Mantom Napisano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 Taki dziwny objaw miałem przedwczoraj. Podczas jazdy w piekielnym upale nagle klima (manualna) przestała działać - z nawiewów leciało ciepłe powietrze, mimo ze świeciła się dioda na przycisku włączania klimy. Dodatkowo czuc było lekki zapaszek spalenizny, cos jakby jakiś element elektryczny sie przegrzewał lub palił. Jak wyłaczyłem klimę przyciskiem to zapaszek zniknął. Po przejechaniu kilku km właczyłem klimę , najpierw zaczeła chłodzić a potem znowu przestała i pojawił się zapaszek. Znowu wyłączyłem , przejechałem pare km i stanąłem w cieniu. Podniosłem maske, oglądałem, wachałem ale nic niepokojącego nie zauwazyłem. Po kilku minutach postoju ruszyłem dalej, właczyłem klime i działała już OK, chłodziła i zapaszków nie było. Co to mogło sie stać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 Wzrost ciśnienia tłoczenia pow.25 bar, wówczas czujnik rozłącza sprzęgło i dlatego czułeś spalenizne. Generalnie to albo masz za dużo czynnika w układzie albo coś już nie daje rady pod obciążeniem (sprężarkalub sskraplacz). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 27 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 (edytowane) Wzrost ciśnienia tłoczenia pow.25 bar, wówczas czujnik rozłącza sprzęgło i dlatego czułeś spalenizne. Generalnie to albo masz za dużo czynnika w układzie albo coś już nie daje rady pod obciążeniem (sprężarkalub sskraplacz). Niedawno klima była nabijana. Czyli pewnie za jakiś czas problem rozwiąże się sam jak czynnik będzie ulatywał Co do obciązenia - w samochodzie (Kia Rio 1,5 CRDI II gen.) zastosowano jeden pasek klinowy do napędu alternatora, sprężarki klimy, pompy wody i wspomagania kierownicy. Podczas jazdy w upale z włączoną klima i nawiewem na III lub IV biegu napięcie spada nawet do 13,2V (bez klimy gdy nawiew jest na I lub II biegu napiecie wynosi 14 - 14,2 V). Może tu tez tkwi problem? Edytowane 27 Czerwca 2016 przez Mantoon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 Niedawno klima była nabijana. Czyli pewnie za jakiś czas problem rozwiąże się sam jak czynnik będzie ulatywał Co do obciązenia - w samochodzie (Kia Rio 1,5 CRDI II gen.) zastosowano jeden pasek klinowy do napędu alternatora, sprężarki klimy, pompy wody i wspomagania kierownicy. Podczas jazdy w upale z włączoną klima i nawiewem na III lub IV biegu napięcie spada nawet do 13,2V (bez klimy gdy nawiew jest na I lub II biegu napiecie wynosi 14 - 14,2 V). Może tu tez tkwi problem? O ile będzie ulatywał, podjedź do zakładu i niech odciągną 5-10% czynnika. U mnie w zeszłym roku pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 Jeszcze może być bardzo wilgotne powietrze i oblodzenie parownika. Skutek taki, że powietrze przez niego nie przepływa, nie schładza i wzrasta ciśnienie w klimie i komp wyłącza. Jeżeli po postoju była wyjątkowo duża kałuża pod autem, to najprawdopodobniej to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 27 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 Jeszcze może być bardzo wilgotne powietrze i oblodzenie parownika. Skutek taki, że powietrze przez niego nie przepływa, nie schładza i wzrasta ciśnienie w klimie i komp wyłącza. Jeżeli po postoju była wyjątkowo duża kałuża pod autem, to najprawdopodobniej to. następnym razem sprawdze, ale mam zwyczaj wyłaczac klime kilkaset m przed dojechaniem na miejsce postoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 Niedawno klima była nabijana. Czyli pewnie za jakiś czas problem rozwiąże się sam jak czynnik będzie ulatywał Jeżeli układ jest sprawny to nie ma prawa nic ulatywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 Jeżeli układ jest sprawny to nie ma prawa nic ulatywać. Nie zgodzę się. Mam w jednym sprawną klimatyzację i poszukiwania nieszczelności skończą się najprawdopodobniej z życiem samochodu. Czynnika ubywa na tyle, że powiedzmy co drugi sezon trzeba ściągnąć co zostało i nabić do nominału. Nie pytaj od ilu lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 (edytowane) Nie zgodzę się. Mam w jednym sprawną klimatyzację i