Skocz do zawartości

Czy ktos jeszcze kupuje dzis Diesel’e?


Michal_O

Rekomendowane odpowiedzi

Ale tyle mi pali suv. Podobny ciężar, też haldex5, też 2.0 biturbo (U mnie 190KM po programie w ASO na który się szykuje będzie podobnie), tez automat (U mnie zf 8biegowy), też 235 opona tez scr, A buda jednak o większym oporze.  Od plaskacza oczekiwalbym tego 1l mniej - szczególnie na trasie ze średnimi powyzej 100 
Wysłane z tel.
 
 
 
 
 
 
 
Ale Ty masz chyba CX40, to ma rozmiary blizej miejskiego Crossovera... Poza tym, żeby to sensownie porównać to musiałbyś pojeździć jego Passatem albo on Twoim Volvo ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Ty masz chyba CX40, to ma rozmiary blizej miejskiego Crossovera... Poza tym, żeby to sensownie porównać to musiałbyś pojeździć jego Passatem albo on Twoim Volvo default_wink.gif
xc40 i xc60 ma praktycznie identyczne powierzchnie czołowe - to głównie wpływa na opór powietrza.

Passat ma prześwit 15cm
69146617d4a99a0b66a820d147926061.jpg6efc3491847532148de1755eb958fae1.jpg9c0a2dff52bbc5e90b4ae94e7dc44b36.jpg

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, twinsen napisał:

 

A jakie masz opony? Bo ja mam walce 235/40 R19, wcale takich nie chciałem no ale to wyposażenie standardowe i tak nie mogę zmienić bo leasing.

Tzn. mogę ale muszę se je gdzieś położyć żeby w razie jakbym auta nie wykupił oddać w takim samym stanie jak było.

 

Teraz myślę o zimówkach na stalówkach, to już kupię normalne 215 max

 

235 to nie są walce. Zwykła opona do zwykłego auta. Pierwszy lepszy SUV ma takie, oczywiście z innym profilem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, twinsen napisał:

 

Mam i powiem Ci, że zmienia się parę rzeczy, autem łagodniej buja na Comfort, kierownica jest wtedy jak w Stilo na CITY, ale nadal dziury trzęsą całą budą na tych szerokich kapciach, nawet mam wrażenie że Stilem tak nie bujało jak tym. Źle wybiera nierówności poprzeczne pod kątem gdy są. A jeździłem kiedyś moment Volvo S80 znajomego i tam to była bajka. Nierówności poprzeczne nie istniały.

Sportowa fura to trzęsie 😂 4 x 18, komfort i jest przyjemnie 😁

Edytowane przez sdss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, twinsen napisał:

 

To jest sportowe? Przecież to dziadkowóz. R-Line to jest pakiet głównie stylistyczny.

 

No i masz stylistycznie sportowe, duże felgi na niskim profilu i twardy zawias. A mogłeś wziąć SUVa...

;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dark_Knight napisał:

 

No i masz stylistycznie sportowe, duże felgi na niskim profilu i twardy zawias. A mogłeś wziąć SUVa...

;l

Lans bo 18-19” a w środku mała tarcza poniżej 300mm na zacisku dwutłoczkowym 🤣 Taki zestaw preferowany przez wielu użytkowników a i u producentów pewnie się też takie kwiaty zdarzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, stig napisał:

Lans bo 18-19” a w środku mała tarcza poniżej 300mm na zacisku dwutłoczkowym 🤣 Taki zestaw preferowany przez wielu użytkowników a i u producentów pewnie się też takie kwiaty zdarzają.

 

Z drugiej strony - jeśli hamuje jak trzeba...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Z drugiej strony - jeśli hamuje jak trzeba...

 

 

Hamuje lepiej niż Stilo, a zawsze hamulce w Fiatach uważałem za wzorcowe.

Wczoraj na parkingu IKEA ludek wlazł w czujnik, centralnie prawie otarł się o auto. VW stanął w miejscu i zawył że kolizja ;] Dobrze żę poduchy nie wywaliło ;] 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, twinsen napisał:

 

A jak jest prawidłowo?

Duża obręcz jest po to aby pomieścić wydajniejszy układ hamulcowy. Teraz tylko wszystko się pomieszało i straciło to sens w normalnym użytkowaniu. Klientom to się podoba (wygląda jak topowa wersja) no i technologia też poszła do przodu aczkolwiek jak byś szybko latał po autostradzie to napewno byś docenił większa tarcze na czterotłoku. O ambitniejszej jeździe już nie wspominam.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, stig napisał:

Duża obręcz jest po to aby pomieścić wydajniejszy układ hamulcowy. Teraz tylko wszystko się pomieszało i straciło to sens w normalnym użytkowaniu. Klientom to się podoba (wygląda jak topowa wersja) no i technologia też poszła do przodu aczkolwiek jak byś szybko latał po autostradzie to napewno byś docenił większa tarcze na czterotłoku. O ambitniejszej jeździe już nie wspominam.

