Skocz do zawartości

[KzAK] coś fajnego około 25kk


Kris88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chodzi mi po głowie zmiana auta ale jakoś nie mam pomysłu co wybrać,

 

wymagania:

kompakt

dobrze znoszące LPG

silnik nieco mocniejszy ( chciałbym <9s do 100kmh)

w miare niski koszty utrzymania

dodatkowo ma być ładne i fajnie wyposażone :)

 

Nie ukrywam że podobała by mi się taka laguna 3 z 1.8T ale wydaje mi się że koszty mogą być zbyt duże a i w mieście auto za wielkie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Civic 1.8 - (+)niezabijalna (+)fajna w środku (-)za niska na nasze drogi

Lancer 1.8/2.0 - (+)cena/kilogram (+)system RF (-)przeokropne plastiki, jeszcze gorszy lakier

Impreza 2.0 - (+)awd (+/-)subaru

 

Poza konkursem:

e90 (tu chyba lepiej klekot) - (+) fajnie się prowadzi (+)popularne, więc każdy kowal naprawi (-)elektronika (-)ciężko kupić dobry egzemplarz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laguna tak, ale jak dobrze pamiętam trafić na dobry egzemplarz z tym silnikiem jest bardzo trudno. Po prostu fajne auto, fajny silnik pod lpg i szybko znajduje nabywców. 

Jak pod lpg to Astra J 1,4 140 KM, do 100 poniżej 10 s., można dłubnąć chipem do 170 KM. Fiat Brawo też będzie ciekawą opcją. Obydwa auta masowo klepane, dużo krajowych, dobrze wyposażonych z udokumentowaną przeszłością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, mokrii napisał:

<9s? ;] 

 

Tanio, szybko, dobrze. Wybierz dwa

 

W sumie Jeep Grand Cherokee 4.7 się łapie ;] w budżecie, fajny, szybki, części tanie, naprawy proste, lubi lpg …nawet bardzo.

 

24 minuty temu, czachabrava napisał:

E90 i niskie koszty utrzymania?do tego każdy kowal naprawi?chyba generacje Ci się pomyliły.

 

Na co wydawałeś dużo przy serwisowaniu swojego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spad napisał:

Laguna tak, ale jak dobrze pamiętam trafić na dobry egzemplarz z tym silnikiem jest bardzo trudno. Po prostu fajne auto, fajny silnik pod lpg i szybko znajduje nabywców. 

Jak pod lpg to Astra J 1,4 140 KM, do 100 poniżej 10 s., można dłubnąć chipem do 170 KM. Fiat Brawo też będzie ciekawą opcją. Obydwa auta masowo klepane, dużo krajowych, dobrze wyposażonych z udokumentowaną przeszłością.

Astra J za 25kzł?

 

18 godzin temu, Kris88 napisał:

Nie ukrywam że podobała by mi się taka laguna 3 z 1.8T ale wydaje mi się że koszty mogą być zbyt duże a i w mieście auto za wielkie

 

Na zadbaną lagune 3 z 2.0T 170 lub 204km to budżet sporo za mały 😂

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E90 jest ładne ale wydaje mi się że drogie w utrzymaniu.

Kumpeł miał mowił że drogo no i lpg nie zamontujesz bo nie ma miejsca na Koło.

 

Bravo 1.4T 150 km to tez mój faworyt aczkolwiek czekałem czy to potwierdzicie, obawiam się tylko troche skrzyni M32 i tych nieszczesnych aktywatorów klimatyzacji.

Aktualnie mam stilo1.6 wiec bravo to pokrewna dusza.

 

O Lanci delcie też myślałem - podobno lepiej wykończona aczkolwiek jakoś się boje kupować umarła markę, połowa tajli pasuje z bravo ale co z tą  drugą połową?

 

Civic ufo też mi się w miarę podoba z tego co wiem to lepiej kupić po liftingu w 2009 bo jest tam coś poprawione z korozją przy uszczelce i czujniki parowana chyba w standardzie bo z widocznością z tyłu nie ma za super.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, cesarz napisał:

Oczywiście ten to pewnie sztrucel - ale 99% używanych BMW to sztrucle.

 

2 minuty temu, czachabrava napisał:

To tak po krotce, nie mówiąc o innych pierdołach do 1000pln.

