedy zatrzyma Cię policja na autostradzie... "Panie władzo nie mogłem nikogo dogonić dlatego nie wiedziałem że mi się żarówka przepaliła..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irek88 Napisano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 > Poza tym tak jest w kazdym aucie - swiatla drogowe i mijania nie sa > testowane. Moze inaczej jest w HIDach ale nie wiem - nie mialem Jeszcze jedno, w mojej Omedze światła mijania są kontrolowane przez komputer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 > Jeszcze jedno, w mojej Omedze światła mijania są kontrolowane przez > komputer W wielu autach nie jest w ogole zadne (i tam mozna wrzuca ledy bo soft sie nie pluje - jedyny plus). Poza tym jak sie nie ma swiatla to widac bardzo - ze cos nie jest tak w nocy. Pamietam ze w Punto 1 byl test/kontrolka stopów w wersjach elx. IMHO - to jest najwazniejsze. Reszte swiatel mozna sprawdzic samemu i ich brak nie jest az tak bardzo katastroficzny jak brak stopów (ile to razy juz widzialem jak komus zostalo tylko 3-cie swiatlo stopu lub nie mial zadnego). I taka kontrolka powinna byc obowiazkowa jak ABS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
w0dnik Napisano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 Ciekawe czy w Stiolo jest jakaś kontrolka stopu? Choć nawet jeśli jest to i tak lepiej od czasu do czasu poprosić kogoś o sprawdzenie czy działają światła stop... -> O tym, że nie działają światła stop powiedział życzliwy (a może wkurzony?) kierowca jądacy za mną. Okazało się, że "zawiesił" się włącznik świateł stop... Przy okazji wyszło też, że nie świeci trzecie światło stop, ale wystarczyło dolutować kawałek drucika w miejsce przerdzewiałej ścieżki na płytce drukowanej w tej lampie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 > Ciekawe czy w Stiolo jest jakaś kontrolka stopu? Jest, i nawet jest link kilka postow wyzej dokumentnie to wyjasniajacy. Dwa - widac ze nie czytalismy instrukcji - prosze predko to nadrobic "Zgodnie z instrukcja obługi, pokazuje wszytkie żarówki z wyjątkiem świateł drogowych (długich) i mijania (krótkich). I jest to zgodne z rzeczywistością w ciągu roku przerobiłem dwie żarówki mijania i nie pokazywał komp oraz 1 żarówke stopu, 1 św. przeciwmgielnych i dwie oświtlenia tablicy i jedną tzw. postojówkę - komunikat pokazuje juz mi miesiąc." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pihag Napisano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2008 Żarówka już ok. Pytałem się w ASO Fiata, żarówka + wymiana 40PLN. W międzyczasie oddałem Stilona do lakierowania, jakiś <beep> otarł go na postoju, i ASO wymieniło mi żarówkę gratis . Pewnie teraz kolej na prawą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris37 Napisano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 > W wielu autach nie jest w ogole zadne (i tam mozna wrzuca ledy bo > soft sie nie pluje - jedyny plus). Poza tym jak sie nie ma > swiatla to widac bardzo - ze cos nie jest tak w nocy. Pamietam > ze w Punto 1 byl test/kontrolka stopów w wersjach elx. IMHO - to > jest najwazniejsze. Reszte swiatel mozna sprawdzic samemu i ich > brak nie jest az tak bardzo katastroficzny jak brak stopów (ile > to razy juz widzialem jak komus zostalo tylko 3-cie swiatlo > stopu lub nie mial zadnego). I taka kontrolka powinna byc > obowiazkowa jak ABS. test świateł i to wszystkich posiadał nawet poczciwy Polonez a nie jakaś wybiórczość typu postojowe tak ale tylko jak dwie zgasną,mijania i drogowe nie ,ale ogólnie chyba tajemnicą poliszynela nie jest że cała elektronika włoska jest "na szmelc do Kielc" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 > test świateł i to wszystkich posiadał nawet poczciwy Polonez O ile pamietam to kontrolka stopów swiecila sie az nie nacisnelo sie noznego. A co do kontroli innych swiatel - ciecie kosztów. Normalka w dzisiejszych czasach. I mnie dzis spotkala ta niewatpliwa przyjemnosc