lucash Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 Słabo to widzę, znaczy się przyszłość motoryzacji w EU. Plug-in hybrid będzie drogie, EV jeszcze bardziej. Trzeba tylko poczekać aż ta francuska zaraza rozciągnie się jak C-19 na inne kraje, wprowadzą podatek od używanych samochodów niespełniających norm, i będziemy podziwiać krajobrazy ze złomowiskami w tle, jeździć zbiorkomem i nie wiem co jeszcze. https://biznes.autokult.pl/39680,francja-wprowadza-rekordowe-podatki-najbardziej-ucierpia-wlasciciele-mocnych-aut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 3 minutes ago, lucash said: Słabo to widzę, znaczy się przyszłość motoryzacji w EU. Plug-in hybrid będzie drogie, EV jeszcze bardziej. Trzeba tylko poczekać aż ta francuska zaraza rozciągnie się jak C-19 na inne kraje, wprowadzą podatek od używanych samochodów niespełniających norm, i będziemy podziwiać krajobrazy ze złomowiskami w tle, jeździć zbiorkomem i nie wiem co jeszcze. https://biznes.autokult.pl/39680,francja-wprowadza-rekordowe-podatki-najbardziej-ucierpia-wlasciciele-mocnych-aut Mysle, ze w PL mozesz spac spokojnie Za naszego zycia raczej nie spodziewalbym sie jakiejs wiekszej rewolucji, bo jestesmy za biedni. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 16 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 (edytowane) 3 minuty temu, Maciej__ napisał: Mysle, ze w PL mozesz spac spokojnie Za naszego zycia raczej nie spodziewalbym sie jakiejs wiekszej rewolucji, bo jestesmy za biedni. Jakoś nie widzę tej separacji polskiej patrząc na ceny nowych samochodów. Dobrze że podatki są wyłączone z dyrektyw UE. Mam nadzieję że będę spać spokojnie bo moje 940 do mistrzów niskiej emisji CO2 nie należy Edytowane 16 Grudnia 2020 przez lucash Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 10 minutes ago, lucash said: Jakoś nie widzę tej separacji polskiej patrząc na ceny nowych samochodów. Dobrze że podatki są wyłączone z dyrektyw UE. Mam nadzieję że będę spać spokojnie bo moje 940 do mistrzów niskiej emisji CO2 nie należy Ale to chya chodzi o rejestracje nowych aut w FR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 Francja jest bogata wiec moga wprowadzac u nas nic sie nie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 41 minut temu, lucash napisał: Słabo to widzę, znaczy się przyszłość motoryzacji w EU. Plug-in hybrid będzie drogie, EV jeszcze bardziej. Trzeba tylko poczekać aż ta francuska zaraza rozciągnie się jak C-19 na inne kraje, wprowadzą podatek od używanych samochodów niespełniających norm, i będziemy podziwiać krajobrazy ze złomowiskami w tle, jeździć zbiorkomem i nie wiem co jeszcze. https://biznes.autokult.pl/39680,francja-wprowadza-rekordowe-podatki-najbardziej-ucierpia-wlasciciele-mocnych-aut Czyli będzie tani import do PL... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 47 minut temu, lucash napisał: Słabo to widzę, znaczy się przyszłość motoryzacji w EU. Plug-in hybrid będzie drogie, EV jeszcze bardziej. Trzeba tylko poczekać aż ta francuska zaraza rozciągnie się jak C-19 na inne kraje, wprowadzą podatek od używanych samochodów niespełniających norm, i będziemy podziwiać krajobrazy ze złomowiskami w tle, jeździć zbiorkomem i nie wiem co jeszcze. https://biznes.autokult.pl/39680,francja-wprowadza-rekordowe-podatki-najbardziej-ucierpia-wlasciciele-mocnych-aut Ale przecież to nie jest wymierzone w hothatche tylko w wysoką emisję. Niech sobie zrobią niskoemisyjnego hothatcha i będzie wszystko w porządku. A jeśli ktoś chce emitować dużo CO2 to musi się liczyć z tym, że za to trzeba zapłacić. Mi się to podoba. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 3 minuty temu, Dark_Knight napisał: Ale przecież to nie jest wymierzone w hothatche tylko w wysoką emisję. Niech sobie zrobią niskoemisyjnego hothatcha i będzie wszystko w porządku. A jeśli ktoś chce emitować dużo CO2 to musi się liczyć z tym, że za to trzeba zapłacić. Mi się to podoba. Skoro chcą walczyć z emisją CO2 to chyba powinni opodatkować użytkowanie takich aut a nie ich posiadanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 1 minutę temu, volf6 napisał: Skoro chcą walczyć z emisją CO2 to chyba powinni opodatkować użytkowanie takich aut a nie ich posiadanie Na to samo wychodzi ale gdy opodatkują zakup to szybciej spadnie sprzedaż i ich oferowanie na rynku przestanie się opłacać a o to przecież chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 Ja tylko dodam, że duży SUV z trzylitrowym silnikiem V6 o tej samej mocy co te 1.8 w Megance RS (300KM) zostałby obłożony o połowę niższym ekopodatkiem. A dlaczego? Be te trzylitrowe V6 to... diesel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 4 minuty temu, Dark_Knight napisał: Na to samo wychodzi ale gdy opodatkują zakup to szybciej spadnie sprzedaż i ich oferowanie na rynku przestanie się opłacać a o to przecież chodzi. Jednak lepiej dodatkowo opodatkować paliwo-wpływy większe i stałe a chyba o to głównie chodzi w tej układance Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 1 minutę temu, volf6 napisał: Jednak lepiej dodatkowo opodatkować paliwo-wpływy większe i stałe a chyba o to głównie chodzi w tej układance No właśnie nie wiem. Wygląda na to, że oni nie chcą na tym kręcić lodów tylko naprawdę zniechęcić ludzi do kupowania, a producentów do oferowania takich aut. U nas to nie do pomyślenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 16 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 1 minutę temu, volf6 napisał: Jednak lepiej dodatkowo opodatkować paliwo-wpływy większe i stałe a chyba o to głównie chodzi w tej układance też tak myślę. Jak będę chciał jeździć wysokoemisyjnym pojazdem, to wolę zapłacić w paliwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 Teraz, lucash napisał: Jak będę chciał jeździć wysokoemisyjnym pojazdem, to wolę zapłacić w paliwie. No i właśnie dlatego ten podatek nie jest w paliwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 Teraz, Dark_Knight napisał: No właśnie nie wiem. Wygląda na to, że oni nie chcą na tym kręcić lodów tylko naprawdę zniechęcić ludzi do kupowania, a producentów do oferowania takich aut. U nas to nie do pomyślenia. Raczej lęk przed ''żółtymi kamizelkami'' po wprowadzeniu następnych podwyżek cen paliw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 2 minuty temu, volf6 napisał: Raczej lęk przed ''żółtymi kamizelkami'' po wprowadzeniu następnych podwyżek cen paliw No to upieką dwie pieczenie na jednym ogniu. Ulica nie będzie protestować, bo ci co na nią wychodzą raczej nie są klientami na nowe, mocne samochody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 16 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 (edytowane) 5 minut temu, Dark_Knight napisał: No i właśnie dlatego ten podatek nie jest w paliwie. Popatrz na mapę poniżej. To jest mapa aktywów węglowych na świecie, które sa największym emitentem CO2. Wysiłki UE są promilem tego co potrzebuje świat. Poza tym co zrobić ze starymi wrakami skoro ich utylizacja, przetopienie spowoduje ogromną emisję CO2? Ja wiem że do Polski ten trend kiedyś dotrze. Wystarczy że 44% Polaków mieszka w bloku i nie ma możliwości ładowania samochodu EV lub PHEV. Wracamy do jazdy konnej i zycia eko? A nie...zwierzaki też emitują CO2 Edytowane 16 Grudnia 2020 przez lucash 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 1 minutę temu, lucash napisał: Poza tym co zrobić ze starymi wrakami skoro ich utylizacja, przetopienie spowoduje ogromną emisję CO2? Do Afryki Jeden inteligentny inaczej urzędnik z Brukseli był ostatnio bardzo zdziwiony