Skocz do zawartości

benzyna do 30-35k


Filippo232

Rekomendowane odpowiedzi

cześć!

szukam 4-5 letniego benzyniaka do mniej więcej 30-35 tysięcy. używany będzie głównie w mieście (południe/wieczór, więc stanie w korkach mnie nie dotyczy), a poza tym zwykłe jedno i dwupasmówki poza zabudowanym.

zależy mi na:

- sensownym spalaniu w mieście (~8l/100, nie mam ciężkiej nogi, jeżdżę oszczędnie)

- przyspieszeniu do setki w okolicach 10sekund

- tanich częściach zamiennych, nieawaryjnym silniku

- długość do 4,5m

moje typy to:

- Focus III 1.0 125KM

- Golf VI 1.2 122KM

czy jest jeszcze coś godnego polecenia? i czy w tej cenie w ogóle da się kupić golfa/focusa w dobrym stanie?

pozdrawiam

Filip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej przejedz się jednym o drugim. Dla mnie wnętrze focusa 3 jest gorsze niż to w Focusie 2 fl. Samo w sobie auto jest większe, a wnętrze jest bardziej ciasne.

W golfie docenisz jakość i wyciszenie. Silnik 1.4 122 jest idealnym źródłem napędu w polskich warunkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć!

szukam 4-5 letniego benzyniaka do mniej więcej 30-35 tysięcy. używany będzie głównie w mieście (południe/wieczór, więc stanie w korkach mnie nie dotyczy), a poza tym zwykłe jedno i dwupasmówki poza zabudowanym.

zależy mi na:

- sensownym spalaniu w mieście (~8l/100, nie mam ciężkiej nogi, jeżdżę oszczędnie)

- przyspieszeniu do setki w okolicach 10sekund

- tanich częściach zamiennych, nieawaryjnym silniku

- długość do 4,5m

moje typy to:

- Focus III 1.0 125KM

- Golf VI 1.2 122KM

czy jest jeszcze coś godnego polecenia? i czy w tej cenie w ogóle da się kupić golfa/focusa w dobrym stanie?

pozdrawiam

Filip

 

Latwo nie bedzie w tym budzecie jesli chodzi o noPB...

Brak aut poflotowych i spory popyt przeklada sie na ceny wyzsze niz diesle, ktorych jest zatrzesienie w tych rocznikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latwo nie bedzie w tym budzecie jesli chodzi o noPB...

Brak aut poflotowych i spory popyt przeklada sie na ceny wyzsze niz diesle, ktorych jest zatrzesienie w tych rocznikach.

nie jestem przekonany do ropniaka, jeżdżę głównie w mieście, więc jeśli już, to bez DPFa. tylko przy takim roczniku to pewnie od razu dwumasa do wymiany, dodatkowo inne przyjemności, które sprawią, że będzie... nieopłacalny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo. Jednak stylistyka jest wciąż świeża.

 

Poza swoim uwielbieniem do VW to niby na jakiej podstawie twierdzisz, ze Cruze odstaje jakosciowo od Golfa?

Pomijam juz fakt, ze VI gen jest nudna jak flaki z olejem i miala mase problemow z TSI i DSG...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza swoim uwielbieniem do VW to niby na jakiej podstawie twierdzisz, ze Cruze odstaje jakosciowo od Golfa?

Pomijam juz fakt, ze VI gen jest nudna jak flaki z olejem i miala mase problemow z TSI i DSG...

