Skocz do zawartości

Przednia lewa zarówka...


richard_s

Rekomendowane odpowiedzi

> W JTD jest ponoc trudniej (tam cos jest chyba turbina? )

Turbina jest przy kolektorze - tzn. za chlodnica smile.gif

Pod lampa to jest intercooler + orurowanie i to faktycznie ogranicza pole dzialania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W JTD jest ponoc trudniej (tam cos jest chyba turbina? )

w JTD mechanikom w ASO bielinski wymiana zarowek swiatel mijania zajmuje okolo 20 minut (dwoch)

sprawdzalem stojac obok, sprawdzal niedawno kolega....

jak jest z postojowymi, nie wiem

Camel ma xenony, moze cos przez to jest zmienione ? tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> .. i mnie to dopadlo.. akurat ta lewa..

> Jak ja najlatwiej wymienic??

> i

Mam 71 tys km, wymieniałem po lewej ze trzy razy to mam wprawę: podnośniczek, koło zdjąć, nadkole zdjąć wspornik zderzaka odkręcić, klosz tylny lampy odpiąć klosz wyjąć (może być trudne - uwaga na kable przy wtyczce w górnej części lampy - lepiej z tej wtyczki nie wypinać tylko kable przesunąć bo jeśli wtyczka będzie przypieczona to się może posypać), żarówkę zmienić, klosz założyć - wymagana cierpliwość), pozostałe czynności już się pewnie domyślasz jak...

pub2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

> .. i mnie to dopadlo.. akurat ta lewa..

> Jak ja najlatwiej wymienic??

> i

Teraz na mnie kolej.

Po zapoznaniu się z zawartością tego wątku, nie mogę uwierzyć, że to taki problem. Jutro z instrukcją obsługi idę do samochodu...

P.S. Zaskoczony jestem, że nic nie sygnalizuje przepalenia żarówki. Kontrolka się nadal świeci, brak żadnego komunikatu. To nawet w Polonezie kontrolka świateł nie zapala się, ale jest także dodatkowa kontrolka, sygnalizująca, że żarówka się przepala!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam 71 tys km, wymieniałem po lewej ze trzy razy to mam wprawę:

> podnośniczek, koło zdjąć, nadkole zdjąć wspornik zderzaka

> odkręcić, klosz tylny lampy odpiąć klosz wyjąć (może być trudne

> - uwaga na kable przy wtyczce w górnej części lampy - lepiej z

> tej wtyczki nie wypinać tylko kable przesunąć bo jeśli wtyczka

> będzie przypieczona to się może posypać), żarówkę zmienić, klosz

> założyć - wymagana cierpliwość), pozostałe czynności już się

> pewnie domyślasz jak...

no nie wiem... oink.gif

Ja wymieniam tylko poprzez skręcenie koła max w lewo i odkręceniu 3 srubek od osłony nadkola oraz osłony akumulatora... operacja zajmuje z 10 minut zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiarygodne angryfire.gif

Faktycznie, to jest jakieś screwy.gif

Raczej pojadę do serwisu. Zna ktoś ceny w Poznaniu za tak zaawansowaną usługę jak wymian żarówki w Stilo JTD 115?

Myślę z przestrachem, co trzeba zdemontować wymieniając koło lub wycieraczkę irked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na slasku/zaglebiu 30-60(norauto) za usluge + koszt zarowoki

polecam zrobic samemu... poswiecic jeden dzien i sie nauczyc. Ja robie z demontazem aku i juz mnie to nie przeraza. 20.GIF Metodycznie powoli i do przodu wink.gif

Prawej strony sie nie podejme bo to inna liga , wole dac 60 i niech inni rece lamia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na slasku/zaglebiu 30-60(norauto) za usluge + koszt zarowoki

> polecam zrobic samemu... poswiecic jeden dzien i sie nauczyc. Ja

> robie z demontazem aku i juz mnie to nie przeraza.

