Skocz do zawartości

Auto ze zwiększonym prześwitem


RABIN

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

szukam auta ze zwiększonym prześwitem

ostatnimi czasy muszę nie raz wjechać w miejsca gdzie są tylko drogi technologiczne po których poruszają się ciężarówki z kruszywami latem dawałem rade tam wjechać octavia obecnie jest coraz gorzej wiec wymyśliłem sobie zmianę auta i mam nadzieje ze mi pomożecie to taki parametr jak prześwit samochodu producenci podają rzadko.

 

Dodam jeszcze ze kolega obecnie ogarnia temat ASX-em.

Ja bym potrzebował auto co pociągnie przyczepę, zawiezie na wakacje i nie będzie nim wstyd podjechać na rozmowy do kontrahentów. 

 

Budżet ok 45-50 tys zł. 

Biorę też pod uwagę zakup drugiego auta tylko w teren ale to ostateczność.

 

Typy

- vw tiguan

- rav 4

- sportage

 

lub druga opcja to panda 4x4 , suzuki jimi, itp

 

a moze zupełnie coś innego z góry dziękuję za podpowiedzi

pozdro

Edytowane przez RABIN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym potrzebował auto co pociągnie przyczepę, zawiezie na wakacje i nie będzie nim wstyd podjechać na rozmowy do kontrahentów. 

 

Zastanów się jakich narzędzi potrzebujesz.

skalpel - Honda CR-V

młotek - Jeep Grand Cherokee

czy kowadło - Land Rover Defender

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się jakich narzędzi potrzebujesz.

skalpel - Honda CR-V

młotek - Jeep Grand Cherokee

czy kowadło - Land Rover Defender

 

;)

 

Zastanawia mnie dlaczego CRV to skalpel ? Ale w tej kasie spokojnie kupi fajna II i jeszcze ja podniesie o jakieś 2". Ewentualnie już III też bedzie ale to już mniej "terenowe"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

szukam auta ze zwiększonym prześwitem

 

pamiętaj że liczy sie też rozstaw osi - czy przytrzesz progiem

oraz kąty zejścia i najścia - to który zderzak zostawisz ;)

 

dobrym autem w teren będzie grand vitara

u mnie jeżdżą kaszkajami i nie narzekają

fajnie też spisuje się yeti 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaleźć zdrowego to wyczyn...

Wiem, w zeszłym roku już 1 miałem przez 1 dobę i właściciel wrócił się po niego i kasę oddał  :(

Ale fakt, samochód genialny  :oki:

 

IMO do takich celów im prostsze auto tym lepsze  :hmm:

znajomy miał starego lexa i opowiadał jak walczył z czujnikami samopoziomowania  :no:

IMO błoto nie pomaga w utrzymaniu auta w dobrym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie dlaczego CRV to skalpel ? Ale w tej kasie spokojnie kupi fajna II i jeszcze ja podniesie o jakieś 2". Ewentualnie już III też bedzie ale to już mniej "terenowe"

Tyle że jak potrzeba AWD to gorzej niż CRV nie można wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tiguqan, ravka ma chyba to samo, a sportage 3 chyba też (2gen miała guzik lock),

często używasz 4wd lock ?

Nie ma tego samego i to nie jest kwestia "blokady".

CRV ma załączany napęd różnicą ciśnień (czyli obrotów kół pomiędzy przednią i tylną osią) i w praktyce to działa gorzej niż źle. Dopóki przód nie zerwie przyczepności to tyłu nie ma. Widziałem na śniegu różnicę między moim autem a CRV kolegi. To jest masakra jakaś - koła się slizgają a auto się miota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

szukam auta ze zwiększonym prześwitem

ostatnimi czasy muszę nie raz wjechać w miejsca gdzie są tylko drogi technologiczne po których poruszają się ciężarówki z kruszywami latem dawałem rade tam wjechać octavia obecnie jest coraz gorzej wiec wymyśliłem sobie zmianę auta i mam nadzieje ze mi pomożecie to taki parametr jak prześwit samochodu producenci podają rzadko.