poszukiwania nieszczelności skończą się najprawdopodobniej z życiem samochodu. Czynnika ubywa na tyle, że powiedzmy co drugi sezon trzeba ściągnąć co zostało i nabić do nominału. Nie pytaj od ilu lat Znaczy że nie jest sprawny Mnie zrobił wykład na ten temat nasz kącikowy naprawiacz klimy oraz na innym forum mam kolege który siedzi w klimatyzacjach ( nie tylko samochodowych) od wielu lat i obaj tak twierdzą Co nie zmienia faktu że minimalne nieszczelności często się zdarząją i sa mocno upierdliwe w dignozowaniu Edytowane 27 Czerwca 2016 przez oskarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 Znaczy że nie jest sprawny Hmmm, ta nie wiem jaką definicję przyjąłeś, ale układ sprawy to układ funkcjonujący prawidłowo Mnie zrobił wykład na ten temat nasz kącikowy naprawiacz klimy oraz na innym forum mam kolege który siedzi w klimatyzacjach ( nie tylko samochodowych) od wielu lat i obaj tak twierdzą Co nie zmienia faktu że minimalne nieszczelności często się zdarząją i sa mocno upierdliwe w dignozowaniu U mnie badania były prowadzone kilkukrotnie, nic nie wyszło Dobrze, że to nie R-1234yf (czy jak mu tam). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 Hmmm, ta nie wiem jaką definicję przyjąłeś, ale układ sprawy to układ funkcjonujący prawidłowo Taki gdzie nie ucieka czynnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 Sprawny układ masz, szczelny nie i nie ma Ci tu więcej dywagować 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 Taki gdzie nie ucieka czynnik Byłbym ostrożny z taką definicją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 Byłbym ostrożny z taką definicją Fakt my specjaliśmy musimy wyrażac się precyzyjnie a więc zakładamy ze pozostałe elementy działają i klima chłodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 mialem cos takiego w Mazdzie 3: pomogla regulacja szczeliny na sprzegle sprezarki nastepnie wystapilo mi to samo w Mitsubishi w czasie urlopu na Balkanach rok temu, tu po powrocie do PL musialem zmusic warsztat do sprawdzenia ww. i regulacji. Nie mam pewnosci czy pomoglo bo gdy robilem ww. regulacje upalow juz nie bylo ale wlasnie znow jestem na urlopie na Balkanach i klima sie tym razem nie poddaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 27 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 mialem cos takiego w Mazdzie 3: pomogla regulacja szczeliny na sprzegle sprezarki nastepnie wystapilo mi to samo w Mitsubishi w czasie urlopu na Balkanach rok temu, tu po powrocie do PL musialem zmusic warsztat do sprawdzenia ww. i regulacji. Nie mam pewnosci czy pomoglo bo gdy robilem ww. regulacje upalow juz nie bylo ale wlasnie znow jestem na urlopie na Balkanach i klima sie tym razem nie poddaje U mnie jest sprężarka 6SBU16. W serwisówce napisano, że luz reguluje się podkładkami, ale chyba samemu lepiej się za to nie brać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2016 U mnie jest sprężarka 6SBU16. W serwisówce napisano, że luz reguluje się podkładkami, ale chyba samemu lepiej się za to nie brać? nie wydaje sie to przesadnie trudnym zadaniem. Zmierzyc na pewno dasz rade samodzielnie, przy okazji sprawdz rezystancje cewki sprzegielka i zmierz napiecie na niej po zalaczeniu bo tu tez moze byc problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 28 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2016 nie wydaje sie to przesadnie trudnym zadaniem. Zmierzyc na pewno dasz rade samodzielnie, przy okazji sprawdz rezystancje cewki sprzegielka i zmierz napiecie na niej po zalaczeniu bo tu tez moze byc problem. na razie klima chłodzi - mam wrażenie że auto jest wrażliwe na afrykańskie upały rzędy +35C, bo wtedy turbosprężarka potrafi się nie załączać i pomaga kilkuminutowy postój w cieniu z podniesioną maską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2016 Niech kolega sprawdzi czystość (drożność żeberek) chłodnic. Może być tak, że w upał chłodnica nie wyrabia z chłodzeniem silnika i wtedy ECU odłącza klimę, żeby zmniejszyć obciążenie silnika. Miałem tak kiedyś w Avensisie I, wąż z wodą rozwiązał sprawę, a syfu sporo