> Metodycznie powoli i do przodu

> Prawej strony sie nie podejme bo to inna liga , wole dac 60 i niech

> inni rece lamia

W sumie to byłem dość zdesperowany dziś, aby TO zrobić, nawet całkiem pogoda dopisywała. Ale... brak u mnie kluczy typu gwiazdka mad.gif

Pewnie każdy, szary użytkownik Stilo zestaw taki powinien w bagażniku wozić spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie to byłem dość zdesperowany dziś aby TO zrobić, nawet całkiem

> pogoda dopisywała. Ale... brak u mnie kluczy typu gwiazdka

a do czego koledze gwiazdka ? Bude z aku ? Odpowiednio duzy plaski srubokret rozwiazuje temat wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niewiarygodne

> Faktycznie, to jest jakieś

Normalne. Wynika to z 2 rzeczy. Po pierwsze łatwiej sprawdzic czy nie spaliła sie zarowka (lub bezpiecznik) zarowki 21W czy 5W niz 55W halogena.

Dwa - to ze nie ma sie swiatla mijania widac bardzo łatwo - np. widac to na poprzedzajacym nas aucie, na jego tyle, czy na bramie garazowej itd itd a swiatla stopu czy pozycji juz nie widac tak pięknie.

Poza tym tak jest w kazdym aucie - swiatla drogowe i mijania nie sa testowane. Moze inaczej jest w HIDach ale nie wiem - nie mialem takiego auta.

Jak sie spali np. stop czy migacz to bedzie i komunikat i kontrolka. Poza tym - czy czujnik poziomu oleju zwlania kierowce od niesprawdzenia jego stanu recznie? Nie. Tylko pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normalne. Wynika to z 2 rzeczy. Po pierwsze łatwiej sprawdzic czy nie

> spaliła sie zarowka (lub bezpiecznik) zarowki 21W czy 5W niz 55W

> halogena.

tak? a gdzie tkwi różnica Twoim zdaniem ? zeby.GIF

> Dwa - to ze nie ma sie swiatla mijania widac bardzo łatwo - np. widac

> to na poprzedzajacym nas aucie, na jego tyle, czy na bramie

> garazowej itd itd a swiatla stopu czy pozycji juz nie widac tak

> pięknie.

No tak, polecam takie tłumaczenie kiedy zatrzyma Cię policja na autostradzie...

"Panie władzo nie mogłem nikogo dogonić dlatego nie wiedziałem że mi się żarówka przepaliła..." zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze jedno, w mojej Omedze światła mijania są kontrolowane przez > komputer

W wielu autach nie jest w ogole zadne (i tam mozna wrzuca ledy bo soft sie nie pluje - jedyny plus). Poza tym jak sie nie ma swiatla to widac bardzo - ze cos nie jest tak w nocy. Pamietam ze w Punto 1 byl test/kontrolka stopów w wersjach elx. IMHO - to jest najwazniejsze. Reszte swiatel mozna sprawdzic samemu i ich brak nie jest az tak bardzo katastroficzny jak brak stopów (ile to razy juz widzialem jak komus zostalo tylko 3-cie swiatlo stopu lub nie mial zadnego). I taka kontrolka powinna byc obowiazkowa jak ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy w Stiolo jest jakaś kontrolka stopu? Choć nawet jeśli jest to i tak lepiej od czasu do czasu poprosić kogoś o sprawdzenie czy działają światła stop... -> O tym, że nie działają światła stop powiedział życzliwy (a może wkurzony?) kierowca jądacy za mną. Okazało się, że "zawiesił" się włącznik świateł stop... Przy okazji wyszło też, że nie świeci trzecie światło stop, ale wystarczyło dolutować kawałek drucika w miejsce przerdzewiałej ścieżki na płytce drukowanej w tej lampie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe czy w Stiolo jest jakaś kontrolka stopu?

Jest, i nawet jest link kilka postow wyzej dokumentnie to wyjasniajacy. Dwa - widac ze nie czytalismy instrukcji - prosze predko to nadrobic nono.gifgrinser006.gif

"Zgodnie z instrukcja obługi, pokazuje wszytkie żarówki z wyjątkiem świateł drogowych (długich) i mijania (krótkich). I jest to zgodne z rzeczywistością w ciągu roku przerobiłem dwie żarówki mijania i nie pokazywał komp oraz 1 żarówke stopu, 1 św. przeciwmgielnych i dwie oświtlenia tablicy i jedną tzw. postojówkę - komunikat pokazuje juz mi miesiąc."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Żarówka już ok. Pytałem się w ASO Fiata, żarówka + wymiana 40PLN. W międzyczasie oddałem Stilona do lakierowania, jakiś <beep> otarł go na postoju, i ASO wymieniło mi żarówkę gratis ok.gif. Pewnie teraz kolej na prawą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W wielu autach nie jest w ogole zadne (i tam mozna wrzuca ledy bo

