Skocz do zawartości

Olej Millers


gorex

Rekomendowane odpowiedzi

Poszłem (nie "poszedłem" bo miałem blisko :) ) do sklepu, żeby kupić kolejne 5 litrów oleju 5W30 do mojego Volkswagena z kogutkiem.

 

Normalnie kupuję Motula X-Clean+, ale tym razem pan w sklepie powyższym wywarł na mnie taką presję psychiczną, że kupiłem Millers'a.

 

Uzasadniał, że Motul - zły, Millers - dobry i takie tam.

 

Powód jest dla mnie oczywisty. W świetle bregzitu i przy słabym funcie kupują go pewnie taniej, a poza tym pan miał takie fajne nadruki (Millers) na służbowej koszulce.

 

....ale czy oprócz tego, że więcej na nim zarabiają, olej Millers jest (może być) faktycznie lepszy od takiego Motula??

 

Ktoś miał jakieś doświadczenia??

 

A może to zwyczajny bełkot marketingowy??

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę - misiam - że każdy jeden olej który spełnia normy producenta będzie równie dobry. Zresztą to bez znaczenia, i tak wymieniasz/wymieniam go co 10.000 km więc nawet sparszywieć nie zdąży zbytnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Traktuję ten zakup trochę jak zatankowanie benzyny 99+. Zdaję sobie sprawę, że pewnie nic to nie da, ale chcę spróbować.

 

....a nuż silnik zacznie pracować o 0.001dB ciszej, albo coś w tym guście. Potęga sugestii :) .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kaczorek79 napisał:

Jest Millers i Millers. Pytanie który dokładnie?

 

To się nazywa Trident V. 5W30 i aprobata VW 504.507.

 

Niebieska bańka. Wygląda jak tani olej z marketu. :) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, rwIcIk napisał:

Jeśli nie podrobiony, to będzie dobry :ok:

 

Gorex pisał że to tani olej. Tanich olejów zwykle się nie podrabia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Cinek napisał:

 

Gorex pisał że to tani olej. Tanich olejów zwykle się nie podrabia.

Na to liczę, choć i tak był najdroższy z tych, które do tej pory kupowałem.

 

Total - około 110zł, Motul - 138zł, Millers - 163zł.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, gorex napisał:

Na to liczę, choć i tak był najdroższy z tych, które do tej pory kupowałem.

 

Total - około 110zł, Motul - 138zł, Millers - 163zł.

 

 

 

O.

Przepraszam.

Źle zrozumiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, gorex napisał:

 

To się nazywa Trident V. 5W30 i aprobata VW 504.507.

 

Niebieska bańka. Wygląda jak tani olej z marketu. :) 

 

 

Trident, to taki budżetowy Millers. Pewnie droższy od Motula Xclean+, ale lepszy nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, kaczorek79 napisał:

Trident, to taki budżetowy Millers. Pewnie droższy od Motula Xclean+, ale lepszy nie jest.

 

W takim razie następnym razem zaoszczędzę te 20zł :) .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rwIcIk napisał:

Tani, bo z lewej rozlewni :no:

Czyli nie ryzykować i nie wlewać??

 

Kupiłem w sklepie stacjonarnym. Poza tym to chyba autoryzowany dealer.

 

Petrostar się nazywa.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, gorex napisał:

Czyli nie ryzykować i nie wlewać??

Kupiłem w sklepie stacjonarnym. Poza tym to chyba autoryzowany dealer.

 

Nie no, chodzi o to, by nie było zbyt tanio, poniżej cen z oficjalnej dystrybucji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Waldek40 napisał:

 na Radzymińskiej kupowałeś?tam zawsze proponują millersa, mi na oleju milers 5w30 bańka 5L coś około 230złwysiadł jeden popychacz, ale to może tylko przypadek?

 

Na bielanach, ale firma ta sama.

 

W ogóle jeśli chodzi o oleje to mam złe doświadczenia tylko i wyłącznie z jedną marką i tylko jednym rodzajem - Castrolem Magnatec. To faktycznie był bardzo, ale to bardzo zły olej i skończyło się smutno (wymianą jakichś "szklanek" za spore pieniądze). Ale niewykluczone też, że silnik Astry (14NZ) był po prostu tak wrażliwy na kiepski olej.

 

 

Poza tym niezależnie czy był to Lotos, Mobil, Platinum czy Motul - zawsze było dobrze.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, gorex napisał:

Uzasadniał, że Motul - zły, Millers - dobry i takie tam.

 

:-) rozmawiałem z człowiekiem, który serwisował auta rajdowe, co oni tam nie mieli na koszulkach, jakie piękne naklejki na autach, na kołnierzykach od koszuli, bańki olejowe Millersa, Totala etc, a w środku MOTUL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zmieniony. Pierwsze wrażenie - jest ZNACZNIE ciszej. Niestety kolega, który już niejeden silnik zajechał :) studzi mój zachwyt stwierdzeniem, że każdy silnik bezpośrednio po wymianie oleju pracuje ciszej.

 

Anyway.......

 

Widzę, że dominującym trendem zaczyna być to co w przypadku sprzętu AGD - najtańszy olej wymieniany jak najczęściej.

 

I ciekawostka.......

 

W ASO poinformowano mnie, że :

 

a. korek spustowy oleju jest w moim aucie plastikowy

b. Wymienia się go na nowy przy każdej wymianie oleju

 

 

Co za tym idzie

 

c. W ASO Sprzedano mi korek.......metalowy (i uszczelkę)

 

Spytałem "WTF?" i otrzymałem odpowiedź, że w moim modelu jest jednak korek metalowy.

 

Przy wymianie oleju okazało się, że :

 

a. Korek z ASO nie pasuje do miski

b. Uszczelka również nie pasuje.

 

Brawo ASO!!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, gorex napisał:

Olej zmieniony. Pierwsze wrażenie - jest ZNACZNIE ciszej. Niestety kolega, który już niejeden silnik zajechał :) studzi mój zachwyt stwierdzeniem, że każdy silnik bezpośrednio po wymianie oleju pracuje ciszej.

 

Ciszej jest przeważnie zawsze po każdej zmianie oleju :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, gorex napisał:

I ciekawostka.......

W ASO poinformowano mnie, że :

a. korek spustowy oleju jest w moim aucie plastikowy

 

c. W ASO Sprzedano mi korek.......metalowy (i uszczelkę)

Spytałem "WTF?" i otrzymałem odpowiedź, że w moim modelu jest jednak korek metalowy.

Przy wymianie oleju okazało się, że :

a. Korek z ASO nie pasuje do miski

b. Uszczelka również nie pasuje.

 

A korek był plastikowy, czy jednak metalowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stwierdziłem,  że jak ma coś w silniku się uszkodzić to żaden olej nie pomoże,  on też ma jakieś swoje graniczne możliwości i jak coś się zaczyna źle układać/rozlatywac w silniku to i tak się popsuje i tak.  

 

Silnik nie zatrze się od taniego świeżego oleju tylko od starego nie wymienionego ileś tam lat albo po prostu z jego braku.  

 

Ja leje najtańszy gm 5w30 bo po co przepłacać?  

 

Ani tego sprawdzić nie idzie ani nic.  Wszyscy jeżdżą na przeróżnych olejach i nic się z tym nie dzieje.  Są nawet testy, że na roślinnym oleju da się jeździć.  

 

Więc jeśli na roślinnym się da (z racji tego,  że nie ma w nim żadnej chemii nie wiemy jak szybko się zużyje) to na czym kolwiek co ma podstawowy pakiet dodatków mamy luksus. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.