że te auta nie idą do utylizacji tylko do Afryki. W zasadzie nie wiem za co on bierze pieniądze skoro tego nie wie. Ale tacy ludzie tam stanową prawo. I nie będzie lepiej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 16 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 Teraz, marcindzieg napisał: Do Afryki To wiem, ale te stare Toyoty uwielbiane w Afryce nie przetrwają polskiego klimatu i rdzy nikt nie wyeksportuje Mercedes ciut lepiej ale robi się za drogim youngtimerem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 11 minut temu, lucash napisał: Popatrz na mapę poniżej. To jest mapa aktywów węglowych na świecie, które sa największym emitentem CO2. Wysiłki UE są promilem tego co potrzebuje świat. Poza tym co zrobić ze starymi wrakami skoro ich utylizacja, przetopienie spowoduje ogromną emisję CO2? Ja wiem że do Polski ten trend kiedyś dotrze. Wystarczy że 44% Polaków mieszka w bloku i nie ma możliwości ładowania samochodu EV lub PHEV. Wracamy do jazdy konnej i zycia eko? A nie...zwierzaki też emitują CO2 Ale UE nie robi tego dla świata, tylko dla siebie samej. Cała koncepcja EV przecież nie polega na tym, żeby ograniczyć emisję lecz żeby ją przenieść w miejsce, w którym akurat nas nie ma. A co do wraków - to jest działanie długofalowe, kolejne pojazdy konsekwentnie znikają z rynku. Im mniejsza różnorodność tym łatwiejszy recykling. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 6 minut temu, Dark_Knight napisał: Ale UE nie robi tego dla świata, tylko dla siebie samej. Cała koncepcja EV przecież nie polega na tym, żeby ograniczyć emisję lecz żeby ją przenieść w miejsce, w którym akurat nas nie ma. Ale należy uwzględnić pewne mechanizmy, które będą. Niezależnie od tego co sobie życzy Bruksela. A nie zakładać że jakoś to będzie. Afryka, jak nie będzie miała warunków do życia, to przyjdzie do nas. Bo ma najbliżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 16 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 7 minut temu, Dark_Knight napisał: A co do wraków - to jest działanie długofalowe, kolejne pojazdy konsekwentnie znikają z rynku. Im mniejsza różnorodność tym łatwiejszy recykling. Znikają - tak wyparowują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 1 minutę temu, marcindzieg napisał: Ale należy uwzględnić pewne mechanizmy, które będą. Niezależnie od tego co sobie życzy Bruksela. A nie zakładać że jakoś to będzie. Afryka, jak nie będzie miała warunków do życia, to przyjdzie do nas. Bo ma najbliżej. Afryka wprowadzi te same mechanizmy, tylko kilkadziesiąt (kilkanaście?) lat później i na zgliszczach tego co ma obecnie. Taki los trzeciego świata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 (edytowane) 1 minutę temu, lucash napisał: Znikają - tak wyparowują Tak, znikają. Przez niepojawianie się nowych. Ile widzisz wraków np. Saabów? Ilu się spodziewasz za kolejne 10 lat? Edytowane 16 Grudnia 2020 przez Dark_Knight Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 16 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 14 minut temu, Dark_Knight napisał: Tak, znikają. Przez niepojawianie się nowych. Ile widzisz wraków np. Saabów? Ilu się spodziewasz za kolejne 10 lat? Ale ta luka została zapchana. Saab mial c.a. 0.5% udziału w rynku europejskim a wzrost sprzedaży samochodów w EU od 2008 roku to jakieś 2%. To nie tak, że po Jag'u nie kupisz innego już samochodu bo tylko on Ci przypadł do gustu. Kupisz inny i poprzez to nakręcisz statystyki innej firmie. Saab jest generalnie marką niszową i problematyczną w serwisowaniu, więc z racji kosztów odejdą w zapomnienie. Kupimy z zachodu inne używki jak to się dzieje do tej pory. Poza tym znowu bogaci są ponad prawem. Nie masz kasy, nie kupisz mocnego samochodu, masz kasę kupisz droższy. Czyli jesteś bogaty