 

Aa kumam - robią auta dla dziadków (tak jest postrzegany Passat), żeby myśleli że mają sportowy wózek ;] Nie no - te hamulce co mam działają bardzo w porządku, jestem wręcz zaskoczony tym jak to zestroili, nawet z największych prędkości hamowanie jest bardzo efektywne. Oczywiście nie robię tak co chwila, więc pewnie następne hamowanie byłoby już mniej efektywne. Ale dla mnie starcza i pewnie producenci samochodów doskonale to wiedzą :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, stig napisał:

(...) aczkolwiek jak byś szybko latał po autostradzie to napewno byś docenił większa tarcze na czterotłoku.

 

Tu pozwolę sobie zaprotestować. Latam po autostradach i absolutnie są to okoliczności w których praktycznie nie używam hamulców.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Tu pozwolę sobie zaprotestować. Latam po autostradach i absolutnie są to okoliczności w których praktycznie nie używam hamulców.

 

 

Y-y! W Polsce zdarza się że TIR nagle zaczyna wyprzedzać, a nie mamy wielu odcinków gdzie są 3 pasy. I wtedy jak jedziesz 2 paczki to musisz użyć hamulców ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dark_Knight napisał:

 

Tu pozwolę sobie zaprotestować. Latam po autostradach i absolutnie są to okoliczności w których praktycznie nie używam hamulców.

 

Czyli jeździsz poprawnie 👍Chodzi mi o jazdę na wściekłego handlowca. No nie ma opcji. Duża tarcza z odpowiednim także większym klockiem inaczej ciepło przyjmuje i ma większa powierzchnie cierną. Nie ma co negować tego bo to jest oczywiste przecież. 
W zwykłym jeżdżeniu braków raczej nie poczujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, stig napisał:

Czyli jeździsz poprawnie 👍Chodzi mi o jazdę na wściekłego handlowca. No nie ma opcji. Duża tarcza z odpowiednim także większym klockiem inaczej ciepło przyjmuje i ma większa powierzchnie cierną. Nie ma co negować tego bo to jest oczywiste przecież. 
W zwykłym jeżdżeniu braków raczej nie poczujesz.

 

A to tak. Tyle że wściekli handlowcy nie jeżdżą autami z czterotłoczkowymi zaciskami Brembo na dużej tarczy lecz Yarisami, Corsami i innymi takimi. Co dowodzi, że takie hamulce są niepotrzebne, skoro największa grupa ich potencjalnych adresatów radzi sobie doskonale bez nich.

;l

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, twinsen napisał:

 

Y-y! W Polsce zdarza się że TIR nagle zaczyna wyprzedzać, a nie mamy wielu odcinków gdzie są 3 pasy. I wtedy jak jedziesz 2 paczki to musisz użyć hamulców ;] 

 

W Polsce ZTCW nie wolno jeździć 2 paczki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

 

A to tak. Tyle że wściekli handlowcy nie jeżdżą autami z czterotłoczkowymi zaciskami Brembo na dużej tarczy lecz Yarisami, Corsami i innymi takimi. Co dowodzi, że takie hamulce są niepotrzebne, skoro największa grupa ich potencjalnych adresatów radzi sobie doskonale bez nich.

;l

Jadą szybko żeby schłodzić hamulce 🤣

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, twinsen napisał:

 

Hamuje lepiej niż Stilo, a zawsze hamulce w Fiatach uważałem za wzorcowe.

Wczoraj na parkingu IKEA ludek wlazł w czujnik, centralnie prawie otarł się o auto. VW stanął w miejscu i zawył że kolizja ;] Dobrze żę poduchy nie wywaliło ;] 

Ze dwa razy miałem taką akcje i przyznam że rodzinka była w szoku jak to nagle można się zatrzymać w miejscu 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, twinsen napisał:

 

Mi się zdarza kilka razy w roku. Po prostu TIR nagle zaczyna wyprzedzać mając w dupie wszystkich dookoła. Zaś z tak 2 czy 3 razy przypominam sobie hamowanie z włączeniem ABSu.

 

Nie umiesz jeździć i tyle.

;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, twinsen napisał:

 

Rozumiem że jesteś jasnowidzem - zatem możesz sporo zarobić na takich usługach, będziesz pasażerem i będziesz mi mówił kiedy TIR będzie wyprzedzał ;] 

 

Mogę, ale nie stać Cię na mnie.

