Skocz do zawartości

Słabe auto - obroty


belgrano

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam kłopot z moca i osiągami auta.

Silnik 2,0 MPI benzyna. 163KM ale na luzie po dodaniu gazu obroty dochodzą do 5000 i nie pójdą dalej.

Na autostradzie pojedzie 140km/h i dalej nic więcej. Brak mu mocy. Jakby go cos hamowało.

Sprawdzone świece, cewki, katalizator i wydech, przepustnica, czujniki. Zastanawiam się nad kontrolą rozrządu i pompy paliwa w zbiorniku. Na kompie żadnych błędów, nic, czujników komp nie pokazuje. Sprzęgło ok. Kompresja równa na cylindrach.

Macie jakieś wskazówki i rady? Ręce opadają nie wiadomo co szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

katalizator i wydech (...) Ręce opadają nie wiadomo co szukać?

 

Miałem kiedyś podobny objaw przy zapchanym tłumiku końcowym (połamały się ścianki). Przejażdżka z rozpiętym wydechem ujawniła problem. Rozumiem, że to już sprawdzałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie objawy może też dać przestawiony rozrząd albo zakorkowany wydech.  163KM z dwu litrów powinno się kręcić solidnie ponad 6k obrotów.

Wydech sprawdzony bez niego to samo, rozrząd ok. Podejrzenie pompa w zbiorniku bo wyjeździłem do rezerwy grubo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam kłopot z moca i osiągami auta.

Silnik 2,0 MPI benzyna. 163KM ale na luzie po dodaniu gazu obroty dochodzą do 5000 i nie pójdą dalej.

Na autostradzie pojedzie 140km/h i dalej nic więcej. Brak mu mocy. Jakby go cos hamowało.

Sprawdzone świece, cewki, katalizator i wydech, przepustnica, czujniki. Zastanawiam się nad kontrolą rozrządu i pompy paliwa w zbiorniku. Na kompie żadnych błędów, nic, czujników komp nie pokazuje. Sprzęgło ok. Kompresja równa na cylindrach.

Macie jakieś wskazówki i rady? Ręce opadają nie wiadomo co szukać?

 

W kompie nie masz ustawionego np. max 140 km/h ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz manometr i sprawdź ciśnienie na listwie paliwa.

chociaż czekaj, jak wyjezdzileś paliwo do cna, to ja bym zaczął od wymiany filtra paliwa

Filtr zapchany ale ciężko wyczaić bo strasznie zbita tekturka. Czekamy na nowy no i pompa dziwnie chodzi paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest przeplywka w tym aucie? Pokazuje prawidlowe wartosci? Sa zmienne fazy na ktoryms walku? Moze przycielo w jednym polozeniu i nie przestawia. Czujnik polozenia przepustnicy sprawdzony? Otwiera sie do konca, ma pelen zakres? W tych wszystkich przypadkach moze nie byc na kompie zadnych bledow mimo awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kicha. panowie pomocy.

Auto sprawdzone kompem i nic.

Sprawdzony cały wydech

Sprawdzony rozrząd i ciśnienie sprężania

Sprawdzony dolot.

Gdzie szukać auto stoi w serwisie 8 dni i nic. Załamka.

Nigdzie nie widac aby brało lewe powietrze.

 

Jedyne co mi przychodzi do glowy, to to że przepustnica nie otwiera się do końca. 

Co to za auto ? Pedał gazu elektroniczny czy na lince? Jak na lince na wyłączonym silniku wcisnąć do dechy i zobaczyć czy przepustnica się otwiera na max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padła sonda. I teraz pytanie czy ktoś przerabiał sondę uniwersalną. Oryginalna ma 6 kabli. Będzie uniwersalna działać?

Kiedyś bawiłem się w ten temat przy Nissanie Primera 1.8 benzyna. Oryginalna sonda kosztowała koło 300 euro, kupiłem uniwersalną za grosze i chodziła parę miesięcy potem padła. Potem kombinowałem jeszcze z dwoma róznymi producentami z podobnym efektem. Skończyło się na oryginale. Jaka jest różnica w cenie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padła sonda. I teraz pytanie czy ktoś przerabiał sondę uniwersalną. Oryginalna ma 6 kabli. Będzie uniwersalna działać?

Nie chcialbym byc zlym prorokiem ale komputer przy WOT ignoruje wskazania sondy, przechodzi w open-loop i jedzie bezposrednio z mapy. Chyba, ze jest to auto z szerokopasmowka, a w tym wypadku tania, prosta uniwersalna nijak nie podejdzie. 6 kabli sugeruje, ze to wlasnie szerokopasmowa i najpewniej takiego zamiennika bedziesz potrzebowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio wymienialiśmy w dwóch samochodach na uniwersalną denso...

kostkę od starej sondy trzeba było uciąć i połączyć z nową sondą zgodnie z instrukcją i przy użyciu materiałów z pudełka z nową sondą...

działa od ponad roku i 15k km w obu samochodach i nie ma z tym żadnego problemu...

ale była ona opisana jako odpowiednik tej, którą wymontowaliśmy tyle, że bez kostki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kicha. panowie pomocy.

Auto sprawdzone kompem i nic.

Sprawdzony cały wydech

Sprawdzony rozrząd i ciśnienie sprężania

Sprawdzony dolot.

Gdzie szukać auto stoi w serwisie 8 dni i nic. Załamka.

Nigdzie nie widac aby brało lewe powietrze.

 

U mnie przy podobnych objawach okazał się uszkodzony zawór podciśnienia. U mnie objawem było to że nie dało się podnieść korka wlewu oleju tak zasysało i robiło się podciśnienie pod klawiaturą. Zobaczy czy po wyjęciu bagnetu na walnych obrotach nie jest lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.