Skocz do zawartości

Chyba dojrzałem do Passata B6


rostex

Rekomendowane odpowiedzi

Po wszystkich "pseudo-autach" jakie miałem nastawiłem się na kupno za jakiś czas Passata B6 z motorem albo 1.6 MPI (i oczywiście zagazowanie) albo 1.9 TDI BKC. Jak zawias w B6 znosi polskie drogi? Na co szczególnie zwrócić uwagę przy oglądaniu tego cuda motoryzacji, oprócz podstawowych rzeczy? 

Co nagminnie się psuje, i co jest typową wadą modelu?

 

Z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wszystkich "pseudo-autach" jakie miałem nastawiłem się na kupno za jakiś czas Passata B6 z motorem albo 1.6 MPI (i oczywiście zagazowanie) albo 1.9 TDI BKC. Jak zawias w B6 znosi polskie drogi? Na co szczególnie zwrócić uwagę przy oglądaniu tego cuda motoryzacji, oprócz podstawowych rzeczy? 

Co nagminnie się psuje, i co jest typową wadą modelu?

 

Z góry dzięki za odp.

 

Jeśli chcesz naprawdę poczuć jak to jest mieć Passata i żyć pełnią życia to kup 2.0 TDI.  ;]  ;]  ;]

 

O dziwo - mój brat ma takiego i jak na razie zero problemów.  :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz naprawdę poczuć jak to jest mieć Passata i żyć pełnią życia to kup 2.0 TDI.  ;]  ;]  ;]

 

O dziwo - mój brat ma takiego i jak na razie zero problemów.  :nie_wiem:

Nie chcę 2.0 tdi, bo to tykająca bomba. Najbardziej pasowałby 1.6 MPI. Wiem, że nie jedzie, ale na moją jazdę byłby najlepszy (6 km do pracy) a i gazu się nie boi. Jeśli nie znajdę ładnej sztuki z 1.6 MPI to poszukam 1.9 TDI 105KM. 

 

Z tego co wiem, VW w modelu B6 powrócił z przodu do McPhersona, pytanie jak z trwałością? Czy należy bać się tylnego wielowahacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę 2.0 tdi, bo to tykająca bomba. Najbardziej pasowałby 1.6 MPI. Wiem, że nie jedzie, ale na moją jazdę byłby najlepszy (6 km do pracy) a i gazu się nie boi. Jeśli nie znajdę ładnej sztuki z 1.6 MPI to poszukam 1.9 TDI 105KM. 

 

Z tego co wiem, VW w modelu B6 powrócił z przodu do McPhersona, pytanie jak z trwałością? Czy należy bać się tylnego wielowahacza?

 

Tego to nie wiem bo jemu się jeszcze nic nie zepsuło.  :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym go kupił i wyszłyby wszystkie kwiatki z których słynie 2.0 TDI to ja bym wisiał  ;l

 

to doczytaj o 2.0 bo ich było kilka rodzajów, w paskach z 2.0 TDi CBAB nie ma problemów wcześniejszych silników z pękaniem głowic czy z pompowtryskiwaczami bo jest na common railu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były w ogóle 1.6 MPI passaty B6? Bo nie spotkałem się. Tylko FSI z tego co mi wiadomo.

Co do diesli - 2.0 TDI na common railu (4 literowe oznaczenia silników) jest bezproblemowy.

Jak benzyna to brałbym 1.8 albo 2.0

 

IMO najlepsza opcja to 2.0FSI. Miałem znajomego (lekarz, profesor), który miał takiego do sprzedania - auto idealne, znane mi od nowości, mały przebieg, jak nowe. Chciałem brata namówić ale nie pasowało mu że benzyna i sedan, więc wybrał 2.0TDI PD od handlarza.

:facepalm:  :facepalm:  :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO najlepsza opcja to 2.0FSI. Miałem znajomego (lekarz, profesor), który miał takiego do sprzedania - auto idealne, znane mi od nowości, mały przebieg, jak nowe. Chciałem brata namówić ale nie pasowało mu że benzyna i sedan, więc wybrał 2.0TDI PD od handlarza.