 

Ok, no to e90 nie ;] ja się w sumie spotkałem tylko z klapkami i parującym reflektorem; ale skoro tak piszecie, że się psujo to nie ma co ryzykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, cesarz napisał:

To juz lepiej ładne E46 szukać

Też to powtarzałem wielokrotnie. Poliftowe e46 320i/325i/330i, zadbane nie będzie generować większych kosztów niż starszy kompakt z topowym silnikiem. Pierwsze dwie wersje są dość tanie, 3 litry nieco droższa i serwis ciut więcej kosztuje. Każdy ma poniżej 9 do 100 i każdy z łatwością zapitala grubo ponad 200, co przekłada się na dobrą dynamikę przy prędkościach 100+. Minusy też są, trzeba obowiązkowo kupić dresy i zaraz przypną Ci łatkę buraka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kris88 napisał:

 

Bravo 1.4T 150 km to tez mój faworyt aczkolwiek czekałem czy to potwierdzicie, obawiam się tylko troche skrzyni M32 i tych nieszczesnych aktywatorów klimatyzacji.

 

 

 

Skrzynia m32 montowana byla do 2010 tylko (regeneracja 2500PLN), potem fiatowska- nie psujaca sie. Aktywatory klimatyzacji robi sie raz (wprowadzili w nowszysch jakies poprawki - i jak wymienisz to sa podobno trwalsze), po za tym dotyczy to tylko klimy automatycznej, w manualnej problem nie występuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, cesarz napisał:

Napewno nie diesel z BMW - jeszcze w tak wiekowym aucie. Proszenie sie o kłopoty:

 

Oczywiście ten to pewnie sztrucel - ale 99% używanych BMW to sztrucle.

 

A co tu sie dziwic? Kupilby za ta kase nowego kompakta i by jezdzil bezawaryjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, norbert123 napisał:

Skrzynia m32 montowana byla do 2010 tylko (regeneracja 2500PLN), potem fiatowska- nie psujaca sie. Aktywatory klimatyzacji robi sie raz (wprowadzili w nowszysch jakies poprawki - i jak wymienisz to sa podobno trwalsze), po za tym dotyczy to tylko klimy automatycznej, w manualnej problem nie występuje

150 km po 2010r jak na lekarstwo:P

chyba że 120 i czip.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Bravo 1.4T 150 km to tez mój faworyt aczkolwiek czekałem czy to potwierdzicie, obawiam się tylko troche skrzyni M32 i tych nieszczesnych aktywatorów klimatyzacji.
Aktualnie mam stilo1.6 wiec bravo to pokrewna dusza.
 

Tjet i lpg to musi być super gaziarz. Inaczej będziesz miał problem z odpalaniem auta. Aktywatory za 1200 wymienisz na poprawione. Skrzynia loteria. Dodatkowo uważaj na ruda na progach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, slawek_l_83 napisał:

Astra J za 25kzł?

 

Serio nie znajdę? Myślałem, że ten model tak długo już produkują, że pierwsze roczniki krążą w tym przedziale cenowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, spad napisał:

 

Serio nie znajdę? Myślałem, że ten model tak długo już produkują, że pierwsze roczniki krążą w tym przedziale cenowym.

No bardzo ciężko... trzeba mieć 30-36kzł na to auto 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, bielaPL napisał:


 


Tjet i lpg to musi być super gaziarz. Inaczej będziesz miał problem z odpalaniem auta. Aktywatory za 1200 wymienisz na poprawione. Skrzynia loteria. Dodatkowo uważaj na ruda na progach.

no właśnie ztym lpg w t-jetach widze strasznie skrajne opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Po 2010 to nie kupisz za 25kPLN, wiec raczej Cie problem nie dotyczy ;]

Dlatego napisałem cena około 25kk jak będzie jakaś mniej problemowa/lepsza opcja to mogę coś dołożyć.

Stąd też wspomniałem o lagunie 3, gdyby taka laguna 3 za 30k była  znacznie mniej problematyczna z lpg niż t-jet w bravo to można przemyśleć sprawę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kris88 napisał:

Stąd też wspomniałem o lagunie 3, gdyby taka laguna 3 za 30k była  znacznie mniej problematyczna z lpg niż t-jet w bravo to można przemyśleć sprawę.

 

Wg mnie w przypadku 10 letnich aut to kwestia modelu jest wtorna.