 

Dodam jeszcze ze kolega obecnie ogarnia temat ASX-em.

Ja bym potrzebował auto co pociągnie przyczepę, zawiezie na wakacje i nie będzie nim wstyd podjechać na rozmowy do kontrahentów. 

 

Budżet ok 45-50 tys zł. 

Biorę też pod uwagę zakup drugiego auta tylko w teren ale to ostateczność.

 

Typy

- vw tiguan

- rav 4

- sportage

 

lub druga opcja to panda 4x4 , suzuki jimi, itp

 

a moze zupełnie coś innego z góry dziękuję za podpowiedzi

pozdro

 

bedac insp. nadzoru na esce kupiłem x-traila t31

 

powiem tak ... na wakacje pojedzie sie ... w teren ok ... choć twardy jak diabli

 

wszystko to co Ci polecali wyżej bedzie fajnie śmigac po budowie drogi i nie prześwit jest ważny a to jakie masz opony ...

 

zwykłe berlingo z pakietem terenowym o prześwicie 16 czy 17 cm dawało radę o ile miało dobre opony ... a kaczkaj padł na łysolach przy lekkim błocie ...

Edytowane przez jetbang
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bedac insp. nadzoru na esce kupiłem x-traila t31

powiem tak ... na wakacje pojedzie sie ... w teren ok ... choć twardy jak diabli

wszystko to co Ci polecali wyżej bedzie fajnie śmigac po budowie drogi i nie prześwit jest ważny a to jakie masz opony ...

zwykłe berlingo z pakietem terenowym o prześwicie 16 czy 17 cm dawało radę o ile miało dobre opony ... a kaczkaj padł na łysolach przy lekkim błocie ...

Święte słowa. Ale jakby parę razy wkleił to by się sam zorientował.

A plusem jazdy po budowach jest to, że nie trzeba daleko szukać maszyny, która Cię wyciągnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święte słowa. Ale jakby parę razy wkleił to by się sam zorientował.

A plusem jazdy po budowach jest to, że nie trzeba daleko szukać maszyny, która Cię wyciągnie.

no to sie tak skończyło ... ino zabawa jesienną czy wiosenną porą w 3 czy 4 krotne wyciaganie w ciagu godziny jazdy  jest bez sensu ....

 

na tych budowach nie ma potrzeby taplania sie po pas w błocie ... ważne żeby lekkie błotko na technicznej nie spowodowało zatoru i korka ... jak jest błoto po pas to żadne z nich nie przejedzie chyba że zrobione bedzie na totalnie terenowe z oponami AT i stałym zblokowanym napędem ... ale tym na wakacje nie pojedzie

 

wg mnie niech kupi co chce ino do tego dobre pół terenowe opony założy ... ja mam good year cargo vector 2 ... taka kombinacja z kostką od dostawczaka ... dawały rade bez problemu o ile nie było pół metra błota

 

o takie ooo

 

Vector2.png?1473079428

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to sie tak skończyło ... ino zabawa jesienną czy wiosenną porą w 3 czy 4 krotne wyciaganie w ciagu godziny jazdy jest bez sensu ....

na tych budowach nie ma potrzeby taplania sie po pas w błocie ... ważne żeby lekkie błotko na technicznej nie spowodowało zatoru i korka ... jak jest błoto po pas to żadne z nich nie przejedzie chyba że zrobione bedzie na totalnie terenowe z oponami AT i stałym zblokowanym napędem ... ale tym na wakacje nie pojedzie

wg mnie niech kupi co chce ino do tego dobre pół terenowe opony założy ... ja mam good year cargo vector 2 ... taka kombinacja z kostką od dostawczaka ... dawały rade bez problemu o ile nie było pół metra błota

o takie ooo

Vector2.png?1473079428

Ja miałem Nokiany HT SUV ale to bardziej na drogę do plaży i na trawę.