możesz truć. Nic tylko patrzeć jak to zmienią za 10 lat jak się okaże że GDP generowane przez automotive jest mniejsze niż zakładane. Jedzenie żab musi się takimi pomysłami kończyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 10 minut temu, lucash napisał: Ale ta luka została zapchana. Saab mial c.a. 0.5% udziału w rynku europejskim a wzrost sprzedaży samochodów w EU od 2008 roku to jakieś 2%. To nie tak, że po Jag'u nie kupisz innego już samochodu bo tylko on Ci przypadł do gustu. Kupisz inny i poprzez to nakręcisz statystyki innej firmie. Saab jest generalnie marką niszową i problematyczną w serwisowaniu, więc z racji kosztów odejdą w zapomnienie. Kupimy z zachodu inne używki jak to się dzieje do tej pory. Tak, ale ja nie o tym. Pisałem, że znikanie kolejnych marek/modeli powoduje zmniejszenie różnorodności na rynku co z punktu widzenia recyklingu jest korzystne. Z punktu widzenia klienta oczywiście nie. 10 minut temu, lucash napisał: Poza tym znowu bogaci są ponad prawem. Nie masz kasy, nie kupisz mocnego samochodu, masz kasę kupisz droższy. Czyli jesteś bogaty możesz truć. Ale tak zawsze było, jest i będzie. Oni nie są ponad prawem tylko mogą zapłacić za konsekwencje swoich zachcianek. Każdy może. 10 minut temu, lucash napisał: Nic tylko patrzeć jak to zmienią za 10 lat jak się okaże że GDP generowane przez automotive jest mniejsze niż zakładane. Jedzenie żab musi się takimi pomysłami kończyć IMO pomysł całkiem dobry i zostanie skopiowany w innych krajach. Oczywiście nad Wisłą - w wynaturzony sposób, żeby ukręcić na tym lody i nic więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 3 godziny temu, Maciej__ napisał: Mysle, ze w PL mozesz spac spokojnie Za naszego zycia raczej nie spodziewalbym sie jakiejs wiekszej rewolucji, bo jestesmy za biedni. Izere z Jaworzna kupisz. Wszyscy kupią! 1983 serial oglądał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 Godzinę temu, stig napisał: Izere z Jaworzna kupisz. Wszyscy kupią! 1983 serial oglądał? Ale będą zapisy i talony? Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 3 minuty temu, krawiec napisał: Ale będą zapisy i talony? Krawiec I kolejki przy odbiorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 4 hours ago, Dark_Knight said: Ale przecież to nie jest wymierzone w hothatche tylko w wysoką emisję. Niech sobie zrobią niskoemisyjnego hothatcha i będzie wszystko w porządku Jak pod maską jest duże stadko koni, no to nie ma siły - pierdów będzie więcej . Więcej mocy, więcej spala i koniec. Jedyna opcja na niskoemisyjnego hot hatcha to hybryda albo elektryk (np. nowy Cupra Leon ma taką dziwną "eko-warm hatch" wersję 1.4 + elektryk i moc systemową 245 KM). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 Godzinę temu, Manx napisał: Jak pod maską jest duże stadko koni, no to nie ma siły - pierdów będzie więcej . Więcej mocy, więcej spala i koniec. Jedyna opcja na niskoemisyjnego hot hatcha to hybryda albo elektryk (np. nowy Cupra Leon ma taką dziwną "eko-warm hatch" wersję 1.4 + elektryk i moc systemową 245 KM). Albo diesel! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 3 minutes ago, Dark_Knight said: Albo diesel! Tyle, że jest pewne ryzyko że zaraz ekoterroryści spowodują (najprędzej we Francji lub w Niemczech), że dieslem w ogóle do miasta nie wjedziesz... czyli hothatchem z dieslem pojeździsz tylko poza miastem i wracając do domu będziesz musiał zostawiać auto za rogatkami miasta Głupia sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 5 minut temu, Manx napisał: Tyle, że jest pewne ryzyko że zaraz ekoterroryści spowodują (najprędzej we Francji lub w Niemczech), że dieslem w ogóle do miasta nie wjedziesz... czyli hothatchem z dieslem pojeździsz tylko poza miastem i wracając do domu będziesz musiał zostawiać auto