Liczy sie przede wszystkim stan konkretnych egzemplarzy :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Kris88 napisał:

Dlatego napisałem cena około 25kk jak będzie jakaś mniej problemowa/lepsza opcja to mogę coś dołożyć.

Stąd też wspomniałem o lagunie 3, gdyby taka laguna 3 za 30k była  znacznie mniej problematyczna z lpg niż t-jet w bravo to można przemyśleć sprawę.

 

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Opel-Astra-H-Lim.-Cosmo-Verkauf-im/vhc:car,pgn:5,pgs:10,srt:price,sro:desc,ms1:19000_5_h,ful:petrol!lpg,ccn:1950,ccx:2050/pg:vipcar/260136678.html

Z zewnątrz ładna, można też GTC:

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Opel-Astra-H-GTC-Cosmo-OPC-Line-Xenon-Leder/vhc:car,pgn:4,pgs:10,srt:price,sro:desc,ms1:19000_5_h,ful:petrol!lpg,ccn:1950,ccx:2050/pg:vipcar/250112803.html

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Kris88 napisał:

no właśnie ztym lpg w t-jetach widze strasznie skrajne opinie

ale realne, sam przeżyłem lpg w tjet, zdjąłem po pół roku ;), a gaziarz był polecany i z forum AK i z LPG i od kolegi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.06.2018 o 21:57, bielaPL napisał:


 


Tjet i lpg to musi być super gaziarz. Inaczej będziesz miał problem z odpalaniem auta. Aktywatory za 1200 wymienisz na poprawione. Skrzynia loteria. Dodatkowo uważaj na ruda na progach.

T jey to w sumie dosc prosty silnik turbo (dzieki tej prostocie też dosc niezawodny) Mam Tjeta 120 z lpg Stag qbasic, wtryski  oraz reduktor tez staga i nie ma problemu z jazda na lpg. instalowany w autoryzowanym warsztacie stag ktorych pelno... Jezdzi jak na benzynie. Jedyne co mialem to trafilem na felerny reduktor i sie przelaczal na beznyne przy duzym bucie bo nie trymal cisnienia- wymieniony ma gearancji

Nie wiem - moze brc nie daje rady ale stag bez problemu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW e46 compact 325Ti. Zalety - pojeździsz czymś, co za jakiś czas umrze przez ekofaszystów. Tj. czymś co ma więcej niż 4 cylindry. Do tego tylny napęd i fajne prowadzenie. Nie wydasz na to 25kpln, tylko zauważalnie mniej. Wyposażone z reguły fajnie, jako najwyższy model z serii (tj. z compactów, nie e46 w ogólności).

Wady - wygląd dość dyskusyjny. Ale środek ma idealny, a to ważniejsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Kris88 napisał:

Dlatego napisałem cena około 25kk jak będzie jakaś mniej problemowa/lepsza opcja to mogę coś dołożyć.

Stąd też wspomniałem o lagunie 3, gdyby taka laguna 3 za 30k była  znacznie mniej problematyczna z lpg niż t-jet w bravo to można przemyśleć sprawę.

 

Jak możesz dołożyć to szukaj Laguny 3 GT z 08/09 204KM - znajomy ma to przy normalnej jeździe łyka 10-13l LPG ale jak włączasz tryb sport to skacze tylko do 20 :) ale LPG - a FUN jest!!!

Mowa o kombi rodzinny szybki wóz a do tego można małą kasą pomodzić pod 240 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kenickie napisał:

BMW e46 compact 325Ti. Zalety - pojeździsz czymś, co za jakiś czas umrze przez ekofaszystów. Tj. czymś co ma więcej niż 4 cylindry. Do tego tylny napęd i fajne prowadzenie. Nie wydasz na to 25kpln, tylko zauważalnie mniej. Wyposażone z reguły fajnie, jako najwyższy model z serii (tj. z compactów, nie e46 w ogólności).

Wady - wygląd dość dyskusyjny. Ale środek ma idealny, a to ważniejsze.

 

e46 mi się podoba ale jakos sedan nie compact.

Tylko sama wizja zmiany stilo z 2005r na coś starszego jakoś tak średnio, noi i obawia się że jednak koszty w bmw będą sporo większe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, slawek_l_83 napisał:

Jak możesz dołożyć to szukaj Laguny 3 GT z 08/09 204KM - znajomy ma to przy normalnej jeździe łyka 10-13l LPG ale jak włączasz tryb sport to skacze tylko do 20 :) ale LPG - a FUN jest!!!