Za to teraz zastanawiam się czy na wiosnę nie wywalić typowo szosowych Toyo co były w moim na pierwszy montaż i nie kupić na lato całorocznych. Bo taka kostka by mnie jednak wkurzała na autostradzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem Nokiany HT SUV ale to bardziej na drogę do plaży i na trawę.

Za to teraz zastanawiam się czy na wiosnę nie wywalić typowo szosowych Toyo co były w moim na pierwszy montaż i nie kupić na lato całorocznych. Bo taka kostka by mnie jednak wkurzała na autostradzie.

 

zalezy co Ci jest potrzebne ...

 

ja póki co z drogami skończyłem ... na nyskę skończył sie lizing i szuka nowego własciciela ...

 

a ja mam już wstępnie zarezerwowaną mocną cx3 z 4x4 która płynie statkiem już do EU ... więcej mi nie potrzebne ;] ;] ;] ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy co Ci jest potrzebne ...

ja póki co z drogami skończyłem ... na nyskę skończył sie lizing i szuka nowego własciciela ...

a ja mam już wstępnie zarezerwowaną mocną cx3 z 4x4 która płynie statkiem już do EU ... więcej mi nie potrzebne ;] ;] ;] ;]

Nie za małe to? Już CX5 wydaje mi się kompaktowa. Ja bym się w CX9 widział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie dlaczego CRV to skalpel ? Ale w tej kasie spokojnie kupi fajna II i jeszcze ja podniesie o jakieś 2". Ewentualnie już III też bedzie ale to już mniej "terenowe"

 

Jest najmniej toporny z wymienionych i prowadzi się jak samochód a nie kuter rybacki ;) Myślałem o III gen.

Celowo ograniczyłem się do Hondy, bo wydaje mi się (mogę się mylić), że lepiej zniesie długofalowe jeżdżenie po wertepach niż VW czy Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za małe to? Już CX5 wydaje mi się kompaktowa. Ja bym się w CX9 widział.

 

 

mam sie zmieścić ja kask kamizelka i laptop ... plus dziecko 4 lata co do przedszkola trzeba zawieźć ....

 

rodzinne bedzie jakiś scenic albo berlingo żeby 3 foteliki sie z tyłu mieściły i tym bedzie żona śmigać ...

 

a cx3 ma 150 koników ... napęd na 4 koła ... troche bajerów do tego niewielkie spalanie i na krawężnik wjedzie ...

nyską w tej konfiguracji wożę powietrze płacąc za paliwo dużo wiecej niż bym chciał  ... ot i wszystko ..

 

cx5 jest rozmiarów nyski ... i wg mnie to za duże ...

 

przymierzałem sie do asx, yeti, kaczkaja, vitary

asx ... drogi w dodatku diesel

yeti ... no skoda ... nie porywa mnie .. .zwłaszcza ze tam TSi siedzi i tylko 4 lata gwarancji

kaczkaj ... 10 cm dłuższy od cx3 i 23 tys droższy ... jakoś nie koniecznie

vitara ... 120 koni ... nie jedzie ... a jak jedzie to wyje ... choć podoba mi sie

chcę benzynę bez turbo z 4x4 i z wyższym prześwitem plus 5 lat gwarancji ... w cenie 88 tys ... co znajdziesz innego ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebuję typowej terenówki bliżej mi do suva. Poruszam się po hałdach budowach polach wszędzie są drogi często rozjechane przez auta z budowy przyszła jesień i się rozmywaja a skoda nie daje rady przez niski prześwit i dość miękka budę.

 

 

a nie myślałeś nad modyfikacją swojej skody?

 

szczerze mówiąc, w br. sam zainwestowałem w zawieszenie skody bo przeszkadzała mi jej fabryczna charakterystyka zawieszenia

auto poszło w górę, dostało nowe, twarde i wyższe sprężyny oraz gazowe amortyzatory Sachs.....

ja jestem zadowolony - doskonały kompromis pomiędzy komfortem w codziennym użytkowaniu samochodu a wycieczkami na bezdroża...