jaka jest zmiana zarowki sw. mijania od strony pasazera. Z otwarciem auta, odkreceniem zbiorniczka spryskiwaczy od gory i zmiana zarowki + zaloznie sprezynki ktora tez zdjalem z klosza zajelo mi to ok 15-20min... i to byla ta latwiejsza strona. Pewno nie dlugo pora przyjdzie na druga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareczek Napisano 29 Marca 2008 Udostępnij Napisano 29 Marca 2008 przyszła pora na mnie, padły dwie żarówki prawie jednocześnie. Zadzwoniłem do ASO z pytaniem o koszta- ok. 250 pln ( z żarówkami). Chyba jednak spróbuję wymienić sam, najwyżej jak polegnę to pojadę do ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiray Napisano 29 Marca 2008 Udostępnij Napisano 29 Marca 2008 > Zadzwoniłem do ASO z pytaniem o koszta- ok. 250 pln Chyba ich pogięło. Mnie zajęło to ok 40 min (bo wypadła mi sprężynka z lewej strony). Myślę, że warto spróbować samemu, bo za 250pln to zalewam jtdeka do pełna i jeszcze na starczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 29 Marca 2008 Udostępnij Napisano 29 Marca 2008 Kiedyś, będąc na mazurach wybrałem sie wieczorkiem na ryby. Wyjeżdzając z domku zauważyłem brak światła. Kiedy już po zmroku miałem zamiar wracać okazało się, ze nie mam już obu świateł. Wracałem na długich. Na drugi dzień pojechałem na stacje beznzynową, kupiłem żarówki, wróciłem do domku i zabrałem się do wymiany. Oj, było ciężko. Życie uratował mi 15-to cntymetrowy wkręt do drewna. Czubek wkręta udało mi się wkręcić troche w dziurke w konektorze żarówki i tym wkrętem z żarówką na jego czubku wsadziłem obie w gniazda. Ale te sprężynki i klapki też nie były proste do założenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareczek Napisano 29 Marca 2008 Udostępnij Napisano 29 Marca 2008 kurcze Panowie, poległem na lewej żarówce. Prawa elegancko, 15-20 minut bez pośpiechu. Z lewą też szlo mi dobrze, ale spadła mi sprężynka przytrzymująca żarówkę i za Chiny Ludowe nie mogę jej założyć z powrotem- giba się na wszytkie strony i co chwila mi spada . Ki diabeł? mam też problem z wtyczką- ściągnąłem bez problemu przesuwając ten szary pierścień C, nie chce jednak zaskoczyć z powrotem Dobiło mnie to, szczerze mówiąc, głupia sprężynka mnie pokonała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ampi89 Napisano 29 Marca 2008 Udostępnij Napisano 29 Marca 2008 Gdybys mieszkał gdziesz w Warszawie albo obok to mógłbys do mnie podjechac ja z lewym męczyłem się tylko 30 minut w JTD a z prawym 5 minut najgorsze są te druciki przytrzymujące żarówkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareczek Napisano 29 Marca 2008 Udostępnij Napisano 29 Marca 2008 jutro podejdę jeszcze raz to tematu, przygotowalem sobie małe lusterko, żeby zobaczyć jak wygląda górne mocowanie sprężynki, myslę, że jak uda mi się je ufiksować to reszta pójdzie w miarę gładko . Ampi89 dzięki za ofiarowanie pomocy, ale trochę daleko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ampi89 Napisano 29 Marca 2008 Udostępnij Napisano 29 Marca 2008 > Ampi89 dzięki za ofiarowanie pomocy, ale trochę daleko... jestem uczynny i pomocny od dziecka "rodzice tego nauczyli" a tak na poważnie to tam sa za małe te uchwyty żeby na ślepo trafic ja u siebie musiałem aku wyjmować i wtedy wsadziłem głowę do obudowy od aku i było lepiej widzieć mimo że to było do góry nogami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkrol Napisano 29 Marca 2008 Udostępnij Napisano 29 Marca 2008 > jutro podejdę jeszcze raz to tematu, przygotowalem sobie małe > lusterko, żeby zobaczyć jak wygląda górne mocowanie sprężynki, > myslę, że jak uda mi się je ufiksować to reszta pójdzie w miarę > gładko . > Ampi89 dzięki za ofiarowanie pomocy, ale trochę daleko... Może to pomoże http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=277748505&an=&page=&vc=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekKraków Napisano 29 Marca 2008 Udostępnij Napisano 29 