:facepalm:  :facepalm:  :facepalm:

FSI i TFSI były ok, TFSI lubił sobie oleju wypić i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FSI i TFSI były ok, TFSI lubił sobie oleju wypić i tyle.

 

Ten samochód to była prawdziwa okazja - i mogłem go kupić zanim trafiłby do ogłoszenia. Ale ten się uparł i tyle. Jak na razie wyszedł na swoje bo ten TDI się nie psuje ale to faktycznie może być bomba z opóźnionym zapłonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to doczytaj o 2.0 bo ich było kilka rodzajów, w paskach z 2.0 TDi CBAB nie ma problemów wcześniejszych silników z pękaniem głowic czy z pompowtryskiwaczami bo jest na common railu

Niestety za nowe i tym samym za drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze 1.4 tsi 122 km tez jest dosyć fajnym silnikiem.

Nie prościej, a przede wszystkim taniej, kupić mondeo mk4?

 

A nie lepiej Lagunę ??? Gość chce Passata, to nie bedzie schodził klasę niżej i brał Mondeo czy Lagunę... 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam paska B6 z silnikiem 1.6MPI. Silnik mega tani w eksploatacji, podobno dobry do gazu, ale ja jezdze na noPB i gazowac nie bede go. Srednie spalanie po miescie wychodzi mi okolo 8.0ltr/100km. Jedyny minus to jego osiagi - zakrzywia czasoprzestrzen - w te druga strone. Kultura pracy super jak na silnik OHV. Na szczescie B6 ma z przodu zwykly mcperson i wahacz wleczony (koszta naprawy mizerne) a z tylu wielowahacz gdzie najczesciej leca drazki skretne. Co do sprawdzenia, podstawa czy nie bity, czy nie ma bledow w komputerach, i sprawdz w jakim stanie sa tylne silniczki hamulca postojowego.

Ja swoimnjezdze ponad 3 miesiace i jestem bardzo zadowolony mimo kilku wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były w ogóle 1.6 MPI passaty B6? Bo nie spotkałem się.

Byly montowane 2 silniki 1.6MPI - BSE oraz BSF. Czym sie różnia nie mam pojecia oba maja po magiczne 102 kunie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byly montowane 2 silniki 1.6MPI - BSE oraz BSF. Czym sie różnia nie mam pojecia oba maja po magiczne 102 kunie ;)

 

Heh szukałem takiego ale po pierwszej jeździe stwierdziłem, że to jedzie wolniej jak rower :)

Później jechałem 1.9 TDI 105KM też masakra była hihi

 

Ten 1,6 byłby fajny do Fabii :)

 

ps. nie wykluczam że coś z tym silnikiem kupię dla kobiety by miała na miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh szukałem takiego ale po pierwszej jeździe stwierdziłem, że to jedzie wolniej jak rower :)

Później jechałem 1.9 TDI 105KM też masakra była hihi

Ten 1,6 byłby fajny do Fabii :)

ps. nie wykluczam że coś z tym silnikiem kupię dla kobiety by miała na miasto.

Jak sie przesiadlem z diesla 164@380 na 102@145 to jest roznica :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam paska B6 z silnikiem 1.6MPI. Silnik mega tani w eksploatacji, podobno dobry do gazu, ale ja jezdze na noPB i gazowac nie bede go. Srednie spalanie po miescie wychodzi mi okolo 8.0ltr/100km. Jedyny minus to jego osiagi - zakrzywia czasoprzestrzen - w te druga strone. Kultura pracy super jak na silnik OHV. Na szczescie B6 ma z przodu zwykly mcperson i wahacz wleczony (koszta naprawy mizerne) a z tylu wielowahacz gdzie najczesciej leca drazki skretne. Co do sprawdzenia, podstawa czy nie bity, czy nie ma bledow w komputerach, i sprawdz w jakim stanie sa tylne silniczki hamulca postojowego.

