aviator Napisano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 Oddać w cholerę, czy liczyć, że jakość bez zmian? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 oddać, u mnie Valeo po 900km zrobiło tak, starszy rocznikowo model o tych samych nr jeździ bez problemu dalej: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 9 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 24 minuty temu, SorenLorenson napisał: oddać, u mnie Valeo po 900km zrobiło tak, starszy rocznikowo model o tych samych nr jeździ bez problemu dalej: Ale to Valeo też czajna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 42 minuty temu, aviator napisał: Ale to Valeo też czajna? nie wiem czy czajna, ale było nowe i się zaraz rozleciało, a stare pracuje dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 (edytowane) 5 godzin temu, aviator napisał: Oddać w cholerę, czy liczyć, że jakość bez zmian? Nie wiem, ja jakoś nie mam przekonania do Sachsa, a zakładane ostatnio było Sachs i była lipa. Po kilku miesiącach ponowna wymiana, ale tym razem PSA OE i jest dobrze. Być może to przypadek, problemy w warsztacie były już ze sprzęgłami różnych producentów. Edytowane 9 Grudnia 2020 przez futrzak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 3 godziny temu, SorenLorenson napisał: oddać, u mnie Valeo po 900km zrobiło tak, starszy rocznikowo model o tych samych nr jeździ bez problemu dalej: Odda i co dalej zrobi? Kupi innej firmy np LUK, żeby się przekonać, że w pudełku LUK siedzi to samo sprzęgło Sachs, albo Valeo. Takie mamy czasy, że Made in China rządzi. Z rozrządami jest obecnie to samo, kiedyś napinacz INA miał łożysko NSK, Koyo, a obecnie coraz częściej jedyny napis, to China. I co zrobisz, jak nie ma wyboru? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 5 godzin temu, aviator napisał: Oddać w cholerę, czy liczyć, że jakość bez zmian? Sachsa nigdy już nie kupię : 3 wysprzęgliki centralne puszczały płyn regularnie po 5mcach użytkowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 9 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 34 minuty temu, kaczorek79 napisał: Odda i co dalej zrobi? I kupię droższe Valeo Made in Korea. Swoją drogą podobno w pudełku Sachsa miało być właśnie Valeo, a tu niespodzianka... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 13 minut temu, aviator napisał: I kupię droższe Valeo Made in Korea. Swoją drogą podobno w pudełku Sachsa miało być właśnie Valeo, a tu niespodzianka... Jeśli widziałeś to Valeo wyjęte z pudełka i będziesz miał lepsze samopoczucie, to wymień. W innym przypadku pamiętaj, że Sachs, LUK i Valeo mieszają w swoich pudełkach, jak chcą. Najlepszy mix widziałem w pudełku LUK, gdzie docisk był Sachs (wytłoczone), tarcza LUK (wytłoczone), a na okładzinach tarczy napis Valeo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 (edytowane) Luk-a sprzęgło w Fiacie 1.2 16v padło po 50kkm, przetarło się słoneczko. Org wytrzymał 191kkm, auto ciorane z przyczepką często. A że było 1,5r od wymiany więc zareklamowałem, oczywiście odmowa wadliwy układ wysprzeglania Założyłem Sachs-a na razie 15kkm spokój ale już mało tym autem jeżdżę. Z dwumasami producenci aut mają podobne problemy z poddostawcami. Edytowane 9 Grudnia 2020 przez steyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 58 minut temu, aviator napisał: I kupię droższe Valeo Made in Korea. Made in China nie znaczy, że to lipa - pytanie ile kosztuje, jak podejrzanie tanio to może być lipa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 6 minut temu, steyr napisał: Luk-a sprzęgło w Fiacie 1.2 16v padło po 50kkm, przetarło się słoneczko. A że było 1,5r od wymiany więc zareklamowałem, oczywiście odmowa wadliwy układ wysprzeglania Założyłem Sachs-a na razie 15kkm spokój ale już mało tym autem jeżdżę. Z dwumasami producenci aut mają podobne problemy z poddostawcami. W Luk lub Valeo były takie przypadki, że np. słoneczko docisku wyglądało jak zrobione z materiału w żaden sposób nieutwardzonego. Sprzęgło się kończyło po 3 tygodniach. Fajnie było z reklamacjami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 10 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2020 13 godzin temu, futrzak napisał: Made in China nie znaczy, że to lipa - pytanie ile kosztuje, jak podejrzanie tanio to może być lipa. Zależy co rozumieć przez tanio. Dałem 379,-, teraz są po 399,- Ceny za Valeo zaczynają się od około 415,-, LUK jest tańszy od Sachsa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2020 15 godzin temu, aviator napisał: I kupię droższe Valeo Made in Korea. Swoją drogą podobno w pudełku Sachsa miało być właśnie Valeo, a tu niespodzianka... Osobiście kupiłem za 650 do stilo 1.9 JTD 103kw/140KM sprzęgło (tarcza docisk) Valeo Koreańskie że 4 lata temu. Przejechałem już 70.000 i nic się z nim nie dzieje. U mnie auto nie ma lekko (budowa