> soft sie nie pluje - jedyny plus). Poza tym jak sie nie ma

> swiatla to widac bardzo - ze cos nie jest tak w nocy. Pamietam

> ze w Punto 1 byl test/kontrolka stopów w wersjach elx. IMHO - to

> jest najwazniejsze. Reszte swiatel mozna sprawdzic samemu i ich

> brak nie jest az tak bardzo katastroficzny jak brak stopów (ile

> to razy juz widzialem jak komus zostalo tylko 3-cie swiatlo

> stopu lub nie mial zadnego). I taka kontrolka powinna byc

> obowiazkowa jak ABS.

test świateł i to wszystkich posiadał nawet poczciwy Polonez a nie jakaś wybiórczość typu postojowe tak ale tylko jak dwie zgasną,mijania i drogowe nie ,ale ogólnie chyba tajemnicą poliszynela nie jest że cała elektronika włoska jest "na szmelc do

Kielc"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> test świateł i to wszystkich posiadał nawet poczciwy Polonez

O ile pamietam to kontrolka stopów swiecila sie az nie nacisnelo sie noznego. A co do kontroli innych swiatel - ciecie kosztów. Normalka w dzisiejszych czasach.

I mnie dzis spotkala ta niewatpliwa przyjemnosc jaka jest zmiana zarowki sw. mijania od strony pasazera. Z otwarciem auta, odkreceniem zbiorniczka spryskiwaczy od gory i zmiana zarowki + zaloznie sprezynki ktora tez zdjalem z klosza zajelo mi to ok 15-20min... i to byla ta latwiejsza strona. Pewno nie dlugo pora przyjdzie na druga frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

przyszła pora na mnie, padły dwie żarówki prawie jednocześnie. Zadzwoniłem do ASO z pytaniem o koszta- ok. 250 pln icon_eek.gif ( z żarówkami). Chyba jednak spróbuję wymienić sam, najwyżej jak polegnę to pojadę do ASO hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zadzwoniłem do ASO z pytaniem o koszta- ok. 250 pln

Chyba ich pogięło. Mnie zajęło to ok 40 min (bo wypadła mi sprężynka z lewej strony). Myślę, że warto spróbować samemu, bo za 250pln to zalewam jtdeka do pełna i jeszcze na 20.GIF starczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś, będąc na mazurach wybrałem sie wieczorkiem na ryby. Wyjeżdzając z domku zauważyłem brak światła. Kiedy już po zmroku miałem zamiar wracać okazało się, ze nie mam już obu świateł. Wracałem na długich. Na drugi dzień pojechałem na stacje beznzynową, kupiłem żarówki, wróciłem do domku i zabrałem się do wymiany. Oj, było ciężko. Życie uratował mi 15-to cntymetrowy wkręt do drewna. Czubek wkręta udało mi się wkręcić troche w dziurke w konektorze żarówki i tym wkrętem z żarówką na jego czubku wsadziłem obie w gniazda. Ale te sprężynki i klapki też nie były proste do założenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze Panowie, poległem na lewej żarówce. Prawa elegancko, 15-20 minut bez pośpiechu. Z lewą też szlo mi dobrze, ale spadła mi sprężynka przytrzymująca żarówkę i za Chiny Ludowe nie mogę jej założyć z powrotem- giba się na wszytkie strony i co chwila mi spada angryfire.gif. Ki diabeł? mam też problem z wtyczką- ściągnąłem bez problemu przesuwając ten szary pierścień C, nie chce jednak zaskoczyć z powrotem niewiem.gif

Dobiło mnie to, szczerze mówiąc, głupia sprężynka mnie pokonała sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro podejdę jeszcze raz to tematu, przygotowalem sobie małe lusterko, żeby zobaczyć jak wygląda górne mocowanie sprężynki, myslę, że jak uda mi się je ufiksować to reszta pójdzie w miarę gładko hmm.gif.