Marca 2008 > jutro podejdę jeszcze raz to tematu, przygotowalem sobie małe > lusterko, żeby zobaczyć jak wygląda górne mocowanie sprężynki, > myslę, że jak uda mi się je ufiksować to reszta pójdzie w miarę > gładko . > Ampi89 dzięki za ofiarowanie pomocy, ale trochę daleko... Wymiana zajmie ci jakieś 20 minut jeśli odkręcisz koło i nadkole (trzyma się na chyba 6 albo 7 śrubkach). Wtedy masz elegancko dostęp i żadna sprężynka nie sprawi ci kłopotu. Robiłem to 2 tygodnie temu po obu stronach. Przy okazji odkryłem że nadkole ładnie mi obtarło rurę do intercoolera. Teraz ją sobie porządnie osłoniłem i zabezpieczyłem przed dalszym przecieraniem. Polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 30 Marca 2008 Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 > Wymiana zajmie ci jakieś 20 minut jeśli odkręcisz koło i nadkole > (trzyma się na chyba 6 albo 7 śrubkach). Wtedy masz elegancko > dostęp i żadna sprężynka nie sprawi ci kłopotu. Robiłem to 2 > tygodnie temu po obu stronach. Przy okazji odkryłem że nadkole > ładnie mi obtarło rurę do intercoolera. Teraz ją sobie porządnie > osłoniłem i zabezpieczyłem przed dalszym przecieraniem. Potwierdzam na początku również męczyłem się próbując górą.... Jednak zdjecie koła i nadkola to raptem 5 min... cała operacja trwa do 15 min. Ostatnio tak również wymieniałem silniczek regulacji położenia świateł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareczek Napisano 31 Marca 2008 Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 no i udało się! Co ciekawe, w niedziele podszedłem do tego metodycznie, bez nerwów i zajęło mi to ok 30-40 minut. Połączyłem metodę górną z metodą dolną. Za pomocą lusterka oblukałem jak wyglądają zaczepy górne spreżynki. Jak już wiedziałem o co chodzi to włożyłem żarówkę i przytrzymując ją jednym palcem jednocześnie ufiksowałem sprężynkę w górnym jej mocowaniu. Natępnie cierpliwie próbowałem zamocować spreżynkę na dolnym mocowaniu tak aby jednocześnie żarówka się nie przesunęła. Wymaga to cierpliwości, po paru próbach w końcu się udało. Potem już łatwizna, wtyczki i pokrywa tylna refektora, którą założyłem od dołu, od nadkola. Rychard dzięki za linka. obyło się bez demontażu aku, ale kto wie, może kiedyś się to przyda, Dzieki za wszystkie rady, dzięki nim uwierzyłem, że to się musi udać. Zostało 190 pln w kieszeni co cieszy, jednak chyba jeszcze bardziej cieszy zwycięstwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkrol Napisano 31 Marca 2008 Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Chwila z Adamem Słodowym ,czyli Zrób to Sam. Mała rzecz a cieszy.Gratulacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareczek Napisano 31 Marca 2008 Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 > Chwila z Adamem Słodowym ,czyli Zrób to Sam. Mała rzecz a > cieszy.Gratulacje a dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 31 Marca 2008 Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 co do spreżynki - gdyby byla na stale przymocowana, tak by nie mozna bylo jej odczepic za latwo, wymiana utrapieniem by nie byla - a da sie bo sa takie reflektory ktorych jest na stale... Mnie zawsze wypda ale mozna ja ustawic na miejsce swiecac latarka w leflektor od przodu - widac te zaczepy - na slepo nie ma szans... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareczek Napisano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2008 > co do spreżynki - gdyby byla na stale przymocowana, tak by nie mozna > bylo jej odczepic za latwo, wymiana utrapieniem by nie byla - a > da sie bo sa takie reflektory ktorych jest na stale... > Mnie zawsze wypda ale mozna ja ustawic na miejsce swiecac latarka w > leflektor od przodu - widac te zaczepy - na slepo nie ma > szans... zgadzam się, cały problem nie leży w braku dostępu tylko w tej nieszczenej sprężynce. Stałe górne mocowanie rozwiązałoby problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.