poleciało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2016 Albo poprostu sprężarka nie daje rady już zbić ciśnienia. Zamiast tak bez sensu dywagować wystarczy podłączyć manometry j a k będzie tak gorąco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2016 na razie klima chłodzi - mam wrażenie że auto jest wrażliwe na afrykańskie upały rzędy +35C, bo wtedy turbosprężarka potrafi się nie załączać i pomaga kilkuminutowy postój w cieniu z podniesioną maską Sprawdzałeś rolkę czy pod obciążeniem przypadkiem Ci się pasek nie ślizga ? Stąd zapach spalenizny... tydzień temu przerabiałem identyczny przypadek w aucie żonki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 29 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Sprawdzałeś rolkę czy pod obciążeniem przypadkiem Ci się pasek nie ślizga ? Stąd zapach spalenizny... tydzień temu przerabiałem identyczny przypadek w aucie żonki. ale jak to zrobić? Pasek (Gates) ma ok. 15000 km przebiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Włącz klima i jak najwięcej odbiorników prądu. Maska w górę i obserwuj sprężarki. Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 29 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Włącz klima i jak najwięcej odbiorników prądu. Maska w górę i obserwuj sprężarki. Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka Raczej będzie to trudne - sprężarka jest zaslonięta, trzeba by chyba zdjąć prawe przednie koło. Chyba żeby zwyczajnie wyregulować naprężenie paska, bo moze się poluzował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 A nie ma automatycznego napinacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 Ja bym zaczął od minimalnego upuszczenia czynnika i od dokładnego czyszczenia wszystkich chłodnic. Skoro pasek ma tak mały przebieg to powinno być po nim widać czy się ślizga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 A nie ma automatycznego napinacza? Nie o to chodzi, chodzi o to że być może któraś z rolek się przyciera, np. napinacz czy prowadząca i przy dużym oporze osprzętu się ślizga. Wpadłem na identyko przypadek nie dawno w astrze mojej żonki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 a sprawdzał kolega działanie wentylatora chłodnicy, bo może nie działa i po przegrzany układ wyłącza klimę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 a sprawdzał kolega działanie wentylatora chłodnicy, bo może nie działa i po przegrzany układ wyłącza klimę ? Także oczywiście może być, jednak skąd wtedy zapach spalenizny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 Także oczywiście może być, jednak skąd wtedy zapach spalenizny ? bo silnik sie kopci z wentylatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 parownik zamarza?? po wyłaczeniu silnika, badz klimy po chwili wszystko wraca do normy?? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 bo silnik sie kopci z wentylatora Ale to by raczej cały czas śmierdziało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 parownik zamarza?? po wyłaczeniu silnika, badz klimy po chwili wszystko wraca do normy?? Tu także nie widzę powodu do smrodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 Ale to by raczej cały czas śmierdziało... najwidoczniej cos się za bardzo grzeje stąd ten smród i wyłączenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 Także oczywiście może być, jednak skąd wtedy zapach spalenizny ? rezystor wentylatora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 1 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2016 Ale to by raczej cały czas śmierdziało... Wentylator klimy jest wyłączany po zgaszeniu silnika. Dlatego może przestawać śmierdzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 1 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2016 Ja bym zaczął od minimalnego upuszczenia czynnika i od dokładnego czyszczenia wszystkich chłodnic. Skoro pasek ma tak mały przebieg to powinno być po nim widać czy się ślizga. na razie podjechalem na myjnię i z przylożenia dokładnie wyczyściłem strumieniem wody chlodnice, na razie klima działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.