steyr Napisano 1 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 Cześć, jestem na etapie wymiany napędu rozrządu w 1.4tjet w Tipo. Zestaw już zamówiłem kompletny z Contitech-a/Continental z racji ze kilka zestawów zamontowałem do różnych aut bez problemu, aczkolwiek nie przerabiam tego dużo ot tak hobbystycznie. I tak jeden taki naopowiadał mi że Conti to be, że produkują w China, pakują w EU i itp. Że ogólnie to beło I teraz pytanie gdzie stoi prawda? Jest tu ktoś na forum kto jest czynnym mechanikiem, lub handluje samochodówka czyli siedzie w temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 1 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 A nie lepiej po prostu kupić oryginalny producenta? To chyba nie taki znowu wydatek raz na 100 kkm. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 1 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 1 godzinę temu, steyr napisał: że produkują w China, pakują w EU i itp. Gdyby nawet to co z tego? Wielu tak robi a conti to jednak jakaś tam firma jest i gówna puszczać nie będą. Jeśli jednak nie mógłbyś przez to spać to zamontuj co tam uważasz za godnego 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dymny Napisano 1 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 4 godziny temu, steyr napisał: Cześć, jestem na etapie wymiany napędu rozrządu w 1.4tjet w Tipo. Zestaw już zamówiłem kompletny z Contitech-a/Continental z racji ze kilka zestawów zamontowałem do różnych aut bez problemu, aczkolwiek nie przerabiam tego dużo ot tak hobbystycznie. I tak jeden taki naopowiadał mi że Conti to be, że produkują w China, pakują w EU i itp. Że ogólnie to beło I teraz pytanie gdzie stoi prawda? Jest tu ktoś na forum kto jest czynnym mechanikiem, lub handluje samochodówka czyli siedzie w temacie? A co ten "jeden taki" poleca? Montowałem w tamtym roku (drugi raz zestaw Contitech) i nic się nie dzieje złego. W zestawie był pasek Conti, pompa Conti, rolka bodajże firmy INA. Pasek, który z racji wieku był wymieniany był w zadowalającym stanie technicznym tzn. normalne zuużycie jak na swój wiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 1 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 Od kolegi mechanika i znajomego sprzedającego części usłyszałem dawno temu, że dobrze jest kupować paski Dayco, a rolki/napinacze ina. Do dziś tak twierdzą i jak takie zestawy kupuję, i nigdy problemów nie miałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 1 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 3 godziny temu, volf6 napisał: conti to jednak jakaś tam firma jest i gówna puszczać nie będą. Jeśli kupisz oryginał, to spoko. Ale w sprzedaży jest bardzo dużo podróbek tej firmy i jest ryzyko wtopy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 1 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 1 godzinę temu, dymny napisał: A co ten "jeden taki" poleca? Montowałem w tamtym roku (drugi raz zestaw Contitech) i nic się nie dzieje złego. W zestawie był pasek Conti, pompa Conti, rolka bodajże firmy INA. Pasek, który z racji wieku był wymieniany był w zadowalającym stanie technicznym tzn. normalne zuużycie jak na swój wiek. Poleca Dayco i INA. Tak jak pisałem, Conti zamontowałem parę zestawów i na razie bez problemów. Aż sprawdzę gdzie jest klepany ten zestaw co kupiłem do Tipo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 1 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 Godzinę temu, blue_ napisał: Jeśli kupisz oryginał, to spoko. Ale w sprzedaży jest bardzo dużo podróbek tej firmy i jest ryzyko wtopy Zestaw mam od znajomego co handluje częściami, a zestaw ma z okolicznej hurtowni motoryzacyjnej. Więc raczej zestaw pewny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 1 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 A CONTI to nie czasem madę in Italy? Kilka pasków osprzętu przeleciało mi przez łapy do różnych fiatów i zawsze pisało madę in Italy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 1 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 A ja w zeszłym roku zdałem się na mechanika, który zamiast oryginału założył kompletny rozrząd INA/Contitech i właśnie przerabiam dźwięk ocierającego o coś paska na zimnym. Wcześniej miałem oryginał i żadnych podobnych sensacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 1 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 27 minut temu, HARDTECHNO napisał: A CONTI to nie czasem madę in Italy? Może i też Italy, ja się spotkałem z Made in Romania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 