Ampi89 dzięki za ofiarowanie pomocy, ale trochę daleko... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ampi89 dzięki za ofiarowanie pomocy, ale trochę daleko...

jestem uczynny i pomocny od dziecka smile.gif "rodzice tego nauczyli" rotfl.gif

a tak na poważnie to tam sa za małe te uchwyty żeby na ślepo trafic frown.gif ja u siebie musiałem aku wyjmować wink.gif i wtedy wsadziłem głowę do obudowy od aku i było lepiej widzieć wink.gif mimo że to było do góry nogami smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jutro podejdę jeszcze raz to tematu, przygotowalem sobie małe

> lusterko, żeby zobaczyć jak wygląda górne mocowanie sprężynki,

> myslę, że jak uda mi się je ufiksować to reszta pójdzie w miarę

> gładko .

> Ampi89 dzięki za ofiarowanie pomocy, ale trochę daleko...

Może to pomoże

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=277748505&an=&page=&vc=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jutro podejdę jeszcze raz to tematu, przygotowalem sobie małe

> lusterko, żeby zobaczyć jak wygląda górne mocowanie sprężynki,

> myslę, że jak uda mi się je ufiksować to reszta pójdzie w miarę

> gładko .

> Ampi89 dzięki za ofiarowanie pomocy, ale trochę daleko...

Wymiana zajmie ci jakieś 20 minut jeśli odkręcisz koło i nadkole (trzyma się na chyba 6 albo 7 śrubkach). Wtedy masz elegancko dostęp i żadna sprężynka nie sprawi ci kłopotu. Robiłem to 2 tygodnie temu po obu stronach. Przy okazji odkryłem że nadkole ładnie mi obtarło rurę do intercoolera. Teraz ją sobie porządnie osłoniłem i zabezpieczyłem przed dalszym przecieraniem. Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymiana zajmie ci jakieś 20 minut jeśli odkręcisz koło i nadkole

> (trzyma się na chyba 6 albo 7 śrubkach). Wtedy masz elegancko

> dostęp i żadna sprężynka nie sprawi ci kłopotu. Robiłem to 2

> tygodnie temu po obu stronach. Przy okazji odkryłem że nadkole

> ładnie mi obtarło rurę do intercoolera. Teraz ją sobie porządnie

> osłoniłem i zabezpieczyłem przed dalszym przecieraniem.

Potwierdzam

na początku również męczyłem się próbując górą.... angryfire.gifsciana.gif

Jednak zdjecie koła i nadkola to raptem 5 min... cała operacja trwa do 15 min.

Ostatnio tak również wymieniałem silniczek regulacji położenia świateł. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i udało się! Co ciekawe, w niedziele podszedłem do tego metodycznie, bez nerwów i zajęło mi to ok 30-40 minut. Połączyłem metodę górną z metodą dolną. Za pomocą lusterka oblukałem jak wyglądają zaczepy górne spreżynki. Jak już wiedziałem o co chodzi to włożyłem żarówkę i przytrzymując ją jednym palcem jednocześnie ufiksowałem sprężynkę w górnym jej mocowaniu. Natępnie cierpliwie próbowałem zamocować spreżynkę na dolnym mocowaniu tak aby jednocześnie żarówka się nie przesunęła. Wymaga to cierpliwości, po paru próbach w końcu się udało. Potem już łatwizna, wtyczki i pokrywa tylna refektora, którą założyłem od dołu, od nadkola.

Rychard dzięki za linka. obyło się bez demontażu aku, ale kto wie, może kiedyś się to przyda,

Dzieki za wszystkie rady, dzięki nim uwierzyłem, że to się musi udać. Zostało 190 pln w kieszeni co cieszy, jednak chyba jeszcze bardziej cieszy zwycięstwo yay.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do spreżynki - gdyby byla na stale przymocowana, tak by nie mozna bylo jej odczepic za latwo, wymiana utrapieniem by nie byla - a da sie bo sa takie reflektory ktorych jest na stale...

Mnie zawsze wypda ale mozna ja ustawic na miejsce swiecac latarka w leflektor od przodu - widac te zaczepy - na slepo nie ma szans...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do spreżynki - gdyby byla na stale przymocowana, tak by nie mozna

> bylo jej odczepic za latwo, wymiana utrapieniem by nie byla - a

> da sie bo sa takie reflektory ktorych jest na stale...

> Mnie zawsze wypda ale mozna ja ustawic na miejsce swiecac latarka w

> leflektor od przodu - widac te zaczepy - na slepo nie ma

> szans...

zgadzam się, cały problem nie leży w braku dostępu tylko w tej nieszczenej sprężynce. Stałe górne mocowanie rozwiązałoby problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.