 

jeśli jesteś zainteresowany szczegółami....pisz śmiało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bedac insp. nadzoru na esce kupiłem x-traila t31

 

powiem tak ... na wakacje pojedzie sie ... w teren ok ... choć twardy jak diabli

 

wszystko to co Ci polecali wyżej bedzie fajnie śmigac po budowie drogi i nie prześwit jest ważny a to jakie masz opony ...

 

zwykłe berlingo z pakietem terenowym o prześwicie 16 czy 17 cm dawało radę o ile miało dobre opony ... a kaczkaj padł na łysolach przy lekkim błocie ...

 

opony są ważne, ale prześwit i kąty też

berlingo przodem ryje na każdej większej górce 

na podjazdach też jest słabo przy FWD

 

z oponami nie poszalejesz jeśli auto ma 95% jeździć po czarnym a te 5% po błocie

można szukać agresywnych całorocznych

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tego samego i to nie jest kwestia "blokady".

CRV ma załączany napęd różnicą ciśnień (czyli obrotów kół pomiędzy przednią i tylną osią) i w praktyce to działa gorzej niż źle. Dopóki przód nie zerwie przyczepności to tyłu nie ma. Widziałem na śniegu różnicę między moim autem a CRV kolegi. To jest masakra jakaś - koła się slizgają a auto się miota.

Pewnie zepsute?

Jeździłem na szkolenia offroadowe z korpo CR-V II gen. Razem z Navarami (napęd na sztywno bez dyfra).

Radzą sobie dokładnie tak samo. Dopiero kiedy zawiśnie na podwoziu, jeden i drugi nie daje rady. CR-V rzecz jasna zawisa wcześniej.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zepsute?

Jeździłem na szkolenia offroadowe z korpo CR-V II gen. Razem z Navarami (napęd na sztywno bez dyfra).

Radzą sobie dokładnie tak samo. Dopiero kiedy zawiśnie na podwoziu, jeden i drugi nie daje rady. CR-V rzecz jasna zawisa wcześniej.

;)

No jeśli nie widzisz różnicy między napędem CRV i Navary to zapewne znaczyć to musi że nie ma różnicy między napędem CRV i Navary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Typy
- vw tiguan
- rav 4
- sportage
 
lub druga opcja to panda 4x4 , suzuki jimi, itp

 

Jak chcesz SUV'a to kupisz suva   ;]

 

Są osobówki ze zwiększonym prześwitem. Np Mitsubishi Lancer. Nie wiem ile ma tego prześwitu, ale zauważalnie więcej niż inne auta którymi jeżdżę ;)

Jest tez Citroen C5 z regulowanym prześwitem.

Elektryk z PGE który do mnie przyjeżdżał, właśnie używał czegoś takiego. Podnosił zawias i sobie jechał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeśli nie widzisz różnicy między napędem CRV i Navary to zapewne znaczyć to musi że nie ma różnicy między napędem CRV i Navary.

 

kiedyś na imprezę offroad'ową przyjechał gość crv'ką 1gen

i walczył dzielnie z samurajami i innymi prawdziwymi terenówkami 

byłem pod wrażeniem co to auto znosi i jak sobie radzi 

fakt że zupełnie nie patrzył na straty i jazda była na zasadzie buuuuttt

wszyscy czekali kiedy nastąpi spektakularne jebudu a tu nic  :hmm:

oczywiście nie była to przeprawówka z błotem po klamki, 

a jazda po lekko zmarzniętej ziemi (WOSP)

aha, crv był na tablicach tymczasowych i został pewnie sprzedany "po dziadku"  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za sugestie będę myślał co dalej dziś klient podjechał na budowę dasterem i bylem w szoku bo przejechał w miejscu gdzie ciężarowe się topią. Zrobiłem z nim przejazd po hałdach i nigdzie nie było problemu. Silnik 1,5 napęd na cztery koła, i zwykle opony salonowe letnie. W środku trochę bida ale to bym przełkną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za sugestie będę myślał co dalej dziś klient podjechał na budowę dasterem i bylem w szoku bo przejechał w miejscu gdzie ciężarowe się topią. Zrobiłem z nim przejazd po hałdach i nigdzie nie było problemu. Silnik 1,5 napęd na cztery koła, i zwykle opony salonowe letnie. W środku trochę bida ale to bym przełkną