1 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 (edytowane) Montowałem CONTI w Oplu (tu chyba miałem zestaw tej firmy z napinaczem) i był w porządku. Potem w Hondzie miałem pasek CONTI+napinacz NSK (stosowane na pierwszy montaż), potem przerzuciłem się na paski Dayco i w mojej ocenie, pasek rozrządu i osprzętu CONTI do Hondy, był gorszej jakości niż Dayco do tego samego auta. Pompy wody z reguły brałem GMB i Hepu, rzadziej Aisin, ale brałem też Airtex, Dolz w mamy byłej Astrze H działa dobrze już grubo ponad 6 lat, ale ten jest pędzony paskiem osprzętu. Także ja, jak widać, wolę sam kompletować sobie zestawy. Edytowane 1 Lipca 2021 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 1 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 3 minutes ago, analyzer64 said: Montowałem CONTI w Oplu i był w porządku. Potem w Hondzie miałem pasek CONTI+napinacz NSK (stosowane na pierwszy montaż), potem przerzuciłem się na paski Dayco i w mojej ocenie, pasek rozrządu i osprzętu CONTI do Hondy, był gorszej jakości niż Dayco do tego samego auta. Z ciekawosci, po czym oceniales jakosc tych paskow? Bo jesli sie nie zerwie przed terminem to kazdy jeden jest tak samo dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 1 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 Teraz, Maciej__ napisał: Z ciekawosci, po czym oceniales jakosc tych paskow? Bo jesli sie nie zerwie przed terminem to kazdy jeden jest tak samo dobry Wiesz co, dla mnie ten CONTI był jakiś taki twardy i sztywny, wręcz plastikowy, mowa o nowych paskach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 1 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 Just now, analyzer64 said: Wiesz co, dla mnie ten CONTI był jakiś taki twardy i sztywny, wręcz plastikowy, mowa o nowych paskach No to faktycznie bardzo fachowa analiza jakosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 1 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 Teraz, Maciej__ napisał: No to faktycznie bardzo fachowa analiza jakosci To jak ocenilbyś jakość paska? Tylko na podstawie okresu po jakim doszło do zerwania? Uwzględniłem (subiektywnie) w jaki sposób oba paski zostały wykonane, guma twardsza szybciej może pęknąć. Gdybym miał oceniać swoje paski tylko na podstawie czasu zerwania, to tak, wszystkie były tak samo dobre, bo nigdy mi się pasek nie zerwał. Powiedz mi jaka powinna być fachowa analiza jakości, bo rozumiem że pasków to nawymieniałeś się więcej niż my wszyscy tutaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 1 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 Sprawdziłem i tak sam pasek ma nadruk made in Germany, rolka jest Litens-a więc jak większość pakowaczy jest ok. Sama pompa na tylko napis Continental wypalony na kole zębatym, nie ma nigdzie wzmianki o miejscu produkcji jak i na pompie tak i na opakowaniu poza data produkcji. Pasek osprzętu Conti nadruk made in Romania. Nie kombinuje montuje to co jest. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 1 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 To jak ocenilbyś jakość paska? Tylko na podstawie okresu po jakim doszło do zerwania? Uwzględniłem (subiektywnie) w jaki sposób oba paski zostały wykonane, guma twardsza szybciej może pęknąć. Gdybym miał oceniać swoje paski tylko na podstawie czasu zerwania, to tak, wszystkie były tak samo dobre, bo nigdy mi się pasek nie zerwał. Powiedz mi jaka powinna być fachowa analiza jakości, bo rozumiem że pasków to nawymieniałeś się więcej niż my wszyscy tutaj O tym właśnie mówię, tego nie da się ocenić na oko Tobie się wydaje, że bardziej miękki jest lepszy i nic więcej.A skoro żaden nie popekal czy się nie zerwał to znaczy, że równie dobrze spełnił swoją rolę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 1 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 4 minuty temu, Maciej__ napisał: O tym właśnie mówię, tego nie da się ocenić na oko Tobie się wydaje, że bardziej miękki jest lepszy i nic więcej. A skoro żaden nie popekal czy się nie zerwał to znaczy, że równie dobrze spełnił swoją rolę Ja tam się nie znam - w jednej peżynie mam co 180-240kkm, jest 340kkm (był wymieniany), zestaw rozrządu INA. Cisza, spokój. Tak, diesel PSA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihail Napisano 2 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2021 W jednym z moich aut zakładalem pasek Conti+ napinacz INA w roku 2015. Wczoraj wymienialem, po przejechaniu 105kkm i owych 6 latach. Pasek wyglądał jak nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.