za rogatkami miasta Głupia sprawa Eeee, jak długo spełnia Euro 6 to wjedziesz. Problem polega tylko na tym, że taki Megane z 300-konnym dieslem też byłby o te 10k Euro droższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 Te zapędy przypominają akcyze na papierosy i alkohol, generalnie nie pal i nie pij, bo niezdrowe, ale kasę się z tego ciągnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 (edytowane) 8 godzin temu, Dark_Knight napisał: Ale UE nie robi tego dla świata, tylko dla siebie samej. Cała koncepcja EV przecież nie polega na tym, żeby ograniczyć emisję lecz żeby ją przenieść w miejsce, w którym akurat nas nie ma. A co do wraków - to jest działanie długofalowe, kolejne pojazdy konsekwentnie znikają z rynku. Im mniejsza różnorodność tym łatwiejszy recykling. Dokladnie. Teraz ciekawostka - na razie ktos to wrzucil na tiktoka, ale pewnie sie to za jakis czas potwierdzi. W USA Honda miala model Clarity w opcjach HEV, PHEV i FCEV. Nie wiem czy wszystkie, ale wodorowa tylko w leasingu. I jest info, ze po okresie leasingu baterie są wyciągane i wysłane do Japonii a auto idą do zmielenia. Taka to ekologia https://www.facebook.com/watch/?v=431305264560478 Edytowane 16 Grudnia 2020 przez Filipfm 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 17 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2020 17 hours ago, Dark_Knight said: Eeee, jak długo spełnia Euro 6 to wjedziesz. Problem polega tylko na tym, że taki Megane z 300-konnym dieslem też byłby o te 10k Euro droższy. Dziś jeszcze tak... ale pytanie brzmi jak długo tak pozostanie, szczególnie we Francji . Są czasami zapędy ekoterorystów i polityków, będące pokłosiem dieselgate, żeby zakazać wjazdu dieslem do miast. W pewnym stopniu to ryzyko powoduje, że w EU udział diesla w sprzedaży aut spada, a benzynowych rośnie (no mało kto chciałby auto, którym tu i tam nie wjedzie ). Dzis to trochę panika... ale tak może nie zostać na długo i może się to zmaterializować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2020 1 minute ago, Manx said: Dziś jeszcze tak... ale pytanie brzmi jak długo tak pozostanie, szczególnie we Francji . Są czasami zapędy ekoterorystów i polityków, będące pokłosiem dieselgate, żeby zakazać wjazdu dieslem do miast. W pewnym stopniu to ryzyko powoduje, że w EU udział diesla w sprzedaży aut spada, a benzynowych rośnie (no mało kto chciałby auto, którym tu i tam nie wjedzie ). Dzis to trochę panika... ale tak może nie zostać na długo i może się to zmaterializować. W segmentach popularnych diesel w zasadzie przestaje byc oferowany... PSA wycofalo 2,0 Hdi chyba ze wszystkich modeli osobowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 17 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2020 19 minutes ago, Maciej__ said: W segmentach popularnych diesel w zasadzie przestaje byc oferowany... PSA wycofalo 2,0 Hdi chyba ze wszystkich modeli osobowych. Jest to odpowiedź na popyt... a raczej jego brak. Kto by pomyślał 10 lat temu, żę francuzi będą stopniowo wycinali diesle z gamy silnikowej - przecież oni to pchali gdzie wlezie, nawet do Citroena C1 czy mikrosamochodu Ligier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 17 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2020 Godzinę temu, Manx napisał: Jest to odpowiedź na popyt... a raczej jego brak. Kto by pomyślał 10 lat temu, żę francuzi będą stopniowo wycinali diesle z gamy silnikowej - przecież oni to pchali gdzie wlezie, nawet do Citroena C1 czy mikrosamochodu Ligier. Mi sie wydaje ze to troche sprężenie zwrotne. Z jednej strony turbobenzyny sie staly bardziej atrakcyjne z zaletami benzyny (kultura pracy) i diesla (przebieg mocy/momentu i spalanie) wiec ludzie głosują nogami i popyt na diesle spada. Ale tez spełnienie norm czystosci spalin