Ja swoimnjezdze ponad 3 miesiace i jestem bardzo zadowolony mimo kilku wad.

Opowiedz jeszcze jak możesz, jak sprawa wyciszenia, szczególnie interesuje mnie jazda autostradowa ok. 120 km/h, czy głośność silnika daje się we znaki, bo zapewne przy takiej prędkości jest ok. 4 tys obr/min?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowiedz jeszcze jak możesz, jak sprawa wyciszenia, szczególnie interesuje mnie jazda autostradowa ok. 120 km/h, czy głośność silnika daje się we znaki, bo zapewne przy takiej prędkości jest ok. 4 tys obr/min?

Odnosnie wyciszenia jestem bardzo milo zaskoczony. Przy jezdzie autostradowej z tempomatem dzwiek silnika jest nie meczacy przy najmniej dla mnie. A na postoju wogole nie slychac silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam paska B6 z silnikiem 1.6MPI. Silnik mega tani w eksploatacji, podobno dobry do gazu, ale ja jezdze na noPB i gazowac nie bede go. Srednie spalanie po miescie wychodzi mi okolo 8.0ltr/100km. Jedyny minus to jego osiagi - zakrzywia czasoprzestrzen - w te druga strone. Kultura pracy super jak na silnik OHV. Na szczescie B6 ma z przodu zwykly mcperson i wahacz wleczony (koszta naprawy mizerne) a z tylu wielowahacz gdzie najczesciej leca drazki skretne. Co do sprawdzenia, podstawa czy nie bity, czy nie ma bledow w komputerach, i sprawdz w jakim stanie sa tylne silniczki hamulca postojowego.

 

 

To produkują jeszcze silniki OHV? Ostatni taki silnik widziałem w Fiacie 126/125 i w Polonezie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie pocieszam sie ze prestiż haha ale auto calkiem spoko

 

Ładny jest, wnętrze też niczego sobie. Ja wybrałem Lagunę 2.0 aby coś jechała...

Pasek mnie też lekko odstraszył, że szybko potrafi zniknąć z parkingu, ewentualnie gdyby w B6 był motor 1,8T 150KM to szukałbym takiego rodzynka i szybko wykupił AC :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny jest, wnętrze też niczego sobie. Ja wybrałem Lagunę 2.0 aby coś jechała...

Pasek mnie też lekko odstraszył, że szybko potrafi zniknąć z parkingu, ewentualnie gdyby w B6 był motor 1,8T 150KM to szukałbym takiego rodzynka i szybko wykupił AC :)

Wtedy auto niemal idealne. Ja poszedlem do VAGa bo mam dobry serwisnpod nosem, a zonie kupilem fabie i tez zadowolona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh szukałem takiego ale po pierwszej jeździe stwierdziłem, że to jedzie wolniej jak rower :)

 

 

juz to pisałem i napisze znowu. nie wiem jak Ty jezdzisz, ale ja mając ten silnik w octavii, zawsze jestem żwawszy niż inni z lepszymi autami. naprawde nie jest żle. choć pasek zapewne cięższy niż octa.

ostatnio kumplowi dałem troche pojeżdzić, który ma fabie 1.9tdi 110KM i twierdzi, ze nie widzi różnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz to pisałem i napisze znowu. nie wiem jak Ty jezdzisz, ale ja mając ten silnik w octavii, zawsze jestem żwawszy niż inni z lepszymi autami. naprawde nie jest żle. choć pasek zapewne cięższy niż octa.

ostatnio kumplowi dałem troche pojeżdzić, który ma fabie 1.9tdi 110KM i twierdzi, ze nie widzi różnicy

Ty go masz w OI wez go nawet do wersji II i juz tam nie jedzie. OI jest lzejsza niz nastepne a taki Passat to juz jest krowa. Poza tym takim 1,6 w 3 os i bagaz trzeba redukowacna trasie w wiekszej pojemnosci juz nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie-czy to nie jest krok wstecz?

