Skocz do zawartości

Utrata wartości w praktyce - kronikarsko


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

50 minut temu, deszczowyRoman napisał:

ale insygnia wychodziła fabrycznie z oponami 215/60  /16. wiec na zime mozna zamontowac taki rozmiar

ww.oponeo.pl/dane-opony/falken-ziex-ze310-ecorun-215-60-r16-99-h-xl#332990724_reviews
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
215/60 R16

Czytaj więcej: https://www.oponeo.pl/dane-opony/falken-ziex-ze310-ecorun-215-60-r16-99-h-xl#332990724_reviews
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.v

Oczywiście, że można, ale mając 225/55/17 i tak jest balon.

Gdyby nie to, że jeżdżę po bezdrożach to byłyby 18" i wcale nie byłby to naleśnik.

20200327_152250.jpg.a1676a08a3e144309a0567a06ad2e4a6.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, deszczowyRoman napisał:

to inwestujesz w 2 komplet felg stalowych, stalowe 16  + zimowki wyjada taniej niz zimowe 18

Może od razu Pandę z LPG, tam może nawet 13" da się założyć?

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ZUBERTO napisał:

Oczywiście, że można, ale mając 225/55/17 i tak jest balon.

Gdyby nie to, że jeżdżę po bezdrożach to byłyby 18" i wcale nie byłby to naleśnik.

20200327_152250.jpg.a1676a08a3e144309a0567a06ad2e4a6.jpg

W SUVie mam takie, tylko profil 60.

Krawężników i bezdroży nie boje się :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Nie jesteś na bieżąco - nie o to chodziło. Zresztą ten, któremu próbowałem wytłumaczyć, o co chodzi, najwyraźniej okazał się na to tłumaczenie odporny.


Bo ja "prosty" chłopak jestem i nie przepadam za pisaniem między wierszami i jak ktoś pisze:"Ze złota te opony? Ja za komplet płacę niecałe 1200 - półka premium (Dunlop, Vredestein)" to odpowiadam wprost.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, deszczowyRoman said:

w czym  problem? producent ma  homologacje na  opony 16.  wiec mozna kupi komplet opon dobrej klasy za 1200zł.

Jak ktos chce jezdzic na 18 czy 19 to niech jezdzi.

 

Ale w tym watku bol dupy o rozmiar opon maja ci co nawet na nich nie jezdza :hehe:

Jak dla mnie to mozesz sobie kupic nawet 13 cali, bedzie za pol darmo :ok:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, deszczowyRoman napisał:

to inwestujesz w 2 komplet felg stalowych, stalowe 16  + zimowki wyjada taniej niz zimowe 18

albo inwestujesz w bilet kwartalny na autobus zimą, masz tanio i bezpieczenie :ok:.

O czym w ogóle jest ta dyskusja, kupił takie opony jakie miał felgi, a że auto miał trochę czasu to je jak należy zmieniał.

  • Lubię to 4
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo inwestujesz w bilet kwartalny na autobus zimą, masz tanio i bezpieczenie :ok:.
O czym w ogóle jest ta dyskusja, kupił takie opony jakie miał felgi, a że auto miał trochę czasu to je jak należy zmieniał.
Zapomniałem "pozłocic" tylko ;-))))))))))))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w czym  problem? producent ma  homologacje na  opony 16.  wiec mozna kupi komplet opon dobrej klasy za 1200zł.
Jak ktos chce jezdzic na 18 czy 19 to niech jezdzi.
No patrz w wyciągu że świadectwa homologacji które otrzymalem z pojazdem 16 nie istniały...w instrukcji aż z ciekawości sprawdzę ale chyba w mojej kombinacji budy silnika mocy też chyba nie z tego co pamietam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale wracając do meritum wątku....
Zobaczcie ( jak już ktoś słusznie zauważył) jak niewielkie są różnice w kwotach na miesiąc przy zakupie prywatnym i sprzedaży i wynajmie długoterminowym.... Coraz częściej sobie orientuje że drugie auto "na własność" chyba jest mi zbędne...

