Skocz do zawartości

Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - czy to normalna cena?


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Staram się umówić Audi A6 C6 2.7tdi na wymianę oleju w skrzyni tiptronic.

Warsztat zajmujący się skrzyniami automatycznymi za wymianę dynamiczną oleju w tej skrzyni zaśpiewał 1600zł. Czy to normalna cena?  :hmm:

tak, szczególnie jak pojęcie mają :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się umówić Audi A6 C6 2.7tdi na wymianę oleju w skrzyni tiptronic.

Warsztat zajmujący się skrzyniami automatycznymi za wymianę dynamiczną oleju w tej skrzyni zaśpiewał 1600zł. Czy to normalna cena?  :hmm:

 

przy dynamicznej wymianie potrzebują pewnie ze 12 litrów oleju licząc po 40 dych za litr już masz 500 na sam materiał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się umówić Audi A6 C6 2.7tdi na wymianę oleju w skrzyni tiptronic.

Warsztat zajmujący się skrzyniami automatycznymi za wymianę dynamiczną oleju w tej skrzyni zaśpiewał 1600zł. Czy to normalna cena? :hmm:

Uwazam ze drogo. Jakie miasto?

Czemu nie wystarczy statyczna wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Uwazam ze drogo. Jakie miasto?
Czemu nie wystarczy statyczna wymiana?

 

Też mi się tak wydaje. W zeszłym roku szukałem w Łodzi żeby wymienić w mercedesie i wołali w okolicach 900 stów. Ostatecznie wymieniłem sam statycznie. Olej, filtr, uszczelka plus pożyczony klucz dynamometryczny i do przodu. Po wymianie olej na bagnecie czyściutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Staram się umówić Audi A6 C6 2.7tdi na wymianę oleju w skrzyni tiptronic.

Warsztat zajmujący się skrzyniami automatycznymi za wymianę dynamiczną oleju w tej skrzyni zaśpiewał 1600zł. Czy to normalna cena? :hmm:

 

nie ma normalnej ceny na dynamiczną wymianę ATF'a. Maszyna jest droga, popularność tej metody niewielka, więc trzeba na czymś zarobić.

 

Zrób dwie wymiany statyczne w odstępie 1-2kkm i efekt będzie zbliżony, a na pewno bezpieczniejszy niż dynamiczna. Wielu speców twierdzi, że taką wymianą można sobie załatwić skrzynię. Niektórzy producenci nie dopuszczają nawet takiej wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem w fabryce skrzynia zalewana jest statycznie? Jak tak to jaki sens zalewania dynamicznego? No i co na to mówi instrukcja obsługi pojazdu?

Edytowane przez spad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynamicznie to znaczy, że skrzynia biegów jest przepłukana nowym olejem przez podłączoną maszynę. Statycznie wymienia się olej spuszczając go z skrzyni biegów korkiem spustowym. Myk polega na tym, że tą metodą nie da się wymienić całego  zalanego oleju a tylko około 50% - bo tylko tyle wypływa przy wymianie statycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Myk polega na tym, że tą metodą nie da się wymienić całego zalanego oleju a tylko około 50% - bo tylko tyle wypływa przy wymianie statycznej.

 

A to zależy od skrzyni. U mnie było dużo powyżej 50%. Dokładnie nie pamiętam ile ale dzięki temu że oprócz spustu na skrzyni mam jeszcze dodatkowy spust ze sprzęgła hydrokinetycznego wymieniłem statycznie prawie cały olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to fakt, ale dla mnie dynamiczna zmiana jest sensowna tylko wtedy kiedy olej jest bardzo zużyty i nie ma sensu bawić sie w wymianę częściową

w innym przypadku można wymienić tylko 1/2 oleju a po kolejnych 50k km znowu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kilka razy zmieniałem sam olej w skrzyni. Wbrew pozorom to bardzo prosta czynność. No i wielka zaleta takiej zmiany jest to ze zmieniasz tez filtr + oglądasz i czyścisz magnes - ilośc opiłków moze ci powiedzieć wiele o tym czy nie czas na szybkie pozbycie sie samochodu. Tak jak koledzy piszą - lepiej na ciepłym silniku spuścić płyn, zalać go od nowa a następnie za 2-3 tys. km czynność powtórzyć.

Zmiana jest banalna - trzeba miec tylko dużą miskę, filtr, płyn i sprawdzić jak sie uszczelnia - czasem jest uszczelka, czasem sie na silikon uszczelnia. Odkręcasz powoli śruby, zaczyna sie lać, podstawiają miskę i czekasz aż przestanie. Potem znowu trochę sruby i znowu to samo. W koncu zdejmujesz spód skrzyni, wyciągasz filtr, zakładasz nowy, wycierasz dno papierem (bedzie szlam), sprawdzasz ilośc opiłków na magnesie i go czyścisz dokładnie , uszczelniasz dekiel i przekręcasz zgodnie z zasadami (śruby naprzeciwko najpierw). Zalewasz płyn, odpalasz silnik, trochę pochodzi, wyłączasz, dolewasz znowu płyn, odpalasz silnik, na D na chwile potem na R, gapisz, sprawdzasz poziom i jak brakuje to powtarzasz aż przestanie. Potem krótka przejażdżka, sprawdzenie poziomu, sprawdzenie przecieków i jest gotowe. Dwie godziny max.

Ten podpis wszystkim się znudził!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem w fabryce skrzynia zalewana jest statycznie? Jak tak to jaki sens zalewania dynamicznego? No i co na to mówi instrukcja obsługi pojazdu?

skrzynia pusta przychodzi do fabryki, tak jak silnik. Dopiero na koniec etapu produkcji jest zalewana olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem w fabryce skrzynia zalewana jest statycznie? Jak tak to jaki sens zalewania dynamicznego? No i co na to mówi instrukcja obsługi pojazdu?

 

Zalewana jest od góry, a olej spuszcza sie od dołu... To dramatyczna różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie więcej. U mnie jest 11l... ale na szczęście się tego nie wymienia.

 

Krawiec

 

Dlaczego się nie wymienia? Tylko dla tego, że tak napisali w instrukcji?

Ja w audi wymieniłem olej, który miał być "lifetime" i to, co wypłynęło ze skrzyni oleju już nie przypominało. Teraz wymieniam w każdym aucie niezależnie od tego, co napisali w instrukcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.