:ee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

A to tak. Tyle że wściekli handlowcy nie jeżdżą autami z czterotłoczkowymi zaciskami Brembo na dużej tarczy lecz Yarisami, Corsami i innymi takimi. Co dowodzi, że takie hamulce są niepotrzebne, skoro największa grupa ich potencjalnych adresatów radzi sobie doskonale bez nich.

;l

 

Generalnie pierwsze hamowanie na większości sprawnych hebli wygląda tak samo. Różnice pojawiają się przy trzecim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, format napisał:

 

Generalnie pierwsze hamowanie na większości sprawnych hebli wygląda tak samo. Różnice pojawiają się przy trzecim.

 

Owszem, ale doprowadzenie do tego na autostradzie w normalnym ruchu wymaga ponadprzeciętnych umiejętności.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 10/15/2020 at 12:11 PM, Dark_Knight said:

Nie, nie działa słabiej. Po pierwsze auto ma taki zapas ciepła, że spokojnie sobie poradzi a po drugie to ja podejrzewam

Jak sie nagrzeje to tak, ale w trakcie rozgrzewania nie ma szans. Ale w dieslu pewnie jest jakis elektryczny podgrzewacz. Wiec jedno, grzeje, drugie chlodzi .....

 

On 10/15/2020 at 12:11 PM, Dark_Knight said:

Dlatego daleki jestem od uznania 25-letniego auta za w pełni sprawne.

Sie rozumie. stare auto nie moze byc sprawne, a jesli trzeba dobic co 2-3 lata to w ogole powinno isc na zlom. Mam kupic SUVa czy Paska w Tedeiku?

 

On 10/15/2020 at 12:11 PM, Dark_Knight said:

Akurat sprężarka to taka rzecz, co się bardziej psuje od braku pracy niż od pracy. Każdy specjalista od klimatyzacji Ci to powie.

 

Pierwsze slysze. Watpie zeby chodzaca non stop maszyna wytrzymala dluzej. Sprezarka jesli ma tylko olej smarujacy w obiegu oraz nie dostanie sie do nie woda w zadnej postaci to nie ma sie gdzie zepsuc od tzw. niechodzenia.

Nie wiem ile nie uzywal klimy poprzedni wlasciciel ale moja sprezarka ma sie dobrze po 6 latach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dark_Knight napisał:

Owszem, ale doprowadzenie do tego na autostradzie w normalnym ruchu wymaga ponadprzeciętnych umiejętności.

 

Ilość gwałtownych hamowań spowodowanych wymuszaniem pierwszeństwa przez "wyścig słoni" jest proporcjonalna do prędkości podróżnej. Wykładniczo.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, format napisał:

 

Ilość gwałtownych hamowań spowodowanych wymuszaniem pierwszeństwa przez "wyścig słoni" jest proporcjonalna do prędkości podróżnej. Wykładniczo.

 

Nie wiem jak on to robi, że tego nie doświadcza. Nawet jadąc przepisowo albo przepisowo +10 zdarza mi się że wujki zaczynają się wyprzedzać nie upewniwszy się czy coś nie jedzie. Jak to było w tym filmiku "walić zawsze w osobówkę"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, gregoryj napisał:

Jak sie nagrzeje to tak, ale w trakcie rozgrzewania nie ma szans. Ale w dieslu pewnie jest jakis elektryczny podgrzewacz. Wiec jedno, grzeje, drugie chlodzi .....

 

Być może. Ale nie zauważyłem jakiegoś dłuższego nagrzewania auta w związku ze stanem klimy on czy off. Więc podtrzymuję teorię, że on miesza powietrze inaczej wtedy.

 

Teraz, gregoryj napisał:

Sie rozumie. stare auto nie moze byc sprawne, a jesli trzeba dobic co 2-3 lata to w ogole powinno isc na zlom. Mam kupic SUVa czy Paska w Tedeiku?

 

Nic nie musisz kupować. Drobna zmiana retoryki wystarczy. Taniej i łatwiej.

 

Teraz, gregoryj napisał:

Pierwsze slysze. Watpie zeby chodzaca non stop maszyna wytrzymala dluzej. Sprezarka jesli ma tylko olej smarujacy w obiegu oraz nie dostanie sie do nie woda w zadnej postaci to nie ma sie gdzie zepsuc od tzw. niechodzenia.

Nie wiem ile nie uzywal klimy poprzedni wlasciciel ale moja sprezarka ma sie dobrze po 6 latach. 

 

A taki olej to żeby smarować nie powinien czasem krążyć i być przemieszany z czynnikiem zamiast stać w bezruchu nie wiadomo jak długo?