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 hours ago, Fili_P said:

No ale wracając do meritum wątku....
Zobaczcie ( jak już ktoś słusznie zauważył) jak niewielkie są różnice w kwotach na miesiąc przy zakupie prywatnym i sprzedaży i wynajmie długoterminowym.... Coraz częściej sobie orientuje że drugie auto "na własność" chyba jest mi zbędne...

 

Roznice beda nieduze, jak porownasz zakup klasy D z wynajmem miejskiego auta ;)

Wynajem takiej Insigni czy Passata to kwoty rzedu 1500-1700PLN/msc, jak doliczysz paliwo i ubzpieczenie to wyjdzie min 2.5kPLN.

Czyli z 1kPLN wiecej niz u Ciebie po uwzglednieniu juz wszystkich kosztow, lacznie z oponami, itp.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Fili_P napisał:

No ale wracając do meritum wątku....
Zobaczcie ( jak już ktoś słusznie zauważył) jak niewielkie są różnice w kwotach na miesiąc przy zakupie prywatnym i sprzedaży i wynajmie długoterminowym.... Coraz częściej sobie orientuje że drugie auto "na własność" chyba jest mi zbędne...

Niewielka, to znaczy jaka?

Wyrażona w pieniądzu lub %.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

Roznice beda nieduze, jak porownasz zakup klasy D z wynajmem miejskiego auta ;)

Wynajem takiej Insigni czy Passata to kwoty rzedu 1500-1700PLN/msc, jak doliczysz paliwo i ubzpieczenie to wyjdzie min 2.5kPLN.

Czyli z 1kPLN wiecej niz u Ciebie po uwzglednieniu juz wszystkich kosztow, lacznie z oponami, itp.

Na młodszym aucie większa utrata wartości będzie, więc aż taka różnica może nie wyjść, ale i tak należałoby pooperować konkretnymi kwotami, nie tekstami z reklam.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, ZUBERTO said:

Na młodszym aucie większa utrata wartości będzie, więc aż taka różnica może nie wyjść, ale i tak należałoby pooperować konkretnymi kwotami, nie tekstami z reklam.

 

No ale bez sensu zakladac wymiane auta co 3-4 lata, skoro autor z powodzenem jezdzil 10 ;)

Wynajmow na taki dlugi okres nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

No ale bez sensu zakladac wymiane auta co 3-4 lata, skoro autor z powodzenem jezdzil 10 ;)

Wynajmow na taki dlugi okres nie ma.

Czyli porównujemy 10 lat jednym autem prywatnym i 10 lat np. 3-5 wynajmowanymi?

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minutes ago, ZUBERTO said:

Czyli porównujemy 10 lat jednym autem prywatnym i 10 lat np. 3-5 wynajmowanymi?

 

Ja nie wiem co Ty chcesz porownywac ;]

Natomiast wynajem dlugoterminowy to raczej nie jest alternatywa do jazdy 10 lat jednym autem ;)

Jak ktos lubi zmieniac czesto i jest gotow za to odpowiednio wiecej zaplacic to wtedy mozna rozwazac :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ja nie wiem co Ty chcesz porownywac ;]

Natomiast wynajem dlugoterminowy to raczej nie jest alternatywa do jazdy 10 lat jednym autem ;)

Jak ktos lubi zmieniac czesto i jest gotow za to odpowiednio wiecej zaplacic to wtedy mozna rozwazac :ok:

Żeby było choć trochę uczciwie ten sam okres autem tej samej klasy, bo nijak nie podchodzą mi takie teksty "niewiele więcej".

Zwłaszcza na przykładzie Insigni z tego wątku.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, ZUBERTO said:

Żeby było choć trochę uczciwie ten sam okres autem tej samej klasy, bo nijak nie podchodzą mi takie teksty "niewiele więcej".

 

Zeby wyszlo niewiele, to trzeba dobrac naprawde mocno specyficzne warunki albo modele aut ;)

Dla wiekszosc ludzi to nijak nie wyjdzie niewiele, tylko sporo drozej.