Mowa o kombi rodzinny szybki wóz a do tego można małą kasą pomodzić pod 240 😀

Drogie to w utrzymaniu? pomijając paliwo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T jey to w sumie dosc prosty silnik turbo (dzieki tej prostocie też dosc niezawodny) Mam Tjeta 120 z lpg Stag qbasic, wtryski  oraz reduktor tez staga i nie ma problemu z jazda na lpg. instalowany w autoryzowanym warsztacie stag ktorych pelno... Jezdzi jak na benzynie. Jedyne co mialem to trafilem na felerny reduktor i sie przelaczal na beznyne przy duzym bucie bo nie trymal cisnienia- wymieniony ma gearancji
Nie wiem - moze brc nie daje rady ale stag bez problemu
 
Miałem na stagu robione. Po 3mc zaczął być problem z odpalaniem. Po 6mc gaziarz nie dawał rady a ja chciałem mieć sprawne auto bo miało 3 lata dopiero. Zdjalem lpg i wróciło wszystko do normy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.06.2018 o 12:27, Kris88 napisał:

Drogie to w utrzymaniu? pomijając paliwo.

Nie, o dziwo 3 tak samo jak 2Ph2 mało co się psuje... owszem jak kupisz trupa to tak ale jak przy zakupie sprawdzisz rozsądnie to będziesz zadowolony.

Jedynie prawie w każdej 3 sypie się zamek drzwi ale to 200-300zł i masz spokój wieczny lub samemu się ogarnia za kilka złoty mniej, z kartami spokój.

A co do silnika to wymieniasz rozrząd + paski + koło pasowe (u dobrego mechanika!) = masz spokój i tylko lejesz paliwo.

Na dobrą sztukę z 2008/9r musisz wyłożyć 29-33kzł mowa o pełnym GT z 4controlem a nie od 2010r tylko z pakietem GT - drobne różnice były.

Ja chciałem taką w kombi ale na 2+2 jest za mała z tyłu i ma za mały bagażnik 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, bielaPL napisał:
Dnia 14.06.2018 o 22:45, norbert123 napisał:
T jey to w sumie dosc prosty silnik turbo (dzieki tej prostocie też dosc niezawodny) Mam Tjeta 120 z lpg Stag qbasic, wtryski  oraz reduktor tez staga i nie ma problemu z jazda na lpg. instalowany w autoryzowanym warsztacie stag ktorych pelno... Jezdzi jak na benzynie. Jedyne co mialem to trafilem na felerny reduktor i sie przelaczal na beznyne przy duzym bucie bo nie trymal cisnienia- wymieniony ma gearancji
Nie wiem - moze brc nie daje rady ale stag bez problemu
 

Pokaż więcej  

Miałem na stagu robione. Po 3mc zaczął być problem z odpalaniem. Po 6mc gaziarz nie dawał rady a ja chciałem mieć sprawne auto bo miało 3 lata dopiero. 

Problem z odpalaniem dotyczy wszystkich aut na gazie. Zapiekają się wtryski benzynowe. Trzeba ustawić temp. przełączania na wyższą, żeby właśnie po odpaleniu silnik trochę pochodził na benzynie.  Przerobiłem temat w każdym swoim aucie.

Żeby nie było... kumpel ma takiego t-jeta od 6 lat na gazie. Jeździ aż miło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, slawek_l_83 napisał:

Nie, o dziwo 3 tak samo jak 2Ph2 mało co się psuje... owszem jak kupisz trupa to tak ale jak przy zakupie sprawdzisz rozsądnie to będziesz zadowolony.

Jedynie prawie w każdej 3 sypie się zamek drzwi ale to 200-300zł i masz spokój wieczny lub samemu się ogarnia za kilka złoty mniej, z kartami spokój.

A co do silnika to wymieniasz rozrząd + paski + koło pasowe (u dobrego mechanika!) = masz spokój i tylko lejesz paliwo.

Na dobrą sztukę z 2008/9r musisz wyłożyć 29-33kzł mowa o pełnym GT z 4controlem a nie od 2010r tylko z pakietem GT - drobne różnice były.

Ja chciałem taką w kombi ale na 2+2 jest za mała z tyłu i ma za mały bagażnik 😀

laguna 3 kombi  jest za mała na 2+2 i ma mały bagażnik?

