Florydzialski Napisano 9 Marca 2021 Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 On 10/30/2019 at 9:22 PM, deszczowyRoman said: na fabrycznym oleju przejechano 3000 km wg kompa pozostało 90% zywotnosci oleju. Olej został wymieniony na nowy, komp został skasowany. i po przejechaniu 400km zywotnosc oleju to 85%. jaka jest tego przyczyna? Dla wyjaśnienia - czujnik stanu oleju nie mierzy stanu oleju. On mierzy ilość uruchomień silnika, temperaturę jaka silnik osiąga, obroty itp. i na tej podstawie szacuje stan oleju. Są algorytmy. Jedyne dwa pomiary jakie samochód rzeczywiście robi to ciśnienie i ilość oleju. I tyle. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 9 Marca 2021 Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 W dniu 4.03.2021 o 17:39, Przygodownik napisał: Zupełnie się z tobą zgadzam kwestia doboru oleju w aucie to temat mało istotny ważniejszy duży spoiler bo to + 30 do mocy Bardzo mało 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 9 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 W dniu 8.03.2021 o 05:13, Spajdi napisał: AR 159, Fiat Croma 1.9 MJET 120/150 KM czyli 8V i 16V 100% tak samo Vectra C z tymi silnikami. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka czasem montowali tez f43 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 9 Marca 2021 Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 4 godziny temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: Dla wyjaśnienia - czujnik stanu oleju nie mierzy stanu oleju. On mierzy ilość uruchomień silnika, temperaturę jaka silnik osiąga, obroty itp. i na tej podstawie szacuje stan oleju. Są algorytmy. Jedyne dwa pomiary jakie samochód rzeczywiście robi to ciśnienie i ilość oleju. I tyle. Dla rozwinięcia - czujnik o którym mowa (a że auto świeże to zakładam że tzw. czujnik jakości oleju) nie mierzy ciśnienia a temperaturę, poziom i właściwości elektryczne oleju które się zmieniają wraz z jego zużyciem i ewentualną zawartością opiłków metalu. Jeżeli algorytm jakiś przyzwoity to uwzględnia zapewne też przebieg, obroty itd. a to już jakieś względne pojęcie o zużyciu może dać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 10 Marca 2021 Udostępnij Napisano 10 Marca 2021 21 godzin temu, goofer007 napisał: Dla rozwinięcia - czujnik o którym mowa (a że auto świeże to zakładam że tzw. czujnik jakości oleju) nie mierzy ciśnienia a temperaturę, poziom i właściwości elektryczne oleju które się zmieniają wraz z jego zużyciem i ewentualną zawartością opiłków metalu. Jeżeli algorytm jakiś przyzwoity to uwzględnia zapewne też przebieg, obroty itd. a to już jakieś względne pojęcie o zużyciu może dać. W starym Volvo V50 już liczył na podstawie obrotów itd. W zależności od rodzaju eksploatacji zmieniał dynamicznie czas do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 12 Marca 2021 Udostępnij Napisano 12 Marca 2021 Czujniki to nie laboratorium które daje takie wyniki. Olej OEM ma 9200km przebiegu, silnik 1.5T, Civic X, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 12 Marca 2021 Udostępnij Napisano 12 Marca 2021 Zawartość paliwa w oleju jest podwyższona zwłaszcza przy użytkowaniu tego silnika na krótkich dystansach i w zimnym klimacie. Honda do tej pory chyba nic z tym nie zrobiła. Molibdenu szczególnie ten olej fabrycznie zawiera sporo. I przy tym film olejowy jest na tyle trwały, że test nie wykazał drobin żelaza i aluminium. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 12 Marca 2021 Udostępnij Napisano 12 Marca 2021 Godzinę temu, vaz2110 napisał: Zawartość paliwa w oleju jest podwyższona zwłaszcza przy użytkowaniu tego silnika na krótkich dystansach i w zimnym klimacie. Honda do tej pory chyba nic z tym nie zrobiła. Molibdenu szczególnie ten olej fabrycznie zawiera sporo. I przy tym film olejowy jest na tyle trwały, że test nie wykazał drobin żelaza i aluminium. Z użytkowaniem na krótkich dystansach pudło. Robione trasy i krótsze normalne odcinki. Po prostu cecha silników z wtryskiem bezpośrednim, ale próba obala mit odnośnie właśnie jazdy tylko wkoło komina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 Jestem ciekaw jak krótkie dystanse wpływają na moduł Multiair (Alfa/FIAT), który nie przepada za zużytym olejem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 18 godzin temu, stig napisał: Z użytkowaniem na krótkich dystansach pudło. Robione trasy i krótsze normalne odcinki. Po prostu cecha silników z wtryskiem bezpośrednim, ale próba obala mit odnośnie właśnie jazdy tylko wkoło komina. Nie wszystkie, ale zdecydowana większość silników tgdi tak ma. Prym w podlewaniu paliwem wiodą silniki Hondy 1.0, 1.5 i 2.0, oraz ecoboosty Forda. U mnie w tsi po dwóch analizach brak paliwa w oleju, a jeżdżone 50/50 miasto i trasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.