Liczylem to ostatnio jak kupowalismy auto dla zony i przy zalozeniu 5 letniego okresu to wychodzi 10-15kPLN wiecej (przy cenie auta na poziomie 60kPLN).

I to bez zadnych kosztow dodatkowych przy zdaniu auta.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Fili_P napisał:


Bo ja "prosty" chłopak jestem i nie przepadam za pisaniem między wierszami i jak ktoś pisze:"Ze złota te opony? Ja za komplet płacę niecałe 1200 - półka premium (Dunlop, Vredestein)" to odpowiadam wprost.

 

Twoja odpowiedź na to, co przeczytałeś, jest całkiem w porządku. Tylko że w międzyczasie było trochę innych odpowiedzi - dlatego napisałem, że nie jesteś na bieżąco.

Z kolei ten, który te odpowiedzi przeczytał, nadal nic nie rozumie.

8 godzin temu, Fili_P napisał:

Zobaczcie ( jak już ktoś słusznie zauważył) jak niewielkie są różnice w kwotach na miesiąc przy zakupie prywatnym i sprzedaży i wynajmie długoterminowym....

Jeżeli się postarać, to faktycznie te różnice będą niewielkie. Ale to trzeba mieć talent.

No i należy pamiętać o dopłacie za "ponadnormatywne zużycie" - wtedy już różnica się powiększa.

Wg mnie trzeba poczekać jeszcze parę lat, zanim rynek wynajmu długoterminowego się ucywilizuje. Cena powinna być taka, że płaci się za faktyczną utratę wartości a reszta (ubezpieczenie, serwis, opony) jest w cenie - na zasadzie polityki rabatowej dla wypożyczalni.

Obecnie wynajem długoterminowy jest dla tych, co chcą mieć auto na które ich nie stać - ale stać ich na zawyżone raty wynajmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Wydajesz sie byc mocno zdziwiony, ze 2 komplety opon (lato + zima), czyli 16sztuk moze kosztowac 5,5kPLN..

Jestem zdziwiony, że ktoś zgadza się tyle wydawać żeby mieć gorszy komfort i osiągi.

I żeby nie było nieporozumień - bo masz tendencję wypowiadania się w czyimś imieniu: mam centralnie w dupie to, kto ile wydaje i na co. Dla mnie delikwent może nawet palić w piecu 200-złotowymi banknotami. Po prostu ciekawi mnie, co go do danej czynności motywuje.

 

 

Edytowane przez Polarny
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minutes ago, Polarny said:

Jestem zdziwiony, że ktoś zgadza się tyle wydawać żeby mieć gorszy komfort i osiągi.

I żeby nie było nieporozumień - bo masz tendencję wypowiadania się w czyimś imieniu: mam centralnie w dupie to, kto ile wydaje i na co. Dla mnie delikwent może nawet palić w piecu 200-złotowymi banknotami. Po prostu ciekawi mnie, co go do danej czynności motywuje.

 

Nic go nie motywuje.

Skoro kupujesz nowe auto, ktore fabrycznie wyjezdza w danej wersji na kolach 18 cali to nikt normalny nie bedzie zmienial na 16ki zeby zaoszczedzic pare groszy... 

Pomijajac fakt, ze bedzie to wyglada dramatycznie to moze w ogole nie byc homologacji na taki rozmiar ze wzgledu na hamulce, itp.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Fili_P napisał:

No ale wracając do meritum wątku....
Zobaczcie ( jak już ktoś słusznie zauważył) jak niewielkie są różnice w kwotach na miesiąc przy zakupie prywatnym i sprzedaży i wynajmie długoterminowym.... Coraz częściej sobie orientuje że drugie auto "na własność" chyba jest mi zbędne...

Przy osobie fizycznej będą spoooore. Jak mieliśmy Insignie w robocie to rata była ok 2500kzł/m bez paliwa oczywiście. Odnieś sobie to do pierwszych trzech lat używania swojego auta. Wynajem na dłuższy okres jest tym bardziej bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Zeby wyszlo niewiele, to trzeba dobrac naprawde mocno specyficzne warunki albo modele aut ;)

Dla wiekszosc ludzi to nijak nie wyjdzie niewiele, tylko sporo drozej.