Ty tak serio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Kris88 napisał:

laguna 3 kombi  jest za mała na 2+2 i ma mały bagażnik?

Ty tak serio?

 

Może i trochę serio, bo klapa bagażnika jest mocno ścięta i de facto można w nim mniej zmieścić niż w typowym kompakcie kombi. Z tyłu miejsca wcale nie ma pod dostatkiem, obszernie jest za to z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, blue_ napisał:

Problem z odpalaniem dotyczy wszystkich aut na gazie. Zapiekają się wtryski benzynowe. Trzeba ustawić temp. przełączania na wyższą, żeby właśnie po odpaleniu silnik trochę pochodził na benzynie.  Przerobiłem temat w każdym swoim aucie.

Żeby nie było... kumpel ma takiego t-jeta od 6 lat na gazie. Jeździ aż miło 

raczej to nie to, nie był ustawiony żeby jakoś się szybko na lpg przełączać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kris88 napisał:

laguna 3 kombi  jest za mała na 2+2 i ma mały bagażnik?

Ty tak serio?

Tak. Mam na razie 1 fotelik RWF zaraz dojdzie drugi - one są bardzoooo duże i zajmują sporo miejsca do tego dodaj wózek z gondolą, zabawki, pampersy, ubrania dla dzieciaków które zużywają 3-4 zestawów na dzień czasem jak sie uda 2 😀

Nie śpieszy mi się i powoli szukam auta typu C4GP (ciut małe ale przęłknę)/C8+zestaw trojaczków/Espaca Grand2.0T/SMax/Galaxy to są idealne auta 2+2 jak dzieciaki będą większe bez fotelików wtedy duże kombi typu Mondeo styknie ;)

Ja wiem, że mozna i Bravo/Punto jechać na urlop - ja teraz jeżdżę Laguną 2 Hatchback i jakoś mieści wszystko ale oprócz mnie to komfortu rodzinka nie ma bo wszedzie coś jest upchane - chce auto gdzie włożę wszystkie graty do bagażnika i zamknę klapę - starczy mi 550-600l - i nie chcę wybierać czy wezmę to czy to chcę brac wszystko - np w góry na weekend musimy mieć wózek gondola + nosidełko + bujak bo młody ciągle nie będzie w wózku czy nosidełku...

Ja woże rower na dachu + dodatkowe stroje, kask jakieś graty do serwisu na miejscu i się zbiera 😀

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, bielaPL napisał:

raczej to nie to, nie był ustawiony żeby jakoś się szybko na lpg przełączać

no to miałeś kiepskiego gazownika, nie ma innego wytłumaczenia. wszystko da się ogarnąć, a już zwłaszcza fiatowskie silniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to miałeś kiepskiego gazownika, nie ma innego wytłumaczenia. wszystko da się ogarnąć, a już zwłaszcza fiatowskie silniki
Polecany na ak i lpg forum i od kumpla. No ale nie wyszło mu. Poza tym sporo na forum bravo ma ten problem .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.06.2018 o 12:36, slawek_l_83 napisał:

Tak. Mam na razie 1 fotelik RWF zaraz dojdzie drugi - one są bardzoooo duże i zajmują sporo miejsca do tego dodaj wózek z gondolą, zabawki, pampersy, ubrania dla dzieciaków które zużywają 3-4 zestawów na dzień czasem jak sie uda 2 😀

Nie śpieszy mi się i powoli szukam auta typu C4GP (ciut małe ale przęłknę)/C8+zestaw trojaczków/Espaca Grand2.0T/SMax/Galaxy to są idealne auta 2+2 jak dzieciaki będą większe bez fotelików wtedy duże kombi typu Mondeo styknie ;)

Ja wiem, że mozna i Bravo/Punto jechać na urlop - ja teraz jeżdżę Laguną 2 Hatchback i jakoś mieści wszystko ale oprócz mnie to komfortu rodzinka nie ma bo wszedzie coś jest upchane - chce auto gdzie włożę wszystkie graty do bagażnika i zamknę klapę - starczy mi 550-600l - i nie chcę wybierać czy wezmę to czy to chcę brac wszystko - np w góry na weekend musimy mieć wózek gondola + nosidełko + bujak bo młody ciągle nie będzie w wózku czy nosidełku...

Ja woże rower na dachu + dodatkowe stroje, kask jakieś graty do serwisu na miejscu i się zbiera 😀

 

 

C4gp male ??? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.