przez diesle wymaga coraz wiekszych kombinacji, adblue i innych guseł wiec tez pomalu znikaja z oferty bo nie oplacalo sie ich dostosowywac za ciezkie pieniadze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 17 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2020 13 minut temu, Filipfm napisał: Mi sie wydaje ze to troche sprężenie zwrotne. Z jednej strony turbobenzyny sie staly bardziej atrakcyjne z zaletami benzyny (kultura pracy) i diesla (przebieg mocy/momentu i spalanie) wiec ludzie głosują nogami i popyt na diesle spada. Ale tez spełnienie norm czystosci spalin przez diesle wymaga coraz wiekszych kombinacji, adblue i innych guseł wiec tez pomalu znikaja z oferty bo nie oplacalo sie ich dostosowywac za ciezkie pieniadze. Trend jest taki, że nawet miękkie hybrydy będą kastrowane unijnymi przepisami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 17 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2020 Trend jest taki w EU, że posiadanie auta ma się stać luksusem. A jak ktoś potrzebuje na codzień to w abonament albo carsharing... 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 17 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2020 59 minut temu, aviator napisał: Trend jest taki w EU, że posiadanie auta ma się stać luksusem. A jak ktoś potrzebuje na codzień to w abonament albo carsharing... niestety ale chyba masz racje:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 17 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2020 Wydaje mi się, że w ostoi liberalizmu powinni wogóle zakazać aut. Przecież one emitują mnóstwo CO2 jak się je podpali na ulicy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 18 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2020 On 12/16/2020 at 8:45 AM, lucash said: Słabo to widzę, znaczy się przyszłość motoryzacji w EU. Plug-in hybrid będzie drogie, EV jeszcze bardziej. Trzeba tylko poczekać aż ta francuska zaraza rozciągnie się jak C-19 na inne kraje, wprowadzą podatek od używanych samochodów niespełniających norm, i będziemy podziwiać krajobrazy ze złomowiskami w tle, jeździć zbiorkomem i nie wiem co jeszcze. https://biznes.autokult.pl/39680,francja-wprowadza-rekordowe-podatki-najbardziej-ucierpia-wlasciciele-mocnych-aut Robią burzę z czegoś, co w Irlandii jest od lat. Zwykły podatek rejestracyjny, który rośnie wraz ze spadkiem ekologiczności pojazdu. Swoją drogą limit 133 g/km jest dość wysoki, w Irlandii za 133 g płacisz przy rejestracji już 17.25% wartości pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 18 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2020 On 12/16/2020 at 9:40 AM, volf6 said: Skoro chcą walczyć z emisją CO2 to chyba powinni opodatkować użytkowanie takich aut a nie ich posiadanie Ale to nie jest podatek od posiadania, ale od zarejestrowania. Nikt nie chce karać użytkowników, którzy pojazdy już mają. Celem jest zniechęcenie ludzi do kupowania małoekologicznych pojazdów - poprawa jakości floty nastąpi w nieco dłuższej perspektywie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 18 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2020 8 godzin temu, grogi napisał: Ale to nie jest podatek od posiadania, ale od zarejestrowania. Nikt nie chce karać użytkowników, którzy pojazdy już mają. Celem jest zniechęcenie ludzi do kupowania małoekologicznych pojazdów - poprawa jakości floty nastąpi w nieco dłuższej perspektywie. No tak, masz rację z tym że w Irlandii średnie roczne zarobki w porównaniu do PL są 3.5x wyższe. Jak w takim razie odmłodzić flotę w kraju nie zmieniając pensji? Covid-19 w tym nie pomoże bo zawsze będzie wymówka na kilka lat. Oczywiście moja flota to fanaberia, bo jakbym chciał to bym kupił pewnie hybrydową Toykę. Zresztą to jeszcze nie czas na hybrydę bo po miescie prawie