Liczylem to ostatnio jak kupowalismy auto dla zony i przy zalozeniu 5 letniego okresu to wychodzi 10-15kPLN wiecej (przy cenie auta na poziomie 60kPLN).

I to bez zadnych kosztow dodatkowych przy zdaniu auta.

Jakbyś nie dobierał to zawsze wyjdzie więcej. Przecież ta amortyzacja i utrata wartości musi być poniesiona przez użytkownika. Pakiet pełnych ubezpieczeń (nie zależnych od zniżek), kół bez kombinacji, serwisu to wszystko jest w racie. To ma jedynie sens wygody z pkt widzenie użytkownika.

W moim przypadku wynajem z wykupem na 4 lata przy eCitygo wychodził dobre 20kzł więcej.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

Skoro kupujesz nowe auto, ktore fabrycznie wyjezdza w danej wersji na kolach 18 cali to nikt normalny nie bedzie zmienial na 16ki zeby zaoszczedzic pare groszy

Równie dobrze można napisać, że nikt normalny nie będzie zmieniał na 19-tki żeby wydać więcej i mieć jeszcze gorsze osiągi, spalanie i komfort.

Czy w tę stronę paradoksalnie to jednak działa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Polarny napisał:

Równie dobrze można napisać, że nikt normalny nie będzie zmieniał na 19-tki żeby wydać więcej i mieć jeszcze gorsze osiągi, spalanie i komfort.

Czy w tę stronę paradoksalnie to jednak działa?

 

Generalnie też jestem zdania, że w większości przypadków duże koło to jest zwykły przerost formy nad treścią i nie ma to żadnej dodatniej wartości użytkowej. 
 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, stig napisał:

Generalnie też jestem zdania, że w większości przypadków duże koło to jest zwykły przerost formy nad treścią i nie ma to żadnej dodatniej wartości użytkowej. 
 

Nie no - jest lepsze trzymanie w zakrętach. Pytanie, jak często jeździ się na granicy przyczepności w zakrętach, że aż takich felg i opon potrzeba.

Miałem dawno temu porównanie w bmw - letnie szerokie i niskie; zimowe węższe i wyższe.

Osiągi wyraźnie lepsze na zimowych, spalanie również.  Gdybym jeździł jak głupi w zakrętach, to letnie byłyby pewnie lepsze, ale zimówki wystarczały w zupełności.

Tu chyba pokutuje wciąż mit "sportowości" oraz dziwna moda, że jak prawie opony nie ma, to jest to takie urocze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Polarny napisał:

Nie no - jest lepsze trzymanie w zakrętach. Pytanie, jak często jeździ się na granicy przyczepności w zakrętach, że aż takich felg i opon potrzeba.

Miałem dawno temu porównanie w bmw - letnie szerokie i niskie; zimowe węższe i wyższe.

Osiągi wyraźnie lepsze na zimowych, spalanie również.  Gdybym jeździł jak głupi w zakrętach, to letnie byłyby pewnie lepsze, ale zimówki wystarczały w zupełności.

Tu chyba pokutuje wciąż mit "sportowości" oraz dziwna moda, że jak prawie opony nie ma, to jest to takie urocze.

Letnie mam 17” a zimowe 16”. Tu i tu opony premium. A szybka jazda na zakrętach o tej porze? Owszem pojedziesz szybciej na szerszej i niższej oponie, ale równie dobrze szybciej w rowie wylądujesz. Na zimówkach jeżdżę wolniej i przez to widzę same plusy. Mniejsza waga, niższe opory toczenia, lepszy komfort. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




 
Roznice beda nieduze, jak porownasz zakup klasy D z wynajmem miejskiego auta
.