domu) ładnie zapakowane z naklejka i.jakis hologram. Mechanik założył założył odrazy wysprzeglik centralny też Valeo i działa bez problemowo. Przy montażu ważna jest staranność, każde pójście na skróty się mści i efekty są różne. Niektóre tarcze mają napis określający która strona ma przylegać do koła zamachowego/2 masy . Zły montaż objawi się szybciutkim.zuzyciem tłumików drgań i okładzin ciernych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2020 W dniu 9.12.2020 o 14:18, aviator napisał: Oddać w cholerę, czy liczyć, że jakość bez zmian? Zakładaj i po sprawie. Tutaj tylko usłyszysz jak to coś tam komuś tam padło, się zepsuło itp. itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 10 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2020 54 minuty temu, goofer007 napisał: Zakładaj i po sprawie. Tutaj tylko usłyszysz jak to coś tam komuś tam padło, się zepsuło itp. itd. Jednak nie. Nie mam zaufania do producentów oferujących towar na rynek EU z fabryk przeniesionych do Chin oraz do sprzedawców nie informujących o kraju producenta. Za droga wymiana, by liczyć, że jakość nie spadnie, a potem mieć wątpliwą przyjemność bujania się z reklamacjami. Jednak stawiam na Valeo dostarczającego w tym wypadku sprzęgła na pierwszy montaż... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2020 2 godziny temu, aviator napisał: Nie mam zaufania do producentów oferujących towar na rynek EU z fabryk przeniesionych do Chin oraz do sprzedawców nie informujących o kraju producenta. Miej na uwadze że w trybie przyspieszonym powinieneś stracić zaufanie do przeważającej części tych producentów. Samo Valeo ma ich tam już chyba z 10. Najbardziej uznani na aftermarket? Sachs, Lemforder, może filtrek Manna albo UFI ... Bosch, Denso, Continental, Fag? Nie ma problemu. A może części prosto z serwisu, te z logo Audi będą ok czy może bardziej Porsche... Serio podstaw sobie dowolne. Pochodzenie nie jest wyznacznikiem jakości a już na pewno nie decydującym. Jeżeli już czegoś się możesz obawiać to części marek "krzak" gdzie importer ma problem z napisaniem na pudełku ich pochodzenia. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2020 13 godzin temu, aviator napisał: Zależy co rozumieć przez tanio. Dałem 379,-, teraz są po 399,- Ceny za Valeo zaczynają się od około 415,-, LUK jest tańszy od Sachsa... To powinno być ok - ja po tym Sachs (z wybitym Sachs - Intercars) kupiłem kolejne OE, za 50 czy 80 zł więcej. Nie ryzykowaliśmy - reklamacja sprzęgła to nie tylko graty, ale i montaż. Proste to nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość adam_W Napisano 11 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2020 (edytowane) Nie był to Sachs ale części zawieszenia Lemforder. Akurat kompletowałem sobie elementy zawieszenia do C4. No i na jednym pudełku miałem Made in China, na kolejnym Made in Thajlandni tam kilka innych jeszcze. Napisałem do Lemfordera jak to teraz z jakością bo mam obawy. Odpisali kolejnego dnia, że spokojnie. Jakość jak dawniej, mają fabryki w różnych miejscach ale kontrolę jakości niezmienną. Hmm... cóż mieliby niby odpisać. Może prawda, może nie. Zamontowali mi te części. Było spoko ale auto za miesiąc sprzedałem z innego powodu. W C4 miałem sprzęgło Valeo. Pracowało super. Mimo opinii że to bee. Co ciekawe wysprzeglik miałem Sachs no i wymieniłem bo ciekł. Wymienili na kolejnego Sachsa i było ok. Niesmak pozostał. Edytowane 11 Grudnia 2020 przez adam_W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 11 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2020 Ja powiem szczerze, że nie patrzę szczególnie na pochodzenie części. Biorę markowe, które gdzieś kiedyś sprawdziłem i były dobre- ciężko znaleźć coś nieklepanego w ChRL. Raz sparzyłem się na Lemforderze i KYB, były to poduszki i łożyska górnego mocowania amortyzatora. Zanim jednak doszedłem do tego co jest powodem, to trochę mnie to kosztowało, bo skończyło się zakupem OEMu za 500zł. Mianowicie chodziło o to, że producenci których wymienilem nie zrobili tych poduszek profilowanych. W oryginale było rozgraniczenie na lewą i prawą, a same poduszki lekko inaczej wyprofilowane. Po tej sytuacji, tu gdzie mój portfel wytrzymuje zakup, biorę głównie OEM. Choć sam OEM nie gwarantuje też 100% jakości, przykład: oryginalne wycieraczki Renault, które wymieniłem po chyba 3 miesiącach. Nie mam jednak problemu, aby części układu hamulcowego czy kierowniczego kupić od Lemfordera, Sachs, czy Moog, jeśli będą dużo tańsze od oryginału. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 12 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2020 Jezeli nie wymieniasz samemu tylko u mechanika to lepiej drozej zaplacic i niech on kupuje. Jak padnie to bedzie jego problem. Jak ty kupisz i padnie to placisz drugi raz za wymiane. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.