szastan Napisano 12 Marca 2017 Udostępnij Napisano 12 Marca 2017 Czołem, jest sobie jednostka z której Fiat korzysta: 1.6 E-Torq 110km sprzężona z automatyczną skrzynią. Czy jest sens bawić się w / jest możliwy chiptuning w takim silniku? Jak reaguje wtedy skrzynia, ma informacje dot. nowych parametrów pracy, czy trzeba ją też przeprogramować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 12 Marca 2017 Udostępnij Napisano 12 Marca 2017 Spytaj --> CINEK_ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szastan Napisano 12 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2017 Na FB spytałem, na AK od kilku lat nie zajrzał, ale może ktoś jeszcze ma na ten temat wiedzę u nas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 14 Marca 2017 Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 Dnia 12.03.2017 o 20:50, szastan napisał: Na FB spytałem, na AK od kilku lat nie zajrzał, ale może ktoś jeszcze ma na ten temat wiedzę u nas Zibisoft -> Zibi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Marca 2017 Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 Dnia 12/03/2017 o 20:22, szastan napisał: Czołem, jest sobie jednostka z której Fiat korzysta: 1.6 E-Torq 110km sprzężona z automatyczną skrzynią. Czy jest sens bawić się w / jest możliwy chiptuning w takim silniku? Jak reaguje wtedy skrzynia, ma informacje dot. nowych parametrów pracy, czy trzeba ją też przeprogramować? Chiptuning w silnikach NA nie ma zadnego sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szastan Napisano 14 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 Ok dzięki za wyjaśnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 14 Marca 2017 Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 @szastan owszem "psi tuning" ma jak najbardziej sens w przypadku silników wolnossących, ale jeśli coś modyfikujesz, by dostosować mapy wtrysków i zapłonów do późniejszego stanu rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szastan Napisano 14 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 [mention=143175]szastan[/mention] owszem "psi tuning" ma jak najbardziej sens w przypadku silników wolnossących, ale jeśli coś modyfikujesz, by dostosować mapy wtrysków i zapłonów do późniejszego stanu rzeczy.Znalazłem na jednej stronie info że niby podnoszą do 122-129 km z modyfikacja dolotu, ale nie mam pojęcia ile te deklaracje są warteWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 15 Marca 2017 Udostępnij Napisano 15 Marca 2017 16 godzin temu, szastan napisał: Znalazłem na jednej stronie info że niby podnoszą do 122-129 km z modyfikacja dolotu, ale nie mam pojęcia ile te deklaracje są warte Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Spytaj ich czy mają hamownię, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szastan Napisano 15 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2017 @Cinek to są Ci goście tu się chwala że mają hamownię jako że jestem kompletnym abnegatem w tej materii, nie wiem czy to jest porządna firma, czy chłopki roztropki w stodole i ściemniają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 15 Marca 2017 Udostępnij Napisano 15 Marca 2017 Teraz, szastan napisał: @Cinek to są Ci goście tu się chwala że mają hamownię jako że jestem kompletnym abnegatem w tej materii, nie wiem czy to jest porządna firma, czy chłopki roztropki w stodole i ściemniają Dopytaj czy pomiar przed i po tuningu jest wliczony w cenę. Jeśli tak - ja bym spróbował. Tuning silników wolnossących to nie takie hop-sip, tu trzeba jednak wykazać się sporą wiedzą. Jeśli robią w szopie bez znaczenia, ważne by mieli w głowach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Marca 2017 Udostępnij Napisano 15 Marca 2017 2 godziny temu, szastan napisał: @Cinek to są Ci goście tu się chwala że mają hamownię jako że jestem kompletnym abnegatem w tej materii, nie wiem czy to jest porządna firma, czy chłopki roztropki w stodole i ściemniają Poniewaz w silniku atmosferycznym nie ma turbo, to moc mozna jedynie zwiekszyc poprzez ilosc podawanego paliwa, ewentualnie zmodyfikowac mechanicznie dolot... Jest baaaardzo