Ma ktoś porównanie w kwestii komfortu i prowadzenia B5 vs B6 :hmm:

 

B6 lepszy, szczególnie przy dużych prędkościach, o wiele mniej sie odczuwa prędkość i "czuje" auto.

 

Wielowahacz w B5 z odczuc na codzien to lepszy jest w przejeżdżaniu przez progi zwalniające ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Vadero ciekawe, myślałem, że jednak wielowahacz lepszy...

Tylko dlaczego w kolejnych A4 czy A6 też nie zmienili na Mcphersony skoro lepsze i do tego tańsze :hmm:

 

Ja nie dywaguję nad rozwiązaniami technicznymi, tylko nad tym jak się dane auto prowadzi - wiadomo że B6 w porównaniu do B5 jest o wiele bardziej plebejski - silnik w poprzek, Macpherson z przodu i pewnie wiele innych. Jednak jak pisałem - B6 się lepiej zachowuje przy dużych prędkościach i w zakrętach - poza tym B6 ma z tylu wielowahacz, a B5 ma z tyłu belkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowiedz jeszcze jak możesz, jak sprawa wyciszenia, szczególnie interesuje mnie jazda autostradowa ok. 120 km/h, czy głośność silnika daje się we znaki, bo zapewne przy takiej prędkości jest ok. 4 tys obr/min?

 

Pewnie ma mega krótką skrzynię, żeby się zbierać jakoś. Więc na autostradzie może byc kiepsko.

 

Wg mnie B6 jest średnio wyciszona. Mondeo lepiej.

 

Za to B7 gorzej od B6, mimo że to niby to samo - szczególnie z tyłu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wszystkich "pseudo-autach" jakie miałem nastawiłem się na kupno za jakiś czas Passata B6 z motorem albo 1.6 MPI (i oczywiście zagazowanie) albo 1.9 TDI BKC. Jak zawias w B6 znosi polskie drogi? Na co szczególnie zwrócić uwagę przy oglądaniu tego cuda motoryzacji, oprócz podstawowych rzeczy? 

Co nagminnie się psuje, i co jest typową wadą modelu?

 

Z góry dzięki za odp.

 

Miałem 1.9 BXE 105 KM przez 1.5 roku-nie jechało, ale wirus w znanej firmie rozwiązał problem i dał 143 KM i 350Nm. Od tego momentu auto nabrało wigoru, do codziennej jazdy aż nadto, nie trzeba było się zastanawiać przy wyprzedzaniu, spalanie po wirusie minimalnie spadło. Tył zawias nie ruszany przez 240 tys km, dalej nie wiem, a znałem auto od nowości. Z przodu zrobiłem drążek kierowniczy i łącznik stabilizatora, oba jakieś grosze. Zawieszenie przód również trwałe. Przy oględzinach sprawdzić korozję (potrafią się robić na drzwiach takie kropeczki jak po sokach z drzew a faktycznie to ruda, oraz przy listwach potrafi wyłazić. Sprawdzić silniczki nawiewu czy nie hałasują, żeby nie trzeba było deski zrzucać.

Komfort bardzo duży jak na cenę zakupu, przeloty autostradowe po 140-170km/h nie męczą, potem słychać wiatr między uszczelkami ale do 185 jest znośnie, potem kończy się powoli moc i do tych 200-210 samochód więcej wyje niż jedzie.

Bardzo miło wspominam, niezłe auto, przestronne, niedrogie. Natomiast 1.6 bym odrzucił całkiem, w skodzie octavii to nie jedzie zupełnie, w pasku tym bardziej, a tam wirusa nie zrobisz by sobie poprawić, spalanie też nie będzie małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale lepszy ogólnie czy lepszy przedni zawias, bo chyba wielowahaczowe jest jednak lepsze od kolumn :hmm:

W audi na Mcphersony jednak nie przeszli :)

Trudno powiedzieć bo o szczegóły nie pytałem.

Ogólnie auto mi się też bardziej podoba. VW lubi robić kolejne generacje takie same jak poprzednie ale tu akurat wszędzie jest przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.