Nie ma żadnego uwuelbienia. Siedziałes i jezdziles Cruz? Jeżeli tak, to znasz odp :)

Każdy golf jest nudny jak flaki z olejem i w tym też jego siła. Jaka to masa problemów z tsi i dsg? Były na początku problemy z 1.4 160 tsi i z rozrzadem w 1.4 tsi. Co do dsg niektórym siadaly dwumasy. Coś jeszcze? Oczywiście takie wpadki nie powinny mieć miejsca. W ecoboost obracają się panewki i nie ma lamentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego uwuelbienia. Siedziałes i jezdziles Cruz? Jeżeli tak, to znasz odp :)

Każdy golf jest nudny jak flaki z olejem i w tym też jego siła. Jaka to masa problemów z tsi i dsg? Były na początku problemy z 1.4 160 tsi i z rozrzadem w 1.4 tsi. Co do dsg niektórym siadaly dwumasy. Coś jeszcze? Oczywiście takie wpadki nie powinny mieć miejsca. W ecoboost obracają się panewki i nie ma lamentu.

 

Chyba jednak jest, skoro wygląda że ktoś Ci płaci za te wpisy pochwalne na temat VW. Wystarczy przejrzeć twoją historię.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć!

szukam 4-5 letniego benzyniaka do mniej więcej 30-35 tysięcy. używany będzie głównie w mieście (południe/wieczór, więc stanie w korkach mnie nie dotyczy), a poza tym zwykłe jedno i dwupasmówki poza zabudowanym.

zależy mi na:

- sensownym spalaniu w mieście (~8l/100, nie mam ciężkiej nogi, jeżdżę oszczędnie)

- przyspieszeniu do setki w okolicach 10sekund

- tanich częściach zamiennych, nieawaryjnym silniku

- długość do 4,5m

moje typy to:

- Focus III 1.0 125KM

- Golf VI 1.2 122KM

czy jest jeszcze coś godnego polecenia? i czy w tej cenie w ogóle da się kupić golfa/focusa w dobrym stanie?

pozdrawiam

Filip

 

Szukam w podobnym przedziale cenowym i zdecydowanie wygrywa Cruze. Ale, że raczej zostaję przy opcji SUV to kupuję starszą Captivę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki. a myślałeś nad Golfem VI albo Focusem III?

 

Nie, Golf nie podoba się żonie a ja do tego zakładam LPG. Focus odpada, choć na podróże służbowe fajnie się nim jeździ to jednak za dużo tego na drogach. Ogólnie omijam klasę C, wolę D. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To jest cena netto a w dodatku ten silnik nie ma najlepszych opinii.

Jak C4 to juz lepiej z 1,6 hdi :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tą Hondą trochę mi namieszałeś - od hatchbacka odpycha mnie design na kilometr, ale sedan już mi się podoba. któraś z wersji jest faworyzowana, czy w sumie nie ma znaczenia?

nad Bravo II myślałem, ale nie przekonują mnie opinie.

 

Civic w tym budzecie, to nie bedzie mial 4-5 lat tylko raczej 7-8...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak brak? 1.4 Tjet to jest zły silnik :)? Wadą jest bardziej Skrzynia biegów m32 przy tym silniku.

 

Jakby kolega się nie brał - to fajną opcją jest Bravo + 2.0MJTD

 

A, okej, zapomniałem o tym mocniejszym 150 KM. Ten jest okej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak brak? 1.4 Tjet to jest zły silnik :)? Wadą jest bardziej Skrzynia biegów m32 przy tym silniku.

 

Jakby kolega się nie brał - to fajną opcją jest Bravo + 2.0MJTD

Pod koniec 2010 roku w Bravo 1.4 Tjet pojawiła się już fiatowska skrzynia C635.

Ale żaden Tjet nie będzie palił w mieście 8 litrów, no chyba że faktycznie zero korków i z lekką nogą.