watpliwe, ze w ten sposob uzyskuja 20% przytrostu mocy w tak prostym silniku 1,6. Tam sa zmienne fazy? Wg mnie pieniadze wyrzucone w bloto chyba, ze istnieje gdzies na rynku mocniejsza wersja tego silnika I cos tam odblokuja. Tak jak sie dzieje w przypadku Mazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szastan Napisano 15 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2017 14 minut temu, Maciej__ napisał: chyba, ze istnieje gdzies na rynku mocniejsza wersja tego silnika I cos tam odblokuja. znalazłem w wiki taką informację: Cytuj The 1.6 L 16v variant (1,598 cc) uses 77.0 mm bore and 85.8 mm stroke. Output: gasoline (European market): 110 PS (81 kW; 108 hp) at 5500 rpm with a torque of 152 N·m (15.5 kg·m; 112.1 lb·ft) at 4500 rpm gasoline (Latin American markets): 115 PS (85 kW; 113 hp) at 5500 rpm with a torque of 159 N·m (16.2 kg·m; 117.3 lb·ft) at 4500 rpm ethanol (Brazilian market): 117 PS (86 kW; 115 hp) at 5500 rpm with a torque of 165 N·m (16.8 kg·m; 121.7 lb·ft) at 4500 rpm czy może być tak, że w Europie silnik jest zdławiony przez Euro 6? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 15 Marca 2017 Udostępnij Napisano 15 Marca 2017 6 minut temu, szastan napisał: znalazłem w wiki taką informację: czy może być tak, że w Europie silnik jest zdławiony przez Euro 6? Jak najbardziej. Ostatnio szukałem info o pewnym współczesnym motorku, i silnik jest zdławiony symbolicznie (2KM chyba) po to tylko by spełniał Euro. Więc taka sama możliwość w przypadku samochodu wydaje się wielce prawdopodobna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Marca 2017 Udostępnij Napisano 15 Marca 2017 42 minuty temu, szastan napisał: znalazłem w wiki taką informację: czy może być tak, że w Europie silnik jest zdławiony przez Euro 6? Moze tak byc, ewentualnie ten sam silnik moze byc inaczej wystrojony w zaleznosci od paliwa. Ale tutaj roznice beda juz symboliczne. Inna kwestia, ze moc maxymalna osiaga przy obrotach rzedu 5,5k RPP i z tym nic zrobic raczej sie nie da. W trubo mozesz zmieniac charakterystyke duzo latwiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szastan Napisano 15 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2017 Wysłałem zapytanie do wymienionego wyżej przeze mnie serwisu z pytaniem o hamownię, średni wzrost zużycia paliwa i czy modyfikacja mechaniczna dotyczy jedynie dolotu, dam znać co odpiszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 15 Marca 2017 Udostępnij Napisano 15 Marca 2017 4 godziny temu, Maciej__ napisał: Moze tak byc, ewentualnie ten sam silnik moze byc inaczej wystrojony w zaleznosci od paliwa. Ale tutaj roznice beda juz symboliczne. Inna kwestia, ze moc maxymalna osiaga przy obrotach rzedu 5,5k RPP i z tym nic zrobic raczej sie nie da. W trubo mozesz zmieniac charakterystyke duzo latwiej. To prawda że montaż turbo daje najbardziej spektakularny przyrost mocy ale nieprawda, że w silnikach wolnossących jesteśmy bezradni. Przypominam nieśmiało, że jeszcze nieco ponad dekadę temu właśnie silniki wolnossące królowały na drogach i to je, siłą rzeczy, dłubano uzyskując całkiem spore przyrosty niekiedy. Oczywiście że można zmienić charakterystykę modyfikując dolot i wydech (krótszy dolot - max mocy przy wyższych obrotach), zmieniając wałki rozrządu na ostrzejsze i inne cuda na kiju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 15 Marca 2017 Udostępnij Napisano 15 Marca 2017 Dnia 14.03.2017 o 16:37, Maciej__ napisał: Chiptuning w silnikach NA nie ma zadnego sensu. jeśli masz na myśli poprawienie mapy bez modyfikacji sprzętowych to tak inaczej: po modyfikacjach mechanicznych konieczne jest poprawienie mapy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Marca 2017 Udostępnij Napisano 16 Marca 2017 12 godzin temu, Cinek napisał: To prawda że montaż turbo daje najbardziej spektakularny przyrost mocy ale nieprawda, że w silnikach wolnossących jesteśmy bezradni. Przypominam nieśmiało, że jeszcze nieco ponad dekadę temu właśnie silniki wolnossące królowały na drogach i to je, siłą rzeczy, dłubano uzyskując całkiem spore przyrosty niekiedy. Oczywiście że