No tak tu macie rację popełniłem błąd na wejściu.
Myślałem o koszcie Insignia vs drugie miejskie wozidlo które mamy... ( Zresztą sugerując się jakimś wątkiem obok o wynajmie właśnie któregoś z kolegow)

Ale kiedyś z ciekawości muszę wreszcie znowu przysiąść i zobaczyć z ciekawości ile kosztuje mnie "wygoda" posiadania drugiego auta i czy jednak nie miałoby sensu pozbycie się go z trybu "auto na własność" w tryb "auto w wynajem długoterminowy".. albo wręcz taxa/ Uber/traficar/panek....

Jak to porównywałem z 5 lat temu to jeszcze różnice były dramatyczne na niekorzysc

Niestety Covida mnie stopuje bo Żona teraz praktycznie nie jeździ i mogę mieć zaburzony obraz kiedy są momenty że jednak na jedno auto nie damy rady
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 3/19/2021 at 5:59 PM, Polarny said:

Dorzuć do civica 650 kg, to zrozumiesz.

Zresztą - może piłujesz cały czas i przez to nie widzisz różnicy.

do Civa dorzuce 650kg i 65 koni i bedzie jechal tak samo. Kwestia relacji mocy do masy plus pomniejsze rzeczy typu zestopniowanie skrzyni, rozklad momentu itp.

 

ja Ci Polarny naprawde nic nie poradze ze Ty nie wiesz jak sie wolnossakiem jezdzi. Tymi wolnossakami w gruncie rzeczy 50% albo wiecej czasu jezdze z obrotami do 2500 (bez autostrad), drugie 45% czasu to do obrotow 3500 tys. w 30 letnim Civie moze juz jest glosno, ale w nowoczesnym aucie z dzisiejszych czasow jest cicho do 3500 tys obrotow, wiec spokojnie mozna tak jezdzic i zadne turbo, ktorym klasycznie jezdzi sie do 2300-2500 obrotow nie zostawi Cie w tyle jesli w ogole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, gregoryj napisał:

do Civa dorzuce 650kg i 65 koni i bedzie jechal tak samo.

Nie będzie tak samo, bo te 65 KM będzie przy obrotach mocy max. - wcześniej będzie cienizna. Myślisz, że nie jeździłem mocnymi wolnossakami?

15 minut temu, gregoryj napisał:

ja Ci Polarny naprawde nic nie poradze ze Ty nie wiesz jak sie wolnossakiem jezdzi

Wiem, jak się jeździ. Dlatego ich już nie chcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracajac do tematu utraty wartosci, to proponuje wejsc na jakies grupy fb dotyczace przejecia leasingu. Mozna tam tam dosyc czesto trafic na oferty dla 2-3 letnich aut, ktore po zsumowaniu wszystkich oplat wychodza podobnie jak nowe, wiec nic tylko brac  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, zinger said:

Mozna tam tam dosyc czesto trafic na oferty dla 2-3 letnich aut, ktore po zsumowaniu wszystkich oplat wychodza podobnie jak nowe, wiec nic tylko brac  :hehe:

 

To sa najczesciej "wynajmy" i to jest tak zrobione, zeby wlasnie wykup nijak sie nie oplacal ;)

Uzywasz 2-3-4 lata, oddajesz i bierzesz kolejne. A oni jeszcze pozniej zarabiaja na sprzedazy tego auta :ok:

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Maciej__ napisał:

 

To sa najczesciej "wynajmy" i to jest tak zrobione, zeby wlasnie wykup nijak sie nie oplacal ;)

Uzywasz 2-3-4 lata, oddajesz i bierzesz kolejne. A oni jeszcze pozniej zarabiaja na sprzedazy tego auta :ok:

 

 

Ja rozumiem, ale ludzie czesto zycza sobie odstepne w takich przypadkach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, zinger said:

Ja rozumiem, ale ludzie czesto zycza sobie odstepne w takich przypadkach ;)

 

Wiem, jak szukalem Mini przez chwile to byla cala masa takich ogloszen...

W sumie to bylo wiecej leasingow/wynajmow do przejecia niz sprzedazy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.