 

duster to dziś jedno z popularniejszych aut 4x4 na budowach 

minus to słabe silniki i jak pisałeś nieco spartanskie wnętrze

ten sam napęd siedzi w kaszkaju, jednak właściwości terenowe będą gorsze 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grand Vitara II, byleby nie z silnikiem 1.9 DCI z Renault. Kilka razy jeździłem tym i jeździ się tym dość przyjemnie. Rakietą to to nie jest, ale daje radę. W terenie bardzo sprawny pojazd, pociągnie CI przyczepę, wygląda nadal fajnie. Wady- na autostradzie lepiej pozostać przy 120 km/h. Potem robi się głośno, a powyżej 130 bardzo głośno i piła ponad 9 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grand Vitara II, byleby nie z silnikiem 1.9 DCI z Renault. Kilka razy jeździłem tym i jeździ się tym dość przyjemnie. Rakietą to to nie jest, ale daje radę. W terenie bardzo sprawny pojazd, pociągnie CI przyczepę, wygląda nadal fajnie. Wady- na autostradzie lepiej pozostać przy 120 km/h. Potem robi się głośno, a powyżej 130 bardzo głośno i piła ponad 9 l/100 km.

 

Poza tym, nie ma wnęki koła zapasowego, więc przy silnikach benzynowych i chęci gazowania, butla ląduje w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest najmniej toporny z wymienionych i prowadzi się jak samochód a nie kuter rybacki ;) Myślałem o III gen.

Celowo ograniczyłem się do Hondy, bo wydaje mi się (mogę się mylić), że lepiej zniesie długofalowe jeżdżenie po wertepach niż VW czy Subaru.

Mylisz sie

Subaru manual n/a ma reduktor i pancerny zawias

Automat tez jest nie do zabicia

W teren z suvow tylko vitrara jest lepsza ale znow znaczaco gorsza na asfalcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Elektryk z PGE który do mnie przyjeżdżał, właśnie używał czegoś takiego. Podnosił zawias i sobie jechał :)

To była by zarąbista sprawa jak juz pisałem nie potrzebuje terenowego auta. Jeździłem kiedyś audi z regulowanym zawieszeniem A4 lub A6 nie pamietam już , auto miało swoje lata wiec dzis był by to zabytek  :hehe:

Po moim terenie pomykałem dziś skodą operator zebrał błoto  ;]  wcześniej był klient Dusterem wjechaliśmy wszędzie  :oki:  ASX kumpla też spokojnie daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz sie

Subaru manual n/a ma reduktor i pancerny zawias

 

Możliwe, na swojego SG narzekać nie mogę ale przeglądając od czasu do czasu forum SIP mam wrażenie, że Forki od III-gen stały się delikatniejsze.

Z tego co widziałem po zdjęciach, patyna od spodu łapie je szybciej niż emeryci towar z wyprzedaży.

 

Nie mniej - auto fajne i chyba godne polecenia. Osobiście od III-gen Forestera, wolałbym jednam III-gen CR-V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, na swojego SG narzekać nie mogę ale przeglądając od czasu do czasu forum SIP mam wrażenie, że Forki od III-gen stały się delikatniejsze.

Z tego co widziałem po zdjęciach, patyna od spodu łapie je szybciej niż emeryci towar z wyprzedaży.

Nie mniej - auto fajne i chyba godne polecenia. Osobiście od III-gen Forestera, wolałbym jednam III-gen CR-V.

W teren crv to nieporozumienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.