:cfaniak:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, twinsen napisał:

Nie wiem jak on to robi, że tego nie doświadcza. Nawet jadąc przepisowo albo przepisowo +10 zdarza mi się że wujki zaczynają się wyprzedzać nie upewniwszy się czy coś nie jedzie. Jak to było w tym filmiku "walić zawsze w osobówkę"...

 

Przepisowo +10 to 150, przepisowo dla ciężarówek to 80 (+10). To 60km/h różnicy prędkości, gość może popatrzeć w lusterko, zredukować, rozpocząć manewr i już wymusza pierwszeństwo na gościu którego jeszcze przed chwilą w lusterku nie było. Pojeździj kiedyś choć chwilę z cięższą przyczepą to zaczniesz może to kumać, acz wątpię, bo do ciebie niewiele przecież dociera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, twinsen said:

 

Nie wiem jak on to robi, że tego nie doświadcza. Nawet jadąc przepisowo albo przepisowo +10 zdarza mi się że wujki zaczynają się wyprzedzać nie upewniwszy się czy coś nie jedzie. Jak to było w tym filmiku "walić zawsze w osobówkę"...

 

Ale hamowanie ze 130 do 90 wyglada troche inaczej niz np ze 180 do 90 ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, format napisał:

Ilość gwałtownych hamowań spowodowanych wymuszaniem pierwszeństwa przez "wyścig słoni" jest proporcjonalna do prędkości podróżnej. Wykładniczo.

 

Za takim słoniem hamulce sobie stygną co najmniej kilka minut. Więc nadal się zgadzam, że to jest możliwe ale ta prędkość podróżna musi być mocno ekstrawagancka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, format said:

 

Przepisowo +10 to 150, przepisowo dla ciężarówek to 80 (+10). To 60km/h różnicy prędkości, gość może popatrzeć w lusterko, zredukować, rozpocząć manewr i już wymusza pierwszeństwo na gościu którego jeszcze przed chwilą w lusterku nie było. Pojeździj kiedyś choć chwilę z cięższą przyczepą to zaczniesz może to kumać, acz wątpię, bo do ciebie niewiele przecież dociera.

 

Dokladnie, to jest taka roznica jak jedziesz sobie 140km/h a wyprzedza cie ktos jadacy 200...

Do tego dochodzi zwrotnosc i dlugosc zestawu, gdzie sam manewr zmiany pasa trwa kilka razy dluzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, format napisał:

 

Przepisowo +10 to 150, przepisowo dla ciężarówek to 80 (+10). To 60km/h różnicy prędkości, gość może popatrzeć w lusterko, zredukować, rozpocząć manewr i już wymusza pierwszeństwo na gościu którego jeszcze przed chwilą w lusterku nie było. Pojeździj kiedyś choć chwilę z cięższą przyczepą to zaczniesz może to kumać, acz wątpię, bo do ciebie niewiele przecież dociera.

 

O co Ci chodzi, ja nie stawiam się w pozycji pokrzywdzonego, TIRy mają wystarczająco dużo czasu na to by po pierwsze nie wyjeżdżać tak nagle, po drugie (motyla noga) nie muszą jechać NON STOP na tym pieprzonym tempomacie, tylko go wyłączyć, poczekać aż będzie wolne, przyspieszyć ile mogą i sprawnie wyprzedzić. Zupełnie nie rozumiem czemu bronisz ludzi którzy robią ŹLE. To zupełnie jak moja kobieta: zawsze broni tych którzy robią źle, a mnie nie broni mimo że powinna ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, twinsen napisał:

Nie wiem jak on to robi, że tego nie doświadcza. Nawet jadąc przepisowo albo przepisowo +10 zdarza mi się że wujki zaczynają się wyprzedzać nie upewniwszy się czy coś nie jedzie. Jak to było w tym filmiku "walić zawsze w osobówkę"...

 

Staram się to przewidzieć i wtedy sam ich wpuszczam. Nie muszą się wpychać.

;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, format napisał:

Przepisowo +10 to 150, przepisowo dla ciężarówek to 80 (+10). To 60km/h różnicy prędkości, gość może popatrzeć w lusterko, zredukować, rozpocząć manewr i już wymusza pierwszeństwo na gościu którego jeszcze przed chwilą w lusterku nie było. Pojeździj kiedyś choć chwilę z cięższą przyczepą to zaczniesz może to kumać, acz wątpię, bo do ciebie niewiele przecież dociera.

 

Jeśli ja jeżdżę licznikowe 130 to różnicy mam tylko 40km/h. Zmienia to tak wiele, że pozwala nie rozumieć problemów, o których mówi @twinsen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.