Nie wiem jaką wy prasę czytacie, że to auto ma niby taką złą opinie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i one zmieszcza sie w 8 l/100 w miescie?

mam F3 kombi z silnikiem 1.6 105km i spalanie w mieście to właśnie ok 8L/100km. Przy oszczędniejszej jeździe da się spokojnie zejść do 7,5. W silniku 1.0T myślę, że spalanie będzie niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ładne, często dobrze wyposażone, dość trwałe i niedoceniane auto kompaktowe. Jeśli nie zależy wam na prestiżu, Bravo jest jedną z ciekawszych propozycji w przedziale od niecałych 20 000 do 30 000 zł. Na plus – rozsądne koszty eksploatacji i napraw.

http://www.auto-swiat.pl/uzywane/fiat-bravo-ii-calkiem-udany-ale-niedoceniany/ftpxby

http://www.auto-swiat.pl/uzywane/wielkie-brawa-dla-fiata-bravo-test-dlugodystansowy/ktfd9

 

my to chyba jednak różne gazety czytamy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewinęło mi się kilka artykułów o Bravo przez ostatni rok i żaden nie opisywał go negatywnie.

W Motorze nawet ostatnio wrzucili wyniki jakiejś ankiety czytelników jaki używany kompakt jest najciekawszy i Bravo II wygrało ;]

Bo dużo traci na wartości i jest dzięki temu tani. Nie jest to aż tak zle auto jak wychodzi w testach porównawczych. W porównaniu do foki 2 wnętrze ma o niebo lepsze i jest lepiej wyciszony. Z golfem 6, focusem 3, astra 4 niestety nie ma zbyt wiele do zaoferowania. W dzisiejszym auti motor i sport na str 90 jest artykul o uzywanym golfie 6 i alternatywach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utrata wartości w Bravo jest trochę myląca, bo w praktyce egzemplarze poniżej 20 tys. zł to trupy, a jak już się chce kupić coś naprawdę sensownego to wychodzi na to że i tak trzeba dać minimum te 25 tys.

Jest bardzo duża utrata wartości i m.in. dlatego bravo jest fajnym autem używanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest trochę niższa klasa niż Bravo czy Golf. Przejdź sie do salonu i zobacz. Poza tym żaden silnik nie ma osiągów poniżej 10 sekund do setki.

 

Nowy kosztuje 43200 ale czas oczekiwania podobno 6-7 miesięcy na ten moment. Może gdzies demo byś dorwał

Edytowane przez cesarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda. 
zadam jeszcze inne pytanie - za maksymalnie ilu letnimi egzemplarzami się rozglądać? wiem, że to trochę bezsensowne pytanie, bo wszystko zależy od modelu, jego eksploatacji, przebiegu i miliona innych czynników. natomiast zawsze słyszałem, że najlepiej 3-4 letnie ze względu na to, że najwięcej wtedy tracą na wartości i dodatkowo są jeszcze w niezłym stanie technicznym. rocznikiem oczywiście się nie jeździ, ale z czasem choćby parcieją uszczelki, następuje zmęczenie materiału, rzeczy, które na pierwszy rzut oka trudno ocenić, a które mogą dać o sobie dosyć szybko znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że śmigam Cruze 1,4T to mogę coś podpowiedzieć. Ja jestem bardzo zadowolony, auto wkrótce skończy 4 lata, przebiłem 50kkm (mieszkam w centrum Wawy, więc wszędzie mam blisko + czasem dalsze wypady, ale głównie tylko w lato). Spalanie po mieście w upały sięga 10l/100km (klima i słabo wydajny intercooler), ale mam ciężką nogę i podniosłem moc do 160KM, więc to musi wypić. Teraz jak zrobiło się chłodno to moc wyraźnie wzrosła, a spalanie spadło poniżej 9l/100km w mieście. Z lekka nogą można 8l/100km osiągnąć, a w trasie zejść poniżej 6l/100km. Do jazdy po mieście auto całkiem dobrze wyciszone, przy większych prędkościach robi się głośniej. Trochę sobie poradziłem z tym kupując opony z indeksem 65dB, ale mimo wszystko do poprzednika Volvo V50 mu daleko. Wykonanie jednak całkiem dobre, nic nie stuka, nie trzeszczy. Wnętrze w mojej opinii ładniejsze jak w Astrze. Auto póki co w 100% bezawaryjne i bezproblemowe.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.