można zmienić charakterystykę modyfikując dolot i wydech (krótszy dolot - max mocy przy wyższych obrotach), zmieniając wałki rozrządu na ostrzejsze i inne cuda na kiju. Oczywiscie, ze tak ale nie da sie tego zrobic podpinajac kompa. Trzeba mechanicznie modyfikowac silnik, a watpie zeby ktos chcial sie w to bawic w 1,6 NA od Fiata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 16 Marca 2017 Udostępnij Napisano 16 Marca 2017 Dnia 12.03.2017 o 20:22, szastan napisał: Czołem, jest sobie jednostka z której Fiat korzysta: 1.6 E-Torq 110km sprzężona z automatyczną skrzynią. Czy jest sens bawić się w / jest możliwy chiptuning w takim silniku? Jak reaguje wtedy skrzynia, ma informacje dot. nowych parametrów pracy, czy trzeba ją też przeprogramować? ja bym na Twoim miejscu odpuścił, turlaj się normalnie i olej te osiągi, to nie tdi gdzie każdy się tego tyka, dotknie ktoś, popsuje i będziesz miał dopiero zabawę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 16 Marca 2017 Udostępnij Napisano 16 Marca 2017 @szastan pogadaj że Świątkiem, może zrobi ostry wałek rozrządu dla Ciebie, w komplecie z dolotem i nową mapą to już da wyraźny efekt. Ja trzymam kciuki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szastan Napisano 16 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2017 @Cinek pogadam, dzięki tylko narazie poczekam aż się auto wyprodukuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2017 Dnia 16.03.2017 o 08:57, Maciej__ napisał: Oczywiscie, ze tak ale nie da sie tego zrobic podpinajac kompa. Trzeba mechanicznie modyfikowac silnik, a watpie zeby ktos chcial sie w to bawic w 1,6 NA od Fiata Czasem jest to kwestia prostego pokombinowania - np. wkładasz do 2.5 V6 Opla wałki od 3.0 V6, rezonator i się okazuje że masz 200KM w cenie (z wymianą i wszystkim pewnie do 1500zł). Tak samo kombinowali w klubie Kadetta nad 1.2 albo 1.4, wkładali wałki od 1.3 i też była większa moc, czasem nie pieniądze, a wiedza i trochę czasu na pokombinowanie wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 Dnia 15.03.2017 o 15:01, szastan napisał: czy może być tak, że w Europie silnik jest zdławiony przez Euro 6? tu z całą pewnością może być ukryty pewien zapas mocy. W fordzie ten sam (mechanicznie) silnik 1.6 występuje w wariantach mocy 85KM i 105KM - różnica jest tylko programowa. Jest też wersja 125KM, ale tu oprócz programu zachodzą zmiany mechaniczne (min. kolektor wydechowy). Firmy Tuningowe bez ingerencji w mechanikę proponują przyrost mocy dla silnika 105KM na poziomie do 110-112KM - i tu jest to bez sensu, bo tych kilku KM pewnie się nie odczuje. U Ciebie, może być lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szastan Napisano 20 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 @Gregs0N dzięki za info. Odbieram grata w ciągu miesiąca, jak mi będzie przeszkadzać zbyt ten niedobór mocy zacznę temat mocniej zgłębiać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Żeby podnieść moc w zauważalny sposób musiałbyś grzebać mechanicznie. Najlepsze efekty w ilości KM do włożonych pieniędzy daje dołożenie turbosprężarki. Tylko w nowym sprzęcie po takiej modyfikacji stracisz gwarancję. Warto? Na pocieszenie: gdy będzie ci chronicznie brakować mocy znajdź znajomego z jakimś starym sztruclem, z silniczkiem 50-60KM. Wsiądź za kierownicę i pojeździj zabytkiem, a potem przesiądź się do swojej nówki. W razie potrzeby powtarzaj wielokrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 Poczytalbym tutaj http://44tuning.pl/chip-tuning-fiat-500-x-1.6-benzyna-e-torque-110-km-euro-6 Ewentualnie dopytal co i jak polega na wykonaniu nowych ustawień programu sterującego jednostka napędową na podstawie programu seryjnego, wszelkich pomiarów indywidualnie dla każdego egzemplarza skierowana dla klientów którzy oczekują optymalnego poprawienia osiągów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 Zainteresowałbym się w tym przypadku zrobieniem dolotu oraz tym kolektorem wydechowym, o którym wspomniał @Gregs0N, trzeba by to obejrzeć i porównać. Na koniec bym dopiero bym to wystroił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 Godzinę temu, analyzer64 napisał: Zainteresowałbym się w tym przypadku zrobieniem dolotu oraz tym kolektorem wydechowym, o którym wspomniał @Gregs0N, trzeba by to obejrzeć i porównać. Na koniec bym dopiero bym to wystroił. W nowym aucie na gwarancji? Imho w przypadku takiego silnika 1.6N/A to rzezba w g... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 To po co sam chip robić? Wg mnie bez ruszenia dolotu i wydechu to nie ma większego sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 1 godzinę temu, analyzer64 napisał: To po co sam chip robić? Wg mnie bez ruszenia dolotu i wydechu to nie ma większego sensu Oczywiscie, ze nie ma Dlatego jak juz na starcie za malo mocy, to lepiej bylo poszukac innego auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 1 minutę temu, Maciej__ napisał: lepiej bylo poszukac innego auta Albo wybrać wersję z silnikiem tubodoładowanym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 4 minuty temu, analyzer64 napisał: Albo wybrać wersję z silnikiem tubodoładowanym W Tipo jedynie 1.6N/A jest laczone z automatem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 2 godziny temu, Maciej__ napisał: W nowym aucie na gwarancji? Imho w przypadku takiego silnika 1.6N/A to rzezba w g... dużo mocy się nie wykrzesa, ale czasem warto. W focusach 1.6 sa dwa rodzaje kolektorów wydechowych, w mocniejszej wersji wyglada tak: a w słabszej tak: wymieniając kolektor wydechowy i zmieniając program można zyskać 20-30KM - czasem to jest wartość wystarczająca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 Ja p***dolę To teraz standard nawet w małych silnikach 2 katalizatory i 4 sondy? Najprościej to by było pociąć ten pierwszy kolektor i dać Y-pipe z katalizatorem, żeby nie było problemów przy przeglądzie. Tylko co tu grzebać jak auto na gwarancji. Nawet zakładając, że te pierwszy podejdzie p&p to od razu zauważą, że było coś robione Odpuściłbym temat do momentu upływu gwarancji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 24 minuty temu, Gregs0N napisał: dużo mocy się nie wykrzesa, ale czasem warto. W focusach 1.6 sa dwa rodzaje kolektorów wydechowych, w mocniejszej wersji wyglada tak: a w słabszej ta wymieniając kolektor wydechowy i zmieniając program można zyskać 20-30KM - czasem to jest wartość wystarczająca Znasz kogos, komu chcialoby sie tak rzezbic w dupowozie? 10 razy prosciej po prostu kupic auto, ktore juz na starce ma akceptowalne osiagi Praktycznie kazde 1.4 czy 1.6T bedzie jezdzic o niebo lepiej od takiej wydumki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 Znasz kogos, komu chcialoby sie tak rzezbic w dupowozie? 10 razy prosciej po prostu kupic auto, ktore juz na starce ma akceptowalne osiagi Praktycznie kazde 1.4 czy 1.6T bedzie jezdzic o niebo lepiej od takiej wydumki...Połowa centomanii? Ja też wymieniałem kolektor na 4w2w1 ale mocy ciągle brakowało.Poza tym tu chyba nie ma innej opcji silnikowej.Wysłane z mojego Moto X Play Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 25 Maja 2017 Udostępnij Napisano 25 Maja 2017 Dnia 21.04.2017 o 07:44, gondoljerzy napisał: Na pocieszenie: gdy będzie ci chronicznie brakować mocy znajdź znajomego z jakimś starym sztruclem, z silniczkiem 50-60KM. Wsiądź za kierownicę i pojeździj zabytkiem, a potem przesiądź się do swojej nówki. W razie potrzeby powtarzaj wielokrotnie. Zapomniałeś dodać dużym/ciężkim sztruclem. Taki dwudziestoletni CC Sporting czy coś podobnego może demonem nie jest, ale daje radę. Z resztą nie musi być taki sztrucel - W firmie mamy Octavię II z silnikiem 1.4MPI (80KM) - to to nie jedzie. Z większych aut chyba tylko Octavia I 1.4 (60 albo 75KM) jest jeszcze większym mułem. Do autora wątku - jak pisali przedmówcy, w silniku bez turbo wiele nie zdziałasz. Można pomyśleć nad jakimś dedykowanym układem wydechowym Ultera czy Walkera (nie wiem jak z gwarancją), sportową wkładką filtra (tu nie ma problemu z gwarancją) i tym podobnych zabiegach. Efekt będzie równie mizerny co te chiptuningi, a koszt pewnie niższy i miej ingerencji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.