nie jezdzę. Poczekam na dobre PHEV. Na zachodzie flota powinna być mocno odmłodzona ale tego niestety nie widać. Jest różnica ale niewielka moim zdaniem patrząc na zarobki. Nie wiem jak na wyspach (IRL&UK) ale jeżdżąc od DE do ES, muszę przyznać że w centrum Warszawy jest więcej nowych samochodów niż w takim Berlinie. Może taksówki wyróżniają się in plus ale reszta to tak niekoniecznie. Na pewno samochody mają bardziej zadbane w DE, AT lub CH. Poza tym banki robią co chcą. Przy tak niskich stopach procentowych leasing konsumencki jest po prostu za drogi. Sprawdzałem kiedyś ofertę na BMW i niestety oferta polska była 80% droższa przy takim samym modelu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 18 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2020 (edytowane) 12 hours ago, lucash said: No tak, masz rację z tym że w Irlandii średnie roczne zarobki w porównaniu do PL są 3.5x wyższe. Wydaje mi się, że rozmawialiśmy o Francji. To raz. Dwa, co zarobki mają do tego? Nawet w Polsce ludzie kupują samochody - czy to nowe, czy używane sprowadzane. Warto ich zatem zachęcić do tego, żeby np. zamiast większych strucli kupowali pojazdy mniejsze, bardziej energooszczędne i mniej trujące. Quote Na zachodzie flota powinna być mocno odmłodzona ale tego niestety nie widać. A kto mówi o odmładzaniu floty? Mówimy tylko o poprawie jej jakości, niekoniecznie odmłodzeniu. Quote Jest różnica ale niewielka moim zdaniem patrząc na zarobki. Znowu o zarobkach? Masz kompleks jakiś? Quote Nie wiem jak na wyspach (IRL&UK) ale jeżdżąc od DE do ES, muszę przyznać że w centrum Warszawy jest więcej nowych samochodów niż w takim Berlinie. Może taksówki wyróżniają się in plus ale reszta to tak niekoniecznie. Na pewno samochody mają bardziej zadbane w DE, AT lub CH. Poza tym banki robią co chcą. Przy tak niskich stopach procentowych leasing konsumencki jest po prostu za drogi. Sprawdzałem kiedyś ofertę na BMW i niestety oferta polska była 80% droższa przy takim samym modelu. W Eire furki są dramatycznie nieciekawe. Ale dzięki takim a nie innym podatkom ludzie wybierając nowe auto wolą wybrać coś mniej śmierdzącego. W 2006 była średnia 170g CO2/km, teraz 110g CO2/km. Edytowane 18 Grudnia 2020 przez grogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 18 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2020 W dniu 16.12.2020 o 09:45, lucash napisał: Słabo to widzę, znaczy się przyszłość motoryzacji w EU. Plug-in hybrid będzie drogie, EV jeszcze bardziej. Trzeba tylko poczekać aż ta francuska zaraza rozciągnie się jak C-19 na inne kraje, wprowadzą podatek od używanych samochodów niespełniających norm, i będziemy podziwiać krajobrazy ze złomowiskami w tle, jeździć zbiorkomem i nie wiem co jeszcze. https://biznes.autokult.pl/39680,francja-wprowadza-rekordowe-podatki-najbardziej-ucierpia-wlasciciele-mocnych-aut Nie będzie indywidualnej komunikacji za 30 lat. Czy ci sie to podoba czy nie. Trzeba teraz korzystać z ostatniej szansy. Jeszcze będziesz tęsknić za EV 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 18 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2020 25 minut temu, grogi napisał: Dwa, co zarobki mają do tego? Nawet w Polsce ludzie kupują samochody - czy to nowe, czy używane sprowadzane. Warto ich zatem zachęcić do tego, żeby np. zamiast większych strucli kupowali pojazdy mniejsze, bardziej energooszczędne i mniej trujące. Dobre, czekam na zachętę. Byle nie słowną U mnie tylko zakaz wjazdu do miast zadziała, nic więcej. 31 minut temu, grogi napisał: A kto mówi o odmładzaniu floty? Mówimy tylko o poprawie jej jakości, niekoniecznie odmłodzeniu. Nie da się zejść z CO2 bez odmłodzenia floty w kraju. Stare samochody niestety w emisji CO2 pionierami nie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.